Jump to content

Începător enduro


Xsrr
 Share

Recommended Posts

Salutare. Vreau sa ma apuc de enduro, am motor de strada. 
Ce recomandări de motor îmi puteți face pentru enduro fără experiența in pădure? 
De asemenea, m am dat putin cu Husqvarna fe 350 și mi se pare destul de înaltă ( ating cu tălpile, dar destul de întins) Se poate coborî din suspensie ca o motocicleta de strada? Știți ceva modele care sunt o idee mai joase? 

Mulțumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Motor: unul usor, de 250 cmc in 4 timpi ( poate unul in 2 T o sa iti para intimidant, la inceput).

Acel 350 este cam mult pentru inceput, parerea mea.

Nu iti fa griji ca nu ajungi la pamant cu genunchii flexati, daca pui talpa jos cu ambele picioare e suficient. Altii ajung cu un singur varf al unui picior, daca stau stramb pe sa :)

Daca locuiesti mai aproape de Ploiesti, poate tragi o fuga pe la Alec Dumitrescu: https://adventurenduro.ro/lista-de-preturi/

Inchiriaza motoare ptr toate gusturile si asigura si "calauza"si ceva instructaj. Si asa si vezi cu ce se mananca

Link to comment
Share on other sites

Beta xtrainer e mai joasa putin din constructie.

Asta cu 2t/4t e o discutie lunga. E doar in functie de tine.


Eu am pornit pe 4t tot din recomandarile altora cand am inceput enduro....dupa ce m-a prins si asa..am schimbat la ele pana am ajuns la 2t.

 

 

Edited by Ribo
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Ribo said:

Beta xtrainer e mai joasa putin din constructie.

Asta cu 2t/4t e o discutie lunga. E doar in functie de tine.


Eu am pornit pe 4t tot din recomandarile altora cand am inceput enduro....dupa ce m-a prins si asa..am schimbat la ele pana am ajuns la 2t.

 

 

Din ce am înțeles trebuie service mai des la 2t. Cum nu prea știu mecanica, as prefera sa nu plătesc service după fiecare ieșire..

cam care e diferența la mentenanța între 2t și 4t? 

Link to comment
Share on other sites

Culmea, 2T e servisat mai rar decat 4T. Pentru ca nu prea are ce sa se strice la motor.

La un 2T, ii schimbi pistonul odata la 150 ore  (adica vreo 2 ani la mine), si cam atat. Iar uleiul din cutie trebuie schimbat la 10-15 ore (doar uleiul). La un 4T trebuie sa fii atent la supape, sa i le reglezi, si pistonul trebuie sa-l schimbi parca pe la 250 ore. Iar uleiul din motor trebuie verificat des si schimbat la 10 ore, cu tot cu filtrul de ulei, si cel din cutie la 15 ore.

 

Cam asta e marea diferenta intre 2T si 4T. In rest, ambele au ambreiaj care se poate duce si trebuie schimbat, ambele au rulmenti la roti care trebuie schimbati, ambele au placute de frana, carburator care trebuie curatat, cauciucuri, lant, etc. Deci, in mare, nicio diferenta intre 2T si 4T la mentenanta.

Si stai linistit, o motocicleta abuzata prin padure va cere mentenanta. Rulmentii se duc, placutele de frana se duc, o mai dai peste cap si rupi codita si o schimbi....te inveti cu mecanica asta de baza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...