Sari la conținut

Probleme turație ralanti GSF 600 Bandit


Postări Recomandate

 

Va salut. Sunt posesor de Suzuki gsf600n bandit din 1999. Va rog sa ma ajutați cu niște sfaturi în problema pe care o am și nu mai știu cum sa o scot la capăt. 

Motocicleta de tureaza normal peste 3000 rpm doar ca nu ii pot regla relantiul. Îl reglez undeva între 1000 și 1500 rpm sta acolo pana în  momentul când o accelerez pana la 5000-6000 rpm cand nu mai cade în relanti rămâne undeva la 2500-3000 rpm. Opresc de butonul rosu și imediat pornesc și revine în relanti la sub 1000 rpm și da sa se oprească. Precizez ca în decursul a câteva săptămâni am făcut următoarele: 

-Verificat sufe accelerație, sunt ok, nu sunt blocate. 

-Curatat carburatoarele, sincronizat. Am încercat cu reglajul la aer 1.5-2.0-2.5-3.0 ture tot la fel face. 

- schimbat bujiile NGK noi

- schimbat ulei și filtre 

- verificat distribuție și reglat supape
-curatat caneaua de combustibil din rezervor 

- înlocuit cu piese tot de la un Suzuki bandit perfect funcțional pt proba :  carburatoare, cdi, bobine de inducție și fise. 

În urma a toate astea moto are aceleași simptome. 

Precizez faptul ca în relanti dacă o înclin pe partea stânga creste turația undeva la 2500 rpm. 
Când rămâne turația la 2500 rpm un mm dacă rotesc de rotita de la reglaj relanti cade direct un pic sub 1000 rpm și da sa se oprească. Practic între 1000 și 2500 nu pot regla turația. 
Reglez la 1000 rpm turația sta asa o tureze pana la 4000 când revine, revine undeva la 2500 rpm, întrerup pt o secunda din butonul roșu de pe gidon și de la 2500 cade iar la 1000 rpm, fără sa umblu la reglaj relanti. (mi se pare foarte ciudat acest aspect ) 

Pt orice poziție a canelei de combustibil face la fel 
În sarcina trage normal. 

 

Efectiv nu știu ce sa ii mai fac. Dacă cineva dintre dvs s a confruntat cu asa ceva sau ceva asemănător, va rog dați mi un sfat, o parere ce ar mai putea fi, ce ași mai putea verifica. 

Multumesc anticipat pentru orice răspuns

 

 

Editat de ivan pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • ivan pedala changed the title to Probleme turație ralanti GSF 600 Bandit

eu nu inteleg de ce te tot joci cu kill switchul. nu revine deloc la turatia de relanti, nici macar cateva 5-10 secunde?

sincronizarea carburatoarelor ai facut-o tu?

ai joc la mansonul de acceleratie?

ai umblat la TPS, i-ai masurat rezistenta sau i-ai modificat pozitia cand au umblat la carburatoare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu revine deloc, doar dacă rotesc de rotita de reglaj relanti 1 mm cade de la 2500-3000 undeva sub 1000 și da sa se oprească.

Joc f puțin, aproape inexistent la mansonul de accelerație. 

Sincronizarea am făcut o eu (zic ca am făcut-o corect) . Am făcut test și cu alte carburatoare de la un gsxf care funcționează perfect și cu ele face la fel. 

E model fără TPS. 

IMG_20230825_175418.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mansonul de acceleratie tre sa ai vreo 4-5mm cursa libera in care nu se accelereaza cand rotesti si tre sa revina instant in pozitie cand ii dai drumul.

 

verifica pozitia cablurilor, verifica daca arcurile de la clapeta revin usor la loc si nu sunt blocate sau se misca greu

 

clapetele de soc sunt curatate lucreaza corect, nu raman blocate, revin usor in pozitie?

 

deci cand o pornesti o pornesti cu soc sau fara? odata pornita sta la 1200rpm? daca o accelerezi usor la 2000 revine la relantiul de la care a pornit?

 

Comportamentul asta descris de tine ma face sa cred ca e o problema pe traseul din carburatoare pe partea de relanti

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, Cavaleru a spus:

La mansonul de acceleratie tre sa ai vreo 4-5mm cursa libera in care nu se accelereaza cand rotesti si tre sa revina instant in pozitie cand ii dai drumul.

 

verifica pozitia cablurilor, verifica daca arcurile de la clapeta revin usor la loc si nu sunt blocate sau se misca greu

 

clapetele de soc sunt curatate lucreaza corect, nu raman blocate, revin usor in pozitie?

 

deci cand o pornesti o pornesti cu soc sau fara? odata pornita sta la 1200rpm? daca o accelerezi usor la 2000 revine la relantiul de la care a pornit?

 

Comportamentul asta descris de tine ma face sa cred ca e o problema pe traseul din carburatoare pe partea de relanti

 

-la mine e mai puțin de 4-5 mm cursa libera 

-arcurile de la clapeta par destul de tari, mecanic ele revin f bine la poziția inițiala

-capetele de soc revin foarte prompt în poziție, arcuri puternice 

- o pornesc sta la 1200, o accelerez pana la 5000 de ex și nu mai revine la 1200 ci rămâne undeva la 2500-3000. Dacă rotesc 2-3 mm la reglajul de relanti când sub 1000 brusc fără a putea regla relantiu între 2500 și 1000. Ma repet dacă în timp ce e la 2500 opresc și imediat pornesc din butonul rosu turația scade la 1000. 

Cablurile de la accelerație nu sunt blocate, rulează f ușor, sunt gresate. Ideea este ca am încercat și cu alte carburatoare și de gsf 600 tot fără senzor tps și face la fel.. 

Este o situație foarte ciudata 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica etanseitatea traseului de admisie, da cu niste spray de pornit pe langa galerii, etc. 

 

Verifica si regleaza nivelul benzinei in carburatoare. 
 

Reglajele de fabrica sunt oricum relative la un motor asa vechi, pentru ajustarea suruburilor pilot ai nevoie de “colortune”, o bujie speciala transparenta cu care poti vedea culoarea exploziilor din cilindri.

 

Mergi la un mecanic priceput, problemele de finete nu se rezolva pe forum…

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verificat etanșeitatea, chiar am și demontat acele "gaturi" și le am verificat și am pus un silicon de etanșare când le am montat. Nu păreau sa aibă fisuri. 

Am reglat la 17 mm nivelul plutitoarelor din carburatoare. 

Ciudat ar mai fi faptul ca dacă o înclin spre partea stânga, creste turația motorului în relanti. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta personala, problema a disparut dupa ce am inlocuit cuiele pontou cu unele noi la toate 4 carbratoarele. Vezi sa nu ai rezervorul murdar care iti deregleaza carburatoarele (motiv pentru care sincronizarea este aproep inutila). deasemenea verifica membrana de sub rezervor, sa nu fie stricata. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rezervorul l-am curățat și spalat bine, caneaua desfăcuta și curățată (nu erau murdare). 

Am alimentat-o și dintr-un bidon și la fel face. 

Într-adevăr este posibil cuiele pontou sa influențeze. 

Mulțumesc de sfat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 28.08.2023 la 14:37, Alex bandit a spus:

Am verificat etanșeitatea, chiar am și demontat acele "gaturi" și le am verificat și am pus un silicon de etanșare când le am montat. Nu păreau sa aibă fisuri. 

Am reglat la 17 mm nivelul plutitoarelor din carburatoare. 

Ciudat ar mai fi faptul ca dacă o înclin spre partea stânga, creste turația motorului în relanti. 

 

Pe langa cuiele pontou verifica si o-ringurile, cele de pe traseul de vacuum de sub capacul superior si cele de pe benzina de pe traseul de relanti din capatul suruburilor pilot. 

 

Multi ani in urma am avut un amic cu aceeasi problema la un GSX750F, nu foarte diferit de cel de 600cc. Dupa ce am schimbat toate garniturile si o-ringurile din carburatoare si am pierdut o zi intreaga jucandu-ma cu nivelul si turele la suruburile pilot si o mie de sincronizari, am reusit doar un relanti decent. Interesant insa ca dupa ce l-a vandut, m-am intalnit cu noul proprietar si am ramas uimit cat de curat si stabil era relantiul, reglat cu "color-tune", bujia aia transparenta de care aminteam mai devreme. Nu am fost prezent cand a facut reglajele dar din spusele lui reglajul suruburilor pilot a fost sensibil diferit de la cilindru la cilindru si, foarte important, pentru gasirea "sweet-spot-ului" a trebuit sa invarta de suruburi in trepte de maximum 1/8 de tura. 

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.08.2023 la 18:25, juld5 a spus:

rezervorul murdar care iti deregleaza carburatoarele (motiv pentru care sincronizarea este aproep inutila)

Nici o legătură între murdăria care poate afecta circuitul de benzină al carburatoarelor și sincronizare! Cea din urmă e legată doar de traseul de aer. 

Se mai folosește - incorect - termenul "sincronizare" pt reglajul complet al carburatoarelor, dar ea e altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...