Sari la conținut

Temperatura aerului din anvelope.


Postări Recomandate

  • Admin

O chestie interesantă pe care am observat-o. 

De câteva zile am montat senzorii aftermarket TPMS. Pe lângă rolul lor, aceștia monitorizează și temperatura aerului din anvelope. 

Dacă presiunea crește și rămâne oarecum constantă, temperatura este de fiecare dată mai mare cu 4-5 grade pe roata spate. 

Care să fie explicația? 

 

Tura făcută astăzi, cam 40 km, 25 grade. 

120/70/17 cu 190/55/17.

Screenshot_20200502_164125_my.com.salutica.fobobike2.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Cauciucul cu balon mai mare se deformeaza mai mult in mers si implicit se incalzeste mai mult .Se face si trensfer de caldura intre cauciuc si aerul din interior si s-a rezolvat  misterul. Valabil pentru orice vehicul motorizat . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

Daca ai curaj , mergi cu (, ) cauciucul de pe fata dezumflat si o sa vezi ca o sa ai aerul din int mai cald. 😁

4 minutes ago, Penetru said:

Tracțiunea produce torsiune cauciuc, mai ales pe crampoane mai mărunte sau mai lungi dar și pe flancuri.

 

Doar la tineri agitati...

La cei care merg batraneste nu este semnificativ ...

Cum crezi ca merge luv?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
7 minutes ago, Speedy.K said:

. Asta la presiune egala la rece.

 

Si cum la motorete se recomanda presiune mai mare pe spate , in mod normal , tu vorbesti despre altceva ...

6 minutes ago, l.u.v said:

Rar trec de 200.

 

Cu vant din spate si fara intentie , nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe bune? Intre 2 si 2.2 simti tu diferenta de temperatura la rece? Ori trolezi, ori ai facut liceul la uman.

Raspunsul pentru Luigi ala e.

PS N-ai avut comunista cu aceeasi dimensiune de gume si pe fata si pe spate? Ca si la aia tot spatele se incalzea mai tare. Se simte inclusiv la bicicleta, daca o arzi mai racing si mai fara franare pe fata. Si aia tot gume identice are.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 11 minute, goe 75 a spus:

Si cum la motorete se recomanda presiune mai mare pe spate , in mod normal , tu vorbesti despre altceva ...

 

La GTR manualul dă 2.9 peste tot. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
5 minutes ago, Speedy.K said:

Pe bune? Intre 2 si 2.2 simti tu diferenta de temperatura la rece? Ori trolezi, ori ai facut liceul la uman.

Raspunsul pentru Luigi ala e.

PS N-ai avut comunista cu aceeasi dimensiune de gume si pe fata si pe spate? Ca si la aia tot spatele se incalzea mai tare. Se simte inclusiv la bicicleta, daca o arzi mai racing si mai fara franare pe fata. Si aia tot gume identice are.

 

Da mah , sunt sigur ca la comuniste se preocupau oamenii foarte tare daca si cat se incalzesc anvelopele ...

😂😂

 

Chiar am mers cu comuniste si m-a preocupat doar sa am bujii de rezerva ca sa mai am o sansa de pornire si la intoarcere.

 

Si la roaba si la tricicleta tu o sa incalzesti rotile , ca unu care a facut liceul  la real.

6 minutes ago, l.u.v said:

 

La GTR manualul dă 2.9 peste tot. 

D-aia am zis in "mod normal" ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Uite , ca pentru nevoi speciale - real:

 

The tire heating is caused by the hysteresis effects due to the deformation of the rubber during operation. ... The stiffer body-plycauses less deformation of rubber and consequently decreases thetemperature.Mar 1, 2014

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, goe 75 a spus:

Uite , ca pentru nevoi speciale - real:

 

The tire heating is caused by the hysteresis effects due to the deformation of the rubber during operation. ... The stiffer body-plycauses less deformation of rubber and consequently decreases thetemperature.Mar 1, 2014

 

 

N-am zis ca nu e SI ALA un factor. Am zis ca nu e ala esential. La masini nu se incalzesc mai tare gumele de pe rotile motoare, nu?! Sau si alea au dimensiuni, forme si compozitii diferite?!

Acum 20 minute, john17 a spus:

Dacă ați fi fost la meetingul online al GRG ați fi avut acum o cu totul altă viziune asupra încălzirii anvelopelor.. 

WTF is GRG?!

Aoleeu, gata, Grantul, nu?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

Da si la masini se mai intampla sa existe anvelope cu dimensiuni diferite fata -spate ...de la Smart la super masini.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cică presiune mare -> pată mică de contact -> încălzire locală mai mare. 

Și eu care știam - mai ales de la curse pe 4 roți - că anvelopa se încălzește prin "munca" la care e supusă carcasa... :huh:

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, goe 75 a spus:

 

Da si la masini se mai intampla sa existe anvelope cu dimensiuni diferite fata -spate ...de la Smart la super masini.

Alea sunt exceptii. Zi-mi la Dacie, se incalzea fata pe TF la urcare mult mai rau decat spatele? Si acolo n-ai ce sa mai zici: fata era descarcata, franare nema, roti la fel. Si da, aveam gume noi, de acelasi fel pe toate rotile, contrar asteptarilor. La balea se simtea mare diferenta la mana.

PLM... pe bune, da-o dreaqu de deformare.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

 

LoooL . 

Corect ! Taicamiu a avut 850 cam 10 ani.

 

8 minutes ago, Speedy.K said:

Alea sunt exceptii. Zi-mi la Dacie, se incalzea fata pe TF la urcare mult mai rau decat spatele?

 

Stai linistit ca luv nu urca pe TF ... mergea ca un batranel pe drum drept. E ca si cum ai scoate motorul din ecuatie si ai considera ca era tractat.

11 minutes ago, Speedy.K said:

 

PLM... pe bune, da-o dreaqu de deformare.

 

Ce nu intelegi tu este simplul fapt ca deformarea este totul.

Cand accelerezi brutal motorul deformeaza anvelopele . Cand se freaca de asfalt se deformeaza ....si tot asa . Doar ala este esentialul. Daca nici acum nu pricepisi , au am renuntat...

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca imi raspunzi la intrebarea cu masina pe TF te cred. Acolo spatele se deformeaza mult mai rau, din cauza incarcarii greutatii pe spate la urcare, cu atat mai mult cu cat accelerarea e brutala la iesirea din acul de par, sa zicem. Si totusi sus fata e mult mai calda.

 

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La viteză în coastă (curse de mașini la deal) la TOATE mașinile cu tracțiune față se încălzesc mult mai mult anvelopele față, mulți merg chiar cu gume mai dure pe față și mai moi pe spate. Niciodată nu ajunge masă atât de multă pe spate, iar tracțiunea, direcția și frânarea solicită mult mai tare anvelopele față. Dar dacă faci presiune mare pe spate gumele alea rămân și mai reci. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

O ultima tentativa

 

Dacia e mult mai grea pe fata 

Anvelopele fata sunt mult mai muncite pentru ca fata face si tractiunea si majoritatea franarii si directia ...Hello!

La faza asta esti depasit total dar nu stii sa pierzi si o arzi la ambitie

 

 

Hai mai zii ceva intelijent ca sa pot sa-ti dau dreptate si sa dormi linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...