Sari la conținut

Lanț distributie


Postări Recomandate

E alt topic pe care il faci degeaba.

Cum ai diagnosticat ca lantul "bate"? Pentru ca nu exista asa ceva.

Mergi la un mecanic, ideal un service moto din zona ta (care e tor secreta, dimpreuna cu marca si modelul motocicletei).

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

La orice motocicleta la care am schimbat lantul de distributie a fost nevoie si de intinzator. S-ar putea sa fie si exceptii, dar preferabil schimba-le impreuna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 minutes ago, TETEA. said:

E alt topic pe care il faci degeaba.

Cum ai diagnosticat ca lantul "bate"? Pentru ca nu exista asa ceva.

Mergi la un mecanic, ideal un service moto din zona ta (care e tor secreta, dimpreuna cu marca si modelul motocicletei).

 

Se aude lucrul acesta, si persoane care au avut motor si experiența, au spus ca lanțul de la distribuție este problema, l-am dus la mai multe persoane care se ocupa cu motociclete, unii mi-au spus sa cumpar doar lanț, altii ambele, de asta am avut nevoie de păreri 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și voiai să auzi că trebuie doar lanț, că e mai ieftin, sau că trebuie și pinioane + patine cum e corect dpdv tehnic? 

Mai e un coleg pe aici căruia i-au spus niște mecanici că arde ulei mașina pe la simeringurile de supape, iar motorul avea segmenții de ungere blocați în canale! 

Părerea mea e că ideal ar fi să înlocuiești tot (lanț, patine, pinioane, întinzător), dar cu siguranță NIMENI nu se poate pronunța în orb, fiecare piesă în parte trebuie evaluată pt a-i stabili gradul de uzură, nu dat cu părerea pe forum. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, ENEOS a spus:

Și voiai să auzi că trebuie doar lanț, că e mai ieftin, sau că trebuie și pinioane + patine cum e corect dpdv tehnic? 

Mai e un coleg pe aici căruia i-au spus niște mecanici că arde ulei mașina pe la simeringurile de supape, iar motorul avea segmenții de ungere blocați în canale! 

Părerea mea e că ideal ar fi să înlocuiești tot (lanț, patine, pinioane, întinzător), dar cu siguranță NIMENI nu se poate pronunța în orb, fiecare piesă în parte trebuie evaluată pt a-i stabili gradul de uzură, nu dat cu părerea pe forum. 

Io zic c-un șomoiog de paie și niște moșine (adică chibrituri) se rezolvă. Părerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, ENEOS said:

Și voiai să auzi că trebuie doar lanț, că e mai ieftin, sau că trebuie și pinioane + patine cum e corect dpdv tehnic? 

Mai e un coleg pe aici căruia i-au spus niște mecanici că arde ulei mașina pe la simeringurile de supape, iar motorul avea segmenții de ungere blocați în canale! 

Părerea mea e că ideal ar fi să înlocuiești tot (lanț, patine, pinioane, întinzător), dar cu siguranță NIMENI nu se poate pronunța în orb, fiecare piesă în parte trebuie evaluată pt a-i stabili gradul de uzură, nu dat cu părerea pe forum. 

Normal ca trebuie spus ceva tipic romanului, nu e vorba de bani😉, cum am spus, am fost la mai mulți mecanici, unii mi au spus sa cumpar lanț, iar altii și intinzator, și nu e normal sa intrebi persoanele cu experiența dacă e necesar și intinzatorul, anyway, am inteles ideea.

13 hours ago, patrick1 said:

De obicei face ”figuri” întinzătorul ”automat” din lipsă de mentenanță și reglaj (reglaj în sensul că forța arcului scade în timp prin ”oboseală” și prin creșterea ”săgeții” lanțului care ”bate” în el. Depinde de model ... și măsurători.

La al meu (Honda) a fost necesară pretensionarea arcului-bandă spiral 2 ture, înlocuirea șurubului și a pistonului împingător (fac chinezii identice) și introducerea unei șaibe cu rol de amortizor de rotație prin fricțiune.

În mod normal, întinzătorul funcționează ”dinamic” prin compensarea săgeții lanțului (timing chain) în ambele sensuri (strângere la cald și revenire la rece).

La motoare mai mici sunt și modele cu clichet liniar și arc (low cost), fără revenire.

image.thumb.png.7db30bab31091d3281b01e1c9b92a7e0.png

P.S. La al meu, asperitățile de pe șurubul și pistonul împingător (cu rol de amortizare) au dispărut și suprafețele au devenit ”oglindă”. Pistonul chinezesc este cu 2 mm mai lung decât originalul (nota bene) și de 30 de ori mai ieftin decât ansamblul original (nou) :P

image.thumb.png.c300680d646e48ef8eef6e920a49e6a7.png

Mno ... restul componentelor chinezești, aici, (corp de aluminiu, arc, bucșă din plastic, dimensiuni,  etc.) sunt ... schrott.

 

Mulțumesc mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...