Jump to content

Recommended Posts

Inteleg ca cei de la Bosch au un sistem ABS care se poate monta si pe motocicletele care nu-l au din fabrica.

Cum a mea nu are din constructie aceasta optiune, ma bate gandul sa fac un research pe aceasta tema si sa vad daca este o optiune de luat in considerare.

Exista posesori de moto care nu au avut ABS pe motocicleta lor si au montat ulterior un sistem ABS? Ce dificultati ati intalnit, ce producator ati folosit si cam care a fost pretul final?

 

Daca am deschis topicul in sectiunea nepotrivita, rog un moderator sa-l mute in sectiunea potrivita.

Multumesc.

Link to post
Share on other sites

Daca motocicleta ta nu are varianta cu ABS, renunta la idee. Daca exista model cu ABS, trebuie sa iei piesele sa le pui pe a ta. Relativ simplu.

 

Bosch face module ABS de haa-haaaa. Insa nu am auzit de un modul de tip add-on, nicidecum pentru modele care nu il au din fabrica (prin asta inteleg un model care nu are in nicio piata de desfacere model cu ABS). Mai stiu ca astfel de interventii trebuie validate la RAR prin reomologare. Te joci cu viata ta si a tuturor celor cu care te intalnesti daca da chix vreo improvizatie. Daca aflii de asa ceva, da-mi si mie de stire ca sunt chiar curios.

 

Eu personal incercam sa adaptez o unitate de ABS pe Honda Dominator. Aveam deja majoritatea problemelor fizice rezolvate (renuntat la airbox, filtru direct, montat abs in loc de airbox, pana cand am ajuns la problemele de ordin electric. Acolo a devenit dubios rau de tot. Gaseam si pentru alea o solutie (implica practic schimbarea integrala a generatorului, rebobinat, facut alt cablaj catre un alt releu), dar problemele de ordin legal sunt cele mai nasoale. Oricum o dadeam era improvizatie si dadeam cu subnemnatul. Niciun service normal la cap nu mi-ar fi facut ce as fi facut. Plus de asta, costul trecea mult de valoarea reala a motocicletei.

 

Alternativ, un BMW R850GS fara ABS poate avea parte de un retrofit de ABS (si e chiar Bosch). Asta pentru a exista si modele R850GS cu ABS si modele R850GS FARA ABS. Ca sa faci retrofitul ai nevoie de (din amintiri): etrier fata, prindere etrier spate, inele roata, senzori roata, cablaj ABS (trebuie "spliced-in"), vreo 5-6  relee/sigurante/clipsuri, unitatea de comanda ABS, conducte de frana (metalice, fixate prin diverse locuri), furtune frana (4 sau 5, nu mai stiu, dimensiuni specifice), buton panou comanda, martori panou comanda. Plus 1001 de cleme, prinderi, suruburi, surubele, lichid de frana si tuica pentru nervi.

 

 

Edited by switch
Link to post
Share on other sites
Acum 24 minute, switch a spus:

Daca motocicleta ta nu are varianta cu ABS, renunta la idee. Daca exista model cu ABS, trebuie sa iei piesele sa le pui pe a ta. Relativ simplu.

 

Modelele facute dupa 2015 pentru EMEA sunt dotate cu ABS. Problema e ca sunt extrem de putine, spre deloc, la vanzare si sunt si mai putine alea prabusite de la care ai putea lua piese pentru un cost final decent. 

Tocmai de asta am intrebat, informatiile sunt multe si unele dintre ele contradictorii. De asta cautam pe cineva care s-a lovit deja de problema si care are reprezentarea intreaga a ceea ce presupune procesul asta.

Raspunsul tau e mai mult decat edificator. Mai usor imi e sa ma apuc de produs tuica :))

 

Acum 16 minute, einstein1984 a spus:

Exact articolul asta il citeam cand l-ai postat tu. Au zis una si apoi au reventi cu precizari. 

De asta spuneam ca sunt multe pareri si unele se bat cap in cap. 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Vlad The Sinner said:

Exista posesori de moto care nu au avut ABS pe motocicleta lor si au montat ulterior un sistem ABS? Ce dificultati ati intalnit, ce producator ati folosit si cam care a fost pretul final?

 

Chiar daca reusesti sa implementezi asa ceva costurile si eforturile vor fi imense. Cred ca este una dintre putinele modificari care nu ar trebui facute la o motocicleta, ori o iei cu ABS din fabrica ori mergi fara.

Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, einstein1984 a spus:

eu nu am vazut la bosch vreun articol de ABS retrofit. Blocul ABS e una, dar ala are si o calirare, facuta pe mobra in cauza in poligon. 

Cum il prezinta ei pe site, pare sa fie disponibil la montaj pentru orice tip de mobra. Inclusiv la inquiri au rubrica pentru motorcycle owner. Intre timp le-am trimis un mail, astept un raspuns, mai mult din pura curiozitate. 

 

Acum 5 minute, mobiletron a spus:

 

Chiar daca reusesti sa implementezi asa ceva costurile si eforturile vor fi imense. Cred ca este una dintre putinele modificari care nu ar trebui facute la o motocicleta, ori o iei cu ABS din fabrica ori mergi fara.

Da, am observat ca asta e una din problemele cele mai mari pe care le pune operatiunea, in cazul in care este "operabila".

Link to post
Share on other sites

Stiu bine de tot situatia, ce iti povesteam eu e la nivel anului 2011. Si e valabil cam pentru orice motocicleta pana in 2015 sau adus din alte zone ale Globului O motocicleta FARA ABS nu poate avea ABS fara modificari majore ce implica piese multe si adesea foarte scumpe. N-am vazut nicaieri OEM retrofit si cu siguranta nu am citit nicio stire din sursa sigura cum ca s-ar fi inventat un modul universal.

 

Daca iei o motocicleta care nu are VARIANTA cu ABS, nu poti pune. Nu exista tuning pentru a adauga ABS la nicio motocicleta productie de serie care nu a fost de la inceput gandita pentru ABS. Exista in cel mai bun caz posibilitatea la modele care au varianta CU/FARA ABS sa cumperi una fara ABS si sa vii cu un kit de retrofit ABS (de exemplu luat de la un model similar avariat). Oricum e foarte scump.

 

Nu exista sa dai 200e si sa ai ABS. Cifra mai apropiata de realitate este "dai 2000e si multi nervi" ca sa pui ABS la motor fara ABS. Ca fapt divers, pentru un motor oarecare din clasa mica, model 2010-2014, unitatea de comanda ABS costa de la 250e in sus si unitatea de pompare costa de la 350e in sus. Piese SH din dezmembrari; pe OEM costa cel putin dublu. Nu am pus la socoteala restul instalatiei si know-how-ul.

 

Concluzia e "nu cumpara fara ABS". E justificat ca la vanzare modelul cu ABS sa fie cu 1000e mai scump. EDIT: Hai ca poate e mult 1000e; depinde de model. Oricum financiar vorbind, e mai rentabil sa vinzi modelul fara ABS si sa il cumperi SH pe cel cu ABS :D

 

 

PS - am cel putin 3 accidente moto evitate gratie ABS-ului. Si nu era obligatoriu atunci. Traiasca BMW cu ABS-ul lor din 1988 incoace. De asta ma chinuisem sa pun si pe motorul care nu avea din fabrica.

Edited by switch
Link to post
Share on other sites
Acum 45 minute, switch a spus:

Stiu bine de tot situatia, ce iti povesteam eu e la nivel anului 2011. Si e valabil cam pentru orice motocicleta pana in 2015 sau adus din alte zone ale Globului O motocicleta FARA ABS nu poate avea ABS fara modificari majore ce implica piese multe si adesea foarte scumpe. N-am vazut nicaieri OEM retrofit si cu siguranta nu am citit nicio stire din sursa sigura cum ca s-ar fi inventat un modul universal.

 

Daca iei o motocicleta care nu are VARIANTA cu ABS, nu poti pune. Nu exista tuning pentru a adauga ABS la nicio motocicleta productie de serie care nu a fost de la inceput gandita pentru ABS. Exista in cel mai bun caz posibilitatea la modele care au varianta CU/FARA ABS sa cumperi una fara ABS si sa vii cu un kit de retrofit ABS (de exemplu luat de la un model similar avariat). Oricum e foarte scump.

 

Nu exista sa dai 200e si sa ai ABS. Cifra mai apropiata de realitate este "dai 2000e si multi nervi" ca sa pui ABS la motor fara ABS. Ca fapt divers, pentru un motor oarecare din clasa mica, model 2010-2014, unitatea de comanda ABS costa de la 250e in sus si unitatea de pompare costa de la 350e in sus. Piese SH din dezmembrari; pe OEM costa cel putin dublu. Nu am pus la socoteala restul instalatiei si know-how-ul.

 

Concluzia e "nu cumpara fara ABS". E justificat ca la vanzare modelul cu ABS sa fie cu 1000e mai scump. EDIT: Hai ca poate e mult 1000e; depinde de model. Oricum financiar vorbind, e mai rentabil sa vinzi modelul fara ABS si sa il cumperi SH pe cel cu ABS :D

 

 

PS - am cel putin 3 accidente moto evitate gratie ABS-ului. Si nu era obligatoriu atunci. Traiasca BMW cu ABS-ul lor din 1988 incoace. De asta ma chinuisem sa pun si pe motorul care nu avea din fabrica.

A raspuns si bosch si mai pe scurt cam asta au zis: teoretic se poate cumpara, practic se monteaza in timpul procesului de fabricatie. 
Se poate cumpara, de producatorii de autovehicule si se poate monta pe orice model doar in timpul procesului de fabricatie al acelui model. Logistica si know howul necesar depasesc cu mult capabilitatile serviceurilor sau mecanicilor average - tradus printre randuri. 

Ideea spulberata. 

Link to post
Share on other sites

Salut, aici este o documentaţie pentru ABS ul de pe scuterele Peugeot ( am cumpărat de curînd un Peugeot Satelis ABS 2009 125 cmc să mă joc cu el),

e prima dată cînd găsesc aşa mult în detaliu despre un ABS (scheme complete, întreţinere atelier)

http://infotech.peugeot-motocycles.fr/doc/SAV/Principe_ABS_continental_MA57.fm.pdf

Este interesant că la 125eur găseşti instalaţia completă pompe faţă spate, etrieri faţă spate, electrovane de echilibrare faţă-spate şi modulul ABS care include şi o pompă (un fel de servo electric ca la bemveuri). Frîna din stînga este dublă face spate dar simultan şi faţa, combinat.

Pe pagina asta de forum sînt mai multe pdf uri ( care dealtfel pot fi downloadate gratis de pe situl Peugeot)

http://forum-auto.caradisiac.com/scooters-125cm3/Scooters-par-marque/sujet8180.htm

Edited by adrianm
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...