Sari la conținut

Casca moto pentru skijet


TRG
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Am nevoie de ajutorul comunitatii in alegerea unui casti moto potrivita pentru mersul pe....skijet. Nu exista casti dedicate pentru asa ceva, parerile sunt impartite iar comunitatea posesorilor de skijet din Romania nu este atat de dezvoltata incat sa aibe un forum.

 

Datele problemei: mi-ar fi necesara o casca moto pentru sezonul rece pe care sa o port peste cagula de neopren a costumului, luand in calcul iesiri de maxim 4-5 ore si viteza frecventa peste 110km/h (pe Dunare). Nivelul de zgomot se rezolva cu dopuri in urechi :) insa ramane problema curentului de aer rece si problema umiditatii inerente pe apa - la viteze mici uneori se aburesc si ochelarii de soare.

 

Ma puteti ajuta cu sugestii?

 

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

46 minutes ago, SenorPink said:

La o primă căutare așa pare pe skijet se folosesc căști de motocross/enduro. Poate niște O'Neal?

Multumesc pentru raspuns! Intr-adevar, sunt multi care poarta casti de enduro in special la concursuri insa, in opinia mea, forma lor (unghiurile pronuntate) reprezinta un real pericol in cazul unei cazaturi in apa la viteze mari. Acele unghiuri (sau cozorocul) pot forta puternic muschii gatului la impactul cu apa.

 

Un alt aspect al castilor de motocross/enduro este cel legat de ventilatie, in special la viteze de peste 100km/h - s-ar putea sa fie supraventilate si chestia asta e un dezavantaj pe timp de toamna/iarna.

 

Eu ma gandeam mai degraba la una integrala - ajuta in special iarna insa nu sunt familiarizat cu partea de ventilatie si toate celelalte aspecte ale unei casti moto de viteza (Uralul pe care-l avea tata la ferma inainte de 1989 nu necesita neaparat o casca pentru mersul pe camp :) , cel putin nu in mintea mea de copil. De Mobra nu mai vorbesc...).

 

Multumesc inca o data pentru raspuns!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Casca integrala daca vrei una trebuie neapărat să o iei cu pinlock , mai ales iarna că să nu se aburească. Eu unul pentru că nu știu specificul și mai ales că pe apa e altceva nu m-aș arunca la cea mai tare din parcare. Eu unul sau zice o casca MT care e omologata deci protejează in caz de impact și are și posibilitate de pinlock

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, SenorPink said:

Eu unul sau zice o casca MT care e omologata deci protejează in caz de impact și are și posibilitate de pinlock

Multumesc! O sa incep cautarile, eventual sa gasesc si un magazin unde sa pot proba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Leatt are niste casti la ora actuala la care cozorocul este prins cu clipsuri si se desprinde la soc (nu este prins cu suruburi).

In 2021 toate modelele sunt cu tipul asta de cozoroc - https://leatt.com/int/shop/moto/protection/helmets 

In 2020 cred ca numai cele de incepatori si varfurile de gama aveau tipul asta de imbinare.

 

Preturi bune la Leatt gasesti la multe magazine enduro din Romania ce aduc stocuri 2020 de afara (majoritatea din Austria, de la Auner). 

 

Personal, din infima experienta pe skijet, acolo mi-as lua mai degraba protectie de gat (neck brace). 

Pentru tine nu este nevoie sa cheltuiesti sute de euro pe varfurile de gama de la Leatt, Alpinestars, etc. 

Ia-ti protectie de gat basic. Linistit poti sa iti iei modele 2019 sau 2020, fiind f bune pt ce au fost gandite sa faca. 

Nu trebuie sa mergi pe varfurile de gama, carbon, etc. Entry level-urile sunt arhisuficiente. 

 

Nu ai ce face cu casti integrale. Sunt pline de burete care o sa se imbine cu apa si o sa o ingreuneze plus sa iti tina rece la cap. 

Ventilatie, respectiv evacuarea apei in cazul tau, la o integrala, zero. 

 

Parbrizul se va aburi instant (inchis total sau partial) iar ideea de pinlock este inutil sa o aduc in discutie (la Shoei pinlockul se desprinde usor si de la curent de aer infim - am parbriz mare la motor - cand merg cu parbrizul ridicat, desi nu ar trebui sa se intample. 

As merge pe casca de off-road cu ventilatii serioase (ai sa vezi la Leatt ca pe masura ce urci spre gama de varf au din ce in ce mai multe aerisiri)  + ochelari sport, cat mai mari si care inchid zona ochilor cat mai tare de curent/apa (nu de off-road cu bureti, ci in genul celor tactici, de ski, de ciclism, de skidiving, etc)

Vezi ca multa lume este innebunita cu Airoh Commander fiindca este f usoara dar imi spunea cel de la care am luat Leatt (asociat la magazin moto in Tm si participant de n ani la curse de motocross) ca a avut prieten cu A, Commander pocnit in 2 ca un pepene la cursa de motocross. Cu alte cuvinte usoara, buna de enduro, dar nu buna pt impact serioase, stil motocross. Mi se pare ca esti cumva in aceeasi situatie. 

Castile noi din gama mediu/scumpe au Mips, un sistem care nu stiu daca chiar protejeaza asa bine cum zic ei sau e un gimmick. 

Leatt au mers pe niste ventuze cu proprietati similare, dar care ocupa mult mai putin spatiu si sunt muuult mai usoare per ansamblu.

 

 

La fel de bine, poti sa dai jos cozorocul la o casca enduro si vezi cum ti se pare si cu el si fara, dupa care iei o decizie pe termen lung.

Un new old stock din 2020, model bun de la brand bun costa intre 100 si 200 de euro. 

 

Casti din alte domenii sportive nu stiu ce sa iti zic fiindca nu practic la modul serios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice cască moto are bureți și material buretat care se îmbibă cu apă. Elemente detașabile - cozorocul amintit - va rămâne în apă cu prima ocazie, deci nu are ce căuta în ecuație. Mie unul mi se pare că la un contact la viteză mare cu apa nu ai doar problema loviturii de care te-ar proteja casca, dar și cea a frânării bruște a pârtii care atinge apa, nu știu dacă mărirea volumului țestei cu o cască ajută. 

Imposibil să nu găsești info despre echipamentul pe care îl poartă alții pe skijet! Internetul e mare, și din fericire nu e doar în Ro. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, ENEOS said:

Imposibil să nu găsești info despre echipamentul pe care îl poartă alții pe skijet! Internetul e mare, și din fericire nu e doar în Ro.

 

Internetul e plin de opinii "profesioniste", si exemplific  sfatul de a tura la maxim motorul in rodaj pentru a permite pistonului sa faca o cursa completa, ceea ce nu s-ar intampla la 4000rpm, de exemplu :).

 

Cerand ajutorul aici, pe un forum dedicat moto, am primit foarte multe opinii pertinente si multumesc foarte mult pentru asta, eu nefiind familiarizat deloc cu castile moto.

 

Partea proasta cu skijeturile este  ca, cel putin in Europa, toamna si iarna se cam ia pauza - nu inteleg de ce-, astfel incat cei care vor sa practice in sezonul rece trebuie sa improvizeze si sa ceara sfaturi intrucat nu exista echipamente standard pentru protectia capului. In SUA acum se discuta despre omologarea unor casti dedicate celor care utilizeaza skijetul. In concursuri sunt obligatorii doar pentru simplul motiv ca exista pericolul de a intra in coliziune cu alt concurent, nicidecum ca s-ar lua in calcul protectia in cazul unei caderi in apa la viteze mari.

 

Revenind la sfaturile primite aici, intr-adevar, o casca full face are mai mult burete si riscul sa se imbibe cu apa la o cadere este foarte mare, prin urmare am inceput sa ma uit la castile de enduro si la niste ochelari de ski nautic sau wakeboard (cei de ski ar fi mai potriviti, sunt conceputi pentru viteza, cei de scuba in mod clar nu sunt proiectati pentru viteza, nu merge nimeni cu 120km/h pe sub apa).

 

Cozorocul da, fie s-ar rupe instant la o cadere fie ar forta muschii gatului (si nu numai) intr-un mod violent, mai ales ca o cadere pe apa la viteze mari presupune un fel de "broscuta" - am experimentat-o deliberat la 50Km/k- si pana te opresti te cam plictisesti vazand ba cerul ba apa si te simti ulterior de parca ai participat la o bataie generala in discoteca din Agronomie cu baietii din Piata Chibrit :)

 

Airoh Commander imi pare potrivita, la fel si cele Scorpion pentru enduro (fara cozoroc, evident) + ochelari adecvati + protectie pentru gat (in afara de cea oferita de costumul de neopren.

 

Multumesc tuturor pentru sfaturile date!

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Eu as merge pe o casca de ski. Are avantajul dimensiunii mai mici si lipsei de accesorii care sa iti stea in drum, merge cu ochelari, are dezavantajul masiv ca nu are chin bar - protectie pentru maxilarul inferior. 

 

Pana la urma variantele de casti sunt limitate, cele integrale au probleme serioase cu aburirea, daca vrei protectie integrala mergi pe enduro, daca vrei fara atunci mergi pe ski. 

 

Dupa cum spunea @_Raul_, ia in seama un neck brace. E util cateodata, desi la o cadere pe apa poti sa patesti aproape orice, un vechi prieten si-a rupt mana cazand la 70km/h de pe skijet. Poti sa iti rupi cam orice, in special la >100 km/h poti sa mori din orice cazatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

John, diferența intre cantitatile de burete dintre o integrala și una enduro este imensa. Cel puțin în zona calotei, dar și a mandibulelor.

Cred ca acesta este și motivul pentru care mips-ul eu l-am văzut prima data la enduro - este atât de puțin burete în ele (ca să nu transpiri și ca să respire peste tot) încât nu prea aveai de ce sa fii protejat. 

Cozorocul la skijet cred ca ar fi și mai indicat decât la enduro. Eu îmi aduc aminte ca îmi luam de multe ori apa peste calota/frunte. 

Pui un fir de nylon de pescuit intre el și casca sau ceva la fel de subtil și mai elegant/dedicat/etc și nu îl mai pierzi. 

Înca un produs la care m-aș uita ar fi căștile folosite la (biciclete) downhill. Par asemănătoare cu cele de enduro dar nu am nici cel mai mic habar ce este prin ele.

 

@op - Bafta la cautat și distracție maxima! Ma gândesc ca turele lungi sunt mult mai faine decât invartitul pe lângă plaje. 

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Castile de bicicleta de downhill au criterii principale de proiectare aerisirea si protectia. Protejeaza ceva mai putin decat castile moto sau de ski pentru ca au gauri uriase de aerisire pe care poate nu ti le doresti la temperaturi joase.

 

"problema curentului de aer rece" din enuntul initial nu e rezolvata deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, _Raul_ said:

Bafta la cautat și distracție maxima! Ma gândesc ca turele lungi sunt mult mai faine decât invartitul pe lângă plaje. 

Multumesc! Da, turele lungi sunt altceva decat plimbatul pe langa plaja, plus ca ultimul e chiar ilegal de multe ori; Dunarea ofera peisaje frumoase, liniste si (deloc de neglijat) e ferita de aglomeratie.

 

Off topic: azi, cand m-am intors cu el de pe apa, am dat nas in nas cu un eveniment organizat de ceva cu "MC...". Aseara m-am inscris pe forum si azi i-am vazut pe cei de la eveniment; genul acesta de coincidente au ca finalitate, de obicei, achizitionarea unui motor :)

 

On topic again: explicatiile voastre m-au ajutat extrem de mult sa-mi dau seama ca nu pot gasi o solutie perfecta care sa rezolve toate problemele enuntate initial. Dupa ce am studiat si eu optiunile expuse de voi mi-am dat seama ca un neck brace este "must". Nici macar nu stiam ca exista asa ceva. In toate cazaturile mele (majoritatea la 20-30km/h - trasul cu colacul, wakeboard etc) muschii gatului au fost extrem de bruscati si m-am resimtit cateva zile, ba chiar vara aceasta am simtit ca amortesc de la grat in jos in urma unei astfel de cazaturi.

4 hours ago, AdrianB1 said:

un vechi prieten si-a rupt mana cazand la 70km/h de pe skijet. Poti sa iti rupi cam orice, in special la >100 km/h poti sa mori din orice cazatura.

Da, perfect adevarat. Probabil prietenul tau a eliberat acceleratia brusc la viteza respectiva si a luat vreun val, insa pericolele pe skijet in general sunt infime fata de cele de pe motor. Cu motorul circuli pe sosea, exista si alti participanti la trafic, pe cand cu skijetul de obicei esti singur pe apa (sau aproximativ singur, probabil mai sunt cateva barci la 1km de tine). O deosebire importanta intre skijet si motor este ca daca tai gazul brusc, din cauza frecarii cu apa, decelerarea este foarte accentuata (aproximativ ca o frana) si ramai fara steering ; suna contraintuitiv dar daca vrei sa eviti ceva in ultimul moment trebuie sa accelerezi ca sa poti vira brusc.

 

Chiar daca ma gandeam la o integrala, in urma explicatiilor oferite de voi mi-am dat seama ca in cazul unei cazaturi exista pericolul sa se umple cu apa si cum in primele 10-20 de secunde cel care cade e semi-constient si e tinut la suprafata doar de vesta de salvare, o casca plina cu apa e exact ce nu trebuie. Deci clar integrala e periculoasa, chiar daca rezolva problema curentului rece.

 

Raman cele de enduro + ochelari dedicati + neck-brace si o cagula moto buna. Cred ca e cea mai buna solutie de compromis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Prietenul are vreo 15-20 de ani de skijet, nu eram acolo sa stiu ce s-a intamplat si nu prea ma pasioneaza subiectul, dar tipul sigur stie ce face. Atata timp cat stii in ce te bagi, nu e treaba mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, AdrianB1 said:

Prietenul are vreo 15-20 de ani de skijet

Dar n-am zis ca nu stia ce face, se intampla chestii de-astea indiferent de experienta. Greseli facem toti. Cateodata estimam eronat valul, cateodata nu-l vedem sau il vedem mult prea tarziu. Ca si la moto, exista provocari tot timpul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-o merge o integrala cu vizorul dat jos si ochelari? 

De frig nu scapi, oricum :)

Nici nu prea iti pasa daca se uda buretii, daca ai cagula din neopren.

Oricum ai sanse mari sa ramai fara vizor daca te infigi in planeta cu 100Km/h

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.promo-jetski.com/en/43-helmets

https://jetskitips.com/jet-ski-helmet-alternatives/

https://www.jetdrift.com/best-jet-ski-helmets/

https://www.steveninsales.com/jet-ski-helmet-do-you-need-one/

exista casti dedicate pentru ski jet, din cate vad. Constructie simpla, fara bureti si alte cele. Iei si o pereche de ochelari, si eventual pentru vreme rece, masca de neopren pt projetare fata-cum sunt cele de ski mai serioase. 

110km/h , suna mult tare. Am avut inchiriat un waverunner de 1800 cc, trasnaie de skijet, si de la 60 deja tremurau chilotii pe mine :)) Nu exista limita de viteza? am dat un gogu, gasit regulamentul de navigatie pe Dunare, dar n-am gasit nimic concret in el-doar pentru zona Canal Sulina, bla bla, unde exista restrictii de viteza.

Mi se pare foarte periculos la viteze mari, ma gandesc ca daca pici de pe el la 70 la ora, e ca si cum ai cadea pe beton, la viteza aia apa nu atenueaza nimic datorita tensiunii superficiale, cred? :) Mai ales din perspectiva faptului ca esti cam descoperit, echipament pauza lipsa nevoie...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...