Jump to content

Criterii achizitie scuter & optiuni <125cc


green_fox
 Share

Recommended Posts

Posted (edited)

Precizez din start ca nu sunt tocmai incepator, conduc un BMW C400X de care am mai vorbit pe aici, dar pentru oras nu e ce trebuie. E luat de firma pentru mine, dar imediat ce se termina leasing.ul (poate chiar mai devreme) voi reveni la intentiile initiale, adica un scuter mic de maxim 125cc. BMW.ul e mult prea puternic pentru ce imi trebuie mie, mare si greu de parcat, cele 204 kg la plin anuleaza pentru mine mult din placerea condusului. Extraurban folosesc aproape exclusiv masina.

 

Prima mea obsesie fusese Yamaha NMax, dar deja din 2021 e mult prea multa electronica si pe ea, inclusiv keyless start in standard, ceea ce inseamna obligatoriu porniri mai dese. Si BMW.ul are functia asta, in manual scrie ca daca nu il pornesc 4 saptamani bateria e moarta si pierd garantia. Nu mai vreau sa trec prin asta, daca n.am timp o luna de el, vreau ca peste o luna inca sa porneasca fara emotii.

 

Luand toata oferta producatorilor cu renume la rand, am redus la 3 optiuni (fusesera mai multe, dar am zis ca cel mai sigur sa fie o japoneza. Piaggio Liberty e prea scump pentru ce ofera, e mai greu, iar Vespa e deja din alta liga).


Suzuki Address 110:
Pro: no LED; roti mari de 14; 20,6 L sub sa; doar 2190 eur. Are probabil cel mai mare numar de useri multumiti din aceasta clasa
Contra: designul general si display.ul par de scuter ieftin chinezesc; e doar Euro 4 (ar conta doar in cazul unor restrictii, de care ma indoiesc ca vor aparea)

 

Honda Vision 110:
Pro: no Led, roti de 16/14, Euro 5. E Honda.
Contra: 2720 eur, altceva pe langa casca nu incape sub sa.

 

Yamaha D'elight:
Pro: Design; Euro 5 cu StartStop (tehnologie enervanta si pe masina, dar din fericire dezactivabila. Partea buna e ca vine cu o baterie foarte potenta). Spatiul sub sa, foarte ergonomica.
Contra: LED, probabil mai greu si mai scump de inlocuit. Roti mici (12 & 10 !). 2924 eur. Doar 8,4CP la 125cc, dar din clipuri pare chiar mai performanta decat celelalte doua (care au 9CP)


Toate au 100-101 kg la plin, si toate ajung la 90kmh. D'elight chiar la 100. Nici una nu are ABS, ci sisteme de frana combinata, cel mai rasarit parand a fi cel al Yamaha (UBS).

 

Pe primul loc in acest moment pentru mine ar fi Yamaha, in primul rand datorita design.ului, dar si pentru ca probabil are cea mai rezistenta baterie, la descarcare fara sarcina. Stiu de la masina ce inseamna o baterie facuta pentru Start-Stop, de.asta imi surade atat de mult. Problema cu ea sunt rotile mici, si nu stiu cum as putea aprecia numai din test ride cat afecteaza acest aspect confortul pe termen lung. Precizez ca locuiesc in Germania, dar nici aici nu sunt drumurile tocmai mese de biliard. Ma gandesc ca daca Vespa, la preturile sale, are atata succes cu rotile alea mici n.are cum sa fie atat de rau, nu? Si e adevarat ca rotile mici aduc o manevrabilitate mai mare?.. Din nou, test ride o sa fac cu toate 3, dar nu foarte lungi, aici e cam 20 euro ora :)

 

Cunosc importanta ABS.ului la vehiculele pe 2 roti, chiar mi s.a intamplat sa se activeze la o frana violenta cu BMW.ul. Dar e la fel de vitala si la un scuter de 100kg?.. Doar pentru acest criteriu ar trebui sa raman la NMax si sa stau cu grija drumurilor obligatorii de dragul bateriei? Ma enerveaza maxim si ca in 3 ani i.a crescut pretul de la 3100 la peste 3700 de euro.

 

Voi ce ati alege daca ati avea dilemele mele?...
Multumesc.

Edited by green_fox
Link to comment
Share on other sites

Pai adress deja e valabil doar ca sh, ca nu e inmatriculabil de nou. Nici nu stiam ca se mai fac. EU as lua Nmax, asta pana nu vin scuteristii de serviciu sa zica sa iei SYM ca nu au electronica. Yamaha e frumos dar are roti prea mici. 

Link to comment
Share on other sites

E inca pe site (https://motorrad.suzuki.de/scooter/address-110-2020) Si disponibil cu 0km la o gramada dealeri.

Culoarea aia albastru inchis e noua, de anul asta, deci nu vad vreo intentie de a.l scoate.

 

In prima instanta Fiddle.ul 3 de la SYM mi.a facut mult cu ochiul, sa stii 😉

Nu e nici un pacat sa vrei calul cat mai simplu. Numa computere pe roti se mai fac.

Link to comment
Share on other sites

O fi pe site, dar scrie 2020 pe model. Daca e inmatriculat de dealeri bine, dar teoretic de anul asta doar euro5 se inmatriculeaza. 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Indiferent de greutatea scuterului, ABS-ul are importanta lui. Dupa mopede si scutere fara ABS, pot sa confirm ca la scuterul actual au fost cateva situatii in care ABS-ul a fost salvator.

 

Revenind la dilema, roti de 12&10, indiferent de oras/tara, sunt de evitat (lista de argumente e suficient de lunga). Suzuki si Honda sunt modele (super) clasice, de mentionat ca au tambur pe spate. Oricum, un top case cu suportul aferent poate fi gasit cu 300 RON si e foarte practic.

Dupa cum banuiam, sunt cativa care iti vor recomanda Sym. Merita sa te uiti daca exista pe la tine.

Cred ca poti sa explorezi zona de 150cmc, ai avea mai multe optiuni. Si nu cu mult mai oneroase. Iar diferentele sunt minime, 25cmc nu ti-l transforma in avion de vanatoare.


P.S. Mi-ar fi placut o discutie pe tema "da' ce-ai cu maxiscuteru' (BMW)", fiindca de 3 ani am trecut pe maxiscuter (nu BMW), tot 200kg si sincer, nu simt nevoia pentru ceva mai mic (ca cilindree) si nici mai usor. :) Mai ales ca-mi aduc aminte de aventura livrarii scuterului tau (parca cu un microbuz) 


 

Edited by pierrotlefou
Link to comment
Share on other sites

Da, pai intre timp am facut vreo 3000km si mi s.a cam luat de el, sincer. Odata ca m.am saturat sa cobor un pic din sa la fiecare semafor, saua fiind foarte lata, relativ dificil de manevrat la viteza mica, e greu pana si de gasit un loc de parcare, ca nu incape perpendicular nicaieri, fiind prea lung.

 

Am iesit si pe Autobahn de cateva ori, sta fara probleme in 150, dar cu vantul ala nu.i nici o placere, am descoperit ca nu sunt motociclist :) Plus durerile de gat si spate dupa un astfel de drum. Si desigur 0-80 in sub 3 secunde e deseori prea imbietor sa ma las furat si sa.i dau mai sus. Mai bine fara :P Ca si la masini, puterea e ultimul lucru care ma intereseaza.

Link to comment
Share on other sites

Evita scuterele cu roti mici pentru oraș,alege scuter cu roti 14-16 evita scuterele cu frana pe tambur(liberty,sau honda pcx)

La scuterele echipate cu roti de 12,simți destul de rău gropile.yamaha aia de curi de 10 și 12,e o glumă proasta.am văzut live modelul în parcarea unui supermarket

Nu lua în seamă sfaturile inginerilor inapți cu username de savant.

Alege un model cu abs.

Sym 125 a cam început să se scumpească pentru ce oferă,2800 și schimb de ulei la 2500km.un cost mare in vest la întreținere.la scuterele mai optimizate schimbul se face la 5000km

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
Acum 2 ore, green_fox a spus:

Da, pai intre timp am facut vreo 3000km si mi s.a cam luat de el, sincer. Odata ca m.am saturat sa cobor un pic din sa la fiecare semafor, saua fiind foarte lata, relativ dificil de manevrat la viteza mica, e greu pana si de gasit un loc de parcare, ca nu incape perpendicular nicaieri, fiind prea lung.

Pai as fi adresat cauza si nu efectul, mai ales ca nu inteleg de ce trebuie sa te dai jos la fiecare semafor. Daca nu poti sa stai confortabil cand esti oprit pe loc, fie te dai mai in fata, fie revezi partea de suspensie (exista kit de coborat).
Parcarea se face oblic, ca e cel mai eficient :)
Iar manevrabilitatea la viteza mica, sincer nu m-am izbit de o astfel de problema. Imediat ce il pui in miscare, nu-l mai simti.
Sunt curios care va fi urmatoarea optiune.

Edited by pierrotlefou
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, einstein1984 a spus:

Vezi, ti-am zis ca vine someru de serviciu sa iti zica nimic. 

Spuse păsărică care fuge la miliție sa reclame un viol online🤣.

Pentru unul care adora functia de sistem de control al tracțiunii, la 24cp.esti chiar inapt.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Ia-ți un scuter care îți place, cu ABS și diametrul roților cât mai mare. 

Restul e polologhie, nu contează ce am alege noi pe banii tăi, pentru că suntem diferiți. 

Dacă spui că stai într-o parte pe el la stop mă gândesc că ai 70 kg ud, deci iarăși este irelevant ce aș alege eu, care am 184 și 102 kg. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 24 minute, l.u.v a spus:

Ia-ți un scuter care îți place, cu ABS și diametrul roților cât mai mare. 

Restul e polologhie, nu contează ce am alege noi pe banii tăi, pentru că suntem diferiți. 

Dacă spui că stai într-o parte pe el la stop mă gândesc că ai 70 kg ud, deci iarăși este irelevant ce aș alege eu, care am 184 și 102 kg. 

Cam asa, dar cu 12kg mai putin decat in urma cu 3 luni :D, desi nu vad ce relevanta are. 170. De.asta cobor o tzâr' din șa.

 

As lua eu ce.mi place, dar uite ca nu mai iese la calcule.  Si japoneza, si mica, si fara keyless, si cu ABS. Found=null.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, einstein1984 a spus:

Daca vrei musai keyless ia una mai veche cu 1 sau 2 ani. 

SA-TI DESENEZ ... vrea FARA keyless !!!

 

 

II E GREU SA CUMPERE UN INCARCATOR DE BATERIE SI SA-L CONECTEZE CAT TIMP NU FOLOSESTE ATELAJUL, CREDE CA FARA KEYLESS O SA-L TINA BATERIA PESTE IARNA ... SAU SE EXCITA CAND BAGA CHEIA IN CONTACT 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Calmeaza.te. Vezi ca ti.a calcat pisica pe Caps Lock.

 

Nu.ti mai imagina tu ce cred eu. Peste iarna am tinut bateria in dulap 4 luni si in primavara a pornit la sfert.

 

Cu keyless.ul in stand by mai mult de 2 sapt nu.mi permit sa.l las in pace ca de.abia mai porneste. La inceputul lui Martie ma plimbam la 20 de grade, acum 2 saptamani era viscol. M.am justificat suficient?

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, green_fox a spus:

Calmeaza.te.

 

 M.am justificat suficient?

nu ma intereseaza (pseudo) justificarile tale , e clar ca sunt strambe, altfel ti-ai fi dat seama ca nu atingi cu picioarele de pe scuter inainte sa-l comanzi/cumperi etc.

 

400cc , viteza prea mare PERICOOOL-LOOL

 

 

daca nu ti-e clar, tu nu cauti pareri, cauti confirmarea opiniilor , vrei sa-ti spuna alt scuterist :" da boss alea de 125 sunt blanao , de 10 ani o ard numai pe 125 , am facut ocolu pamantului prin capitala si nu mi s-a descarcat bateria "etc etc 

 

din pacate asta e un forum de motociclisti, cei mai multi dintre noi nu putem intelege dramele scuteristice esentiale, 125 vs 150 , roti de 8 vs roti de 14 , frana pe tambur sau alte baliverne.

 

din analiza topicului am tras concluzia ca tu cauti o bicicleta electrica defapt 

 

 

215b779b2a3fc59d3076857c81f6f1c4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Acum 31 minute, superbec a spus:

din pacate asta e un forum de motociclisti, cei mai multi dintre noi nu putem intelege dramele scuteristice esentiale,

 

din analiza topicului am tras concluzia ca tu cauti o bicicleta electrica defapt 

 

 

Daca analizai topicul, observai ca modelul nu a fost alegerea mea. A fost calul de dar.

 

Dimpotriva, pe forumul asta, ca incepator absolut am primit cele mai cerebrale sfaturi, raportate la cum anticipam ca voi folosi vehiculul. Implicit m.am orientat catre scutere.

 

Cilindreea nici nu se mai discuta, limita aleia e batuta in cuie, spre repulsia ta, aici discutam doar dotarile.

 

Dar ultima si cea mai mizerabila faza e sa.ti versi voma de zeu pe 2 roti luand in ras factorul pericol pentru ca...asa ti se pare tie. Eu am o varsta si n.am cum sa.ti iau ineptiile in serios, dar poate te citeste vreun copil pe.aici si se gandeste ca se face pe ras in fata veteranilor daca alege o cilindree mai mica.

Link to comment
Share on other sites

Panoul de sigurante e in acelasi locas cu bateria. Daca tot dau 6 suruburi jos, mai bine scot bateria, nu?... Ca start.ul e exclusiv keyless, deci oricum ar trebui sa pun siguranta la loc.

 

Dar in fine, m.am lamurit. O sa iau o trotineta cu 2 turbine si.mi fac abonament la metrou, sa fie toata lumea fericita

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Bec ul ți-a dat mai sus un sfat bun.

Poți cumpăra fie un adaptor pe care îl legi la baterie, fie unul adaptabil la prizele BMW.

Ctek au și chargere și acele adaptoare.  Eu am la GTR pe cel din prima imagine, are și leduri de control. 

https://images.app.goo.gl/xV6idSUd6wVD7E2S8

 

https://images.app.goo.gl/P7RCJCURWteRNc3F6

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, green_fox a spus:

Panoul de sigurante e in acelasi locas cu bateria. Daca tot dau 6 suruburi jos, mai bine scot bateria, nu?... Ca start.ul e exclusiv keyless, deci oricum ar trebui sa pun siguranta la loc.

 

Dar in fine, m.am lamurit. O sa iau o trotineta cu 2 turbine si.mi fac abonament la metrou, sa fie toata lumea fericita

Sau sa-ti revezi criteriile, inclusiv explorat Piaggio, Sym, Kymco, Peugeot ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu se pune problema sa.l pastrez eu oricum. La sfarsitul leasingului ramane valoarea reziduala cat doua scutere mai mici si nu vreau sa.l preiau eu. Revizia de rodaj a fost 127 eur, dar cea de un an 300 eur. Deci nu ma complic cu improvizatii sa fac vreo boacana, ca nu merita.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...