Trusty Postat Aprilie 29 Share Postat Aprilie 29 Va salut si multumesc ca v-ati abatut si pe la mine pe topic. Am luat acum vreo 3 ani un DR 350 si am tot mers cu el pe camp / padure si noroaie. E un companion bun si merg de agrement fara sa ma dau in stambe. Ceva peripetii moderate pe aici pe acolo - mai mult legate de noroaie / manevrabilitate. Insa ce am "patit" a fost ca am schimbat anvelopele cu unele de ... strada / offroad? 4.60 - 18 / 63P (m-6034-1) Maxxis, date de un prieten. Eu inainte aveam c02 Stone King si imi placeau mult cum se descurcau prin noroaie - desi recunosc ca nu am punct de referinta, fiind primele anvelope offroad incercate. Ce stiu este ca cu cele de acum, la un noroi moderat, nu fac fata si trebuie sa merg pe langa ea. Instinctul este sa merg inapoi pe c02, dar am citit ca nu e tocmai cel mai potrivit pentru ce caut eu. Pe strada merg pe portiuni mici de asfaltat bun si relativ scurte cat sa ajung la locurile offroad (sa zicem cam 8 km dus intors de strada). ======= PS: Am gasit site-ul asta pentru anvelope si am gasit si modelul stone king. Nu sunt inca hotarat pe el, dar voiam sa intreb: https://www.anvelopemoto.eu/anvelope-moto/mitas-c-02-stone-king-120-90-18-71n-tt-rear/ https://www.anvelopemoto.eu/anvelope-moto/mitas-c-02-stone-king-tt-rear-120-90-18-71n/ Care este diferenta? Gasesc codul MIT-70000268 in catalogul lor https://prod.mitas-moto.com/-/media/mitas-moto/catalogues/mitas_moto_catalogue_en_2024_9_spread.pdf?rev=7a0452950a9841049177e8b19caf1f86?&openpdf=1 Insa pe MIT-2000026362101 nu apare nicaieri si este cel care acum este pe stoc la ei. Multumesc frumos pentru timpul acordat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trusty Postat Mai 29 Autor Share Postat Mai 29 Well, dupa ce m-am tot documentat despre anvelope, am cam priceput si eu care e spielul. In mare. M-am uitat mai mult dupa Mitas si am mers tot cu stoneking c02, insa trebuie sa astept abia in iulie pentru stoc. Pe fata am mers cu un 90/90-21 TERRA FORCE-EF 54R SUPER TT [cod 70000961] Le aleg pentru ca c02 il stiu cum se descurca prin noroaie foarte mari si imi place. Se simte extraordinar de bine "plantat" pe camp / noroaie. Pe asfalt nu ma astept sa merg mai rapid de 60-70 KM (oricum motorul are vitezele schimbate si imi uruie in cap peste 70 km pe ora, insa trage bine la primele trepte) . Pe fata cauciucul ala este un compozit "medium" (dungi galbene). Eram tentat sa merg pe Super Light (are dungi verzi pe el) care are grip foarte bun pentru pamant, insa din ce citesc se duce destul de repede daca mergi pe asfalt, iar eu mai am portiuni de genul asta. Urmatorul ar fi cu rosu, "hard" care are durabiltiate mare (rezista cel mai mult) insa o sa ai ceva probleme pe teren moale cu el. Daca am zis ceva gresit, sau puteti completa voi, va invit. Las aici pentru cei interesati de topic, ca deznodamant la ce rezolutie am ajuns, ca asa e frumos. Probabil o sa mai revin sa mai postez experiente si la cum mi se par diferite anvelope pentru off-road. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Mai 29 Share Postat Mai 29 Mitas C02 e cauciuc de cross. Adica se descurca bine pe pamant semimoale, are crampoane mari care se infig bine in pamant ud. Totusi, pe noroaie groase, ramane noroiul intre crampoane, nu se curata usor. Daca vrei noroi gros, padure dupa ploaie, iei unul dedicat de noroi, gen Mitas EF-754. La noroi gros nu conteaza duritatea cauciucului, poti sa iei EF-754 cu dunga rosie. Cu cat terenul e mai tare, cu atat cauciucul trebuie sa se muleze mai bine pe el. La pamant moale merge cel cu dunga galbena, iar la piatra e sfant cel cu dunga verde. Iar pe strada mergi cu ce te lasa inima. Dunga galbena sau chiar rosie, ca sa nu se uzeze usor. Nu inteleg de ce trebuie sa stai dupa un cauciuc pana in iulie. Geme netul de Mitas-uri. Vezi chemtraders.ro, anvelopemoto.eu, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trusty Postat Mai 29 Autor Share Postat Mai 29 Corect cu dunga rosie - nu stiu sunt putin buimacit cu ele. Din cate inteleg nu au performanta buna pe pietre / teren solid pentru ca nu se plieaza asa usor, dar sunt foarte rezistente. Iarasi nici pe teren foarte moale, pentru ca din nou, nu se muleaza usor pe el. (adica alunecos / noroi) E foarte interesanta recomandarea pentru EF-754 si baietii de la motor-inn ( https://motor-inn.ro/products/anvelopa-moto-mitas-xt-754-super-light-dunga-verde-120-90-18 ) cred ca il au pe stoc. Arata ca stoneking practic, numai ca tot este mentionat peste tot ca este foarte bun pentru noroaie. Ce mi se pare interesant este ca produsul asta este scos din productie de Mitas, poti sa citesti aici https://prod.mitas-moto.com/en/products/discontinued-tires/xt-754 Si ca este inlocuit de https://prod.mitas-moto.com/en/products/motorcycle-off-road-tires/enduro-tires/terra-force-ex-xt . Ce parere ai? Observ ca nici una dintre ele (xt-754 si terra force-ex-xt) nu sunt FIM approved. Nu ca as merge la competitie, dar asta implica ca nu ai voie pe strada cu ele la noi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ulei_moto Postat Mai 30 Share Postat Mai 30 ai roata de 18 pe spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Mai 30 Share Postat Mai 30 FIM Aproved inseamna anvelopa cu care ai voie in competitie. Nu are nicio treaba cu daca ai voie sau nu pe strada cu ea. Pentru competitii de enduro nu te primeste decat cu anvelope FIM aproved, care au o inaltime maxima bine definita a crampoanelor, ca sa egalizeze sansele competitorilor. Nu stiu de ce Mitas a schimbat anvelopele, a scos cateva din productie si a bagat altele. Informatia cu XT754 e veche de 7-8 ani, d pe vremea cand ma dadeam intr-o zona de deal, lutoasa, unde era jale daca ploua. Am luat un XT-754 dunga rosie tocmai pentru acele zile, si inca il mai am si acum aruncat pe undeva prin curte. Stiu ce inseamna crampoane mari, te scot instant din noroi. Si am vazut si cum se comporta si o anvelopa de cross, gen C-02, pe noroi. In primii metri, trage de rupe. Dupa, se umple de noroi, se face ca o roata mai mare de noroi si nu mai ai tractiune. Pe cand la un XT-754, daca se intampla asa, tragi de 2 ori de gaz si sare noroiul instantaneu dintre crampoane. Totusi, banuiesc ca si in zona ta noroaiele nu sunt asa dese. Eu te-as sfatui sa treci totusi la o anvelopa de enduro, FIM, care merge peste tot. Are crampoane mai mici decat C-02, asta inseamna ca nu trage la fel in noroi, dar si ca se curata mult mai usor. Una peste alta, cred ca iesi la fel de bine din noroaie cu un FIM ca si cu un C-02. Cat despre terenul normal, tare, un FIM e net superior. Ia-ti un Mitas EF-07 dunga galbena, ia-ti un Michelin Enduro Medium, Ia-ti un Pirelli Scorpion. O sa fii mult mai multumit pe teren uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trusty Postat Mai 30 Autor Share Postat Mai 30 Uitati aici clipulet cu o iesire editata pentru voi cu DR-ul. Am avut o scurta plimbare si am luat-o si prin noroaie ca test, cu toate ca nu eram deloc echipat si a trebuit sa merg mult mai conservator. https://sendgb.com/48MLbaAOWNq Dureaza cateva zile linkul; daca se poate va rog, nu il repostati ca nu intentionez sa devin vlogger :)), e doar pentru cei de aici. Anvelope, o sa iau pana la urma https://prod.mitas-moto.com/en/products/motorcycle-off-road-tires/enduro-tires/terra-force-ex-xt pe green, ca vreau neaparat sa vad cum ma ajuta pe teren moale. Si Mircea, referitor la teren, aici e foarte moale ca sunt mai mult in sud de Bucuresti pe la mlastina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.