cicloburu Postat Martie 13, 2007 Share Postat Martie 13, 2007 Salutare tuturor! M-am hotarit sa readuc la viata motocicleta care mi-a facut atitea necazuri incit, la un moment dat, ma adusese in asemenea hal de nervi incit imi venea sa-i dau foc !!! Nu sariti pe mine, n-as fi facut-o, dar starea mea aia era. Orice-i faceam era ca o frectie cu "Diana" la picioru' de lemn. Drept urmare, dupa incercari nereusite de resuscitare, am lasat-o in starea in care se afla, am dus-o in subsolul blocului si am zis ca o s-o mai fac la pastele cailor. Se pare ca a venit pastele cailor, pentru ca m-am hotarit sa mai incerc o data. Acum, trebuie sa va spun si ce probleme avea, de n-am reusit s-o pun la punct... In primul rind, am fost intr-o criza cronica de malai , de unde si dorinta de a face din rahat bici, si sa faca si plici . Am incercat sa ma folosesc de piesele pe care le aveam, fara sa mai investesc foarte mult (dupa ce bagasem si asa prea multi bani in ea ) Am cumparat motorul de la cineva care stia sa foloseasca foarte bine doar ciocanul, urmele vizibile dovedind acest lucru. Motorul avea o mica bataie in ambielaj si necesita cel putin o segmentare. Mai erau probleme la partea electrica - dinamul ars (am fost la un mos pe str. Masina de piine - mi-a reconditionat dinamul si releul de incarcare ) Cind mi-a expirat ITP-ul am dus motorul la service, singurul de care stiam atunci fiind cel din Sirenelor Aici a inceput sfirsitul... Am dus motorul in geanta (ca sa ma scoata mult mai ieftin - speram io) pentru ca in timp ce mecanicul il repara, io sa ma ocup de cadru (vopsit) si de frine si amortizoare. Mi-au zis ca trebuie reconditionat ambielajul, facut alt piston si etansate carterele pentru ca-mi curgea uleiul din cutie ca apa la robinet (urmarile deselor deschideri ale cutiei cu ajutorul ciocanului de catre fostul/fostii proprietari - nu cunosc istoricul motorului) Zis si facut: reconditionat ambielaj - facut ok, nu mai bate, dar cine credeti ca l-a mai pus la punct ??? Nimeni!!! Adica axul din dreapta, pe care vine rotorul dinamului, a fost decalat cu citeva grade in asa hal incit n-am mai putut sa reglez aprinderea decit dupa ce am facut alt platou pentru platina si alta cama (la uzina din Plopeni - un prieten mi-a facut-o dupa desenul meu) - rezulta ca aprinderea se regleaza foarte greu si se deregleaza imediat . Toata faza cu decalajul am constatat-o cind am vrut sa pornesc motorul, dupa ce l-am adus acasa si am asamblat motocicleta. Urmatoarea bucurie am descoperit-o cind am vazut ce piston mi-au facut... Pistonul in sine n-are nimic, e perfect chiar, se misca natural , singura problema e ca mecanicul (sau ce-o fi fost ala ) nu a avut bucsa de bronz pentru boltz si atunci cind a facut pistonul a folosit un boltz mai mare, care intra fest in biela, renuntind la bucsa de bronz. La mina se invirte perfect, nu stiu ce se intimpla dupa ce porneste, cum se manifesta in mers, cum a fost afectata biela in timp. N-am mers mai mult de 50 km de atunci. Sint ferm hotarit sa schimb pistonul (evident o sa pun bucsa, piston, segmenti, boltz si sigurante noi) Evident, nu m-am intors sa le dau cu motoru' in cap , desi asta ar fi trebuit sa fie reactia fireasca - asa se intimpla cind esti copil mic si prost! Am incercat sa repar io "reparatia" lor. Plus ca mi s-a facut o scirba, incit am zis ca mai bine mort, decit sa mai intru in "service-ul" ala. Dupa episodul "Sirenelor" am mai incercat sporadic (primavara, in fata blocului) sa mai fac cite ceva, de exemplu am schimbat carburatorul, am refacut toata instalatia electrica si altele... Ma dadeam doar prin cartier, nu mai facusem ITP-ul si nici asigurare RCA. Pina cind m-am lasat pagubas, neavind finante pentru RK. Am dus motocicleta in subsol. Simbata, pe 10 martie, am scos motoru' din cadru si l-am adus in balcon. Am zis sa mai incerc o data, de data asta sa fie o adevarata reparatie kapitala! O sa-l desfac cind o sa am vreme, si pe masura ce descopar ceva de schimbat, sa schimb. Cadrul o sa-l vopsesc, cu piesele nichelate nu stiu sigur ce sa fac, mie mi-ar place sa le vopsesc si pe ele (motocicleta e neagra), as face totul negru mat. Dar asta e alta poveste... Mai e mult pina departe, sa vad io motoru' pus la punct si atunci ma voi ocupa de estetica. O sa va tin la curent cu evolutia, o sa cer sfaturi si ajutor cind o sa am nevoie. Apoi, urmarea fireasca ar fi sa-l reinmatriculez, ca mi-a fost radiat din oficiu - talon gri! Urati-mi succes, o sa am nevoie. Toate bune tuturor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 13, 2007 Share Postat Martie 13, 2007 Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mirceatrif Postat Martie 13, 2007 Share Postat Martie 13, 2007 Bafta si rabdare multa. Fa rost de schite si refa motorul corect. Nu o sa iti para rau! Nu fa improvizatii... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Martie 13, 2007 Share Postat Martie 13, 2007 Bafta maxima coane si coraj ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 14, 2007 Autor Share Postat Martie 14, 2007 (editat) Multumesc tuturor pentru sustinere! Cunosc motoru' destul de bine, am si schite, carte tehnica... il am totusi de 12 ani... Problema majora a fost mereu timpul alocat pentru reparatii si finantele, plus lipsa cronica de piese... inca nu m-am apucat de treaba, ma asteapta un examen de licenta in vara, tot atunci mi se va naste primul copil , deci trebuie sa fiu foarte atent cu prioritatile Toate bune! Editat Martie 14, 2007 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Byker_boy Postat Martie 14, 2007 Share Postat Martie 14, 2007 ce ziceti de motoru asta?? :> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 14, 2007 Share Postat Martie 14, 2007 ce ziceti de motoru asta?? :> super marfa mezeu frate...du jantele, si amortizoarele la cromat ca o sa arate de o sa murim cicloburule, tata, sa iti fi dat eu niscaiva aripioare? interesant sa aud toata povestea motorului, si e tare pacat, asa ca sper sa reusesti sa o faci daca ai nevoie de ajutor, spune-mi si cum am timp, rezolvam cat, despre vopsitul capital, eu zic sa cromezi tot ce e de cromat, si sa vopsesti tot ce e de vopsit, sa te ocupi de liniile si semnele esentiale ale mobrei, chiar daca e foarte mult de munca, dar, merita spor la treaba, si poate ne mai auzim la o bere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 14, 2007 Share Postat Martie 14, 2007 super marfa mezeu frate...du jantele, si amortizoarele la cromat ca o sa arate de o sa murim cicloburule, tata, sa iti fi dat eu niscaiva aripioare? interesant sa aud toata povestea motorului, si e tare pacat, asa ca sper sa reusesti sa o faci daca ai nevoie de ajutor, spune-mi si cum am timp, rezolvam cat, despre vopsitul capital, eu zic sa cromezi tot ce e de cromat, si sa vopsesti tot ce e de vopsit, sa te ocupi de liniile si semnele esentiale ale mobrei, chiar daca e foarte mult de munca, dar, merita spor la treaba, si poate ne mai auzim la o bere jantele sunt de aliaj.nu se cromeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 14, 2007 Share Postat Martie 14, 2007 jantele sunt de aliaj.nu se cromeaza. hai nu rade de mine acum, ca nu am vazut jante de mz es am zis si eu ca sfat...scuze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Martie 14, 2007 Share Postat Martie 14, 2007 (editat) Astea par cromate......hmmmm? si parca si astea .... Editat Martie 14, 2007 de RaduI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Martie 14, 2007 Share Postat Martie 14, 2007 Oarecum ""on topic"" : La mine,jeanta spate este din otel si mai lata, pentru un cauciuc de 3,50 iar cea de pe fata este mai ingusta si din aluminiu, pentru un cauciuc de 3,25. Daca asta este configuratia originala ma gandesc ca cea de pe spate este din otel pentru o mai buna rezistenta la socuri iar cea de pe fata este din aluminiu pentru a facilita directia. Off topic: este o formatie Adorned Brood, care are o melodie "A God ruled time". In cazul nostru cred ca ar fi trebuit sa se numeasca "A MZ ruled time" . Hai sa recunoastem ca ES-urile sunt cele mai bune pentru orice! Numai bine toturor in ceea ce faceti si sper din tot sufletul sa ne intalnim pe strazi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Byker_boy Postat Martie 14, 2007 Share Postat Martie 14, 2007 Astea par cromate......hmmmm? si parca si astea .... al meu e model 62 un cauciuc ieftin de mz p unde gasesc si io (oriqm aq nu am bani ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 14, 2007 Autor Share Postat Martie 14, 2007 Domnilor, configuratia originala e cu jante de aliaj de 16, balon de 3,25 pe fata si 3,50 pe spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 14, 2007 Share Postat Martie 14, 2007 Astea par cromate......hmmmm? si parca si astea .... ala din poza are roti de aliaj.daca tu sti altceva ma bucur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 14, 2007 Share Postat Martie 14, 2007 bai, sincer, kyvacka stie el ce vb, ca desi nu il stiu pers, am discutat(plus posturile lui) si chiar este meserias, asa ca, mi-am recunoscut greseala, si vreau sa nu se supere nimeni pe mine, era un sfat sa le cromeze ca ar da mai bine la aspect...nu trebuia sa degeneram asadar, cicloburule tata, te-ai gandit macar ce vrei sa iasa din ea?la linii cred ca te pot ajuta, da nu garantez ca ies perfecte(adica, vezi la mine ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 15, 2007 Autor Share Postat Martie 15, 2007 (editat) ... asadar, cicloburule tata, te-ai gandit macar ce vrei sa iasa din ea?... Mai, intr-o prima faza o sa vreau s-o vad functionala si cu actele in regula, adica s-o readuc la viata... . La o reconditionare 100 % imi e greu sa ma gindesc acum, imi lipsec prea multe chestii. In orice caz, o sa incerc s-o fac cit mai frumoasa, fara sa modific (customizez ) prea multe... aaaa, si o sa vreau si baloane nitel mai mari, ca tot a fost discutia aici . Vedeti in avataru meu, imi plac baloanele cit mai mari, si pe fata si pe spate . Toate bune! Editat Martie 15, 2007 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 15, 2007 Share Postat Martie 15, 2007 Mai, intr-o prima faza o sa vreau s-o vad functionala si cu actele in regula, adica s-o readuc la viata... . La o reconditionare 100 % imi e greu sa ma gindesc acum, imi lipsec prea multe chestii. In orice caz, o sa incerc s-o fac cit mai frumoasa, fara sa modific (customizez ) prea multe... aaaa, si o sa vreau si baloane nitel mai mari, ca tot a fost discutia aici . Vedeti in avataru meu, imi plac baloanele cit mai mari, si pe fata si pe spate . Toate bune! macar vopseaua data cum trebuie, cromat ce trebuie, si daca e, pt un aspect cat mai aproape de original, de linii ma ocup eu, ca dau cel mai mult farmec unui motor clasic vedem noi....bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 15, 2007 Autor Share Postat Martie 15, 2007 Astazi am scos cilindrul. Oglinda e buna. Boltul pistonului este de 20mm. In capul bielei este o oarece bucsa subtire - are in carne mai putin de 1mm. (ochiometric) Boltul joaca in aceasta bucsa - 1-2 zecimi. Dupa cunostintele mele, bucsa ar trebui sa fie mult mai groasa, iar boltul sa fie de 18mm. Intrebare: Se poate face o bucsa subtire in carne astfel incit sa folosesc pistonul actual, dar sa nu mai aiba joc in biela? Sau va trebui sa schimb tot: piston, bolt, sigurante si bucsa noua? Se potriveste pistonul de ETZ de 250? Alezajul e de aproximativ 72mm si pistonul, precum ziceam, e nou. Nu are joc in cilindru, culiseaza foarte frumos, segmentii sint buni, se deschid cit trebuie, nu sint ancrasati. Din nefericire am descoperit ca exista un joc lateral destul de pronuntat in ambielaj (e normal ???), desi pare sa nu existe joc pe vericala. Se pare ca va trebui sa deschid toata cutia ca sa reconditionez ambielajul. Din nefericire nu pot face singur reconditionarea. Nici nu ma pricep, nici n-am sculele necesare. Aici o sa apelez la ajutorul vostru. Cutia de viteze pare sa functioneze corect, ultima data cind am mers cu motoreta intra foarte frumos in toate vitezele, si in sus, si in jos! Ambreiajul lucra corect! Alte probleme n-am gasit inca - nici n-am vrut sa caut - in afara de faptul ca motorul e foarte murdar, curge uleiul din cutie pe la garnitura de carton de la capacul ambreiajului, pe la schimbatorul de viteze si cine mai stie pe unde... O sa va tin la curent cu lucrarea, din nefericire n-am un aparat foto sa pot sa va arat ce si cum. Poate reusesc sa imprumut, pentru ca telefonu' meu face niste poze de rahat si nici nu am cablu sa le descarc... Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mr_ORL Postat Martie 16, 2007 Share Postat Martie 16, 2007 apai nu fa prostia ca dupa atata amar de vreme sa torni ulei si gata...chit ca stii care e treaba.,.,.desfaci, speli cu motorina, asamblezi ca nou...si uleiu nou, full sintetic daca am timp, vedem cum, si te ajut Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Martie 18, 2007 Share Postat Martie 18, 2007 ala din poza are roti de aliaj.daca tu sti altceva ma bucur. Am zis doar ca PAR CROMATE, nu ca si sunt cromate. Nu ma pricem daca se pot sau nu croma jantele din aliaj (am vazut piese din zamac cromate, de ce cele din aliaj nu se pot croma ?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 19, 2007 Share Postat Martie 19, 2007 (editat) Am zis doar ca PAR CROMATE, nu ca si sunt cromate. Nu ma pricem daca se pot sau nu croma jantele din aliaj (am vazut piese din zamac cromate, de ce cele din aliaj nu se pot croma ?) aluminiul se poate croma.dar e un proces destul de costisitor. Editat Martie 19, 2007 de kyvacka Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 19, 2007 Autor Share Postat Martie 19, 2007 (editat) Radule, cred ca rotile din pozele puse de tine sint slefuite si lustruite, apoi lacuite! Uite cum arata si capacul aprinderii - tot lacuit! Cel putin asa interpretez io pozele , netu' asta dom'le... Toate bune! Editat Martie 19, 2007 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Martie 19, 2007 Share Postat Martie 19, 2007 mi-ai dat o idee .... (ps: ornamentele cromate la masina din avatar sunt din aluminiu-cromate ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Martie 22, 2007 Autor Share Postat Martie 22, 2007 apai nu fa prostia ca dupa atata amar de vreme sa torni ulei si gata...chit ca stii care e treaba.,.,.desfaci, speli cu motorina, asamblezi ca nou...si uleiu nou, full sintetic daca am timp, vedem cum, si te ajut Coane, realizezi ca n-o sa bag ulei si gata, chiar daca stiam cum mergea . Am zis c-o sa desfac carterele, deci curatarea e implicita! Ideea e ca nu prea gasesc timp... Revin cu... ...Intrebare: Se poate face o bucsa subtire in carne astfel incit sa folosesc pistonul actual, dar sa nu mai aiba joc in biela? Sau va trebui sa schimb tot: piston, bolt, sigurante si bucsa noua? (mai am un ambielaj defect in capul caruia se afla o bucsa la fel de subtire, sa fi fost asta dimensiunea normala? - imi puteti zice cota exacta a boltului?) Se potriveste pistonul de ETZ de 250? ... Am vazut in cartea tehnica de ETZ ca boltul sta pe un rulment cu role, deci cred ca e de alta dimensiune fata de cel de ES, dar pistonul in sine are acelasi alezaj? si inaltimea lui - de la centrul boltului - se potriveste? pentru ca nu prea vad unde pot gasi piston nou pt ES... Am auzit ca se poate turna, dar nu stiu unde si pe nimeni care se ocupa cu asta, poate ma puteti indruma, v-as fi profund recunoscator ! Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Martie 22, 2007 Share Postat Martie 22, 2007 Parca mi-a trecut pe la ureche ca s-ar brodi pistonul de trabant; ptr. siguranta intreaba pe mihaiachi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.