cristian78 Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Salut. Am ajuns la capitolul strans suruburi la motor. Problema este ca in cartea tehnica spune ca unele suruburi trebuie stranse la 110Nm altele la 80Nm , altele la 70. Eu am o cheie dinamometrica de 10Nm maxim cu bratul de 60mm; am strans un surub la 10Nm si am simtit ca este strans destul de tare. Intrebarea mea este : Se poate sa fie o greseala in manual si in loc de 110Nm sa fie corect 11.0 Nm ?? si Valori de 40, 60, 80, 100 Nm sunt valori pe care le-ati mai intalnit la motoare de motocicleta ? Merci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
styx Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 uite, ti-am atasat niste valori de la Honda NTV650 daca te ajuta cu ceva sa-ti faci o imagine, bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Februarie 17, 2007 Share Postat Februarie 17, 2007 Vezi sa nu faci confuzie intre Kgm si Nm (cam 10 Nm = 1 Kgm). O cheie cu brat de 60 cm are ceva forta. Eu am una mica si tot merge pina la vreo 10 Kgm. Ca idee, un surub/piulita de 17-19 se stringe peste 4-6 Kgm. Gasesti chestiile astea in general la inceputul manualelor de service adevarate (Haynes etc) Mai e ceva, in functie de tipul de cheie trebuie sa fii atent cind ai ajuns la cuplul reglat (unele fac un clic destul de discret). Eu am un manual de GS500, daca trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Februarie 17, 2007 Autor Share Postat Februarie 17, 2007 oau. ce repede ati raspuns. Am manualul haynes si de acolo am valorile . Sunt foarte sigur ca in manual este vorba de Nm (arata ca in pagina atasata de styx - 10x man). Cheia care o am este imprumutata de la un mecanic. Este o cheie fara "click" (are doar gradatie si un ac indicator). Este gradata in ambele sensuri pana la 10. Pe ea nu scrie ce unitate de masura este dar mecanicul mi-a spus ca la o Dacie el strange chiulasa cu 6 (indicatia de pe cheie) iar la biele cu 4.5 (indicatia de pe cheie). Deci dilema este acum daca gradatia de pe cheie este data in Kgm sau Nm. Merci mult pentru raspunsuri. PS: o sa caut un manual de reparatii de dacie sa vad la ce cuplu se strange chiulasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Februarie 17, 2007 Autor Share Postat Februarie 17, 2007 salut. Am mai cautat pe net si am gasit ca la dacie se strange chiulasa cu un cuplu de 5.5 - 6.5 daNm, si cum 1daNm = 10 Nm => cheia mea are maxim 100Nm ceea ce ar fi suficient. Merci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 salut. Am mai cautat pe net si am gasit ca la dacie se strange chiulasa cu un cuplu de 5.5 - 6.5 daNm, si cum 1daNm = 10 Nm => cheia mea are maxim 100Nm ceea ce ar fi suficient. Merci. Man ce ti-am zis ??Cauta o Cheie dinamometrica nu "Aia" ce ai tu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Februarie 21, 2007 Autor Share Postat Februarie 21, 2007 Daca ash avea de la cine sa imprumut alta crezi ca nu ash imprumuta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Februarie 28, 2007 Share Postat Februarie 28, 2007 salut daca e cheia care cred eu ca este, atunci e gradata de la 5 pana la 10 DaN adica 10xNm chestia e ca este cam mare cheia pt moto dar daca nu este decalibrata merge, dar ai sanse sa strangi prea tare sau prea putin chiulasa si acolo este cea mai mare problema! ai grija la cum fixezi indicatorul, 5dan=50Nm, si e cea mai mica gradatie, deci pt 70Nm iti trebuie sa o fixezi la 5 si 2 linii(asta daca are la fel ca la a mea indicatorul acela) am strans chiulasa cu o cheia de-asta si nu am avut nici o problema un sfat: strange intai mai putin decat se cere si mai bine mai revii odata la suruburi, tinand cont de ordinea de strangere! hai salut si spor la treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian78 Postat Februarie 28, 2007 Autor Share Postat Februarie 28, 2007 salut daca e cheia care cred eu ca este, atunci e gradata de la 5 pana la 10 DaN adica 10xNm chestia e ca este cam mare cheia pt moto dar daca nu este decalibrata merge, dar ai sanse sa strangi prea tare sau prea putin chiulasa si acolo este cea mai mare problema! ai grija la cum fixezi indicatorul, 5dan=50Nm, si e cea mai mica gradatie, deci pt 70Nm iti trebuie sa o fixezi la 5 si 2 linii(asta daca are la fel ca la a mea indicatorul acela) am strans chiulasa cu o cheia de-asta si nu am avut nici o problema un sfat: strange intai mai putin decat se cere si mai bine mai revii odata la suruburi, tinand cont de ordinea de strangere! hai salut si spor la treaba! Cheia pe care o am este gradata de la 0 la 10 daNm = 100 Nm. Este foarte buna deoarece majoritatea suruburilor nu depassc 50 Nm. Multumesc pentru raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.