Jump to content

TULA Avans manual


Liviu M
 Share

Recommended Posts

Am realizat acest sistem pentru :

- Am patit de multe ori sa-mi dea piciorul inapoi (nu am avut totdeauna posibilitatea sa-mi pun o baterie de 18A)

- Vreau sa determin curba de avans / turatie pentru a monta un sistem mecanic sau electronic

- De multe ori la panta parca eram intre viteze (trepte) ; era prea turat sau daca schimbam nu tragea

 Din imagini lipsesc cele cu inelul care tine ansamblul sa nu iasa (este fixat cu 3 suruburi M3) si discul cu brat care roteste piesa alba din teflon cu montajul electronic

 

IMG_1996.JPG

IMG_1997.JPG

IMG_1998.JPG

IMG_1999.JPG

IMG_2004.JPG

IMG_2006.JPG

IMG_2008.JPG

IMG_2063.JPG

IMG_2073.JPG

IMG_2074.JPG

IMG_2026.JPG

IMG_2025.JPG

IMG_2076.JPG

IMG_2077.JPG

IMG_2078.JPG

Link to comment
Share on other sites

Gasesti pe ebay avansuri de japoneze centrifugale cu cama inclusa la niste preturi derizorii.

Cele din anii 80 aveau sistem mecanic centrifugal (Kz-urile de exemplu)

Peesonal as fi ales unul de IZH de la Sovek, au harta avansului comandata de un circuit integrat din ceea ce cunosc.

In privinta avansului manual....este primitiv si incoerent, nu te vei afla niciodata in pozitia optima.

Link to comment
Share on other sites

1. Avansul centrifugal pentru TULA l-am facut acum cativa ani si este postat tot aici , dar neavand diagrama , nu mi-a placut si l-am demontat . Am renuntat si la cama .

2. Exista pe net o TULA cu avansul centrifugal de la scuter HEINKEL , dar nu am reusit sa gasesc asaceva sa probez .

3. Personal nu vreau sa pun avansul unui alt motor care are o alta diagrama (probabil asta numesti "harta")

4. Multe vehicole au avut avans manual . Prin filmele anilor 1920 am vazut asaceva sub diferite solutii constructive . Daca nu era bun , nu il construiau .

......si pana la urma e placerea (pasiunea) mea .....oricum eu iti multumesc de sfaturi . Pe site-urile rusesti exista un montaj care se pune separat la aprinderile electronice (o multime de variante) si care se poate seta functie de moto rusesc . Mai caut . Pana atunci ....

 

Link to comment
Share on other sites

Avansurile japoneze la care fac referire functioneaza cu senzor magnetic nu cu cama.

In privinta hartii este importanta plaja de turatie, aia atasata plaja de turatie a KZ-ului la care fac referire.

Personal am trei astfel de motociclete Kawasaki cu avans centrifugal si senzor magnetic,modulul de amplificare este tranzistorial banuiesc. Nu am avut niciodata probleme cu ele, merg ceas chiar dupa 30 de ani de la fabricatie.

In locul tau as adapta un astfel de avans avand macar certitudinea ca a fost proiectat si testat de catre niste baieti care probabil aveau capul patrat de scoala si inginerie.

Partea cu 1920 si avansul manual banuiesc ca este o gluma, daca idealul este sa implementam unui motor facut in anii 80 teorii de acum 100 de ani ...

Ei au implementat avansul manual pentru ca era mai bun decat nimic insa banuiesc ca tu ai alte pretentii in 2020.

Capture.PNG

Capture1.PNG

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

Baterie noua de 18A . Avansul este dat in carte intre 2,8 si 3,2mm . Eu il tin pe 3 . Daca dau la automat porneste cam la a doua , a treia rotatie ; daca pun avansul la capat ( 1mm ) , porneste imediat . Dupa ce a pornit , dau avansul la celalalt capat ( 3mm ) ; turatia mai creste putin , si motorul ramane pornit . Relantiul il tin pe la 2200 - 2500 , acolo am peste 13,5V , la peste 2500 am 14,1V (rotorul dinastarterului este curatat , carbunii au lungimea si forma din fabrica , nu au joc in suporti) .  

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

@LiviuM - fara legatura cu subiectul am insa nevoie de o informatie: unde gasesc anvelope pentru Tula?

6.70-10 vad ca nu se mai fabrica de catre producatori vestici.

Am gasit ceva echivalente pentru cauciucuri de ATV insa marea majoritate nu sunt certificate pentru mersul pe strada. De fapt nu am gasit inca niciunul certificat pentru strada. Iar gumele mele sunt praf.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Estremadura said:

@LiviuM - fara legatura cu subiectul am insa nevoie de o informatie: unde gasesc anvelope pentru Tula?

6.70-10 vad ca nu se mai fabrica de catre producatori vestici.

Am gasit ceva echivalente pentru cauciucuri de ATV insa marea majoritate nu sunt certificate pentru mersul pe strada. De fapt nu am gasit inca niciunul certificat pentru strada. Iar gumele mele sunt praf.

Aici găseşti tot ce vrei şi la preţuri rezonabile:

http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=1180

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, patrick1 a spus:

Aici găseşti tot ce vrei şi la preţuri rezonabile:

http://www.motorbike-bg.com/products.php?id=1180

multumesc pentru intentie, insa nu au dimensiunea care trebuie la Tula. Gumele originale sunt 6.70-10. Am gasit echivalent la ATV 21x7-10. La baietii din Bulgaria nu am vazut nici una nici alta din pacate... alte sugestii sunt binevenite.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Estremadura said:

multumesc pentru intentie, insa nu au dimensiunea care trebuie la Tula. Gumele originale sunt 6.70-10. Am gasit echivalent la ATV 21x7-10. La baietii din Bulgaria nu am vazut nici una nici alta din pacate... alte sugestii sunt binevenite.

225/40-R10, 178/79-R10 ?

https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=225-40r10-178-79r10

On 5/28/2021 at 9:44 PM, Liviu M said:

Dupa ce a pornit , dau avansul la celalalt capat ( 3mm ) ; turatia mai creste putin , si motorul ramane pornit

Dacă tot ai reuşit să-i construieşti asta:

IMG_2006.JPG.042754d6fb9f194330393a331fdcae2e.thumb.JPG.17eef77b08b92097a5c4d682419b4ec3.JPG

 

De nu i-ai construi şi o aprindere cu avans de aprindere variabil automat?

Uite aici ... 2 versiuni (Lucas, Boyer-Brandsden) de prin anii '70 şi diagramele / curbe de avans (/Norton Commander - cititor inductiv /reluctanţă variabilă).

lucas_rita_schematic.thumb.png.c80c4f89414c3e22e31cceca48fe3546.png

 

boyer_circuit_2.thumb.jpg.1f2e135b0ace157007c5b9cd5afe6e0f.jpg

 

boydc1.thumb.gif.e78f40c34d480a69a83f98116b32e7e4.gif

 

 

 

Cel puţin cât să scapi de senzaţia cu

On 10/4/2020 at 4:05 PM, Liviu M said:

Am patit de multe ori sa-mi dea piciorul inapoi ...

Adică cu avans de cca. 10 grade la pornire şi 25-30 de grade (automat) pe la 2000-3000 r/m.

 

P.S. Am aşa ceva construit pe unele dintre "jucării" (D.I.Y.) care funcţionează deja de câteva zeci de ani.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...