Sari la conținut

Aprinderea La Un Mz Ts 125


claudiuro
 Share

Postări Recomandate

Salut

 

Tocmai mi-am desfacut motorul de pe MZ TS 125 (anul fabricatiei 1983) in ideea de a face o reconditionare completa. De mentionat ca inante de defacerea motorului, acesta mergea, desi avea o problema destul de mare la prima pornire. Dupa ce pornea prima oara, mergea destul de usor. Problema era la imbinarea chiuloasei cu cutia de viteze pe unde motoru putea sa "respire". :scratch:

Revenind la problema aprinderii, sttie cineva cum se regleaza aprinderea si mai ales avansul la acest motor? Stiu distantele care ar trebui sa existe (3 mm la platina si 2,5 la avans) dar nu stiu cum sa reglez practic avansul pt ca pe dinam nu apare nici un semn care sa ma ajute... sau nu il vad eu... desi m-am uitat atent. Deci ... stie cineva sa imi explice babeste? Multumesc frumos anticipat. :cheers:

Editat de claudiuro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Tocmai mi-am desfacut motorul de pe MZ TS 125 (anul fabricatiei 1983) in ideea de a face o reconditionare completa. De mentionat ca inante de defacerea motorului, acesta mergea, desi avea o problema destul de mare la prima pornire. Dupa ce pornea prima oara, mergea destul de usor. Problema era la imbinarea chiuloasei cu cutia de viteze pe unde motoru putea sa "respire". :scratch:

Revenind la problema aprinderii, sttie cineva cum se regleaza aprinderea si mai ales avansul la acest motor? Stiu distantele care ar trebui sa existe (3 mm la platina si 2,5 la avans) dar nu stiu cum sa reglez practic avansul pt ca pe dinam nu apare nici un semn care sa ma ajute... sau nu il vad eu... desi m-am uitat atent. Deci ... stie cineva sa imi explice babeste? Multumesc frumos anticipat. :blbl:

salut.deci prima oara ar trebui sa dai jos fisa de pe bujie,bujia si capacul de pe dinam.sculele de care ai nevoie sunt o cheie de 8-10 fixa,o surubelnita plata buna,o lera de 0,3 mm,o tija gradata in milimetri[poti folosi si sonda ptr. masurat adancimi de la un subler],un bec 6v15w[poti sa-l folosesti pe cel de la stop].procedura e urmatoarea:cu tija introdusa perpendicular pe orificiul bujiei rotesti incet motorul cu cheia de 8-10[vezi tu care din ele]pe piulita care strange cama de aprindere pe rotorul dinamului.atunci cand pistonul e la punctul mort[tija nici nu urca,nici nu coboara]rotesti un pic inainte si inapoi ca sa te asiguri.dupa aceea trebuie sa reglezi deschiderea la platini:slabesti surubelul care fixeaza partea imobila a platinei pe dinam,introduci lera intre contacte si daca aceasta nu aluneca usor intre ele misti de partea imobila intr-un sens sau altul pana cand aluneca usor.dupa aceea avand grija sa nu perturbi aceasta pozitie strangi la loc surubelul si mai verifici odata cu lera.daca este bine o lasi asa daca nu o iei de la capat.dupa aceea trebuie stabilit momentul in care platinile incep sa deschida[atunci apare efectiv scanteia la electrozii bujiei].ptr. asta cu tija gradata invartesti motorul spre inapoi incet pana cand pistonul coboara 3mm[atata e avansul la MZ 125].dar inainte sa faci asta conectezi becul de care ti-am zis mai devreme in circuitul aprinderii astfel:un fir la platina[il legi de firul care pleaca de la platina]si unul la masa[adica pe dinam sau orice alta parte metalica a motocicletei] dupa care pui contactul ca si cum ai vrea sa pornesti motorul.acuma poti sa rotesti motorul incet inapoi.in momentul cand platinele se inchid becul o sa se aprinda.daca acest moment se intampla cu pistonul la 3mm totul e in regula ,daca nu atunci trebuie sa rotesti placa pe care e platina intr-un sens sau altul[spre inainte daca avansul e prea mare si spre inapoi daca e prea mic].in tot acest timp[cat rotesti tu placa]pistonul trebuie sa ramana nemiscat la 3 mm inainte de punctul mort.atunci cand platinele incep sa se deschida[momentul aprinderii]becul se va stinge.atunci strangi suruburile care fixeaza placa avand grija ca sa nu o mai misti si apoi verifici din nou ptr. ca se poate sa se fi dereglat atunci cand ai strans.daca totul e OK o lasi asa,daca nu repeti procedura.succes si daca mai ai alte nelamuriri nu te sfii sa intrebi! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mici precizari:

-pentru a regla distanta la platina ( cei 0.3-0.4mm) trebuie sa aduci cama in pozitia pt care deschiderea platinei este maxima ( daca pistonul e la PMS nu e neaparat ca deschiderea platinei sa fie maxima, asta depinde de pozitia platoului)

-in loc de bec este mult mai eficient de folosit un led inseriat cu o rezistenta (1kohm de ex) ; becul are inertie si vei sesiza un pic mai tarziu stingerea lui

- ideal ar fi folosirea unui comparator in loc de tija gradata, dar merge si cu tija/subler

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mici precizari:

-pentru a regla distanta la platina ( cei 0.3-0.4mm) trebuie sa aduci cama in pozitia pt care deschiderea platinei este maxima ( daca pistonul e la PMS nu e neaparat ca deschiderea platinei sa fie maxima, asta depinde de pozitia platoului)

-in loc de bec este mult mai eficient de folosit un led inseriat cu o rezistenta (1kohm de ex) ; becul are inertie si vei sesiza un pic mai tarziu stingerea lui

- ideal ar fi folosirea unui comparator in loc de tija gradata, dar merge si cu tija/subler

platrina la PMS ,de nu, s-ar putea sa nu deschida sau sa fie f.mica, ...si ajungi la avans mic ( real). In lipsa de bec cu fire, led cu rezistentza potzi incerca cu bujie in fisha...la scanteie ( cele cu baterie- MZ 125 de mai sus) . Cand apar uzuri (batai mici la bolt piston sau fus maneton ) eu fac reglajul pe dos, adica nu dau inapoi din PMS pt. a obtzine val. avansului, rotesc tot timpul in sensul de invartire al motorului...si de la semnalul dat de bec, led, bujie masor avansul :scratch: Eu reglez ca si KYVACKA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mici precizari:

-pentru a regla distanta la platina ( cei 0.3-0.4mm) trebuie sa aduci cama in pozitia pt care deschiderea platinei este maxima ( daca pistonul e la PMS nu e neaparat ca deschiderea platinei sa fie maxima, asta depinde de pozitia platoului)

-in loc de bec este mult mai eficient de folosit un led inseriat cu o rezistenta (1kohm de ex) ; becul are inertie si vei sesiza un pic mai tarziu stingerea lui

- ideal ar fi folosirea unui comparator in loc de tija gradata, dar merge si cu tija/subler

 

Am observat si eu ca e o diferenta intre PMS si deschiderea maxima a platinei. Ea se atinge dupa PMS. Deci, reglarea platinei trebuie sa se faca la PMS sau in momentul dechiderii maxime a platinei, chiar daca acesta nu coincide cu PMS?

A doua problema. Am reglat asa cum am putut aprinderea si in ciuda eforturilor mele motorul nu porneste. Dar... am observat ceva ciudat. Daca injectez cu o seringa benzina in cilindru sau prin carburator, motorul porneste si merge o secunda pana cand benzina injectata se termina. Intrebare: Exista vreo modalitate de reglare a carburatorului (MZ TS 125)? El nu are decat un surub pt aer. L-am curatat cu Carburosolv dar ... :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat si eu ca e o diferenta intre PMS si deschiderea maxima a platinei. Ea se atinge dupa PMS. Deci, reglarea platinei trebuie sa se faca la PMS sau in momentul dechiderii maxime a platinei, chiar daca acesta nu coincide cu PMS?

A doua problema. Am reglat asa cum am putut aprinderea si in ciuda eforturilor mele motorul nu porneste. Dar... am observat ceva ciudat. Daca injectez cu o seringa benzina in cilindru sau prin carburator, motorul porneste si merge o secunda pana cand benzina injectata se termina. Intrebare: Exista vreo modalitate de reglare a carburatorului (MZ TS 125)? El nu are decat un surub pt aer. L-am curatat cu Carburosolv dar ... :nono:

daca zici ca porneste cu benzina pe la bujie e clar ca carburatia e de vina[de fapt aprinderea la monocilindre vechi nu e asa pretentioasa,porneste si cu 1mm avans dar si cu 5mm;e drept ca nu merge la fel in ambele cazuri dar de pornit porneste].cred ca ai jiclorul de ralanti infundat si de-aia nu iti porneste.scoate-l si sufla-l cu aer comprimat[asigura-te ca nu e infundat]daca tot esti la capitoulul suflat poti sa sufli toate micile canale de pe carburator sa nu fie vreunul infundat.jiclorul de ralanti e cel mai mic[35 parca la MZ TS]si se infunda usor.ca sa ajungi la el trebuie sa desfaci cuva plutitorului[cele trei surubele mici,cu cap de surubelnita].

in imaginea atasata e prezentat un carb de ETZ 250 dar si ala de TS 125 ecam la fel,chiar daca mai mic.jiclorul de ralanti in figura e nr. 18[pilot jet].

post-10713-1171884270_thumb.jpg

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca zici ca porneste cu benzina pe la bujie e clar ca carburatia e de vina[de fapt aprinderea la monocilindre vechi nu e asa pretentioasa,porneste si cu 1mm avans dar si cu 5mm;e drept ca nu merge la fel in ambele cazuri dar de pornit porneste].cred ca ai jiclorul de ralanti infundat si de-aia nu iti porneste.scoate-l si sufla-l cu aer comprimat[asigura-te ca nu e infundat]daca tot esti la capitoulul suflat poti sa sufli toate micile canale de pe carburator sa nu fie vreunul infundat.jiclorul de ralanti e cel mai mic[35 parca la MZ TS]si se infunda usor.ca sa ajungi la el trebuie sa desfaci cuva plutitorului[cele trei surubele mici,cu cap de surubelnita].

 

L-am suflat, cei drept nu cu aer comprimat, ci cu ce am avut la dispozitie , l-am lasat o noapte in Carburosolv si... mai nimic. L-am pus sus si dupa eforturi considerabile (am dat la pedala de m-am... :rose:) am reusit sa il pornesc pt cateva clipe cu acceleratia la maxim. Dupa cateva clipe, fara sa dau drumul la acceleratie, motorul a murit. Senzatia mea a fost din lipsa de combustibil, dar sunt subiectiv fiindca nu mai stiu ce sa cred. Sa fie de vina compresia si mai ales vacuumul? Stie careva daca exista vreo metoda prin care pot sa masor vacuumul? Am pus mana pe stutul care iese din cilindru dupa ce am dat carburatorul jos sa vad daca are compresie si are. Cei drept pot sa tin mana pe toata cursa cilindrului, dar se simte compresia destul de bine, iar vacuumul mai putin, dar se simte si el. Deci repet intrebarea: Stie careva cum sa masor vacuumul si compresia? Stie careva care-i problema cu MZ meu. :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

L-am suflat, cei drept nu cu aer comprimat, ci cu ce am avut la dispozitie , l-am lasat o noapte in Carburosolv si... mai nimic. L-am pus sus si dupa eforturi considerabile (am dat la pedala de m-am... :rose:) am reusit sa il pornesc pt cateva clipe cu acceleratia la maxim. Dupa cateva clipe, fara sa dau drumul la acceleratie, motorul a murit. Senzatia mea a fost din lipsa de combustibil, dar sunt subiectiv fiindca nu mai stiu ce sa cred. Sa fie de vina compresia si mai ales vacuumul? Stie careva daca exista vreo metoda prin care pot sa masor vacuumul? Am pus mana pe stutul care iese din cilindru dupa ce am dat carburatorul jos sa vad daca are compresie si are. Cei drept pot sa tin mana pe toata cursa cilindrului, dar se simte compresia destul de bine, iar vacuumul mai putin, dar se simte si el. Deci repet intrebarea: Stie careva cum sa masor vacuumul si compresia? Stie careva care-i problema cu MZ meu. :rose:

problema ta e tot din carburator dupa cum ti-am mai spus.ai incercat sa vezi daca jicloarele nu iti sunt infundate?de asemenea socul functioneaza[asta se actioneaza cu parghia aia mica de pe ghidon,din dreapta;tragi spre tine ca sa pornesti si impingi la loc dupa incalzirea motorului].daca socul functioneaza corect atunci cu el tras ar trebui sigur sa porneasca.de asemenea verifica si bujia,vezi sa nu fie uda si sa dea scanteie la fiecare deschidere a platinei.cu decarbusolv doar dizolvi murdaria dar daca tu ai canalele infundate cu gume din benzina dupa aceea tot va trebui sa le sufli cu aer comprimat[cu o pompa de umflat cauciucuri de ex.]ca sa impingi mizeriile afara.apropo,motorul tau a stat mult timp nepornit?daca da,atunci fi sigur ca carburatorul e de vina.succes! :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare no fi si un pui de aer fals? sau garnitura sub cilindru nu ai pus-o din gersala invers? sau pistonul / (este cu sageata spre evacuare)

 

Am incercat ieri toata ziua sa rezolv problema. Am dat jos carburatorul si l-am curatat. Sunt convins acum ca carburatorul e curat. L-am curatat cu un spray si vedeam cum jetul sprayului iesea pe toate gaurile. :rose: Degeaba. Aceeasi problema. Motorul tusea de vreo cateva ori si cu asta basta.

Anterior, saptamna trecuta, i-am inlocuit garnitura de sub chiuloasa. Am pus una noua (care era din carton) -Cum pot sa o pun invers? :nono: - cu silicon. Nu stiu ce sa mai cred. Cum aflu daca trage aer fals? Cand dau la pedala pot sa tin mana pe carburator fara ca aerul din cilindru sa imi forteze mana puternic ca sa iasa afara. Asta inseamna ca scapa aer pe undeva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat ieri toata ziua sa rezolv problema. Am dat jos carburatorul si l-am curatat. Sunt convins acum ca carburatorul e curat. L-am curatat cu un spray si vedeam cum jetul sprayului iesea pe toate gaurile. :rose: Degeaba. Aceeasi problema. Motorul tusea de vreo cateva ori si cu asta basta.

Anterior, saptamna trecuta, i-am inlocuit garnitura de sub chiuloasa. Am pus una noua (care era din carton) -Cum pot sa o pun invers? :nono: - cu silicon. Nu stiu ce sa mai cred. Cum aflu daca trage aer fals? Cand dau la pedala pot sa tin mana pe carburator fara ca aerul din cilindru sa imi forteze mana puternic ca sa iasa afara. Asta inseamna ca scapa aer pe undeva?

pai cu mana pe carburator ar trebui sa simti un efect de suctiune.daca nu simti asa ceva inseamna ca setul tau e cam varza.aceasta depresiune suge benzina in cilindru,iar daca ea nu exista sau e foarte slaba normal ca motorul nu va porni.aer fals mai poate sa-ti traga si pe la simeringul de sub rotorul dinamului.vezi ca sa ajungi la el trebuie sa dai jos capacelul acela prins cu patru surubele.urme de benzina in zona acestui simering semnalizeaza admisia de aer fals.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma refeream la garnitura dintre blocul motor si cilindru(ferestrele de transfer nu sunt simetrice, daca pui invers garnitura se obtureaza din marimea ferestrei). Intre jumatatile de bloc motor este silicon sau garnitura ? Este etansh? Astea sunt doar cateva posibile neplaceri. Sigur condensatorul ,bobina de inductzie , niturile, ciocanelul de textolit ale platinii sunt in stare buna? Unele pipe au rezistentza de deparazitare ...care o fi buna? ( daca exista). O mare parte din cele de aici sunt deja scrise ...dar ai verificat cu atentzie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suctiune este, aer fals -m-am uitat bine peste tot locul- nu cred ca este. Singura chestiune care mi-a mai ramas acum este sa vad reglajul carburatorului. Din cate am inteles reglajul plutitorului este esential pt pornirea motorului. Din documentatia de pe net am vazut ca pt ETZ cantitatea de benzina din paharelul carburatorului trebuie sa fie exact 12 mm. Asta ca amestecul sa nu fie prea bogat sau prea sarac. Oare pt TS este la fel ??? L-am reglat ieri la 12 mm, dar nici o sansa. Astazi incep din nou si urc cu doi mm pana cand benzina da afara, iar dupa aceea cobor in jos pana....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suctiune este, aer fals -m-am uitat bine peste tot locul- nu cred ca este. Singura chestiune care mi-a mai ramas acum este sa vad reglajul carburatorului. Din cate am inteles reglajul plutitorului este esential pt pornirea motorului. Din documentatia de pe net am vazut ca pt ETZ cantitatea de benzina din paharelul carburatorului trebuie sa fie exact 12 mm. Asta ca amestecul sa nu fie prea bogat sau prea sarac. Oare pt TS este la fel ??? L-am reglat ieri la 12 mm, dar nici o sansa. Astazi incep din nou si urc cu doi mm pana cand benzina da afara, iar dupa aceea cobor in jos pana....

nivelul de benzina este de 12 mm sub buza cuvei plutitorului[asta masurat fara garnitura].cantitatea nu se exprima in mm.ce ai vrut sa zici?ca adancimea benzinei din cuva era la 12mm?daca da atunci e normal sa nu-ti porneasca ptr. ca benzina nu ajunge la jiclorul de ralanti.fa nivelul mai mare.daca nici asa nu merge incearca sa faci rost de un alt carburator ca sa-l pornesti.al tau s-ar putea sa fie Kaput! :nono:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nivelul de benzina este de 12 mm sub buza cuvei plutitorului[asta masurat fara garnitura].cantitatea nu se exprima in mm.ce ai vrut sa zici?ca adancimea benzinei din cuva era la 12mm?daca da atunci e normal sa nu-ti porneasca ptr. ca benzina nu ajunge la jiclorul de ralanti.fa nivelul mai mare.daca nici asa nu merge incearca sa faci rost de un alt carburator ca sa-l pornesti.al tau s-ar putea sa fie Kaput! :nono:

 

Ii vorba de adancimea benzinei din pahar masurata de la buza paharului cu corpul principal pus. Din cate am gasit eu pe net pt motorul meu, respectiv carburator, trebuie sa fie de 14 mm -masurat de la buza paharului. Vezi documentul atasat. In documentatie se spune ca trebuie un pahar de carburator pe care sa il decupezi si sa lipesti un plexiglas gradat prin care sa poti masura cantitatea de benzina corect. Eu nu am facut asa ci am masurat o bucatica subtire de plastic pe care am bagat-o in paharel. Dupa ce l-am montat am turnat benzina in el si dupa aceea, dupa ce carburatorul s-a umplut, am scos cu grija corpul carb si cu un subler am masurat pe bucatica de plstic nivelul benzinei. Din pacate motorul nu a pornit. Cum poate fi un carburator defect atata timp cat gaurele sunt curate? Oricum cred ca asta e problema -carburatorul. In ultima instanta o sa cumpar unul nou. Mersi pt ajutor :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca "INDICATIILE PRETIOASE" de pe forum nu au ajutat de ce nu aduci un "nene mecanicos" care sa-i gaseasca bubele? Imi pare ca facem "folclor cu tema data" daca nu este si motoru in fata...se poate sa-ti scape un amanunt care sa-l descopere altcineva. Spor la surubareala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca "INDICATIILE PRETIOASE" de pe forum nu au ajutat de ce nu aduci un "nene mecanicos" care sa-i gaseasca bubele? Imi pare ca facem "folclor cu tema data" daca nu este si motoru in fata...se poate sa-ti scape un amanunt care sa-l descopere altcineva. Spor la surubareala.

 

Cred ca ai avut dreptate. Am desfacut din nou chuloasa si am vazut ca garnitura s-a deplasat acoperind partial orificiile pt carburant. Am luat noi segmenti, am luat "carton" special pt garnituri -nu stiu cum se numeste exact si saptamana asta le pun sus. Daca nici asa nu merge atunci trebuie sa aduc un "nene mecanicos", desi prin Sighisoara nu se prea gaseste. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ai avut dreptate. Am desfacut din nou chuloasa si am vazut ca garnitura s-a deplasat acoperind partial orificiile pt carburant. Am luat noi segmenti, am luat "carton" special pt garnituri -nu stiu cum se numeste exact si saptamana asta le pun sus. Daca nici asa nu merge atunci trebuie sa aduc un "nene mecanicos", desi prin Sighisoara nu se prea gaseste. :baldy:

aici s-ar putea sa fi dat norocul peste tine ptr. ca -as it hapens-eu locuiesc in Sighisoara.O sa-ti dau PM si daca te intereseaza[si am sentimentul ca da]o sa te ajut eu cu reparatiile. :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca mare-i sighisoara! ...v-ati gasit...spor la treaba...si scrieti ce a avut . dupa 2 pagini de IDEI sunt foarte curios, doar o buba sau toate pacatele strabunilor....hai ca sunt curios. uite-l pe frate'su mai mare 250post-15613-1172596788_thumb.jpg

Editat de calin_cz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema e destul de grava: uzura rulmentilor, o uzura f pronuntata, un rulment -cel dinspre dinam- e atat de uzat incat a inceput sa manance si din lagar. Probabil motorul a dat in viata lui peste niste copii care l-au forjat la maxim fara sa tina cont de intretinere. Am desfacut complet motorul si sunt pe cale sa schimb toti rulmentii din motor. Deocamdata astept salariul sa pot sa ii iau. Se pare ca asta era problema. Datorita uzurii, scanteia nu era data la momentul oportun. Si asa spre sfarsit pt toti cei care forjeaza motoare vechi, doar pt a parea macho in fata vreunei pipite :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa imi zicea si mie tata.... adica cei care au motoare intre picioare sunt ori motociclisti ...ori....birjari( la care acceleratia are doar 2 pozitii, minim cand e pe cric si maxim.... :bounce: ) apropo de motoru' tau cu uzura cu care te lauzi e posibil sa ia si aer fals , adica la jocul pe care l-ai gasit sa nu poata semeringul sa etanseze (ca sa continui cu ideea mea, aia cu aeru') pe linga faptul ca nu ai o aprindere pe care sa o poti masura ( de cate ori masori ai tot alta valoare)...spor la treaba....mai ai cota de presare in bloc?

Editat de calin_cz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa imi zicea si mie tata.... adica cei care au motoare intre picioare sunt ori motociclisti ...ori....birjari( la care acceleratia are doar 2 pozitii, minim cand e pe cric si maxim.... :) ) apropo de motoru' tau cu uzura cu care te lauzi e posibil sa ia si aer fals , adica la jocul pe care l-ai gasit sa nu poata semeringul sa etanseze (ca sa continui cu ideea mea, aia cu aeru') pe linga faptul ca nu ai o aprindere pe care sa o poti masura ( de cate ori masori ai tot alta valoare)...spor la treaba....mai ai cota de presare in bloc?

aici pot sa-ti raspund eu ptr. ca am fost la Claudiuro si am vazut motorul.rulmentii au joc [mare] in cartere si eu i-am prezentat cateva solutii de rezolvare a problemei.pe care o va alege depinde de el.eu sper sa-l faca pana la urma ptr. ca motorul arata bine altfel.pacat ca are numere vechi si va fi greu[daca nu imposibil]sa-l inmatriculeze. :bounce:

post-10713-1173274315_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici pot sa-ti raspund eu ptr. ca am fost la Claudiuro si am vazut motorul.rulmentii au joc [mare] in cartere si eu i-am prezentat cateva solutii de rezolvare a problemei.pe care o va alege depinde de el.eu sper sa-l faca pana la urma ptr. ca motorul arata bine altfel.pacat ca are numere vechi si va fi greu[daca nu imposibil]sa-l inmatriculeze. :bounce:

S-a uitat si tata pe net si acum scriu dupa dictare :) , A vazut un CZ in care a gasit bucsat blocul motor la rulmenti de la ambielaj, adica pus blocul ( jumatatile unite) pe o freza , largit cat permite la un diametru curat, bucsat si refacut diametru pentru rulmenti cu exterior mai mic ( de exemplu cum a gasit tata la acel CZ in loc de 6304 s-a bagat 6204). Pentru a nu avea abateri de pozitie trebuie lucrat neaparat cu jumatatile de bloc unite. Sau daca jocul nu e mare se poate incerca o cromare pe exterior a rulmentilor-care nu e prea sanatoasa dar poate elimina acel joc. Este munca multa, dar doar cel in cauza hotaraste daca merita sau nu. Pacat de motor , e frumusel. Succes, sau bafta!

Editat de calin_cz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...