Sari la conținut

Sunet yamaha r6 2000


Albert1995
 Share

Postări Recomandate

Salut baieti. Vreau sa achizitionez un r6 din 2000 . Motorul are 75k din cate am verificat sunt reali. Proprietarul o are de 6 ani. Se aude un sunet ciudat. Iar parerile sunt impartite. Unii ca e sunet de distributie, altii ca e sunet de bataie de biela. Daca ar fii distributia sunt dispus sa o schimb. Zgomotul se aude intre 3000 si 5000 , dupa nu se mai aude asa tare.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, l.u.v a spus:

Da s-au terminat Yamaha R6 de vrei să cumperi una veche în care ai de băgat bani? 

Salut! Asta e singura care se tine bine. La suma asta, anii ei, si in orasul meu. Nu se misca nici o carena pe ea..cadrul e ok intra bine in trepte  Motorul porneste f ok. Doar ca are sunetul ala.  Si daca ar fii sunet de distributie..as sti o treaba ca schimb tot kitul.  Si ca sa va dau un pret, a fost 6300 lei si a lasat.o pana la urma la 5000lei. Zic ca cu 1500lei maxim 2000 schimb distributia. Daca este chiar asta problema. 

Editat de Albert1995
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va anunt ca am achizitionat.o aseara cu riscul de a fi altceva decat distributia. Am adus.o acasa circa 30km si se comporta foarte bine pe drum. Daca vreti va tin la curent cand o sa o duc la mecanic sa vedem ce zornaie. Multumesc mult pt raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, easy ride on! a spus:

Posibil CCT-ul. Şi la XR-ul meu de 450 mai făcea întinzătorul d'astea din când în când (dar zdrăngănea doar pe la relanti), când voia "muşchii lui". Cu zdrăngăneală de ziceai că se sparge motorul şi trebuie o R.K. urgentă.

Nici poveste!

Alţii şi-au demontat motoarele şi unele aşa au şi rămas (demontate), că nu au înţeles ce se întâmplă şi de unde provine zgomotul.

Era arcul spiral de la CCT slăbit (de timp), ieşise pistonaşul pe o jumătate din cursa lui (mai avea jumătate) şi nu mai avea forţă suficientă să liniştească prin presiune pe patină lanţul de distribuţie care se bălăbănea în relanti (când îl apuca) iar pistonaşul se bălăbănea şi el sincron cu lanţul (când îl apuca, punct critic).

Chestiune observată doar prin demontarea şurubului dop: sub dop, crestătura şnecului împingător se rotea stanga-dreapta în ritmul motorului, cu şnecul împins înapoi (stânga) de lanţ şi înainte (dreapta) de arcul spiral. Adică întra critic în rezonanţă.

Am rezolvat problema cu un set şnec-piston nou (mai lung cu 2 mm) recuperat de la un întinzător chinezesc nou (de 12 lei, copiat prost după Honda), prin retensionarea arcului spiral cu 1,5 ture (chstiune de migală) şi cu o şaibe suplimentare (Cu şi Oţel) cu efect de amortizor de vibraţii al şnecului prin frecare cu corpul întinzătorului.

E ... brici!

Dacă era un împingător hidraulic (ca la Dacia), cu forţa constantă indiferent de cursă, ar fi fost ideal.

Dar nu s-au gândit şi la asta. Când creşte cursa (prin uzura lanţului) scade şi forţa de întindere prin detensionarea arcului spiral de pe şnec la ieşirea pistonaşului din întinzător cu altă poziţie medie.

OIP.thumb.jpg.02f1fafb06fda65c2daab1e2575ecb16.jpg

 

Unii oferă prostii d'astea (fixe) ca "rezolvare" after-market:

s-l400.thumb.jpg.aca236a0019893b62da27f1c2fc836db.jpg

dar cu care poţi să îţi spargi motorul (că scrie asta şi în "prospect"). :baldy:

Minus că nu compensează săgeata variabilă a lanţului funcţie de temperatură (mai scurt la rece, mai lung la cald).

Întinzătoare originale nu mai găseşti sau costă o grămadă de bani cu tot cu transport şi pot prezenta exact aceeaşi "meteahnă" (de vibraţie) la noua poziţie a pistonaşului (total diferită de poziţia lor din vremea când lanţul, pinioanele şi patinele erau noi). Dar astea sunt detalii numai pentru cunoscători dispuşi să îşi "bibilească" cu atenţie "jucăriile", nu şi pentru "publicul larg" care cumpără şi aruncă :P

Marfă chinezească care seamănă (dar nu răsare) în sensul că are un arc de tot rahatul (economic şi slab), bucşe din plastic şi dimensiuni exterioare neinspirate. Dar este ieftină pentru recuperat cu succes un piston şi un şnec nou :D:

Chinese_Timing_Cam_Chain_Tensioner_Adjuster_-_ATVs_150cc.1_medium.thumb.jpg.e0ce892633b2bfa23678fd97ceb36368.jpgMotorcycle-Chain-Adjuster-Cam-Chain-Tensioner-for-Spacy110-Wave-C110.thumb.jpg.f45f0efbed7e4f818afc71cec269a749.jpg

Adică foarte bune!

Fără ansamblu  :D

 Si care ar fii solutia pt mine?. Sa il scot si sa vad care e treaba cu el? As putea scapa doar cu intinzatorul?:D il pot scoate direct sau trebuie sa urmez niste pasi? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 54 minute, easy ride on! a spus:

Ar fi primul pas.

Îl poţi scoate direct, doar să nu roteşti motorul cu el scos pentru că poate sări lanţul de distribuţie peste pinioane dacă nu este tensionat corespunzător.

Şi ar fi recomadabil să blochezi (depinde de model) pistonul în poziţia actuală (înainte de demontare) ca să ştii până unde a ajuns uzura. Dacă a ajuns la capăt (a ieşit complet) îţi trebuie alt set de distribuţie.

s-l400.thumb.jpg.59c634db44aeedd368c5c5ad8d0ca102.jpg

Da, ai putea scăpa doar cu întinzătorul.

Se mai rupe sau slăbeşte arcul (oboseală de material), se mai blochează pistonul ...

Sau trebuie pretensionat mai tare după o vreme.

Unii fac şi d'astea că ... e cu probleme ...

https://www.gravesport.com/products/yamaha-r6-yxz1000r-high-precision-self-oiling-cam-chain-tensioner.html

 

 Gata. Sambata ma pun pe treaba sa il dau jos, macar sa stiu o treaba. 

eu am vazut ceva de genul pe ro 

https://www.redmotors.ro/cumpara/intinzator-lant-distributie-oem-original-yamaha-yzf-r6-1999-2000-7482529

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Mai bine dai 500 pe o evacuare  ultra-super-tare si nu o sa se mai auda nimic  decat  galopul calutilor inca in viata , pana expira cu un bang glorios.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, goe 75 a spus:

Mai bine dai 500 pe o evacuare  ultra-super-tare si nu o sa se mai auda nimic  decat  galopul calutilor inca in viata , pana expira cu un bang glorios.

ma da rai sunteti...😄. lasa ca mai duce baba inca pe atat daca o sa am girja de ea, cred.🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Pai cam 700 trebuie sa fie numai factura . Am schibat minim 10 intinzatoare si am platit doar cca 2-300 la fiecare ...

Mai multa munca e de dat carena jos...

 

Am zis 2-300 sa fiu sigur ca am dat pretul maxim absolut . Aproape sigur Clavi mi-a schimbat 1-2 gratis , doar ca ne cunoastem de peste un deceniu.

On 2/14/2021 at 6:06 PM, Albert1995 said:

ma da rai sunteti...😄. lasa ca mai duce baba inca pe atat daca o sa am girja de ea, cred.🤣

 

Iti recomandam Zenklawa Garage , sa fim siguri ca nu te mai tine prea mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 14.02.2021 la 7:28, Albert1995 a spus:

In caz ca trebuie schimbat kitul de distributie, sa imi verifice si jocul in supape, daca tot desface.

Nici un dorel nu face astea pe 2-300, decât de € poate! 

Schimbatul întinzătorului e piece of cake. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Mda , n-am vazut ca i-au mai venit si alte idei ...am crezut ca a ramas la esential . 

Inca 2-3 idei dastea si mai bine lua una mai noua pe la 4000 , ca sa se incadreze in acelasi pret final.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v locked și unlocked this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...