Jump to content

2004 BMW R1150R


drujbex
 Share

Recommended Posts

Sa-mi prezint si eu, intr-un final, acaretul.

Povestea e asa -- eu sunt fan BMW, divizia auto, de multi ani, as zice minim 25, cam de cand vedeam modelele anilor 80-90 pe strazile din Bucuresti cand eram pusti.

Daca despre serii de sasiu, optiuni, coduri motor etc al BMW-urilor respective as putea povesti pana cand oricine s-ar plictisi si s-ar ridica si ar pleca, de motocicletele BMW nu stiam altceva decat generalitati, pana de curand.
Stiam de boxer si ca se face de 100 de ani, stiam de URAL-uri ca sunt practic clone rusesti de cand au 'confiscat' rusii o fabrica BMW dupa impartirea Germaniei dupa razboi si mai stiam ca "motocicleta de politie" e, in general, BMW.

Strict stilistic m-au atras mereu motocicletele standard, asa numitele UJM-uri (univeral japanese motorcycle). Nu imi place sa vad plastic pe motociclete, mereu cand ma gandesc "motocicleta", in minte imi apare o Honda Cb750 din anii 70.

inca ceva si promit ca inchei cu introducerea :D in sfera auto, pe langa BMW-uri, mai sunt fan inrait Citroen, cu precadere al modelelor hidropneumatice. Lecturez cu deosebita placere cum francezii incepand cu DS si pana pe la mijlocul anilor 90, au insistat sa fie neconventionali. Sa reinventeze ei roata, orice puteau sa faca altfel pai altfel o faceau, rezultand niste masini pline de caracter. Uneori curajul lor dadea si roade, rezultand produse tehnic superioare, alteori o faceau doar de dragul de a nu fi la fel.

BMW R1150R mi se pare ca inglobeaza tot ce am scris mai sus: e BMW, respecta mostenirea brandului folosind boxerul, e standard, nu prea are plastice dar e si neconventional. Ma refer la suspensii (telelever + paralever), la servofrane, la ciocu' ala din fata, la layout-ul comenzilor (mai ales semnalizarea...).
BMW au insistat simultan atat sa inoveze/reinventeze roata dar si sa pastreze layout-ul clasic boxer+ambreiaj monodisc uscat+ cardan. E un melanj minunat intre standard, aproape plictisitor si neconventional. Totul impachetat intr-un design ciudatel, nu pe gustul tuturor, dar clar distinctiv.

 

Buuun... asadar m-am hotarat la model, nu stiam mai nimic despre motociclete si motociclism. Acu vreo 5 ani am luat A-ul, acu vreo 2 ani mi-am luat un maxiscuter de 500. In Noiembrie 2020 mi-a adus Marcel R1150R-ul.

 

Printre primele lucruri pe care le-am facut a fost s-o duc la reprezentanta (la motohub) sa-i schimbe toate lichidele. Cel de frana e cel mai important, singuru' lucru care garanteaza intrucatva longevitatea pompei ABS fiind schimburile regulate ale lichidului de frana. Complexitatea sistemului de franare cu ABS e peste skill-urile mele DIY asa ca am vrut s-o duca undeva un au procedura standard de urmat si toate uneltele necesare.

Ulterior am constatat ca relantiul se duce in 1500, 1600 la cald asa ca am dus-o iar la motohub pentru a-i fi sincronizate admisiile.

Apoi a inceput paranoia tipica multor noi posesori de boxer, se pare, in care zilnic ba mi se pare ca ceva nu suna ok, ba ca vibreaza prea tare, ba ca se incigea prea rau samd. Am citit fara exagerare ore intregi pe forumuri despre probleme similare, am ascultat clipuri pe youtube cu alte motoare ca sa-mi dau seama ce e diferit fata de al meu si asa mai departe.
Paranoia m-a condus la a o duce la alt service unde i-au fost inlocuite o galagie de piese (bujii, sorb rezervor, tot ce inseamna furtun din rezervor, filtru benzina etc etc), facut jocul supapelor, resincronizate admisiile si, ma rog, alte lucrari necesare cum ar fi inlocuirea bateriei, demontarea si curatarea demarorului, inlocuirea placutelor de frana. Multe mii de lei mai tarziu, motocicleta merge exact la fel ca atunci cand mi-a adus-o Marcel. Poate chiar mai prost. M-a mancat in poponeata si m-a costat, asta e, macar am carnet de service la zi.

 

Cam asta e povestea. Incet-incet ma obisnuiesc cu caracterul ei, mie imi place la nebunie cum stau pe ea si cum se simte, cu vibratiile ma voi obisnui mult mai usor acu ca stiu ca-s normale.


IMG_7108.thumb.jpeg.68d8b500e00bc5a886a45eefafeff0ea.jpegIMG_5209.thumb.JPG.dddf29226ce5ae3fe2f5d1f000cb5698.JPGIMG_5208.thumb.JPG.8a8d28dda4e36ac96bcd42e5bd542a39.JPGIMG_4452.thumb.JPG.75a3a93f1934cc041c538138f44710ff.JPGIMG_4449.thumb.JPG.7d416f3b3194fd6f541c5b8e7834ad1d.JPGIMG_4446.thumb.JPG.f81d10068fd750e24e4b699fa241d9e4.JPGIMG_4422.thumb.JPG.9ec54dc2453e20eb5efaefd1416f7b9f.JPG63128443251__859DF1A5-506E-4A0B-B299-6FFA8977E956.thumb.JPG.f184e8058ed131ef007b5fb3e0a35f95.JPG

 

Link to comment
Share on other sites

Arata bine, si franele cu servo... nu exista alt motor pe lumea asta sa aiba asa frane :D

Link to comment
Share on other sites

Acum 53 minute, drujbex a spus:

asa numitele UJM-uri (univeral japanese motorcycle)

kick, perma-ban, gloata cu furci si faclii si ars pe rug.

 

are altcineva o idee mai buna dintre colegi? :grinbandit:

Acum 49 minute, Dan Cata a spus:

Arata bine, si franele cu servo... nu exista alt motor pe lumea asta sa aiba asa frane :D

dacia 1410 TLX avea servofrana :D nu?

 

 

@drujbex acum e randul meu sa fiu rau, om mic ce sunt, atata pot atata fac:

 

aripa aia de la roata fata e ... gen in ziua predarii proiectului vine repede ala cu designul transpirat tot la echipa si spune gafaind si cu vocea tremuranda:  "baieti, am uitat sa facem aripa pentru roata fata!!!!!!"

si au luat repede o bucata din aia de plastic de care nu-ti place tie si au trantit-o repede acolo dupa ce au modelat-o la mana cu bonfaier si smirgel de rugozitate nepotrivita :D 

Edited by frigider
Link to comment
Share on other sites

sau altfel, ala responsabil de design doar ce se dusese la pranz, servit undeva frumos, in natura, cum e in Jermania si acolo fusese stalkuit incontinuu de un din asta.... isi mai lua ochii de la el si cand se uita iar spre unde era, constata ca a venit mai aproape... pana au ajuns fata-n fata... apoi s-a intors la birou stringand evrika precum arhimede 😂😁
image.thumb.png.a2d3ca00b3675b16fbe936c5a9a01f0c.png

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 minute, drujbex a spus:

sau altfel, ala responsabil de design doar ce se dusese la pranz, servit undeva frumos, in natura, cum e in Jermania si acolo fusese stalkuit incontinuu de un din asta.... isi mai lua ochii de la el si cand se uita iar spre unde era, constata ca a venit mai aproape... pana au ajuns fata-n fata... apoi s-a intors la birou stringand evrika precum arhimede 😂😁
image.thumb.png.a2d3ca00b3675b16fbe936c5a9a01f0c.png

bunicel comback :D 

recunosc, nu stiu daca pasarea respectiva traieste in DE.

si mai recunosc ca fix la aceeasi pasare m-am gandit cand am vazut aripa aia.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

sambata am fost si eu pe Siriu, mai exact traseul de mai jos

image.thumb.png.ccc862322df6fd31181f5f64b61edf55.png

 

intre Marginea Padurii si Scarisoara (la nord de Tohani), aproximativ, ca nu mai tin minte exact, se reasfalteaza si sunt ceva portiuni de mega-light offroad, practic pietris si pamant batatorit, pe uscat a fost super lejer, batraneste asa cu a 2a maxim, a fost minunat, nu era nici dracu.

 

de asemenea fix pe "Siriu", respectiv intre Nehoiu si Intorsura Buzaului, cam pe unde e barajul, sunt 2-3-4 zone cu semafor.

 

 

mie mi-a placut super mult, m-am mai obisnuit o leaca cu mobretu, intre timp am atins cam 5500km de cand am cumparat-o.

mai am super mult de invatat, mai ales la viraje la dreapta sunt ezitant sa o inclin, iar indreptarea capului (barbiei) si privirii spre iesirea din viraj sunt ceva la care inca tre sa ma gandesc, nu vin instinctual; la fel si tinutu' mainilor moi pe ghidon si actionarea lina a acceleratiei... la mine, de multe ori, mai ales cand ma tin dupa o masina, ma gasesc des apropiindu-ma prea mult, lasand-o din gaz, dupa aia iar si tot asa, in loc sa tin acceleratia cat sa mentin o distanta constata.

 

de asemenea am descoperit ca ma simt bine mergand singur toate orele astea, ma asteptam sa ma plictisesc dar nu a fost cazul, e chiar o activitate terapeutica ce invita la introspectie, pune ordine in ganduri si bineinteles e si fun, mai ales cand iti iese ceva mai bine (un viraj!) decat iti iesea pana atunci.

 

ah, inca ceva, mersu' pe mobra m-a facut sa-mi dau seama ca-s stramb, am constat ca lovesc cu genunchiu drept in partea de plastic din lateralul rezervorului (unde e sigla) iar la genunchiul stang incap 3 degete... se pare ca sunt cumva permanent rotit din coloana, la zona lomabara, daca ma indreapta cineva mi-e super incomod sa raman asa... deci, ortoped si fizio scrie pe mine, yay

 

cat despre mobra, sunt super multumit, eram sigur ca trebuie sa astept sa adun niste km pana sa determin daca chiar e "incomoda"... primele iesiri >3-4h ma gaseau cu mainile amortite, durere de spate etc ... dar acestea erau cauzate in primu' rand de faptu' ca nu stateam eu cum trebuie (nu strangeam ca lumea rezervorul, nu tineam mainile mai moi)... acu dupa 7 ore in sa nu m-am resimtit aproape deloc, tho partea dorsala incepuse sa doara destul de rau, dar asta cred ca se rezolva cu o blana d-aia de oaie.

cutiile laterale sunt super practice si nu strica look-ul deloc in opinia mea, chiar dincontra, insa va trebui sa-i pun si un topcase, ca sa "scap" repede de casca, cand e nevoie.

problema cu vantul am rezolvat-o din casca (mi-am luat cel mai ieftin schuberth C3 pro) si din dopuri de urechi Alpine; totusi, la peste 120 e deranjant vantul, dar parca n-as vrea sa-i pun parbriz aftermarket, imi place prea mult cum arata cu asta OEM si nu vreau sa-i stric look-ul.

in momentul asta ce ma deranjeaza cel mai mult la ea -- desi si asta e probabil tot rider error mai mult decat altceva -- e ca daca inchizi gazul complet, in treptele 1-2, cand revii tinde sa dea suturi... 

 

 

D54CE75F-9F9B-4B0A-AF8D-D63B6E9C1D29.jpg

IMG_2396.JPEG

IMG_2397.JPEG

IMG_2398.JPEG

IMG_2399.JPEG

IMG_2400.JPEG

IMG_2401.JPEG

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, drujbex a spus:

e chiar o activitate terapeutica ce invita la introspectie

fain zis si corect
acuma depinde cat timp faci asa, daca o tii solo ani de zile in sir, s-ar putea sa mai vrei si tu un tovaras cu care sa schimbi o vorba 

 

 

1 oră în urmă, drujbex a spus:

sa adun niste km pana sa determin daca chiar e "incomoda"

asculta corpul, fa pauza de cate ori simti ca trebuie, nu te anchiloza si hidrateaza-te corect

 

1 oră în urmă, drujbex a spus:

n-as vrea sa-i pun parbriz aftermarket

posibil sa fie solutie daca vrei sa mergi des si mult
dar astea sunt de la cetatean la cetatean, nu este solutia minune, pentru ca depinde de combinatia inaltimea ta, casca, parbriz.

foarte bine ca mergi cu dopuri, Alpine folosesc de cel putin 10 ani, consider ca sunt cam cel mai bun produs care poate fi luat de pe raft, in ciuda faptului ca au scazut calitatea in ultimii ani fata de cum i-am prins eu "pe vremea mea"

Link to comment
Share on other sites

foarte bun sfatul cu hidratarea!

uneori fix aici te pacaleste corpul, apropo de a-l asculta: mie unuia nu-mi cere apa decat tarziu; desi nu mi se face sete, cand opresc la o benzinarie, fac imediat disparuta o sticla de 1L de apa

 

da, dopurile sunt the best

 

anchilozat sunt de la atatia ani de stat zilnic cu ochii in ecrane, sa nu mai zic de kg in plus, am mult de lucru ca sa repar asta

ah, nu prefer sa merg singur, chiar imi place sa merg cu tovarasi (dar maxim 2-3), dar uneori ma trezesc pur si simplu "ca am chef" si cobor la mobra si ma urc pe ea si ma duc :D 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, drujbex a spus:

am chef si cobor la mobra si ma duc

fix de aia dăm dau banii pe fierul cu doua roti

Link to comment
Share on other sites

weekendul ce doar s-a incheiat, LEPSA!

 

mi-a stricat rau ordinea pozelor, cand le-am tras aici, mi-e lene sa le reordonez.

am fost sambata bucuresti - brasov - sf gheorghe - miercurea ciuc - onesti si

duminica onesti - adjud - lepsa - targu secuiesc - brasov - valenii de munte - bucuresti.

 

blana aia de oaie nu prea a ajutat, trebuie sa caut si alte solutii, durerea oaselor pelvisului fiind cea mai mare problema

 

am pus si 2 clipuri ... mama ... eu credeam ca "zbor" prin virajele de pe lepsa ca acu sa vad ca abia daca aveam 50-60. nu conteaza, m-am distrat, m-am simtit in siguranta si cred ca asta e mai important :D
am observat ca pot mari ritmul cand am un reper in fata, m-a depasit o masina care mergea tare si, fixand privirea pe ea, am mai adaugat un 5 km/h acolo (in continuare prioritatea fiind sa ma simt in siguranta)

 

mobra s-a comportat exemplar, urmatoru' weekend liber va primi, cred, un schimb de ulei cat si regresarea tuturor punctelor specificate in manualul de intretinere. merita.

 

182747337_Screenshot2021-07-26095728.thumb.png.ee7c36215ca7126a11557a5621bf9361.pngIMG_2730.thumb.JPEG.07bed2c956bb9fa126b155cf0448709d.JPEGIMG_2725.thumb.JPEG.5bdaa3309a2c00cd1661c509a05792d2.JPEGIMG_2724.thumb.JPEG.338a9d0e18f9462ac86fdcd5dce55725.JPEGIMG_2723.thumb.JPEG.f94d89603fdaf38da1c7fe028f6cff5e.JPEGIMG_2722.thumb.JPEG.7482a8cb90fe27c01c410de15ab6609a.JPEGIMG_2721.thumb.JPEG.8294a735ba57c055bedd8f98d35e4f91.JPEGIMG_2719.thumb.JPEG.59897fe5b1a2b331aaa57e6004e39ef8.JPEG

IMG_2716.thumb.JPEG.a893ed6363a15cd4490fe235b868abbb.JPEGIMG_2715.thumb.JPEG.05d4ec5af6a6db7cd2938817fc532945.JPEGIMG_2713.thumb.JPEG.f72c332c54c9754b25626599fe9ec4cb.JPEGIMG_2711.thumb.JPEG.6e4a9e68ac2dc868bf6855d1fb6fded6.JPEGIMG_2674.thumb.JPEG.d02ebf04d0933afe7dc1d623c74b3cee.JPEGIMG_2671.thumb.JPEG.559da523fa8fea8e41144d0f4f1d6170.JPEGIMG_2669.thumb.JPEG.32fbbbef077c382b76469bb9d3d1d735.JPEGIMG_2668.thumb.JPEG.71dd3b7369f10e6ebf62097ec9b845be.JPEGIMG_2647.thumb.JPEG.82703778f47beb658087bbef4d4b4135.JPEGIMG_2645.thumb.JPEG.1721dff7b30f68b6d373ee6d5b0c5140.JPEGIMG_2640.thumb.JPEG.d018daa7eb32c0baf7e543bd598cf61a.JPEGIMG_2639.thumb.JPEG.163d9c57b74d5149ab71aa13dc4fa180.JPEGIMG_2636.thumb.JPEG.0069f11d67439252a418d977baf536bf.JPEGIMG_2635.thumb.JPEG.3622692686f8a4a770e839a60f50cc00.JPEGIMG_2633.thumb.JPEG.ebb17064920092c7fdc7d72f8c2aadb5.JPEGIMG_2632.thumb.JPEG.2341ee2ebf30fbba57c7f5260a9e1e0e.JPEGIMG_2630.thumb.JPEG.31edd9d5fa19bd6f1141f5cc1de5a926.JPEGIMG_2628.thumb.JPEG.66c581200ff8640a6a0f444212d1f3d7.JPEG
Link to comment
Share on other sites

1. Te doare fundu de ai pus blana aia acolo? Daca da, poate e cazul de alta sa?!
2. Tura urmatoare pune poza cand ai 220 in bord hehe
3. Ce vesta airbag ai?

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, drujbex a spus:

blana aia de oaie nu prea a ajutat, trebuie sa caut si alte solutii, durerea oaselor pelvisului fiind cea mai mare problema

 

 

Am exact aceiași șa și tot așa mă durea poponețul după drumuri mai lungi.

Din „fericire” într-o situație neplăcută am reușit să sfâșii mușamaua de pe ea.

Zic din fericire pentru că am dus-o la retapițat la un meseriaș care mi-a explicat că nemții de la BMW lipesc mușamaua total de buretele de dedesubt, așa că șaua se simte ca o scândură.

Cu două cusături suplimentare meseriașul mi-a modificat-o.

Altă viață, acum pot merge distanțe mari fără dureri!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, hora09 said:

1. Te doare fundu de ai pus blana aia acolo? Daca da, poate e cazul de alta sa?!
2. Tura urmatoare pune poza cand ai 220 in bord hehe
3. Ce vesta airbag ai?

 

1. DA. si... probabil, de asemenea, da.

2. nu cred ca e fizic posibil, a 6a e tot "under"drive, are raport mai mare de 1:1, pe la 180 am deja peste 6000rpm (dintr-un total de 7500 si ceva). de asemenea abia ma tin de ea si la 180 :)).. 

3. uite aici detalii +BONUS, intamplare funny :D link rapid spre vesta aici.

 

 

1 hour ago, Bizonu rosu said:

 

Am exact aceiași șa și tot așa mă durea poponețul după drumuri mai lungi.

Din „fericire” într-o situație neplăcută am reușit să sfâșii mușamaua de pe ea.

Zic din fericire pentru că am dus-o la retapițat la un meseriaș care mi-a explicat că nemții de la BMW lipesc mușamaua total de buretele de dedesubt, așa că șaua se simte ca o scândură.

Cu două cusături suplimentare meseriașul mi-a modificat-o.

Altă viață, acum pot merge distanțe mari fără dureri!

 

merci frumos pentru sfat.

saua mea nu e originala, e un "Kajedo". intr'adevar, apasand pe ea, nu prea e moale dar, m-am gandit ca o fi ca la bicicleta, unde moale nu inseamna neaparat "comod", chiar dimpotriva

ai expus niste puncte de vedere ft interesante, cred ca o sa cer si eu parerea unui meserias.

Link to comment
Share on other sites

Aha tu erai cu gastele, nu am mai tinut minte care cined, avem la fel, eram doar curios.
Eu zis sa incerci mai mult cu 220 ala :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...