Liviu M Posted October 4, 2020 Share Posted October 4, 2020 Am realizat acest sistem pentru : - Am patit de multe ori sa-mi dea piciorul inapoi (nu am avut totdeauna posibilitatea sa-mi pun o baterie de 18A) - Vreau sa determin curba de avans / turatie pentru a monta un sistem mecanic sau electronic - De multe ori la panta parca eram intre viteze (trepte) ; era prea turat sau daca schimbam nu tragea Din imagini lipsesc cele cu inelul care tine ansamblul sa nu iasa (este fixat cu 3 suruburi M3) si discul cu brat care roteste piesa alba din teflon cu montajul electronic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m72story Posted October 4, 2020 Share Posted October 4, 2020 Gasesti pe ebay avansuri de japoneze centrifugale cu cama inclusa la niste preturi derizorii. Cele din anii 80 aveau sistem mecanic centrifugal (Kz-urile de exemplu) Peesonal as fi ales unul de IZH de la Sovek, au harta avansului comandata de un circuit integrat din ceea ce cunosc. In privinta avansului manual....este primitiv si incoerent, nu te vei afla niciodata in pozitia optima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liviu M Posted October 4, 2020 Author Share Posted October 4, 2020 1. Avansul centrifugal pentru TULA l-am facut acum cativa ani si este postat tot aici , dar neavand diagrama , nu mi-a placut si l-am demontat . Am renuntat si la cama . 2. Exista pe net o TULA cu avansul centrifugal de la scuter HEINKEL , dar nu am reusit sa gasesc asaceva sa probez . 3. Personal nu vreau sa pun avansul unui alt motor care are o alta diagrama (probabil asta numesti "harta") 4. Multe vehicole au avut avans manual . Prin filmele anilor 1920 am vazut asaceva sub diferite solutii constructive . Daca nu era bun , nu il construiau . ......si pana la urma e placerea (pasiunea) mea .....oricum eu iti multumesc de sfaturi . Pe site-urile rusesti exista un montaj care se pune separat la aprinderile electronice (o multime de variante) si care se poate seta functie de moto rusesc . Mai caut . Pana atunci .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m72story Posted October 6, 2020 Share Posted October 6, 2020 Avansurile japoneze la care fac referire functioneaza cu senzor magnetic nu cu cama. In privinta hartii este importanta plaja de turatie, aia atasata plaja de turatie a KZ-ului la care fac referire. Personal am trei astfel de motociclete Kawasaki cu avans centrifugal si senzor magnetic,modulul de amplificare este tranzistorial banuiesc. Nu am avut niciodata probleme cu ele, merg ceas chiar dupa 30 de ani de la fabricatie. In locul tau as adapta un astfel de avans avand macar certitudinea ca a fost proiectat si testat de catre niste baieti care probabil aveau capul patrat de scoala si inginerie. Partea cu 1920 si avansul manual banuiesc ca este o gluma, daca idealul este sa implementam unui motor facut in anii 80 teorii de acum 100 de ani ... Ei au implementat avansul manual pentru ca era mai bun decat nimic insa banuiesc ca tu ai alte pretentii in 2020. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liviu M Posted October 25, 2020 Author Share Posted October 25, 2020 Diagrama avans/turatie este specifica la fiecare model de motor si este functie de mai multe caracteristici . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liviu M Posted May 28, 2021 Author Share Posted May 28, 2021 Baterie noua de 18A . Avansul este dat in carte intre 2,8 si 3,2mm . Eu il tin pe 3 . Daca dau la automat porneste cam la a doua , a treia rotatie ; daca pun avansul la capat ( 1mm ) , porneste imediat . Dupa ce a pornit , dau avansul la celalalt capat ( 3mm ) ; turatia mai creste putin , si motorul ramane pornit . Relantiul il tin pe la 2200 - 2500 , acolo am peste 13,5V , la peste 2500 am 14,1V (rotorul dinastarterului este curatat , carbunii au lungimea si forma din fabrica , nu au joc in suporti) . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estremadura Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 @LiviuM - fara legatura cu subiectul am insa nevoie de o informatie: unde gasesc anvelope pentru Tula? 6.70-10 vad ca nu se mai fabrica de catre producatori vestici. Am gasit ceva echivalente pentru cauciucuri de ATV insa marea majoritate nu sunt certificate pentru mersul pe strada. De fapt nu am gasit inca niciunul certificat pentru strada. Iar gumele mele sunt praf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 1 hour ago, Estremadura said: @LiviuM - fara legatura cu subiectul am insa nevoie de o informatie: unde gasesc anvelope pentru Tula? 6.70-10 vad ca nu se mai fabrica de catre producatori vestici. Am gasit ceva echivalente pentru cauciucuri de ATV insa marea majoritate nu sunt certificate pentru mersul pe strada. De fapt nu am gasit inca niciunul certificat pentru strada. Iar gumele mele sunt praf. Aici găseşti tot ce vrei şi la preţuri rezonabile: http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=1180 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estremadura Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 Acum 3 minute, patrick1 a spus: Aici găseşti tot ce vrei şi la preţuri rezonabile: http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=1180 multumesc pentru intentie, insa nu au dimensiunea care trebuie la Tula. Gumele originale sunt 6.70-10. Am gasit echivalent la ATV 21x7-10. La baietii din Bulgaria nu am vazut nici una nici alta din pacate... alte sugestii sunt binevenite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted October 25, 2021 Share Posted October 25, 2021 8 minutes ago, Estremadura said: multumesc pentru intentie, insa nu au dimensiunea care trebuie la Tula. Gumele originale sunt 6.70-10. Am gasit echivalent la ATV 21x7-10. La baietii din Bulgaria nu am vazut nici una nici alta din pacate... alte sugestii sunt binevenite. 225/40-R10, 178/79-R10 ? https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=225-40r10-178-79r10 On 5/28/2021 at 9:44 PM, Liviu M said: Dupa ce a pornit , dau avansul la celalalt capat ( 3mm ) ; turatia mai creste putin , si motorul ramane pornit Dacă tot ai reuşit să-i construieşti asta: De nu i-ai construi şi o aprindere cu avans de aprindere variabil automat? Uite aici ... 2 versiuni (Lucas, Boyer-Brandsden) de prin anii '70 şi diagramele / curbe de avans (/Norton Commander - cititor inductiv /reluctanţă variabilă). Cel puţin cât să scapi de senzaţia cu On 10/4/2020 at 4:05 PM, Liviu M said: Am patit de multe ori sa-mi dea piciorul inapoi ... Adică cu avans de cca. 10 grade la pornire şi 25-30 de grade (automat) pe la 2000-3000 r/m. P.S. Am aşa ceva construit pe unele dintre "jucării" (D.I.Y.) care funcţionează deja de câteva zeci de ani. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liviu M Posted January 27 Author Share Posted January 27 In primul rand , multumesc d-lui patrick1 pentru ce a postat , si incerc sa vad legatura dintre cele doua scheme , eu neavand pregatire in domeniul electronicii . In al doilea rand avansul la care motorul porneste incepe de la cca 4 grade iar pentru o turatie de mers cu 3000rot/min este de cca 20 grade . Motorul este de 6000 rot/min iar la drum eu merg cu 4000 - 4500 si un avans de cca 23 grade . In drumurile care urmeaza sa le fac , am sa notez valorile la care motorul trage cel mai bine si in baza lor sa obtin diagrama dupa care cu bancul de probe improvizat voi incerca sa adaptez un montaj electronic sau acel avans centrifugal facut acum cativa ani . Un avans nepotrivit face ca motorul sa se incalzeasca , sa nu traga asa cum trebuie , sa consume mai mult , uzura prematura , bujii consumate .... Da , motorul va merge , dar .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted January 27 Share Posted January 27 (edited) 1 hour ago, Liviu M said: In primul rand , multumesc d-lui patrick1 pentru ce a postat , si incerc sa vad legatura dintre cele doua scheme , eu neavand pregatire in domeniul electronicii . Cele două scheme, dezvoltate de Lucas și de Boyer-Brandsden sunt puțin diferite ca principiu, dar asigură un avans variabil și crescător cu turația. Soluția Lucas (Rita) asigură unghiuri (timpi conducție) Dwell foarte mari, ceea ce ridică mult turația la care se produc scântei viabile, în schimb bobinele de inducție se pot supraîncălzi la turații mici când timpul de conducție /saturație este mare (practic permanent cu excepția timpului de 2ms când trigger-ul monostabil întrerupe circuitul bobinelor și produce scânteia). Lipsește un circuit care să deconecteze automat bobinele după 2-5 secunde dacă motorul nu se rotește (cheia uitată cu contactul pus pe ON). Dioda de ”clamping” care protejează tranzistorul comutator final suprimă și o jumătate de alternanță din energia bobinelor - comparativ cu clasicele platine (”points” și condensator) unde alternanța este dublă. Însă avansul este variabil cu turația prin dimensionarea pragului de declanșare la semnal ”triunghiular” (bobinele ”trigger coils”) la care amplitudinea semnalului indus crește cu turația și lățește baza triunghiului de semnal la creșterea turației - în raport cu vârful (mijlocul de semnal triunghiular). Este ca și când ai înfige o sapă triunghiulară în pământ, lățimea decupării la sol crește cu adâncimea (turația). Asta produce avansul automat. La Boyer-Brandsden scade tensiunea de prag odată cu creșterea turației (circuit monostabil = turometru) iar curba de scădere și constanta de timp de reacție sunt ajustabile prin dimensionarea componentelor R-C și nu prin dimensionarea electromagnetică a tensiunii bobinei ”trigger”. Cu dezavantajul că o eventuală scădere a tensiunii pe baterie conduce la creșterea necontrolată a avansului. În plus, există și o compensare termică (cu termistor) a avansului de aprindere, la cald crește avansul. Prin suprapunere mecanică, la ambele sisteme se poate regla /ajusta un avans de aprindere inițial (cel minim) și o caracteristică de avans variabilă cu turația, după gust. Dacă se adaugă și un circuit de inhibare la lipsă de rotație și ”platină închisă” (versiunea mea) dispare orice ”kick-back” și motorul pornește lejer la a 2-a scânteie în timpul aceleiași rotații de pornire, chiar și cu clasicele ”platine” ”Platine” care permit și trecerea aprinderii pe ”clasic” (la nevoie) dacă ”CDI-ul” se defectează pe undeva (back-up). Edited January 27 by patrick1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lolo_ID Posted January 28 Share Posted January 28 Liviu M lasa-mi adresa in privat ca sa-ti trimit o sa pentru Tula. Platesti doar transportul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.