12adu Postat August 18, 2003 Share Postat August 18, 2003 Am rezolvat cutia de viteze, nu era nimic grav, ci doar arcul care tine pirghia aia cu piedica. L'am etansat cu silicon special. Pinioanele sint meserie, nu e nimic uzat mai mult decit normal, ba chiar par noi. Mai am o intrebare: Cum scot bucsile din biele? Ca m'am chinuit de n'am reusit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 18, 2003 Share Postat August 18, 2003 Alea vezi ca sunt bagate cu presa! se scot tot cu presa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 18, 2003 Share Postat August 18, 2003 Mie mi-a zis cineva ca bucsile din biele se scot doar cu solutzie de bonfire. Faci rost de o panza de bonfire mai ingusta, ca sa intre pe diametrul bielei sau iei una normala si o rupi pe jumate cu patentul. Oricum, bronzul de acolo e material moale si se taie usor. Grija mare sa nu atingi biela, dar la cat e de calita, nu cred ca o deranjeaza un periaj acolo... Dupa ce ai facut santz in bucsa veche, o dezlipesti cu ceva subtire si trebe sa iasa. Si eu o sa fac operatiunea asta chiar foarte curand, la Simson. Intrebarea e cum bagam bucsa cea noua ...? Eu am o bucsa de Skoda, cu interior de 20mm si carne cam de 1.5-2.00, dar care are o taietura pe generatoare. Deci nu cred ca o sa am probleme prea mari. Altfel, ma gandeam la solutzia termica - incalzit bine inelul bielei, nu chiar pana la decalire, tzinuta bucsa noua in pahar cu cuburi de gheatza si trebuie sa se simta contractzia/dilatarea. Prefer totusi faptul ca bucsa e deja taiata si cred ca va coopera mai usor. La Simson, de exemplu, biela are niste gauri, care trebuie continuate prin bucsa, ca sa ajunga ulei acolo. Cum dai gaura daca n-ai curent electric in fatza blocului ? Simplu, bagi burghiul in mandrina, fixezi directia si invarti cu mana de mandrina. Alta solutzie de scos bucsa veche nu prea vad. Potzi sa improvizezi o presa, daca ai niste suruburi/piulitze si mai ales o shaiba de diametru putin mai mare decat diametrul interior al bucsei. Ar mai trebui si o bucata de tzeava cu diametrul interior putin mai mare decat diametrul exterior al bucsii... In fine... cu bonfire-ul cred ca mergi mai la sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 19, 2003 Share Postat August 19, 2003 Ok. revin cu relatari de la fatza locului. Bucsa veche a iesit doar prin metoda cu taierea pe generatoare, cu o panza de bonfire, dupa care bagi o lama de cutzit intre bucsa si biela, in vecinatatea taieturii. Doar asa s-a deblocat bucsa de acolo. Nu cred ca merge cu presa, dupa cate mii de batai a luat bucsa aia de la boltz si a fost "desenata" pe biela... si oricum, nu pierzi nimic, banuiesc ca ai bucsi noi de schimb. A... aici am dat de niste probleme... Ba e bucsa prea mare la exterior, ba e prea mica la interior... Am pus o freza in bormasina si am inceput sa o subtziez la interior, dar merge destul de lent. Oricum, cu rabdare, se face treaba. La interior trebuie sa aiba joc suficient incat sa se poata roti boltzul in bucsa respectiva, dupa ce e presata la loc in biela. (asa e la Simson). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat August 19, 2003 Share Postat August 19, 2003 Omule, iti spun eu cum am facut la ij! de scos am scos-o shi eu cu forta shi bonfire-ul! teoretic se scoate cu presa! after that m-am dus la un service unde am lucrat eu asta-vara shi am luat dimensiunile de la bolt shi de la ambielaj cu un subler electronic shi am bagat bucsa aia la strung! la diam exterior a bucsei am luat mai putzin decat trebuia cu 0.5 mm shi am bagat-o la presa! atentie la presa ca se deformeaza destul de usor bucsa aia! gaurile trebuie neaparat facute! ajuta enorm la ungere shi nu prea cred ca o s-o mai schimbi prea curand! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
12adu Postat August 19, 2003 Autor Share Postat August 19, 2003 Drept sa va spun, si eu ma gindeam la solutzia de bonfire, s'hasha nu'mi mai trebuie aia veche, ca doar o scot s'o inlocuiesc, nu? Va mai tin eu la (in) curent.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
12adu Postat August 20, 2003 Autor Share Postat August 20, 2003 Am folosit metoda ciobaneasca avansata: Adica bonfire-ul. Le'am scos. Cind sa le bag p'alea noi, nu intrau nici cu melitzia. Dupa indelungi cautari am gasit o presa in pod (adica un surub cu pilitze si shaibe). Le'am bagat. Acu' sint prea strinse, tre' sa le mai alezez. Stiu, cu atentie sa nu apara alte balarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat August 20, 2003 Share Postat August 20, 2003 Hm... da... de doua zile tot "alezez" si eu la bucsa mea. Noroc ca am doar una. Deci, pus un cui in bormasina, infasurat smirghel pe el, lipit cu scoci, bagat pe interioru bucsii si da-i si alezeaza. Asa i-am facut , iar azi-dimineatza i-am facut proba si era numa bine. Din pacate, bucsa s-a subtziat, mai are si taietura aia si nu prea mai presesaza bine pe biela. Mi-e teama ca in timp sa nu se roteasca de la pozitie si sa nu mai vina gaurile de ungere pe pozitzie. Acuma nu stiu cum o sa le mai alezezi tu bucsile alea, o data bagate acolo. Inainte de a le baga intra boltzul lejer prin ele ? Daca da, atunci inseamna ca nu ai mult de lucru - poti aplica metoda cu smirghelul si bormasina. Eu o sa incerc sa lipesc bucsa de biela cu poxipol, macar sa se intzepeneasca acolo cat mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
12adu Postat August 20, 2003 Autor Share Postat August 20, 2003 De noi, bucsile erau fixe, dar intrau usor. Si au si 1.5-2 mm in carne. Alezare placuta. Ce parere iti faci? Daca lipesti cu poxipol, data viitoare schimbi bucsa cu tot cu biela respectiv ambielaj? Macar pune doar o picatura.. sau schimba adezivul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat August 21, 2003 Share Postat August 21, 2003 Hm...permiteti-mi sa am indoieli cu privire la rezistenta poxipolului sa a "te-miri-ce-ului" intr-un loc unde exista cele mai mari solicitari(vibratii,socuri,temperatura,ulei/benzina etc.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat August 29, 2003 Share Postat August 29, 2003 Sfat de la fostn user de IJ: 1. bucşa s-a scos co o dăltiţă mică...tăiată fraţilor pe..generatoare, în carne, în draci, în ce vreţi voi! 2. bucşa nouă introdusă presat ( iaca cu menghina ) 3 mers în târgul de "de toate" din Obor, luat alezor reglabil, alezat la mama lui, cu pasaje repetate, până când intră bucşa cum trebuie 4 folosit flex cu un disc abraziv subţire, uzat ( cu diametru exterior de aprox 5-6 cm, tăiat canal de ungere) 5 spălat totul copios cu solvent, suflat cu aer comprimat ( să nu rămână praf abraziv) 6 dat în guşă cu simţ de răspundere ( adică n-o omorî, că tot tu o repari) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Huco Postat Septembrie 2, 2003 Share Postat Septembrie 2, 2003 Aici un posesor de voshod... Stie cineva cat joc e acceptabil la bucsa de bolt(piston) a voshodului? Mentionez ca nu a opus nici o rezistenta cand s-o scot afara. Bucsa asta nu seamana cu ce am citit aici. are vreo 10 sateliti si joaca si in biela si pe bolt (1,5mm). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 3, 2003 Share Postat Septembrie 3, 2003 Nu prea pricep eu ce soi de "sateliti" sunt aia dar 1,5 mm joc in bolt e inacceptabil si pentru cea mai nenorocita drujba.... Daca aia ce ai tu acolo e o colivie cu role (ace),atunci vezi ce joc are cand e montata,ea in biela si boltul prin ea.Nu trebuie sa ai joc cam deloc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Huco Postat Septembrie 4, 2003 Share Postat Septembrie 4, 2003 Intr-adevar e o colivie din broz cu ace si are la interior 14mm iar exterior 16mm. Biela e crestata si colivia asta are joc cum am zis. Bag seama ca trebuie s-o arunc ! Multzam deocamdata. Pastram legatura. Alta intrebare....Care e cauza unor explozii cand acceleratia atinge niveluri inalte? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MensSana Postat Septembrie 4, 2003 Share Postat Septembrie 4, 2003 Intr-adevar e o colivie din broz cu ace si are la interior 14mm iar exterior 16mm. Biela e crestata si colivia asta are joc cum am zis. Bag seama ca trebuie s-o arunc ! Multzam deocamdata. Pastram legatura.Alta intrebare....Care e cauza unor explozii cand acceleratia atinge niveluri inalte? Cred ca tre sa-i mai dai (sau mai iei din) avans ! Daca la turatii mici scanteia care intarzie sau vine prea devreme nu se simte, la turatii mari aprinde combustibilul inainte de compresia completa sau cand pistonul a plecat spre in jos, decaland putin timpul "explozie" ... Auzi exploziile turand motorul pe loc sau in sarcina ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Huco Postat Septembrie 4, 2003 Share Postat Septembrie 4, 2003 Aud doar rar cate o explozie de asta si mai ales cand turez motorul pe loc. Am schimbat de curand piston/cilindru/segmenti si pe langa cate o explozie mai ma deranja si tzancanitu bucshei. Asa ca dupa vreo 3 ore de rodaj l-am desfacut iar. Tragea mai rau ca inainte cu tot cu set nou. Daca stiti vreun meserias prin TM let me know soon ca tre sa-l vada un mecanic nu un montaniard ca mine. Multam fain. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.