Jump to content

Editia 2021


Recommended Posts

In cazul meu ,un film foarte bun nu il recunosc din prima. Da, e fain,imi place,ma prinde, ma tine acolo. Dar abia dupa ceva timp se sedimenteaza si simt dorinta de al revedea, imi amintesc cu placere de el.

La fel ,cred,  e si cu excursiile moto. Pe moment esti pompat,exaltat,speriat, desumflat, dar dupa ce a trecut un timp iti aduci aminte cu placere si ai vrea sa retraiesti momentele alea.

A trecut o luna de cand am plecat intr-un concediu de 5 zile ,cu motocicletele. Am fost 3 , subsemnatul -Yamaha T700, Horatiu- Yamaha xt660z  si Cristi- KTM 1190 Adventure R . Am plecat pe 1 septembrie  directia Fagaras,Sibiu, autostrada pana la Deva .De aici urma sa intram prin munti, muntii Poiana Rusca, din spre Vetel urma sa ajungem la Vadul Dobrii  iar planul era sa iesim la Ruschita la cariera de marmura. Seara.

A fost o zi ploioasa cu mici pauze ,pe autostrada a fost groaznic (ptr. mine cel putin) 110-120 km/h, tiruri, trafic ,simteam ca am un morcov in fund. Cel putin din perspectiva traficului lucrurile s-au schimbat in bine dupa ce am intrat spre Vetel, drum din dale de beton,ceata, ploaie dar macar era liber . Urcam,curbe, cateva momente in care se mai vedea peisajul prin ceata , au facut sa ma destind si sa inceapa sa mi placa filmul ,sa intru in pielea personajului. In Ferengi ,parca, ne am oprit sa mancam un sandvis sa bem o gura de apa  ,intr-un bar local si sa cerem ceva informatii despre ce ne asteapta pana la Vadul dobrii . Am aflat cateceva de la un personaj local .

Din Ferengi s-a terminat si asfaltul si pana la Poiana Rachtelii am intrat pe un drum (mai mult pamant decat piatra)  cu ceva ezitari dupa ce am vazut ca nu e asa stabil cum credeam (era un soi de lut cu nisip,balti din belsug) dar spre binele nostru urcarile si coborarile erau usoare si cu ceva emotii am ajuns in Poiana R. unde am aflat ca drumul pana la Vadu Dobrii e plin de gropi mari ,pietre etc. Urma sa constatam ca de curand avusese loc ceva concurs,cred, de 4x4 . Partea buna a fost ca solul a fost mai ok,ceva mai pietros si la fel de imbibat cu apa dar am mers destul de bine, parca mai bine decat pe prima bucata. Desi imi place macadamul asteptam sa gasim ceva asfalt. Pe care l-am gasit ,deja ploaia se mai domolise , si am gasit si niste localnici care ne au dat informatii despre o zona de camping care se afla exact in locul din care urma sa plecam spre Ruschita. Aveam sa descoperim ca nu era un drum ptr. motoarele noatre. Am campat ca deja era seara ....prima zi.

 

Va urma ...

deva.jpg

spre poiana rachiteli0.jpg

camp 1.jpg

camp2.jpg

food.jpg

lunca c.jpg

lunca cernii.jpg

morning camp.jpg

poiana rachitelii3.jpg

poiana rachitelli 2.jpg

v d 4.jpg

v d.jpg

vadu dobrii 1.jpg

vadu obrii 2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dimineata cred ca in jur de 8.30-9 am fost gata impachetati si  am plecat ,pe asfalt spre Hateg , Otelul Rosu , Caransebes.  Daca lucrurile ar fi mers conform planului trebuia sa trecem prin munti spre Ruschita si apoi  Otelul Rosu ,dar neprevazutul se intampla, asa ca am facut un detur prin Hateg (ocazie cu care am si mancat ceva de amiaza).Drumul ,chiar daca pe asfalt ,a fost bun si fain.

Am ajuns la Caransebes pe la 1 cred, am facut plinul si am plecat spre Poiana si Lindenfeld ,din Poiana urma sa dam iar de ceva drum forestier, Lindenfeld e un sat abandonat intemeiat de colonisti germani veniti din Boemia (https://ro.wikipedia.org/wiki/Lindenfeld,_Caraș-Severin)

 

Urcarea spre Poiana e pe un drum din dale de beton, ingust ,fain. Apoi spre Lindenfeld devine un drum de pamant si piatra destul de abrupt, nu ma asteptam sa fie asa inclinat tinand cont ca pana in Poiana am urcat foarte domol. Aici ne-am intalnit si cu marcajul Via Transilvanica ce se suprapunea cu traseul ce urma sa il parcurgem pana in Garana.

In sat se construia ceva ,probabil ptr. turisti de pe VT si la una din case am dat peste o batrana , cu ceva pb. de auz.

Traseul nostru urca pe VT ,dar dupa o tura de recunoastere am vazut ca era plina de noroi cleios si panta destul de mare ,am decis sa ocolim spre un canton abandonat si apoi sa reintram in track.

Oricum de aici traseul a devenit cu adevarat provoator ,incepe cu o urcare in linie dreapta abrupta si accidentata dar care la capat are o bucata plata sa te poti regrupa si apoi urci ok pe un drum de taf , bun , pana la canton. Apoi ceva bucati cu sleauri si abrupte ,dam in plat intr-o poienita in varful Namanul Mare .De aici drumul e ok pentru vreo 2 3 km, cred, apoi intra in padure ,la vale domol, dar multe bucati de copaci ,urme de taf, noroi, radacini dar per ansamblu era OK. Asta pana am ajuns la o urcare cu un soi de singletrail ,doubletrail, plin de piatra si lemne si destul de abrupta. Cu 5 minute inainte din fata trecuse un grup de hard enduro ,care ,acum realizez, prevesteau ce urmeaza. Cea mai tehnica si grea portiune a traseului . Inapoi nu era cale de intoarcere asa c am decis sa mergem inainte. 2 ore cred ca ne a luat sa trecem o bucata de vreo 2 km. Am urcat fiecare motocicleta in parte ,mai impins, mai forjat, am urcat. Din pacate la iesirea din padure eram convins ca ce a fost mai dificil a trecut si urmeaza un drum de taf perfect , asa ca am accelerat si am dat a 2 a numai ca sa ma trezesc intr-un sleau . Motocicleta m-a aruncat,dar nu inainte sa imi prind cumva piciorul intre pamant si motor ,noroc cu cizmele de enduro care m-au si ajutat dar au si contribuit la torsionarea ghenunchiului. Dupa impact eu m-am ales cu un ghenuchi putin sucit si o glezna imensa dureroasa, motocicleta cu o oglinda rupta . Din pacate asta insemna ca de aici vom aborda doar portiuni de asfalt si forestiere usoare. Partea buna e ca am putut continua tura . Acum am inteles de ce recomanda unii rideri de Adv. ortezele in combinatie cu cizmele. In fine...

Cred ca era trecut de 7 asa ca am campat unde am gasit un loc potrivit, nu ajunsesem la Garana cum ne-am propus . Garana era la 15 minute , aveam sa aflam dimineata.

 

Singura bucata unde am reusit sa filmez ceva .

 

lindenfeld 2.jpg

lindenfeld 3.jpg

lindenfeld4.jpg

Spre Lindenfeld 1.jpg

camp.jpg

lindenfeld 5.jpg

lindenfeld 6.jpg

lindenfeld 7.jpg

lindenfeld 8.jpg

lindenfeld 9.jpg

IMG_20210902_172927.jpg

IMG_20210902_192318.jpg

IMG_20210902_193623.jpg

IMG_20210902_211238.jpg

photo_20210902_193452.jpg

1633074913235.jpg

Link to comment
Share on other sites

La 30.09.2021 la 13:31, flyterlucki a spus:

110-120 km/h

Sigur nu îți dă abatere foarte mare kilometrajul? 😛

Link to comment
Share on other sites

10 km  /h pana la 90 9 km /h peste 90

A 3 a zi dimineata ,ora 8.30 plecam spre Garana ,in 15 minute suntem pe o strada din sat  unde dam si de un magazin. Ca sa ajungem a trebuit sa mai urcam un ultim deal destul de abrupt si cu solul umed. Cu o seara inainte ne cam speriase obositi fiind..

Cel mai tare insa ma temeam de cainii ciobanesti. Pana sa plecam o venit in zona izvorului, unde am campat , o cireada si o turma de oi . Ambele cu cainii aferenti, spre bucuria mea au fost prietenosi si ne au lasat sa plecam de pe loc fara sa ne fugareasca.

Din Garana am luat drumul care duce pe Semenic  si am dat si o fuga pe Vf. Gozna apoi am plecat spre Valiug, la lac, unde am mancat ceva si Horatiu a facut o baie.De aici spre Resita ,Anina,Oravita, drumul extrem de fain si asfaltul bun as zice.  Apoi am mers spre Carbunari unde am dat de un drum forestier ce ne a dus pana in Moldova Noua, foarte usor si fain, putin cam uscat . Pe drum am facut o pauza unde am dat de un belgian plecat intr-o  tura de 2 ani , cu bicicleta, un personaj interesant . Din Moldova Noua am mers pana in Orsova la un camping dar nu inainte sa alimentam ca deja dupa estimarile calculatorului terminasem si rezerva, la Peco am vazut ca mai aveam 3 L.Drumul prin clisura a fost extrem de fain ,la apus, destul de libera soseaua si mult mai buna decat o stiam eu.

Ajunsi la camping am facut un dus ,am dat de wi-fi si am bagat somnul cel mai odihnitor al turei.

IMG_20210903_194656.jpg

IMG_20210903_182001.jpg

IMG_20210903_181921.jpg

IMG_20210903_181915.jpg

IMG_20210903_121427.jpg

IMG_20210903_112044.jpg

IMG_20210903_112022.jpg

IMG_20210903_111649.jpg

IMG_20210903_095631.jpg

IMG_20210903_093339.jpg

IMG_20210903_073322.jpg

A 4 a zi am plecat spre Baile Herculane,asfalt bineînțeles, mers la Cerna sat  ,lacul Iovanul - Campu lui Neag portiune care face parte si din TET. Anul trecut mai fusesem pe aici in iulie , de data asta am gasit drumul in stare mai buna ,acum practic l-am urcat. Anul trecut venind dinspre Campu lui Neag mi s-a parut mai usor desi era puternic afectat de inunatiile din luna precedenta. Oricum drumul e la fel de frumos,am oprit pe barajul lacului Iovanul ,la chile Corcoaia si in coada lacului unde e izbucul Cernei ,ocazie cu caream vazut un pui de vipera cu corn . Oruicum e stiut ca zona abunda in vipere care nu reprezinta un pericol.

Ajunsi in Campu lui Neag am ras o pizza si ceva de baut si am continuat pe asfalt spre Obarsia Lotrului prin Petrosani si DJ 7A , ce trece pe sub Parang. O zona superba cu un asfalt nerecomandat motocicletelor sportive. Din Obarsia Lotrului am mers pana pe valea Frumoasei unde incepe Transcindrelul,unde am si campat ,deja noaptea era mult mai frig decat in Sud ,cred ca asta urma sa fie cea mai friguroasa noapte si ultima. Urmatoarea noapte urma sa o petrecem acasa . Deci 5 zile de mers si 4 nopi de campat.

Pozele sunt facute de Cristi ,98% din ele.

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ziua a 5 a si ultima incepe pe la 8.30 (doar  km2 grade), impachetat,mancat si la drum pe Transcindrel, pe care il parasim cand alegem varianta spre Raul Sadului. Transindrelul continua de fapt spre Paltinis  si e foarte bun drumul si destul de lung (din Paltinis se poate cobora la Gura Raului pe un forestier fain sau exista si varianta asfalt ) . Din Raul Sadului spre Talmaciu ,asfalt,aglomeratie . Asa ca eu unul, Cristi si Horatiu au mers pe DN, am decis sa ma bag pe asfaltul (prost) de sub munte ,liber si bucati fain de macadam. Parca ceva peste ora 3 eram acasa.

Bagajele mele au continut : sac dormit vara (mic), saltea gonflabila, sosete -3 perechi, 1 pereche chiloti, 3 tricouri , 1 pereche pantaloni , 1 pereche tenesi , 1geaca subtire, haina ploaie , 1 o pereche de manusi de rezerva, cheie contact rezerva, primus, cana metal, tacamuri camping, supe plic, mancare nu foarte multa , camera 21'' , pompa de mana , leviere, spray lant, chei roti, sigurante. Cred ca daca ma straduiam puteam sa merg ceva mai light. Ca o remarca personala in ture de gen cred ca cel mai important e sa ai haine sa te simti ok in orice conditii si apoi mancare si restul .

 O excursie faina ,fara evenimente tehnice . In cifre ar suna cam asa : 1290km , 4 nopti , 5zile de mers, +14297 m 

1.jpg

2.jpg

saua steflesti.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...