ady4 Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 Salut! As avea si eu o problema . Folosesc scooter-ul doar pe perioada vacantei de vara... adik vreo 3 luni km asa. Dupa care scooter-ul nu mai este folosit o perioada mai lunga de timp... deci implicit nu mai este pornit. Problema este ca repornirea este fff grea dupa aceasta perioada, necesitand o groaza de pedale, de pornire electrica nici nu are rost sa mai vorbim. Intr-un final porneste... scotand o groaza de fum. Nujt ce ar putea sa aiba... unii mi-au zis k ar curge benzina din carburator si s'ar uda bujia... implicit no spark. Eu m'am gandit la altceva... ar putea k din cauza nepornirii benzina dp furtnunele carburatorului sa se evapore sau eu stiu, si sa fie nevoie de atatea pedale pana se amorseaza si primeste benzina. Mentionez k scooter-ul este tinut in casa bateria este ok si nu face dekt aceasta figura. In rest... dupa aceasta pornire buclucasa km 1-2 sec tin pe starter si porneste, iar la kick tot la fel porneste ff usor. Astept sugestiile voastre. Multumesc anticipat... si salutari k farul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
liviutza Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 Conteaza destul de mult cum il pastrezi, si ar ajuta sa zici ce motor ai. Pentru motoarele in 2 timpi se recomanda depozitarea pe termen mai lung cu rezervorul complet golit, si se mai cere ingrijit pe ici pe colo. Si, desigur, dupa o pauza mai lunga, ai putea sa cureti bujia nitel, eu unul cred ca de la asta ai pornire mai dificila, dupa care bujia se curata prin arderile din motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
amirc Postat Februarie 19, 2007 Share Postat Februarie 19, 2007 Eu cred ca cel mai bine pentru un scuter pe timpul iernii si atunci cand nu il folosesti sa il pornesti macar la 2 saptamani si sa il lasi la relanti cam 10 minute si cred ca asta e de ajuns sa nu ti se descarce nici bateria si nici sa nu ai probleme vara. Eu din pacate nu am procedat asa si imi pare rau dar acum ca s-a mai incalzit nitel circul mai des cea ce ar trebui si tu sa faci nu numai 3 luni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady4 Postat Februarie 20, 2007 Autor Share Postat Februarie 20, 2007 Conteaza destul de mult cum il pastrezi, si ar ajuta sa zici ce motor ai. Pentru motoarele in 2 timpi se recomanda depozitarea pe termen mai lung cu rezervorul complet golit, si se mai cere ingrijit pe ici pe colo. Si, desigur, dupa o pauza mai lunga, ai putea sa cureti bujia nitel, eu unul cred ca de la asta ai pornire mai dificila, dupa care bujia se curata prin arderile din motor. Ms pt sfat ... la faza asta k bujia m'am gandit si eu si m'au sfatuit si cativa prieteni sa desfac bujia sa o curat, sa ma asigur k da scanteie, apoi sa o remontez si sa vad dc tot asa greu porneste. Ps: da este motor in 2 timpi,carburator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Snake Postat Februarie 20, 2007 Share Postat Februarie 20, 2007 cel mai probabil, asa cum ai spus si tu, se evapora benzina din carburator... si a meu face asa daca sta mai multe saptamani... da il ajut cu neste spray deala special pt porniri... ceva spray de la mol, unguresc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motorita Postat Februarie 20, 2007 Share Postat Februarie 20, 2007 salutare,eu am o asemenea problema dar numai k la mine este de la socul termic,daca o lasa afara cand este frig nu mai porneste delok(la fel k la tine)sugestia mea ar fi sa incerci sa astupid gaura de la filtrul de aer si sa incerci sa o pornesti la pedala,la mine numai asa porneste.sper sa-ti fie de folos(dk poarneste asa ar trebui sa verifici socul ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bad_sharky Postat Februarie 20, 2007 Share Postat Februarie 20, 2007 frate..pe perioada ierni te sfatuiesk sa il ti fara bujie..sau k bujia desurubata mai mult si..la fiecare sezon sa ii pui cate o bujie noua..si o sa mearga bine si no sa scoate ff mult fum k akuma;)SAL..ASFALT USCAT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady4 Postat Februarie 21, 2007 Autor Share Postat Februarie 21, 2007 frate..pe perioada ierni te sfatuiesk sa il ti fara bujie..sau k bujia desurubata mai mult si..la fiecare sezon sa ii pui cate o bujie noua..si o sa mearga bine si no sa scoate ff mult fum k akuma;)SAL..ASFALT USCAT Dap.. o sa iau o bujie noua. Fum mult asa nu scoate dekt atunci la prima pornire... cea ce mi-ar da de inteles k poate ar fi inecat. O sa dau cateva pedale... si o sa scot bujia sa vad dc este uda. Daca nu... inseamna k benzina dp circuitul de alimentare se evapora deci nu porneste pana nu se amorseaza din nou. Ms pt sfat salutare,eu am o asemenea problema dar numai k la mine este de la socul termic,daca o lasa afara cand este frig nu mai porneste delok(la fel k la tine)sugestia mea ar fi sa incerci sa astupid gaura de la filtrul de aer si sa incerci sa o pornesti la pedala,la mine numai asa porneste.sper sa-ti fie de folos(dk poarneste asa ar trebui sa verifici socul ) Poi u ce soc ai?? Din ala de il actionezi tu manual?? Eu am electronic... Nu cred ca asta e problema, avand in vedere k scooter-ul sta in casa tot timpul cand nu este folosit. O sa incerc si cum ai zis u cu filtrul de aer. Ms pt sugestie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu46 Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 Dap.. o sa iau o bujie noua. Fum mult asa nu scoate dekt atunci la prima pornire... cea ce mi-ar da de inteles k poate ar fi inecat. O sa dau cateva pedale... si o sa scot bujia sa vad dc este uda. Daca nu... inseamna k benzina dp circuitul de alimentare se evapora deci nu porneste pana nu se amorseaza din nou. Ms pt sfat Poi u ce soc ai?? Din ala de il actionezi tu manual?? Eu am electronic... Nu cred ca asta e problema, avand in vedere k scooter-ul sta in casa tot timpul cand nu este folosit. O sa incerc si cum ai zis u cu filtrul de aer. Ms pt sugestie cand vrei sa-l depozitezi desfa bujia si pune in capu pistonului cand acesta e sus cateva grame de ulei in 2t apoi pui bujia la loc si astepti sa vina primavara cand vrei sa il repornesti dupa vreo 3-4 luni de stat faci urmatoarele lucruri in ordinea exacta cum iti zic eu: 1. ii dai 6-7 pedale cum la-i lasat peste iarna ca uleiul lasat acolo sa se depuna pe cilindru si piston. 2. dupa ii dai 3-4 pedale cu contactul pus si daca nu o ia treci la faza 3. 3. ii dai bujia jos si ii pui in capu pistonului cateva grame de benzina cand acesta e sus. 4 ii dai 2-3 pedale si va porni sg daca numaram o sa ii dai maxim 13-14 pedale si in felul acesta iti protejezi si motoru de o uzura mare la pornire . de ce trebuie sa faci cum iti zic eu - pe timp de stagnare a motorului vreo 2-3-6 luni pistonu si cilindru nu se mai ung cu nimic si uleiul pus cu seringa in capu pistonului il pastreaza uns o perioada indelungata. benzina pusa in capu pistonului elimina pedalele inutile pana vine benzina in carburator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OVK Postat Februarie 21, 2007 Share Postat Februarie 21, 2007 eu zic ca nu are nimic si sa nu-i faci nimic sa te apuci sa-l desfaci din cauza asta.pt o ora pierduta dupa cateva luni nu cred ca mori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady4 Postat Februarie 22, 2007 Autor Share Postat Februarie 22, 2007 eu zic ca nu are nimic si sa nu-i faci nimic sa te apuci sa-l desfaci din cauza asta.pt o ora pierduta dupa cateva luni nu cred ca mori. Nup... nu o sa-i fac nimik. Poate o sa'i verific bujia ca tot trebuie sa desfac acel capac ca sa introduc bateria. Iar daca ii pun in capul pistonului cateva grame de benzina ca sa nu mai fie necesare atatea pedale crezi k ar putea avea cva?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu46 Postat Februarie 26, 2007 Share Postat Februarie 26, 2007 Nup... nu o sa-i fac nimik. Poate o sa'i verific bujia ca tot trebuie sa desfac acel capac ca sa introduc bateria. Iar daca ii pun in capul pistonului cateva grame de benzina ca sa nu mai fie necesare atatea pedale crezi k ar putea avea cva?? fa cum tiam spus eu ca am reparat mai multe scutere decat au avut toti prietenii tai la un loc asa ca stiu ce zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alias Postat Februarie 27, 2007 Share Postat Februarie 27, 2007 Salut! As avea si eu o problema . Folosesc scooter-ul doar pe perioada vacantei de vara... adik vreo 3 luni km asa. Dupa care scooter-ul nu mai este folosit o perioada mai lunga de timp... deci implicit nu mai este pornit. Problema este ca repornirea este fff grea dupa aceasta perioada, necesitand o groaza de pedale, de pornire electrica nici nu are rost sa mai vorbim. Intr-un final porneste... scotand o groaza de fum. Nujt ce ar putea sa aiba... unii mi-au zis k ar curge benzina din carburator si s'ar uda bujia... implicit no spark. Eu m'am gandit la altceva... ar putea k din cauza nepornirii benzina dp furtnunele carburatorului sa se evapore sau eu stiu, si sa fie nevoie de atatea pedale pana se amorseaza si primeste benzina. Mentionez k scooter-ul este tinut in casa bateria este ok si nu face dekt aceasta figura. In rest... dupa aceasta pornire buclucasa km 1-2 sec tin pe starter si porneste, iar la kick tot la fel porneste ff usor. Astept sugestiile voastre. Multumesc anticipat... si salutari k farul Salut. Ce se recomanda este sa golesti rezervorul de benzina, pentru ca daca benzina sta o perioada indelungata devine, "mai dificila" si parca nu mai ai ce face cu ea. Daca scuterul sta mai mult de 30 de zile se recomanda sa desfaci carburatorul si sa-l cureti de benzina pentru ca la fel se "sleieste" benzina in el. Problema este mai delicata deoarece trebuie golita si pompa daca are si filtrul de benzina, la fel daca are si furtunasele dintre pompa-carburator si rezervor, ca sa nu se prealinga' in carburator benzina si sa cocleasca acolo... Se mai recomanda sa fie deconectata bateria (ambele borne), baterie pe care daca vrei sa nu o pierzi (daca nu o folosesti mai mult de 6 luni) trebuie sa o incarci 1 data pe luna sau macar o data la doua luni! La pornire o sa o ia mai greu pana se amorseaza pompa de benzina, pana trece de filtru, pana ajunge in carburator ... daca porneste nu-ti mai fa griji de bujie pentru ca daca merge bine si ajunge la temperatura de autocuratare, nu mai sunt probleme Personal pot sa-ti spun ca desi nu am respectat intocmai aceste recomandari (a fost doar o singura data cazul, 6 saptamani in iarna 2005-2006), intotdeauna am grija sa-l las sa se incalzeasca inainte de a porni de pe loc. Trebuie macar lasat sa iasa din soc, asta daca-i cu soc automat. Daca vrei sa eviti aceste probleme, porneste-l macar o data la doua saptamani sau daca ai posibilitatea chiar o data pe saptamana ar fi ideal. In acest fel eviti toata bataia de cap si o ia mult mai repede Asfalt uscat si salutari cu farul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Valentin Postat Decembrie 23, 2021 Share Postat Decembrie 23, 2021 Salut băieți am și eu o problema la un scuter Honda Forza 125 an fabricație 2021 de o săptămâna in fiecare dimineața m-a chinui sa îl pornesc i-am schimbat bateria și aceiași problema m-am uitat și la bujie și este bun nu știu ce sa ii mai fac uleiul l-am schimbat chiar mai devreme de cât scrie in carte lui in carte scrie ca se face schimbul la 4000 de mile eu l-am schimbat la 3000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.