Jump to content

Reconditionare/Imbunatatire - Sa/sezut pasager


Recommended Posts

Deci...

 

Acum 10 ani topicurile legate de saua de la motocicleta tot mi s-au parut cat de cat interesante de urmarit sau vizionat asa for fun dar nu mi-am modificat niciodata saua deoarece faceam parte din cei cu o sa in conditie buna, pe care deja stateam comod. N-aveam nevoie de design, incalzire sau modificare de inaltime... asa ca ma uitam cu putin interes la cum modifica unii seile si pentru mine era un topic ... meh... whatever, arata fain. 

 

In acest moment ma aflu in acel punct in care sunt ala cu saua rupta la o motocicleta pe care o folosesc cu pasager si cu o sa ieftina de cafe racer la cealalta motocicleta proiect. Aia de la cafe racer nu se imbina 100% cu cadrul ca forma... deci o gramada de provocari... meh. Cealalta are buretele in conditii bune dar daca tot trebuie schimbata husa, de ce sa nu modificam si buretele? Si de ce nu putem sa facem sa-i fie cald la burete? Si oare merita sa faci un design mai complex ce necesita cusaturi?

 

In caz ca cineva si-a mai facut reparatii la sa pana acum, ma intereseaza urmatoarele subiecte/materiale (sper ca nu sunt singurul):

 

1. Materialul folosit la invelirea seii. Nu neaparat piele maro tesuta cu fir rosu dar sunt curios ce optiuni exista in caz ca vrei sa comanzi 2mp2 de material si sa imbraci o sa veche. Una la care buretele este ok, este fara forme ce necesita tesaturi... doar intinzi materialul bine si il prinzi cu capse pe spate. Si bineinteles poti da cu jet de apa pe ea daca ai umplut-o cu noroi de la cizme, se curata usor daca ai scapat pe ea ulei, poti lasa cheile pe ea si o stergi cu carpa, etc. Si costa putin 100 lei materialul pentru toata saua. Si nu te intereseaza sa o protejezi deoarece peste 5 ani scoti capsele cu surubeltina si o refaci iar intr-o dupamasa, de data asta cu 70 lei ca s-a ieftinit acel material deoarece exista altul mai bun la 100 lei. 

 

2. Ce materiale ati adaugat daca ati remodelat sezutul? Nu ma refer la inlocuirea unei portiuni de burete ros (adaos de burete cu aceeasi densitate) ci mai mult la a taia din sa, si a adauga peste sau la acelasi nivel vechi un material ca memory foam, patch-uri cu gel etc.

Ma intereseaza inclusiv daca s-au adus modificari la latimea seii in anumite zone pt pasager si de ce. Ce avantaje ergonomice se pot aduce? Sau care poate e specific pentru... sa nu te doara cracii dupa 700km. etc. 

Orice idee sau implementare personala este bine venita. 

 

3. Incalzirea in sa merita? Ma intreb daca este un accesoriu care ar fi mai mult folosit cand sunt afara 5*C sau este ceva ce ar avea un beneficiu si in alte conditii de vreme? (ploaie, vant, 15*C?).

incerc sa fac o paralela de confort fata de scaunele incalzite de la masina pe care le folosesti poate la sfarsitul lui aprilie, poate odata te prinde ploaia in august, etc. Atata doar ca am vazut ca trebuie sa le lasi loc de consum (3A un patch). 

Dar in rest e chiar un accesoriu pe care daca l-ai incercat odata nu se mai poate fara? 

 

 

Edited by ivan pedala
Link to comment
Share on other sites

  • ivan pedala changed the title to Reconditionare/Imbunatatire - Sa/sezut pasager
  • Admin

1&2 - nu știu cât ești de priceput la surubărit, dar refacerea unei șei nu e chiar simplă precum pare. Și nu pre ține de pricepere mecanică ci mai mult de forme și artă. 

Asta dacă vrei să iasă ceva de calitate. 

Nu poți folosi orice vinilin auto pentru că motocicleta este expusă la apă, soare, frig etc. 

Se folosesc materiale speciale dedicate moto și astea nu le găsești în România. 

Gel padurile așa zise pentru moto ce le găsești la noi pe OLX la 100 ron/bucată sunt niște porcării sinistre. Am pierdut banii și timpul retapțând o șa în care am băgat așa ceva, după care am dus-o la Dacian să scoată mizeriile și să o refacă cum o vezi în penultima poză. 

De la el am aflat că un pas de gel adevărat pentru șei costa peste 100 euro bucata cam 15x15 cm! Dar nu merită, spuma și materialele pe care le folosește el sunt premium. 

Eu te-aș trimite la @motovis custom în Ploiești. Dacian și soția lui sunt cei mai tari din Europa și puțini în lume pe domeniul asta raportând la calitate/preț.

Îi găsești pe Facebook sau la numărul de mai jos. 

3. Nu merita încălzirea în șei dpmdv. Am avut vreo 8 ani pe motor și nu am dat drumul decât o dată ca să văd cum este. Echipamentul și layerele de calitate contează. 

La fel și la manșoane încălzite, sub 2-3 grade dacă nu ai mănuși dedicate de iarnă nu faci nimic. 

Prin mănuși dedicate ma refer la unele de firmă care costă peste 140 euro, nu umplute cu vatelină și mari cât Casa Scânteii luate de pe Ali Express. 

 

PS : în ultimele doua poze este aceeași șa, prima reconstruită integral de Dacian. 

 

Screenshot_20230430_100911_com.android.contacts.jpg

IMG_20190612_164314.jpg

IMG_20190612_170741.jpg

IMG_20190612_170420.jpg

IMG_20190612_201822.jpg

IMG_20200615_120155.jpg

IMG_20200413_222303.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na hello. 

 

@shui multumesc pentru numarul de telefon / persoana de contact pentru informatii aditionale. Urmeaza sa sun saptamana asta dupa 1 mai. 

 

 

@l.u.v  Din ce vad in poza tu ai o sa foarte complexa ca forma si cusaturi - sau ma rog, prima varianta arata cam overcomplicated. 

Inteleg de ce e nevoie de mai mult craftmanship pentru ele... ca trebuie cineva sa stie si cum sa coasa materialul si sa ramana la forma aia dorita. Totusi, avand in vedere ca este un topic de DIY, sa dai 1500-2000 ron pe o sa pentru un transalp sau poate pentru o motocicleta cumparata cu 1000 euro, nu vad deloc fezabila externalizarea restaurarii seii la servicii premium the best of the best pe europa. Recunosc, arata frumos, se vede ca e calitate. Dar daca n-avem motociclete premium, nu merita produse premium si pana la urma un proiect DIY inseamna mai mult decat un buget redus. Sunt acolo provocari personale, dorinta de a invata, etc etc :)

 

In rest, ma bucur ca ai incercat si tu retapitare chiar daca n-a iesit in totalitate cum ai vrut, si sunt curios de urmatoarea afirmatie:

"Se folosesc materiale speciale dedicate moto și astea nu le găsești în România. "

Care materiale? Exista vreo denumire? Exista vreun id de material (poli textilo wateproofo cacatucea)? Exista vreun site? 

 

Eu din ce am gasit pana acum ca anunturi a fost acesta (inca n-am sunat). Si vreau sa adaug ca materialul de genul  asta ar fi folosit la sei fara cusaturi aditionale si alte briz briz-uri. Adica e simpla treaba. Ai o sa dintr-o bucata, fara cusaturi, iti mai trebuie materialul. NU mai e nevoie de nimic inafara de capse si capsator (si poate lipici). Si teoretic acea sa ar trebui sa fie ok imbracata. Nu cred ca ar fi nevoie de cine stie ce cunostite sau sa fii cel mai bun in domeniu ca sa inchizi un burete simplu. Repet, nu ma refer la seile cu cusaturi complexe :) si sunt 100% de-acord cu externalizarea acestui serviciu pentru seile complicate/ din bucati multiple (cum zicea si @Lucian_M). 

 

image.thumb.png.aa0c21931e8b91eb25adc1b8ca3dacda.png

 

In rest pentru materialele din sa, am dat un mesaj aici. revin cu update cand mi se raspunde. 

https://vai.ro/categorie-produs/burete-la-comanda-spuma-poliuretanica-la-comanda/

 

image.thumb.png.0d2590c3b648c5cc2343646371b98753.png

Update:

 

1. Materialul de invelit saua. Pentru cine are de invelit o sa simpla, cred ca aceasta ar fi o solutie buna pt regim DIY. 

 

image.thumb.png.983846c1a0909c68021a5cfafe13aa25.png

 

Intre timp mai caut pe site-urile din romania si OLX. Poate cineva din tara vinde acest unobtanium si livreaza a 2-a zi :)

 

2. Spuma. 

Mi-au raspuns la mail cei cu saltelele si mi-au recomandat o spuma cu memorie ce are o densitate mai mare de 70kg/m3. Doar ca ei nu comercializeaza densitatea asta. 

Cautarile continua. 

 

Link to comment
Share on other sites

______________________________________________

 

Pt punctul 1 posibil sa fi gasit ceva ok:

 

https://www.vavleather.ro/piele-ecologica-moto

 

image.thumb.png.b1115fd557578959dd58029519f80b77.png

 

Le-am scrs pe whatsapp si am intrebat daca au un material impermeabil, cu protectie UV si care se poate curata usor in caz ca il frec cu cizma cu noroi. 

Petecul minim pe care il comercializeaza este de 1.40x1m la 100 ron + transport. 

 

Am comandat un petec si am sa ma avant in acest challenge de a schimba invelisul de la sa. Acuma, daca e impermeabil sigur o fi mai ok decat ala al meu rupt si care permite degradarea buretelui :) 

Sper sa-mi iasa macar decent din moment ce n-am mai retapitat nicio sa pana acum.

 

Asa pe youtube pare usor dar ramane de vazut la partea practica. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...