Sari la conținut

Ajutor! Problema semnalizare dinamica aftermarket


Postări Recomandate

Salut la toata lumea!

Am achizitionat aceasta semnalizare https://www.km100.ro/set-2-lampi-semnalizare-moto-secventiala-cu-led-uri-samsung-cu-2-functii-pozitie-si-semnalizare-12v.html?gclid=CjwKCAjw_tWRBhAwEiwALxFPoXet6yhH7SYuxiJN48OQGU1j8UFoyS75SIx8qGp498pGGaWc4doV5RoC9xUQAvD_BwE 

led dinamica intermitenta, are 3 fire dar eu am la ceea originala doar 2 fire.

Am vazut schema sa leg pe site dar se aprinde doar 2 beculete din restul led-urilor si nu functioneaza toata intermitenta.

Unde gresesc? Pe baterie direct merge,si ceea alba si ceea dinamica.

Ajutor va rog ? Incepator..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, Johny_Test a spus:

Salut la toata lumea!

Am achizitionat aceasta semnalizare https://www.km100.ro/set-2-lampi-semnalizare-moto-secventiala-cu-led-uri-samsung-cu-2-functii-pozitie-si-semnalizare-12v.html?gclid=CjwKCAjw_tWRBhAwEiwALxFPoXet6yhH7SYuxiJN48OQGU1j8UFoyS75SIx8qGp498pGGaWc4doV5RoC9xUQAvD_BwE 

led dinamica intermitenta, are 3 fire dar eu am la ceea originala doar 2 fire.

Am vazut schema sa leg pe site dar se aprinde doar 2 beculete din restul led-urilor si nu functioneaza toata intermitenta.

Unde gresesc? Pe baterie direct merge,si ceea alba si ceea dinamica.

Ajutor va rog ? Incepator..

Greșești fundamental :)

În primul rând, ar trebui să te uiți la instrucțiunile de instalare.

Dacă nu, te documentezi pe Internet.

Sau îți folosești logica.

Dacă nici așa, mergi la un electrician auto/moto.

Logica (mea) spune: un fir merge la masă, cel de semnalizare merge la firul celălalt (adică cele pe care le ai la actualul semnalizator), al treilea (cel de lumină albă) merge la conectorul de la far (sau la un plus care e comandat de contact).

P.S. O simplă căutare îți dă poza asta.

Screenshot_20220319-151317_Chrome.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Asimplu a spus:

Minusul este comun la ambele circuite, iar plusurile, unul trebuie legat la plusul de semnalizari iar unul la plusul fazei scurte/stop. Mai simplu de atat nu stiu cum sa-ti descriu.

Pe langa astea, daca ai avut semnalizari cu becuri incandescente inainte, iar astea sunt cu led, trebuie sa schimbi si releul de semnalizare sau sa montezi rezistente.

Ai dreptate,chiar am avut inainte semnalizari cu becuri in ele care se pot schimba,o sa incerc cu un releu special de led cu 3 pini cred ca rerzolv problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Până iei releu încearcă să pui semnalizarea nouă în paralel cu cea cu bec și vezi dacă funcționează (așa ar trebui). 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Practic la led se aprinde doar lumina alba ( ceea de lumina de drum) cand mut firele altcumva se aprinde doar 2 smd-uri d'alea galbene nici decum toata semnalizarea.Cred ca trebuie un rezistor pus pe fiecare semnalizare sau releu schmbat de la 2 pini la 3 pini.

https://www.boonstraparts.com/en/part/honda-cbr-600-f-2001-2006-cbr600f-cbr600f4i-pc35-turn-signal-relay-2006-fe246bh/000001038017 Ce-l original de la honda mea are 2 pini doar ,cred ca trebuie sa iau unul cu 3 

Editat de Johny_Test
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă pui semnale led pe releu pt becuri vor clipi foarte repede, eventual doar pâlpâie. În situația asta lumina dinamică nu are timp să-și facă un ciclu primind impulsuri scurte de curent, probabil de aia se aprind doar 2 leduri. 

Mai contează și martorul de la bord, dacă e led sau bec, de regulă becul e legat cu câte un capăt la fiecare "ramură" a semnalizării și când primește curent de la stânga se închide la masă prin semnalele dreapta și vice versa, iar când pui leduri te trezești că nu funcționează nici cu releu dedicat. 😉

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, ENEOS a spus:

Dacă pui semnale led pe releu pt becuri vor clipi foarte repede, eventual doar pâlpâie. În situația asta lumina dinamică nu are timp să-și facă un ciclu primind impulsuri scurte de curent, probabil de aia se aprind doar 2 leduri. 

Mai contează și martorul de la bord, dacă e led sau bec, de regulă becul e legat cu câte un capăt la fiecare "ramură" a semnalizării și când primește curent de la stânga se închide la masă prin semnalele dreapta și vice versa, iar când pui leduri te trezești că nu funcționează nici cu releu dedicat. 😉

In cazul acesta ce este de facut ? Martorul de la bord este bec normal halogen sau cum se cheama, din releu pleaca un fir albastru care se ramifica pentru semnal stanga si dreapta acelasi fir.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te duci la cineva care știe, nu mi-am propus să țin cursuri tehnice pe forum, iar cele pe care le țin prin alte părți costă. 

Nu te supăra, dar văd că nu ai cunoștințe în domeniul electric și ar fi inutil să mă apuc să fac un tutorial pas cu pas, nici eu nu știu ce moto e și care e schema, nu am suficient timp liber să mă apuc să sap după scheme și să-ți dau soluția în plic. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 19.03.2022 la 19:00, Johny_Test a spus:

In cazul acesta ce este de facut ? Martorul de la bord este bec normal halogen sau cum se cheama, din releu pleaca un fir albastru care se ramifica pentru semnal stanga si dreapta acelasi fir.

Cel mai simplu pui niste rezistente in functie de ce becuri ai acum. In descriere este si schema cum trebuie montate: https://www.caferacerwebshop.com/en/resistorset-for-led-indicators-10w.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, patrick1 a spus:

 

Înlocuiești și ”martorul” bec normal cu unul anormal (două LED-uri antiparalel și un rezistor de limitare serie).

”Jucărie” pe care trebuie să o cam construiești tu în ”fasung” de bec normal.

 

Sau lasi becul din bord in pace si pui rezistente la fiecare semnalizare, care sa iti consume curent cat consuma becul normal si mai ramane si pt LED-uri cat sa se aprinda. Mie mi se pare cea mai la indemana, daca nu vrei sa modifici toata instalatia si sa schimbi releul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Asimplu a spus:

De ce ar avea nevoie sa modifice toata instalatia pt a schimba releul?

 

Mi se pare mult de lucru sa te apuci sa iti mesteresti niste leduri in loc de bec in bord. trebuie sa desfaci bordul, sa iti faci ledurile cu rezistente, sa le prinzi cumva sau sa le proiectezi ceva soclu, dupa care sa schimbi si releul. In sensul asta ma refeream; desigur nu trebuie sa schimbi cablurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca se poate face, dar se merita? In scop didactic, da sau daca ai chef de mesterit. Daca vrei doar sa rezolvi problema semnalizarii si nici nu ai in plan sa tii motorul o viata, mie cea mai simpla mi se pare montarea de rezistente de sarcina. 

Am mai montat niste semnalizari cu leduri care au venit direct cu rezistente in pachet si a fost super simplu. Dat jos cele vechi, montat cele noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se intrerupe o rezistenta (desi slabe sanse, ca sunt supradimensionate) va clipi mai des becul din bord, fix ca si cand ti se arde un bec la semnalizare.

Intr-adevar daca se intrerup ledurile, nu stii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E corect ceea ce zici.

Pe de alta parte am luat in considerare ca ledurile au o viata de functionare ft lunga si se defecteaza mai greu, rezistentele de sarcina sunt supradimensionate.

Desigur exista riscul sa se intrerupa rezistenta sau sa strapunga ledul sau sa se intrerupa contactul cu ele.

E un risc pe care eu mi l-am asumat. Probabilitatea defectelor de care zici e ft mica, dar exista.

Varianta cea mai corecta pt a monta semnalizarile este cea mentionata de tine + omologarea de catre RAR (daca vrei sa fii ft corect si legal).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, patrick1 a spus:

Hmm ... teoretic și dacă sunt corect dimensionate, răcite (și nu comercial dimensionate /consum).

Becuri economice cu LED-uri (bed-uri) cred că ai văzut deja destule (la coșul de gunoi ”reciclabil”) :)

Ba chiar și ”pâlpâitoare stradale” care ar fi trebuit să ilumineze în siguranță treceri de pietoni, pentru vizibilitate. 

Nah ... nu le-a omologat RAR ci alții.

 

Să mai amintesc de ”cauciucurile” din plastic (fără cauciuc), omologate bineînțeles, cu care îți poți ”rupe gâtul” (Doamne-ferește!) la prima ploaie? Aderență nema la plastic /asfalt ud. Pe vopseaua acrilică de marcaje ... nici atâta aderență.

 

Nah ... unii pot pierde controlul direcției, alții pot pierde controlul semnalizării ...

Inteleg ce zici. Orice se poate defecta(motorul, cutia, etc).

Ramane de vazut doar unde se afla, pt fiecare dintre noi, limita pt risc asumat si masurile de siguranta duse in extrem. Exemplu: casca, costum cu airbag, lumini extra, girofar, etc versus slapi si bermude pe R1. 

 

Initiatorul topicului a intrebat cum sa isi rezolve problema, cred ca isi poate trage concluziile din postari.

 

Drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...