alexalf9002 Postat Marți la 07:17 Share Postat Marți la 07:17 Buna ziua! Am 16 ani si as vrea sa imi cumpar o motocicileta dual sport/enduro de 125cc mai veche nu noua. Am vorbit cu prieteni si uni spun sa imi iau 4t ca nu ai batai de cap cu refacerea motorului, alti spuneau ca sa imi iau 2t ca 4t e complicat cu cureaua de distributie si nu numai. Au zis ca 4t se merita doar de nou. Voi ce ma sfatuiti, 2t (ex. Yamaha dt 125r) sau 4t (ex. Suzuki dr125 sau honda rx125l)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Marți la 07:33 Moderatori Share Postat Marți la 07:33 Ia-ti 4 timpi. In general,motocicletele au lant de distributie,nu curea,cu cateva exceptii,gen Ducati,distributie pe pinioane,gen Honda VFR. Am in familie un DR 125 si e ce trebuie dpmdv pentru ce face motocicleta asta. La 2 timpi,ai mai multa putere la aceiasi cilindree,dar mai multe batai de cap,desi motoarele in 2 timpi nu au distributie,cel mult power valve. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Marți la 08:59 Share Postat Marți la 08:59 Acum 1 oră, alexalf9002 a spus: Buna ziua! Am 16 ani si as vrea sa imi cumpar o motocicileta dual sport/enduro de 125cc mai veche nu noua. Am vorbit cu prieteni si uni spun sa imi iau 4t ca nu ai batai de cap cu refacerea motorului, alti spuneau ca sa imi iau 2t ca 4t e complicat cu cureaua de distributie si nu numai. Au zis ca 4t se merita doar de nou. Voi ce ma sfatuiti, 2t (ex. Yamaha dt 125r) sau 4t (ex. Suzuki dr125 sau honda rx125l)? Salut, Exceptand pe cele mentionate de tine, uite aici una senzationala -> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Marți la 09:06 Share Postat Marți la 09:06 Acum 1 oră, alexalf9002 a spus: Am 16 ani si as vrea sa imi cumpar o motocicileta dual sport/enduro de 125cc mai veche nu noua. Pentru ca ai 16 ani incearca sa cumperi o mobra in stare cat mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexalf9002 Postat Marți la 09:19 Autor Share Postat Marți la 09:19 Pai si lantul nu se uzeaza? Sau piese de acolo? Ca varul meu zice ca dara ar fii noua te-ar tine mult dar cum eu o iau second o sa fie uzata. Apropo se merita un suzuki ts125 primele modele pana in 80'? As putea gasi kit motor pentru ea? Dar cu mobra nu stiu cat ma pot plimba pe dealuri. Eu deocamdata nu o inmatriculez astept pana pe la 18 ani sa iau direct a2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Marți la 17:03 Share Postat Marți la 17:03 (editat) Acum 9 ore, alexalf9002 a spus: Buna ziua! Am 16 ani si as vrea sa imi cumpar o motocicileta dual sport/enduro de 125cc mai veche nu noua. Am vorbit cu prieteni si uni spun sa imi iau 4t ca nu ai batai de cap cu refacerea motorului, alti spuneau ca sa imi iau 2t ca 4t e complicat cu cureaua de distributie si nu numai. Au zis ca 4t se merita doar de nou. Voi ce ma sfatuiti, 2t (ex. Yamaha dt 125r) sau 4t (ex. Suzuki dr125 sau honda rx125l)? Ai uitat sa ne spui ce experienta ai pe motocicleta, in general si in off road in special. Daca ai fi avut, nu initiai acest topic, deci presupun ca experienta ta, in ambele situatii, este 0. In aceste conditii, alegerea evidenta este un 125 4T. In general, motoarele in 2T au o curba de cuplu extrem de abrupta, astfel ca livrarea puterii este greu de controlat din acceleratie, mai ales daca esti incepator. Chiar si pentru motociclisti mai experimentati, trecerea de la 4T la 2T necesita timp. Asadar, din punctul meu de vedere, NU ai ce sa cauti pe un 2T, riscul de a ti-o tranti in cap (in sensul cel mai propriu al termenului), este mare. In alta ordine de idei, prietenii care te-au sfatuit, au uitat sa iti spuna ca ungerea la motoarele astea in 2T se face prin introducerea de ulei in benzina, la fiecare alimentare, deci o bataie de cap in plus. Concluzie: motoarele in 2T nu sunt pentru incepatori, fie ele si de 125 cmc. Sunt pentru enduristi cu experienta, care si-au facut ucenicia pe motoare 4T si vor sa treaca la nivelul urmator. 2T = next level! Bine ar fi, ca inainte de a deschide topicuri de genul asta, sa iei formul la citit, sa iti faci o idee despre ceea ce vrei sa intrebi. Ai subforum dedicat pentru enduro/hardenduro si acolo poti sa te lamuresti cu ce se mananca motoretele de genul asta. Btw, nu tu ai deschis un topic si pentru scutere cu care sa te dai si in off road? Repet, inainte de a descide topicuri, fa-ti lectiile. Ai o multime de platforme la dispozitie, de la forumuri la YT, Instagram, FB, site-uri moto, etc, etc, unde ai o multime de informatii la un click distanta. Acum 7 ore, alexalf9002 a spus: Pai si lantul nu se uzeaza? Lanturile de distributie, transmisie, pinioanele, placutele de frana, etc, intra in categoria consumabilelor! Editat Marți la 17:09 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexalf9002 Postat ieri la 06:29 Autor Share Postat ieri la 06:29 M-am informat dar am zis ca niste pareri in plus nu strica. Singura "motocicleta" care am condus-o a fost un moped honda sgx50. Da eu am deschis cu scuterul. Stiu care e faza cu 2t cu uleiul. Da aveti dreptage motorul 4t e mult mai liniar. Multumesc mult Cred ca un dr125 imi iau daca gasesc. Dar de honda xr125l ce parere aveti? Imi pare rau daca v-am deranjat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat ieri la 07:23 Share Postat ieri la 07:23 In primul rand, sa te duci cu cineva care poate evalua starea tehnica a unei motociclete. Daca iei o cazatura si in 2 zile iti dai seama ca e "aranjata", nu conteaza nici ca e 2T, 4T, firma buna sau chinezarie... Exemplu elocvent: un prieten dintr-ai mei, dorind sa se apuce de motociclism, si-a luat un DR650 (desi i-am zis ca se aude ceva ciudat la motor, cand l-am vazut). El a fost incantat de pretul mic, 750 euro, si l-a luat. In 2 luni l-a dezmembrat, deoarece avea chiulasa cu probleme. Si nimeni nu da 1000 euro pe o chiulasa noua, la un motor de 750 euro.... Asa ca fii foarte atent la problemele tehnice, nu lua ceva cu gandul ca "las ca-l repar eu". S-ar putea ca reparatia sa depaseasca valoarea motorului. De asemenea, inainte de a te duce sa vezi ceva, cauta piese pentru motorul respectiv. Daca iei ceva foarte vechi, s-ar putea sa nu mai gasesti consumabile uzuale, gen ambreiaj, frane, etc. Si sa nu mai poti folosi o mobra din 1980-1990, chiar 2000, din cauza unui astfel de consumabil. Iar, exemplu elocvent, am avut o Husqvarna din 1996. Lantul de distributie nu l-am gasit pe nicaieri, a trebuit sa ma uit la specificatii, sa iau un lant de la un alt motor (cu aceleasi specificatii, dar mai lung) si sa elimin zale din el. De asemenea, nu am gasit pe nicaieri kit reparatie pompa frana mana. Si nu vrei sa dai 150-200 euro pe o alta pompa, in loc de 20-30 euro pe un kit de reparatie. Eu as lua in 2T daca as gasi ceva OK. La 2T sunt mai putine sanse sa fie "aranjat" un motor, iar reparatiile sunt mai ieftine, chiar daca sunt mai dese. P.S. Ca sa evaluezi daca la un motor mai gasesti segmenti, ambreiaj, etc, poti incerca, de exemplu, pe acest site: https://www.romimoto-piese.ro/ro2/ Bagi motocicleta in partea dreapta si iti arata cam ce au ei la vanzare. Parerea mea e ca daca nu gasesti ambreiaj, placute de frana, piston si segmenti, nici sa nu te uiti la modelul respectiv. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat ieri la 11:17 Share Postat ieri la 11:17 (editat) Acum 4 ore, alexalf9002 a spus: Cred ca un dr125 imi iau daca gasesc. Dar de honda xr125l ce parere aveti? Imi pare rau daca v-am deranjat! Nu deranjezi cu nimic, doar iti sugeram ca inainte sa deschizi topicuri, sa iti faci bine lectiile, dupa care pui intrebari punctuale. Oamenii sunt mai putin dispusi sa raspunada la intrebari de genul ,"Ce motor sa imi iau?" sau "2T vs 4T". Intrebarile la obiect, despre un anumit model, au sanse mai mari sa primeasca raspunsuri. Nu stiu modelele despre care vorbesti, dar in general cu japonezele nu dai gres. Sunt motociclete bine construite, fiabile si mai putin pretentioase, in ceea ce priveste mentenanta. Asta nu inseamna ca poti sa iti bati joc de intretinere, revizii, etc. Chiar ti-as recomanda sa te uiti spre japoneze, insa, asa cum spunea colegul mai sus, orienteaza-te spre modele actuale, altfel vei avea probleme cu piesele de schimb si consumabilele. Editat ieri la 11:17 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexalf9002 Postat ieri la 12:04 Autor Share Postat ieri la 12:04 Doar la japoneze m-am uitat. Este o motocicleta care imi place foarte mult, dar nu am gasit nici una in romania. Doar in spania cateva. in germania sunt dar sar de 2000 de euro. Nu zic, arata foarte bine dar e greu si cu transportul. Nici prea noua nu vreau ca sunt mai scumpe. Da, cu consumabilele chiar o sa ma uit. Si cu revizile stiu care e treaba. Tata mai repara acasa cositori bcs italiene si nu numai Apropo pe ce site-uri mai pot cauta motociclete in afara de olx? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat ieri la 12:29 Moderatori Share Postat ieri la 12:29 Si totusi,ne poti spune ce buget ai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexalf9002 Postat ieri la 12:31 Autor Share Postat ieri la 12:31 Maxim 1800 euro pentru motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat ieri la 12:32 Moderatori Share Postat ieri la 12:32 Si care e acea motocicleta care-ti place mult? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexalf9002 Postat ieri la 12:37 Autor Share Postat ieri la 12:37 Oh scuze am uitat sa scriu e kawasaki klx 125 Dar ce ziceti de prima generatie de suzuki hustler 125? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.