Sari la conținut

Cz 860 Gp


kyvacka
 Share

Postări Recomandate

cehii de la CZ au ramas de-a pururi in istorie ca cei care au initiat monarhia motorului doi timpi in cursele de motocross,putini stiu insa ca inca incepand din anii `50 firma ceha a participat cu oarecare succes si in competitiile de viteza avand in general masini propulsate de motoare in patru timpi proiectate de celebrul ing. Walter.la mijlocul anilor `60 ambitiile cehilor au crescut si nemultumiti sa faca doar prezenta fara insa a castiga mare lucru ei au purces la contraatac.avand binecuvantarea conducerii ing. Frantisek Pudil impreuna cu un grup de alti ingineri si tehnicieni au inceput munca de dezvoltare a unui proiect ambitios:nici mai mult nici mai putin decat un motor V4 la 90 grade,de 350 cm3,in patru timpi,capabil sa suporte regimuri de turatie in jur de 16000 rpm!si in scurt timp au reusit sa produca aceasta bijuterie mecanica:patru cilindri dispusi in V la 90`,raciti cu aer,cu patru arbori cu came in chiulase antrenati cu angrenaje,trei supape pe cilindru[din titan!],patru carburatoare Dell`Orto,cutie de viteze cu 8 rapoarte si dezvoltand 67 CP la 14500 rpm.linia rosie era la 16000rpm![asta era in 1966 oameni buni!].in scurt timp colectivul a construit si un cadru tubular pe masura din tevi de otel crom-molibden in care motorul era folosit ca membru stresat[adica facea parte din structura de rezistenta].initial nemultumiti de dificilul proces de punere la punct al carburatiei inginerii cehi au hotarat sa inzestreze masina cu un sistem de injectie Lucas[ce se folosea atunci doar pe masinile de curse gen F1 si Prototip].un motor urma sa fie trimis la firma engleza pentru punerea la punct a injectiei insa dicatatura comunista a stopat in fasa acest proces de colaborare.in scurt timp a fost dezvoltata si versiunea de 420 cm3[ptr. inscrierea in clasa 500 GP].aceasta dezvolta peste 80 CP!din pacate palmaresul initial al acestei masini n-a fost prea stralucit ceea ce a determinat firma sa se retraga oficial din cursele de viteza la inceputul anilor `70.dar ma gandesc ce ar fi adus inca doi-trei ani de dezvoltare si participare in competitii!cum ar suna:Valentino "the doctor"Rossi wins his 9th World Championship aboard his superb machine CZ 900 Racer! :bigstar: :grinbandit:

post-10713-1170599224_thumb.jpg

post-10713-1170599283_thumb.jpg

post-10713-1170599481_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa mai comenteze cineva despre comuniste ........ :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am zis ca daca tot am inceput cu unele aspecte mai putin cunoscute legate de istoria celor mai cunoscute doua firme moto cehe sa continui si cu alte episoade mai mult sau mai putin obscure.pe la inceputul anilor `60 in biroul de cercetare al firmei CZ a inceput munca la doua [de fapt au fost trei,dar doua din ele aveau o motorizare clasica in doi timpi]modele noi ce urmau sa inlocuiasca modelul 453[125]450[175]si455[250]a caror ciclistica si estetica se baza pe modelul Jawa 353 aparut ca prototip in 1952[avea deci mai bine de 10 ani!].la sfarsitul acestui program de dezvoltare avea sa apara modelele 476[125]si 477[175]adica celebrele Sport atat de binecunoscute si la noi.motorizarea lor se bazeaza pe propulsoarele vechii generatii,care insa au fost puternic modificate[cartere reproiectate,ambielaje mai usoare si mai rezistente,cilindri si chiulase noi,puteri marite etc.].cadrele folosite identic la ambele versiuni erau inspirate din cele utilizate in competitiile de anduranta gen Six Days.dar nu despre aceste modele vreau sa va vorbesc ci despre ceva ce putea foarte bine sa devina o adevarata bomba cu adrenalina pe roti:este vorba de un prototip realizat in doua exemplare la sfarsitul anilor`60 si inceputul lui`70 si folosind cadrul noului model 477.considerand ca motoarele in doi timpi nu reprezinta motorizarea cea mai buna ptr. pietele externe catre care tinteau exporturile firmei[vezi USA,UK,Australia etc.]inginerii cehi au decis sa largeasca gama de motorizari cu un propulsor patru timpi modern dezvoltat intern si bazat pe experienta acumulata de-a lungul anilor in cursele de viteza.ca urmare a fost dezvoltat un motor cu doi cilindri in linie[twin],in patru timpi,cu distributie DOHC si alimentat de doua carburatoare.caracteristicile acestui motor modern pentru acea vreme erau:doi cilindri la 10`,ambielaj cu fusuri manetoane decalate la 180`,axc 52x48 mm,cilindree 204 cm3,putere max.26CP la 10500 rpm,DOHC,2 carburatoare Jikov[se planuia folosirea carburilor Dell`Orto in productia de serie],aprindere electronica fara contacte[dezvoltata de PAL],racire cu aer,ungere cu carter umed[circuit comun motor-cutie de viteze-ambreiaj],cutie de viteze cu 6 rapoarte,masa proprie 130kg,viteza max. 150 km/h.la ciclistica cadrul era identic cu cel de Sport insa furca telescopica,franele[180 mm,duplex fata,butuci magneziu],rezervorul si saua erau constructii noi.un ghidon scurt si jos oferea o pozitie de conducere sportiva,caracterul sportiv fiind completat de echiparea bordului cu vitezometru si turometru[care era calibrat pana la 16000 rpm!].motivele ptr. care acest model nu a trecut de stadiul de prototip imi sunt necunoscute,dar probabil ca dificultatile tehnice au primat[aprindere electronica in 1968,alternator 12v,distributie DOHC comandata prin angrenaje,ca la Honda CBR 250 etc.].Mare pacat! :cheers:

post-10713-1171291082_thumb.jpg

post-10713-1171291168_thumb.jpg

post-10713-1171291328_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cateva masini CZ mai putin cunoscute:

de la stanga la dreapta:CZ 250 Sport[1938],CZ 475-04 Trial[1964],CZ 175 Sprint[1984],CZ 125 T[1949]

post-10713-1171379598_thumb.jpg

post-10713-1171379640_thumb.jpg

post-10713-1171379702_thumb.jpg

post-10713-1171380008_thumb.jpg

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot un CZ 250 sport, de prin 80 si ceva.

post-10567-1171384189_thumb.jpg

Nu era al meu, poza e mai veche.Din pacate acum a ajuns pe mana cuiva care nu-l merita si e cam praf. :scratch:

Am mers mult cu el, imi placea foarte mult, are un cuplu imens la turatii mici. Sper deosebire de etz 250 e mai putoroasa, dar acel cuplu era foarte bun. Mergeai la turatii mici cu a 4-a fara probleme.La doar 4 viteze ajungea lejer 120-130km/h.

Singurul lucru ce era probema la ea(asta cu care m-am tot dat eu, nu la toate) era carburatorul, la pornire. NU are soc si il inecai foarte repede.In rest totul OK.

Mie personal mi-a placut foarte mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot un CZ 250 sport, de prin 80 si ceva.

post-10567-1171384189_thumb.jpg

Nu era al meu, poza e mai veche.Din pacate acum a ajuns pe mana cuiva care nu-l merita si e cam praf. :scratch:

Am mers mult cu el, imi placea foarte mult, are un cuplu imens la turatii mici. Sper deosebire de etz 250 e mai putoroasa, dar acel cuplu era foarte bun. Mergeai la turatii mici cu a 4-a fara probleme.La doar 4 viteze ajungea lejer 120-130km/h.

Singurul lucru ce era probema la ea(asta cu care m-am tot dat eu, nu la toate) era carburatorul, la pornire. NU are soc si il inecai foarte repede.In rest totul OK.

Mie personal mi-a placut foarte mult.

asta e model 485[cadru de 471/472 si motor de 455,adica un cadru mai nou cu vechiul motor 250 intr-un cilindru,derivat din motorul de 175 si nu identic cu cel de Jawa 250 cum s-ar putea crede]produs la inceputul anilor `80 si exportat mai ales in Iran ptr. politia de acolo.are cam 13-14 cp si nu cred ca fuge chiar 120-130 dar 110 sigur.cat despre cuplu sunt de acord.motoarele Jawa/CZ sunt foarte elastice.

prima imagine:CZ 455-05 De Luxe[1965];a doua:CZ 485 Sport

post-10713-1171387485_thumb.jpg

post-10713-1171387626_thumb.jpg

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta e model 485[cadru de 471/472 si motor de 455,adica un cadru mai nou cu vechiul motor 250 intr-un cilindru,derivat din motorul de 175 si nu identic cu cel de Jawa 250 cum s-ar putea crede]produs la inceputul anilor `80 si exportat mai ales in Iran ptr. politia de acolo.are cam 13-14 cp si nu cred ca fuge chiar 120-130 dar 110 sigur.cat despre cuplu sunt de acord.motoarele Jawa/CZ sunt foarte elastice.

prima imagine:CZ 455-05 De Luxe[1965];a doua:CZ 485 Sport

Este ca si cel din a 2-a poza. Motorul vad ca e acelasi ca si la modelul din 1965. Si nu m-am exprimat eu bine cred, adik ajunge la 130km/h, nu f uso cei drept. Asa indica pe ceasul de kilometraj. Are kilometraj de skoda, cu 180 pe bord. Si ca tot un defect cred, era pe 6 V.

In rest motor stabil,fiabil. Eu de cateva pene am avut ghinion la el, pe spate, vreo 3. :cheers:

:scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Este ca si cel din a 2-a poza. Motorul vad ca e acelasi ca si la modelul din 1965. Si nu m-am exprimat eu bine cred, adik ajunge la 130km/h, nu f uso cei drept. Asa indica pe ceasul de kilometraj. Are kilometraj de skoda, cu 180 pe bord. Si ca tot un defect cred, era pe 6 V.

In rest motor stabil,fiabil. Eu de cateva pene am avut ghinion la el, pe spate, vreo 3. :baldy:

:finger:

iata ce trebuia sa inlocuiasca Jawa 638 TS la mijlocul anilor `80:2 cilindri twin,4 timpi,axc 64x54mm,347 cm3,32 CP la 8000 rpm,OHC cu curea dintata,doua carburatoare,cutie cu 5 trepte,ungere carter comun cutie-motor,demaror electric + kick-start,140 km/h,consum 3,5l/100km la 80 km/h.cate ar fi putut sa fie dar din nefericire nu au mai fost! :baldy:

post-10713-1196166633_thumb.jpg

post-10713-1196167278_thumb.jpg

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt unul dintre admiratorii CZ. Mai jos gasiti un link interesant.

 

http://mysite.verizon.net/res08j9x/

daca vreti sa auziti niste sunete bestiale de motoare intrati pe: http://www.bike70.com/moteurs.htm

si dati volumul la maxim inainte! :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cehii de la CZ au ramas de-a pururi in istorie ca cei care au initiat monarhia motorului doi timpi in cursele de motocross,putini stiu insa ca inca incepand din anii `50 firma ceha a participat cu oarecare succes si in competitiile de viteza avand in general masini propulsate de motoare in patru timpi proiectate de celebrul ing. Walter.la mijlocul anilor `60 ambitiile cehilor au crescut si nemultumiti sa faca doar prezenta fara insa a castiga mare lucru ei au purces la contraatac.avand binecuvantarea conducerii ing. Frantisek Pudil impreuna cu un grup de alti ingineri si tehnicieni au inceput munca de dezvoltare a unui proiect ambitios:nici mai mult nici mai putin decat un motor V4 la 90 grade,de 350 cm3,in patru timpi,capabil sa suporte regimuri de turatie in jur de 16000 rpm!si in scurt timp au reusit sa produca aceasta bijuterie mecanica:patru cilindri dispusi in V la 90`,raciti cu aer,cu patru arbori cu came in chiulase antrenati cu angrenaje,trei supape pe cilindru[din titan!],patru carburatoare Dell`Orto,cutie de viteze cu 8 rapoarte si dezvoltand 67 CP la 14500 rpm.linia rosie era la 16000rpm![asta era in 1966 oameni buni!].in scurt timp colectivul a construit si un cadru tubular pe masura din tevi de otel crom-molibden in care motorul era folosit ca membru stresat[adica facea parte din structura de rezistenta].initial nemultumiti de dificilul proces de punere la punct al carburatiei inginerii cehi au hotarat sa inzestreze masina cu un sistem de injectie Lucas[ce se folosea atunci doar pe masinile de curse gen F1 si Prototip].un motor urma sa fie trimis la firma engleza pentru punerea la punct a injectiei insa dicatatura comunista a stopat in fasa acest proces de colaborare.in scurt timp a fost dezvoltata si versiunea de 420 cm3[ptr. inscrierea in clasa 500 GP].aceasta dezvolta peste 80 CP!din pacate palmaresul initial al acestei masini n-a fost prea stralucit ceea ce a determinat firma sa se retraga oficial din cursele de viteza la inceputul anilor `70.dar ma gandesc ce ar fi adus inca doi-trei ani de dezvoltare si participare in competitii!cum ar suna:Valentino "the doctor"Rossi wins his 9th World Championship aboard his superb machine CZ 900 Racer! :baldy: :finger:

De mult n-am mai vazut un classic sa mi placa atat de mult. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...poti spune mai multe despre CZ 250 Sport[1938] si CZ 125 T[1949]? ..cine aparticipat la proiectare, studiu etc. ..oare cat este copiat (hai sa-i spunem inspirat)!! Sincer, nu stiam despre CZ ca au o "istorie" asa veche, totusi Cehii in motoare (auto)au fost buni tot timpul. Intreb asta uitandu-ma la DKW350-500 sau IFA125 si putin la linia lui ZĂNDAPP. :finger:

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte interesant, und se ajungea daca oamenii aia lucrau in alte conditii!

 

 

..s-a ajuns deja d-le! ..noi lucram la motoarele astea vechi "de amorul artei" si avem fiecare satisfactii mai mult sau mai putin.. :baldy: ce dai aia primesti! (ma refer la calitatea reparatiilor) :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce au copiat si cehii ..Cz 250 1938 e copiat dupa Zuendapp K 200-350, iar Cz 455-04 mi se pare a fi copiat dupa Puch-Steyr 1955.

scuza-ma ca iti spun asta dar aiurezi!!!

si de unde scoti asta cu CZ 455-04?nici macar n-a existat indicativul asta.eventual CZ 475-04 adica modelul de Trial derivat din 455.cat despre CZ 250 Turist sau Sport esti complet paralel.in afara de faptul ca ambele motoare sunt doi timpi si au cadrul din profile laminate[cum mai aveau alte sute de motociclete contemporane]eu nu vad nici o alta asemanare.poate diferenta cea mai evidenta[dar nu si in cazul tau se pare]e ca Zundapp-ul e pe cardan,pe cand CZ-ul e pe lant.mai bea o bere sa-ti revii! :finger:

post-10713-1196221340_thumb.jpg

post-10713-1196221359_thumb.jpg

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

un exemplu de ingeniozitate la o motocicleta de curse Jawa din anii `60:intinzator de lant cu bucsa excentrica[pana acum nimic extraordinar]dar pe bucsa este presata o roata dintata iar un pinion ce poate fi rotit cu o cheie inbus permite un reglaj rapid si precis.apoi niste poze.

 

--- Mesaj completat în 08 Jan 2008 20:13 -------------
motocicleta asta e a unui tip din Cehia[Jaroslav Kral]si participa cu ea la curse ptr. motoare clasice.are la baza un CZ 453[125 cm3][de altfel cadrul a si ramas in linii mari original,dupa cum se poate vedea]al carui motor a suferit modificari substantiale:cilindru nou cu evacuare spre inapoi,admisie cu disc rotativ pe dreapta,aprindere electronica,racire cu apa si acum dezvolta in jur de 22 CP .omul asta a imaginat si un sistem original[inspirat de la biciclete]de schimbare a raportului transmisiei finale folosind doua perechi de pinioane si doua lanturi[initial a incercat si cu 3 lanturi dar sistemul devenise prea complicat si in plus cele 3 lanturi consumau cam 20 % din puterea motorului ca sa fie antrenate la viteza max. care el sustine ca ajunge si la 160km/h]. :bigstar:

Mesaj completat

am gasit aceste filmulete superbe si nu puteam sa nu v-i le arat si voua.dati sunetul la maxim!sunt probabil singurele CZ 860 de curse ramase in viata din anii `70 cand au concurat ultima oara in CM de viteza.va reamintesc:realizate de un colectiv condus de ing. Frantisek Pudil la mijlocul anilor `60 spre a concura in GP.initial de 350 apoi de 420[spre a se incadra in clasa 500],motor cu 4 cilindri in V la 90 de grade,4 timpi,racire cu aer,distributie DOHC cu angrenaje,4 supape pe cilindru,cutie de viteze cu 7 rapoarte,peste 240 km/h.

cu grad de comparatie va prezint si un model Honda cu configuratie aproape identica:VFR400,4 cil. in V la 90 grade,4 timpi,racire cu lichid,axc55x42 mm,cilindree 399 cm3,putere max.60-65 CP la 12500 rpm,DOHC cu angrenaje,cutie cu 6 rapoarte,210-220 km/h,primul model aparut in 1986.

 

Comparati cu atentie sunetele scoase de cele 2 motociclete!

post-10713-1199813691_thumb.jpg

post-10713-1199813733_thumb.jpg

post-10713-1199813801_thumb.jpg

post-10713-1199813822_thumb.jpg

post-10713-1199813910_thumb.jpg

post-10713-1199814003_thumb.jpg

post-10713-1199816011_thumb.jpg

post-10713-1199816029_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...