kyvacka Postat Martie 9, 2007 Autor Share Postat Martie 9, 2007 dupa o pauza cam lunga revin cu o alta mica portie de istorie ceha.mai jos cateva din modelele cu care Jawa a participat cu deosebite succese la competitia ISDT[international Six Days Trial]castigand de multe ori vaza de aur sau de argint. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 9, 2007 Autor Share Postat Martie 9, 2007 (editat) continuam.din seria pune-ti Jawa pe steroizi,episodul Jawa de curse. Editat Martie 9, 2007 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 10, 2007 Autor Share Postat Martie 10, 2007 Prototip Jawa 350 in patru timpi[circa 1958-59],monocilindru,distributie OHC,cutie si ambreiaj preluate de la modelele in doi timpi cum se vede si in foto.sunetul a asa ceva trebuie ca era bestial! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 10, 2007 Share Postat Martie 10, 2007 kyvacka tata, esti mester ce bine ar fi daca marele procentaj de "tineret" ar intra sa citeasca aici cate ceva, si nu numai aici... foarte bun topicul...felicitari, pt ca practic mi se par bune pt cultura generala a oricarui motociclist Prototip Jawa 350 in patru timpi[circa 1958-59],monocilindru,distributie OHC,cutie si ambreiaj preluate de la modelele in doi timpi cum se vede si in foto.sunetul a asa ceva trebuie ca era bestial! de ce nu au mai scos-o?ar fi fost interesanta o jawa cz in 4t si la 350 cc eu unu pana acum nu am vazut asa ceva in viata, si credeam ca nici nu s-a fabricat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 10, 2007 Autor Share Postat Martie 10, 2007 (editat) kyvacka tata, esti mester ce bine ar fi daca marele procentaj de "tineret" ar intra sa citeasca aici cate ceva, si nu numai aici... foarte bun topicul...felicitari, pt ca practic mi se par bune pt cultura generala a oricarui motociclist de ce nu au mai scos-o?ar fi fost interesanta o jawa cz in 4t si la 350 cc eu unu pana acum nu am vazut asa ceva in viata, si credeam ca nici nu s-a fabricat iti dai seama ca daca e prototip nu ai cum s-o vezi nici pe viitor[sau poate daca mergi in Cehia].nu a fost singurul motor Jawa in patru timpi.de altfel chiar primul model produs,Jawa 500 OHV Rumpal,a fost un mono de 500 patru timpi licenta Wanderer.urmatorul model a fost Jawa 174 Villiers[motor Villiers,cutie Sturmey Archer,lant Renold]iar dupa aceea a urmat un 350 SV[supape laterale]si unul OHV[supape in cap].au mai fost si alte motoare in patru timpi dar folosite in curse[Jawa 175 OHV,Jawa 250 OHC,350DOHC,500 OHV,500 DOHC etc.lista e destul de lunga].iata cateva poze mai jos. Editat Martie 10, 2007 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 30, 2007 Autor Share Postat Martie 30, 2007 regina .sau cel putin asta s-a vrut in 1967 cand a fost proiectata.Jawa 673 Racer,motor in doi timpi cu patru cilindri in V[doi arbori cotiti;bine,de fapt erau patru,dar coaxiali dispusi cate doi si sincronizati cu angrenaje],350 cm3,cca. 80 CP,turatie 15000rpm,admisie cu sertare rotative plate,patru carburatoare Dell`Orto,aprindere tranzistorizata Krober,ungere fortata cu pompa[injectie de ulei la lagare si peretii cilindrilor],cilindri Nikasil,racire cu apa in circuit fortat,cutie de viteze tip caseta cu 7 trepte,furca Ceriani,roti Borani,frane Grimeca,instrumentatie[turometru, termometru si vitezometru]Smiths.viteza maxima cca. 270 km/h.a castigat MP al Iugoslaviei in 1969.mai multe locuri doi.faimoasa ptr. ca "l-a ucis"pe Bill Ivy,pilotul de uzina Jawa,in calificarile MP al RDG de la Sachsenring,cand,pe linia dreapta,motorul s-a gripat,pista fiind umeda.poreclita "whispering death" de comunitatea curselor.doar doua exemplare mai exista!grabiti-va!hahahahahaha! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Martie 30, 2007 Share Postat Martie 30, 2007 regina .sau cel putin asta s-a vrut in 1967 cand a fost proiectata.Jawa 673 Racer,motor in doi timpi cu patru cilindri in V[doi arbori cotiti;bine,de fapt erau patru,dar coaxiali dispusi cate doi si sincronizati cu angrenaje],350 cm3,cca. 80 CP,turatie 15000rpm,admisie cu sertare rotative plate,patru carburatoare Dell`Orto,aprindere tranzistorizata Krober,ungere fortata cu pompa[injectie de ulei la lagare si peretii cilindrilor],cilindri Nikasil,racire cu apa in circuit fortat,cutie de viteze tip caseta cu 7 trepte,furca Ceriani,roti Borani,frane Grimeca,instrumentatie[turometru, termometru si vitezometru]Smiths.viteza maxima cca. 270 km/h.a castigat MP al Iugoslaviei in 1969.mai multe locuri doi.faimoasa ptr. ca "l-a ucis"pe Bill Ivy,pilotul de uzina Jawa,in calificarile MP al RDG de la Sachsenring,cand,pe linia dreapta,motorul s-a gripat,pista fiind umeda.poreclita "whispering death" de comunitatea curselor.doar doua exemplare mai exista!grabiti-va!hahahahahaha! woooow... criminala... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 9, 2007 Autor Share Postat Aprilie 9, 2007 postul asta e ptr. Kyusro dar oricine are nelamuriri asupra a ce tip de jawa are este binevenit sa studieze diferentele vizibile in pozele de mai jos. Jawa/Cz 355:model 125 cm3,alezajxcursa 52x58mm,cam 6 CP la 5000rpm,carburator Jikov 2920 TR sau 2922 SD sau 2922 SBD sau 2922M[Monobloc;e varianta cea mai rara].4 viteze,ambreiaj si cutie de viteze identice cu Jawa/CZ 356[175] si CZ 455[250,modelul cu un cilindru],arata exact la fel ca o 250 insa un pic mai mica.produs intre 1955 si 1960.dinamul e identic la toate Jawele pe 6v,la fel si releul[in afara de cel de 75W de pe jawa 634 si CZ 472,care e mai puternic,dar poate fi retrofitted]. Jawa/CZ 356:model 175 cm3,axc 58x65mm,cam 8,5-9 CP la 4750-5000 rpm,carburator Jikov 2924 TR,2924SD,2924 Sb 11,12,13,14;2924 SBD 14b sau 2924M.transmisia idem 125.roata 1,85``x16`` pe spate cu cauciuc 3,25-16.rotile la modelele de 125 si 175 nu sunt interschimbabile in schimb la 250 si 350 sunt[adica poti sa pui roata de pe fata pe spate ptr. ca are flansa ptr. pinion]. Jawa/CZ 353-03:model 250 cm3,axc 65x75mm,12 CP la 4750 rpm,carburator Jikov 2924H,2924 TR,2926 SBD11b sau 2926 SBDM.4 trepte insa ambreiajul si cutia sunt diferite fata de 125 si 175[nici o piesa nu e la fel]dar identica cu cea de pe 350[modelul vechi,ptr. ca cele mai noi au cutia diferita]. Jawa/CZ 354-03:model 350 cm3,axc 58x65 mm,2 cilindri,16CP la 4750 rpm,carburator Jikov 2924 H,2924 SBD13b,2926 SBD. un motor de 125 sau 175 merge montat intr-un cadru de 250/350 insa nu si invers! franele la 125/175 au diametrul de 140mm,iar la 250/350 de 160 mm. jugurile la 125 sunt mai mici,in schimb telescoapele sunt identice dimensional la toate[difera doar arcurile]. vitezometrul e identic la toate.farul si lampa stop idem. rezervorul de 125 desi arata aproape identic cu cel de 250 e putin mai mic si are urechile de prindere repozitionate,dar totusi sunt interschimbabile. carenele spate difera si nu pot fi schimbate.la fel si capacul de pe carburator.carterul de lant este identic.mai sunt o gramada de mici detalii si diferente dar cele de mai sus sunt principalele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
axi Postat Aprilie 9, 2007 Share Postat Aprilie 9, 2007 char daca le urasc PS : DE CE NU POT PUNE POZE???????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Aprilie 14, 2007 Autor Share Postat Aprilie 14, 2007 pentru cei care cred ca Jawa si CZ au fost doar pentru proletarii comunisti. In una din reclame modelul motocross ESO 500 DT Ace[comercializat in SUA sub sigla Jawa].firma ESO a produs moto de speedway,dirttrack,cross si viteza in anii 50,60,apoi a fost preluata de Jawa astfel luand nastere divisia Jawa Divisov,care produce si in prezent moto de speedway si ice racers[printre cele mai bune].un motor monocilindru,axc86x86mm,cam 45CP,4 trepte,magnetou de curse BTH. in alta poza gama de modele Jawa 1972:Jawa 90 Trail,Jawa 362 Californian,Jawa 592 250,CZ 477 Sport,CZ 992 Enduro,CZ 980-5 Cross etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Aprilie 15, 2007 Share Postat Aprilie 15, 2007 ce imi faci omule? ca ma gadeli la coarda sensibila! zau ca trebuie sa ne intilnim, ca nu ne vom plictisi la discutii despre jawa-cz. Mai baga...ca imi place! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Aprilie 15, 2007 Share Postat Aprilie 15, 2007 (editat) ce imi faci omule? ca ma gadeli la coarda sensibila! zau ca trebuie sa ne intilnim, ca nu ne vom plictisi la discutii despre jawa-cz. Mai baga...ca imi place! Caline ai grija poate........ PS: ce iti mai face cz-ul??.... Editat Aprilie 15, 2007 de baluba16 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Aprilie 15, 2007 Share Postat Aprilie 15, 2007 (editat) Caline ai grija poate........ PS: ce iti mai face cz-ul??.... CZ-u?! bombane linistit la relanti.. azi l-am dus vreo 30 km pe la munte ( pe raul mare, la noi la cugir)Pe asfalt nu pot ...ca am anii tai, nu am nici asigurare ( pe asfalt depind de tata) Editat Aprilie 15, 2007 de calin_cz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EmilCz Postat Mai 23, 2007 Share Postat Mai 23, 2007 CZ-u?! bombane linistit la relanti.. azi l-am dus vreo 30 km pe la munte ( pe raul mare, la noi la cugir)Pe asfalt nu pot ...ca am anii tai, nu am nici asigurare ( pe asfalt depind de tata) cind cehi faceau motoare japonezi erau samurai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Mai 24, 2007 Autor Share Postat Mai 24, 2007 (editat) aproape ca uitasem de topicul asta asha ca nu am mai postat ceva nou de mult timp,ar cam fi timpul. pornind de la motorul de 500 cm3 OHC pe care cehii l-au dezvoltat ptr. curse de viteza s-a dezvoltat si o versiune de cross.iata mai jos cateva imagini. Editat Mai 24, 2007 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Mai 24, 2007 Share Postat Mai 24, 2007 (editat) O sa gasiti multe chestii aici despre jawa, poze cu diferite modele http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLI...P(Jawa).htm#1-2 Inca un link : http://www.jawacorner.com/links.htm Si o poza! Editat Mai 24, 2007 de danutza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Noiembrie 27, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 27, 2007 O sa gasiti multe chestii aici despre jawa, poze cu diferite modele http://www.autosoviet.altervista.org/ENGLI...P(Jawa).htm#1-2 Inca un link : http://www.jawacorner.com/links.htm Si o poza! coltul Jawa: www.jawamania.info[manuale,poze dar din pacate majoritatea in ceha...bine,nu pozele] coltul CZ : www.cezetmania.info --- Mesaj completat în 27 Nov 2007 15:23 ------------- regina .sau cel putin asta s-a vrut in 1967 cand a fost proiectata.Jawa 673 Racer,motor in doi timpi cu patru cilindri in V[doi arbori cotiti;bine,de fapt erau patru,dar coaxiali dispusi cate doi si sincronizati cu angrenaje],350 cm3,cca. 80 CP,turatie 15000rpm,admisie cu sertare rotative plate,patru carburatoare Dell`Orto,aprindere tranzistorizata Krober,ungere fortata cu pompa[injectie de ulei la lagare si peretii cilindrilor],cilindri Nikasil,racire cu apa in circuit fortat,cutie de viteze tip caseta cu 7 trepte,furca Ceriani,roti Borani,frane Grimeca,instrumentatie[turometru, termometru si vitezometru]Smiths.viteza maxima cca. 270 km/h.a castigat MP al Iugoslaviei in 1969.mai multe locuri doi.faimoasa ptr. ca "l-a ucis"pe Bill Ivy,pilotul de uzina Jawa,in calificarile MP al RDG de la Sachsenring,cand,pe linia dreapta,motorul s-a gripat,pista fiind umeda.poreclita "whispering death" de comunitatea curselor.doar doua exemplare mai exista!grabiti-va!hahahahahaha! --- Mesaj completat în 28 Nov 2007 14:42 -------------mai jos cateva poze cu niste prototipuri Jawa:cele moderne sunt din anii `80,iar cele vechi sunt cateva dintre incercarile care au dus la Jawa Perak[masini realizate in timpul celui de-al doilea razboi mondial,sub ocupatie nazista;sunt vopsite in verde camuflaj spre a nu iesi in evidenta la probele de drum]. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Ianuarie 5, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2008 din nou cateva exemple ale creativitatii cehe.niste masini de cross din anii `60. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat Ianuarie 5, 2008 Share Postat Ianuarie 5, 2008 tare, motociclete precum cele din primele poze avea armata de vanzare. cateva milioane, erau doua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 Am cumparat in 1995 dintr-un magazin auto un CZ -175 nou nout ! Motocicleta fusese produsa in anul 1977 . Daca nu as explica cum am reusit aceasta ar parea ca sunt un mare mincinos . Ei bine , patronul magazinului avea motocicleta cumparata din 1978 pentru baiatul lui , baiat care a apreciat mai mult automobilul . Astfel motocicleta a dormit ani buni intr-un garaj , neinmatriculata . Dupa ce am cumparat-o am dorit sa o inmatriculez . Dar am pus astfel politia intr-o situatie nemaiintilnita . Sa inmatriculeze un vehicul vechi de 16 ani dar in acelasi timp nou . Pina la urma am inmatriculat-o . Si am inceput sa ma plimb prin tara cu ea . La drum intins ii placea cam cu 60- 70 km/h . La munte , cu doua persoane si ceva bagaj era teroare . Abia urca cu a I-a . La urcarea spre Bran dinspre Cimpulung ne tiriiam pe serpentine cind pe sens opus cobora un grup de motoare mari . Rideau aia de noi de se auzeau de la distanta . Alta data de la cabana Obirsia Lotrului am vrut sa o luam in sus spre Sibiu si din cauza unei portiuni lungi de drum noroios nu am putut sa trecem din cauza ca gaina de CZ nu putea nici cu a I-a . In timp ce ne odihneam la baza muntelui dupa o intoarcere rusinoasa , de sus din munte se aude un duduit de motor in 4t si vad apoi coborind un enduro . Atunci am zis gata : dau gaina si iau un enduro ca aia e motocicleta . Din cauza ca nu avem autostrazi esti nevoit sa circuli cu aceste oldtimere impreuna cu vehicule rapide care te cam pun in pericol , fie ele camioane sau masini . Daca vrei sa o iei pe drumuri mai putin circulate acestea sunt intro stare deplorabila . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Ianuarie 7, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2008 (editat) Am cumparat in 1995 dintr-un magazin auto un CZ -175 nou nout ! Motocicleta fusese produsa in anul 1977 . Daca nu as explica cum am reusit aceasta ar parea ca sunt un mare mincinos . Ei bine , patronul magazinului avea motocicleta cumparata din 1978 pentru baiatul lui , baiat care a apreciat mai mult automobilul . Astfel motocicleta a dormit ani buni intr-un garaj , neinmatriculata . Dupa ce am cumparat-o am dorit sa o inmatriculez . Dar am pus astfel politia intr-o situatie nemaiintilnita . Sa inmatriculeze un vehicul vechi de 16 ani dar in acelasi timp nou . Pina la urma am inmatriculat-o . Si am inceput sa ma plimb prin tara cu ea . La drum intins ii placea cam cu 60- 70 km/h . La munte , cu doua persoane si ceva bagaj era teroare . Abia urca cu a I-a . La urcarea spre Bran dinspre Cimpulung ne tiriiam pe serpentine cind pe sens opus cobora un grup de motoare mari . Rideau aia de noi de se auzeau de la distanta . Alta data de la cabana Obirsia Lotrului am vrut sa o luam in sus spre Sibiu si din cauza unei portiuni lungi de drum noroios nu am putut sa trecem din cauza ca gaina de CZ nu putea nici cu a I-a . In timp ce ne odihneam la baza muntelui dupa o intoarcere rusinoasa , de sus din munte se aude un duduit de motor in 4t si vad apoi coborind un enduro . Atunci am zis gata : dau gaina si iau un enduro ca aia e motocicleta . Din cauza ca nu avem autostrazi esti nevoit sa circuli cu aceste oldtimere impreuna cu vehicule rapide care te cam pun in pericol , fie ele camioane sau masini . Daca vrei sa o iei pe drumuri mai putin circulate acestea sunt intro stare deplorabila . acuma sper ca nu ma consideri rautacios dar fie habar nu aveai cum se merge cu un motor de 175 in doi timpi[turat,turat si iar turat!]fie ai luat tarsul si gunoiul aluia laudat ca nou si ai luat o teapa.un CZ 175 Sport[model 477-04,ca ala se producea in 1977]in stare buna are 15 CP la roata[deci putere efectiva]si poate atinge lejer 120 km/h cu pinioanele originale.in tr. I[chiar si cu doua persoane si cu bagaje]mai degraba te rastorni pe spate pe panta ce o poate urca nu sa se cahcahie.astea le stiu din proprie experienta si nu din auzite[spre ex. numai asa sa vad ce ii poate capul am turat la blana in viteza a doua si nu am schimbat decat la 75 km/h viteza indicata,real avea vreo 70 garantat;in treapta a3-a se duce peste 100 daca il supraturezi,dar bine asta doar cu un motor in stare buna si cu toate reglajele brici].nu zic ca fiarele astea nu sunt cam obosite dar am vrut sa intervin ca sa nu isi faca lumea o parere gresita bazandu-se pe experientele tale neplacute. P.S.:ca sa nu zici ca vorbesc baloane ia o poza cu un motor CZ 175 pe un cadru CZ Motocross.vezi ce ii poate capu? Editat Ianuarie 7, 2008 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 Nu il turam ca imi era mila cind auzeam cum oracaie . Credeam ca daca-l turez se uzeaza repede . Daca-l forjam ca pe cel din poza mi se rupeau intinzatoarele de lant . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 Nu il turam ca imi era mila cind auzeam cum oracaie . Credeam ca daca-l turez se uzeaza repede . Daca-l forjam ca pe cel din poza mi se rupeau intinzatoarele de lant . Nu ii tin partea lui KYVAKA, dar am si eu un CZ 175 S...din 1970 si...sigur e bun motoru'?...pe mine m-a intors pe spate ca s-a agatat cablul de acc. intr-o creanga in padure....eu l-am suit la munte pana aproape la 1900m in muntii Sebesului. Si acum sa ma repet...am mai pus filmuletul asta cu un ceh si un CZ: Cauta pe aproape ca mai sunt..... Tata a facut drumuri in Ungaria prin '92-'93 cu motoru meu, l-a plimbat si la mare ( de la mine sunt vreo 700 km) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Ianuarie 7, 2008 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2008 si ca sa va pun pe ganduri iata mai jos un CZ putin mai suparat: CZ 986 Sport,motor preluat de pe moto de cross[246 cm3,27 CP la 6700 rpm,aprindere magnetou Pal-CZ,ambreiaj multidisc all-metal bronz-otel uscat,cutie cu 5 trepte cu rapoarte modificate,mai lungi],cadru CZ 471/472,furca telescopica de pe moto de cross,bord nou cu turometru,viteza max. peste 140 km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
remu1 Postat Ianuarie 7, 2008 Share Postat Ianuarie 7, 2008 @catalin cz , motorul e bun . Daca ii pui ulei de amestec de calitate e si mai bine pentru el . @kyvacka , interesant modelul dar cred ca a fost prototip sau de serie mica . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.