Sari la conținut

Etrier


Postări Recomandate

Salut, am o problema cu etrierele!!! dupa ce pun frana pe fata roata ramane infranata, dar nu rau, o pot invarti cu mana. ce e de facut?

 

 

 

Se curata . Se dau jos etrierele si se scot placutele ( circuitul hidraulic ramane intact, etrierele atrarnate de furtun) . Scoti capacul de la rezervorul pompei sa nu faca presiune( e posibil sa pleznesti geamul de vizitare !). Se inmoaie in ceva spray pt curatat,penetrant gen WD 40 dar atentie sa fie ceva prietenos cu cauciucul , sa nu strice simeringurile. Dupa ce stau 10-15 min la inmuiat se curata bine pistonasele cu o carpa ( bagi un colt de carpa pe dupa pistonase si freci bine. Sa pompeaza 2-3 manete sa iasa putin pistonasele si le inmoi iar cu wd40, stergi iar pistonasele de jur imprejur sa se curete si "linia de praf" . Trebuie sa iasa oglinda. Dupa aia faci gimnastica la pistonase. Le scoti cu pompa ( NU DE TOT !!! ) si le comprimi la loc , daca nu merge cu degetele impingi cu o coada de surubelnita in interiorul pistonasului, daca nici asa nu merge pui pe pozitie placutele sau mai bine unele vechi daca ai si fortezi intre ele cu surubelnita. Ideea e sa nu fortezi direct in pistonas, si mai ales sa nu il fortezi oblic ca strici ghidul. dupa mai multe ture de gimnastica si spray ar trebui sa isi dea drumul. Pt un etrier cu 2 pistonase, merge bine cand:

 

- impingand inapoi un piston cu degetele , celalalt vrea sa iasa inafara singur

- dupa ce pompezi din maneta , pistonasele se retrag singure un pic (vizibil la ochi)

- cand pompezi ies amandoua simultan sau daca il blochezi cu degetul pe cel care se misca mai usor se misca si celelalalt.

 

La remontare cureti palcutele cu o perie de sarma moale care nu a vazut ulei . Daca lichidul de frana e f inchis la culoare(vechi) sau vezi suspensii in el, il schimbi. Asta se face fara a dezamorsa instalatia , altfel pompezi aer cateva ore. Se scoate cu o seringa lichidul din rezervor pana mai ramane max 1 mm pe fund, fara ca sorbul sa poata lua aer. umpli cu lichid nou si montezi un furtun transparent pe stutul primului etrier. pompezi, tii apasat, eliberezi aerisitorul pana se lipeste maneta de ghidon, inchizi aerisitorul si eliberezi maneta. pompezi 3 manete si reiei operatia pana pe furtunul de scurgere iese doar lichid curat, nou.

 

 

Trebuie sa mai ai grija :

 

-->Sa nu scoti pistonasele de tot . Cand te apropii de peretele opus la max 5 mm te opresti ( daca e etrier flotant adica pistonasele sunt pe o singura parte ).

--> Sa nu lasi un etrier liber in timp ce lucrezi la altul, il lasi cu placutele pe disc sau bagi ceva intre placute sa nu se lipeasca;

--> sa nu dai lichid de frana pe vopsea;

--> la remontare sa pui la loc clemele care tin placutele corect

-->Sa nu imbibi placutele cu wd40, spray penetrant ,lichid de frana sau orice altceva uleios;

--> sa nu strangi prea tare suruburile in aluminiu ;

--> In nici un caz nu cureti pistonasele cu smirghel, decat in cazuri disperate si atunci se foloseste o granulatie f.f. fina .

 

 

 

Spor la treaba !

 

:)

 

PS daca nu prea le ai cu surubareala, mergi la unul care se pricepe. CU FRANELE NU E DE JOACA. Exista nenumarate moduri de a gresi la operatiuni sau la remontare :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se curata . Se dau jos etrierele si se scot placutele ( circuitul hidraulic ramane intact, etrierele atrarnate de furtun) . Scoti capacul de la rezervorul pompei sa nu faca presiune( e posibil sa pleznesti geamul de vizitare !). Se inmoaie in ceva spray pt curatat,penetrant gen WD 40 dar atentie sa fie ceva prietenos cu cauciucul , sa nu strice simeringurile. Dupa ce stau 10-15 min la inmuiat se curata bine pistonasele cu o carpa ( bagi un colt de carpa pe dupa pistonase si freci bine. Sa pompeaza 2-3 manete sa iasa putin pistonasele si le inmoi iar cu wd40, stergi iar pistonasele de jur imprejur sa se curete si "linia de praf" . Trebuie sa iasa oglinda. Dupa aia faci gimnastica la pistonase. Le scoti cu pompa ( NU DE TOT !!! ) si le comprimi la loc , daca nu merge cu degetele impingi cu o coada de surubelnita in interiorul pistonasului, daca nici asa nu merge pui pe pozitie placutele sau mai bine unele vechi daca ai si fortezi intre ele cu surubelnita. Ideea e sa nu fortezi direct in pistonas, si mai ales sa nu il fortezi oblic ca strici ghidul. dupa mai multe ture de gimnastica si spray ar trebui sa isi dea drumul. Pt un etrier cu 2 pistonase, merge bine cand:

 

- impingand inapoi un piston cu degetele , celalalt vrea sa iasa inafara singur

- dupa ce pompezi din maneta , pistonasele se retrag singure un pic (vizibil la ochi)

- cand pompezi ies amandoua simultan sau daca il blochezi cu degetul pe cel care se misca mai usor se misca si celelalalt.

 

La remontare cureti palcutele cu o perie de sarma moale care nu a vazut ulei . Daca lichidul de frana e f inchis la culoare(vechi) sau vezi suspensii in el, il schimbi. Asta se face fara a dezamorsa instalatia , altfel pompezi aer cateva ore. Se scoate cu o seringa lichidul din rezervor pana mai ramane max 1 mm pe fund, fara ca sorbul sa poata lua aer. umpli cu lichid nou si montezi un furtun transparent pe stutul primului etrier. pompezi, tii apasat, eliberezi aerisitorul pana se lipeste maneta de ghidon, inchizi aerisitorul si eliberezi maneta. pompezi 3 manete si reiei operatia pana pe furtunul de scurgere iese doar lichid curat, nou.

Trebuie sa mai ai grija :

 

-->Sa nu scoti pistonasele de tot . Cand te apropii de peretele opus la max 5 mm te opresti ( daca e etrier flotant adica pistonasele sunt pe o singura parte ).

--> Sa nu lasi un etrier liber in timp ce lucrezi la altul, il lasi cu placutele pe disc sau bagi ceva intre placute sa nu se lipeasca;

--> sa nu dai lichid de frana pe vopsea;

--> la remontare sa pui la loc clemele care tin placutele corect

-->Sa nu imbibi placutele cu wd40, spray penetrant ,lichid de frana sau orice altceva uleios;

--> sa nu strangi prea tare suruburile in aluminiu ;

--> In nici un caz nu cureti pistonasele cu smirghel, decat in cazuri disperate si atunci se foloseste o granulatie f.f. fina .

Spor la treaba !

 

:)

 

PS daca nu prea le ai cu surubareala, mergi la unul care se pricepe. CU FRANELE NU E DE JOACA. Exista nenumarate moduri de a gresi la operatiuni sau la remontare :bounce:

 

 

:drink:

 

insa... eu as fi mers pe versiunea... cumparat si garniturile de la pistonase dat jos tot lichidul scos definitiv postonasele... curatat bine etrier, pistonase, furtune, pompa, schimbat garniturile, schimbat lichid cu unul proaspat nou.

 

dar asta implica ceva mai multa munca si atentie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:bounce:

 

insa... eu as fi mers pe versiunea... cumparat si garniturile de la pistonase dat jos tot lichidul scos definitiv postonasele... curatat bine etrier, pistonase, furtune, pompa, schimbat garniturile, schimbat lichid cu unul proaspat nou.

 

dar asta implica ceva mai multa munca si atentie.

Ai mai facut asta vreodata? :drink: :ok:

 

Bineinteles ca asta e solutia extrema , mai scumpa si mai complicata. Dar de cele mai multe ori e nevoie numai de curatat. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai mai facut asta vreodata? :) :drink:

 

Bineinteles ca asta e solutia extrema , mai scumpa si mai complicata. Dar de cele mai multe ori e nevoie numai de curatat. :bounce:

 

da am facut, ideea este sa stie omul taote variantele... si el alege pe cea mai buna si potrivita lui, caci pana nu desfaci... totul este teorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai mai facut asta vreodata? :drink: :ok:

 

Bineinteles ca asta e solutia extrema , mai scumpa si mai complicata. Dar de cele mai multe ori e nevoie numai de curatat. :bounce:

 

:)

 

 

 

si eu am desfacut odata etrierul la frana fata de la DR, apoi am pompat de maneta ca prostul, nestiind ce se intampla... am incercat sa pun placutele la loc, de unde..., pistonul iesise cam 1 cm in afara..

 

am pus o placuta peste el si am batut usor cu ciocanul pana a intrat la loc, asta fara lichid in instalatie...

 

daca iesea de tot nu cred ca mai reuseam sa-l pun la loc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...