Sari la conținut

Schimbarea Filtrului De Aer De Serie Cu Unul Race Necesita Reglaje Sup


emylyo
 Share

Postări Recomandate

Am observat ca de la schimbarea filtrului se comporta ciudat-merg tare si trec pe liber si cand vreau sa accelerez nu pot sa bag mana in caz ca nu se accelereaza si parca e ragusit motorul si trebuie sa o iau treptat.Banuiesc ca acum are mai mult aer decat inainte.Motorul porneste bine la rece si cald,nu papa ulei,nu consuma,nu scoate fum de nici un fel.Trebuie reglaje?Unde?Astept niste sugestii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ca de la schimbarea filtrului se comporta ciudat-merg tare si trec pe liber si cand vreau sa accelerez nu pot sa bag mana in caz ca nu se accelereaza si parca e ragusit motorul si trebuie sa o iau treptat.Banuiesc ca acum are mai mult aer decat inainte.Motorul porneste bine la rece si cald,nu papa ulei,nu consuma,nu scoate fum de nici un fel.Trebuie reglaje?Unde?Astept niste sugestii.

 

 

Ce motor? Din ce an? Injectie, carburator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu exact ce filtru ai pus, dar de obicei "race" rimeaza cu "dynojet" si alte reglaje la carburator. Daca e un simplu K&N, atunci alea sint concepute sa nu afecteze reglajele.

Din simptome pare ca are prea mult aer, lucru oarecum logic pentru un filtru race.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai niciodata prea mult aer :crack:

Pentru aer s-a trecut de la 2 la 4 supape, pentru aer se porteaza chiulasa, pentru aer se pun turbine samd.

 

Ce se intampla la tine este un amestec prea sarac, acum cand motorul trage mai mult aer.

E normal sa fie asa, un filtru sport este facut ca poti sa arzi mai multa benzina.

 

Incearca sa deschizi 1/2 gang suruburile de amestec. Daca ai carburatoare Mikuni, ele sunt amplasate sub carburator, pe partea dinspre galerie. Apoi testezi din nou, mai deschizi, mai inchizi... Inainte de a te apuca de treaba strange cu atentie suruburile de amestec pana la capat, si noteaza-ti cate ture este deschis fiecare, pentru a putea reveni la reglajele actuale daca nu te descurci. In principiu trebuie ca toate carburatoarele sa fie reglate la fel.

 

Daca aveai injectie, trebuia sa incarci alta harta sau sa schimbi ECU. Altfel arunci banii pe fereastra cu filtru sport. Valabil si pentru evacuari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fireblade,98-99,carburatie.

 

Un filtru mai "permisiv" nu inseamna neaparat aer "mai mult" ci "vacuum" (da, se poate vorbi despre o depresiune deja in cutia filtrului) mai putin, ceea ce influenteaza viteza aerului in zona venturi a unui carburator... dar mai bine fa un efort si citeste:

http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...t-I-t23499.html

http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...-II-t23592.html

 

Vei observa ca suruburile "pilot" influenteaza amestecul doar in zona "idle" si a primului sfert de tura a manetei de acceleratie... si multe alte "secrete" ale carburatorului. Sper sa'ti fie de folos. Succes!

 

Ride Safe!

 

P.S. Strang materiale pentru un articol referitor la design'ul, rolul si modificarile unei cutii de filtru de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba de un filtru BMC achizitionat de la Amkart.O sa-i schimb pt inceput si bujiile cu unele iridium pt a avea o ardere cat mai completa.Dupa aceea voi pune o toba race normala pt ca eu am una scurtata de cel mult 18-20cm.Ultima varianta ramane cu reglajul pe care vreau sa mi-l faca cineva cu stiinta.Am auzit o vorba ca la motoarele cu carburatie nu sunt recomandate bujiile iridium ca se afuma repede si le poti arunca.Chiar asa sa fie?Eu nu cred.Omul avea la vanzare doar standard si voia sa vanda marfa,este?Din pacate nume greu pe aici...controversat in ultima vreme!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un filtru mai "permisiv" nu inseamna neaparat aer "mai mult" ci "vacuum" mai putin, ceea ce influenteaza viteza aerului in zona venturi a unui carburator...
Cuiele sertaraselor ar trebui ridicate, deoarece ele urca acum mai putin ca inainte?

 

 

PS Mai putin vacuum INSEAMNA mai mult aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te referi la cuiele de dozaj din carburatoare care au 5 pozitii si din fabrica se foloseste a treia?Nu imi mareste si consumul de benzina?

Editat de emylyo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Este vorba de un filtru BMC achizitionat de la Amkart.O sa-i schimb pt inceput si bujiile cu unele iridium pt a avea o ardere cat mai completa.Dupa aceea voi pune o toba race normala pt ca eu am una scurtata de cel mult 18-20cm.Ultima varianta ramane cu reglajul pe care vreau sa mi-l faca cineva cu stiinta.Am auzit o vorba ca la motoarele cu carburatie nu sunt recomandate bujiile iridium ca se afuma repede si le poti arunca.Chiar asa sa fie?Eu nu cred.Omul avea la vanzare doar standard si voia sa vanda marfa,este?Din pacate nume greu pe aici...controversat in ultima vreme!

 

bujiile iridium se ancraseaza si se afuma mai greu. eu am folosit la 2t si daca nici la 2t nu sunt foarte solicitate cu uleiul din camera atunci....

 

tu ai amestecul sarac. trebuie imbogatit. da, va consuma mai mult dar va merge si mai tare. iti recomand sa nu mai mergi prea mult cu motorul si in nici un caz un ture mari deoarece din cauza unui amestec sarac risti o gaura in piston. sau mai multe.

 

Te referi la cuiele de dozaj din carburatoare care au 5 pozitii si din fabrica se foloseste a treia?Nu imi mareste si consumul de benzina?

 

da, la cuie se refera! da, iti mareste consumul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

in nici un caz un ture mari deoarece din cauza unui amestec sarac risti o gaura in piston. sau mai multe.

 

 

pentru ca se incinge in draci intotdeauna de la amestec prea sarac!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu urmeaza sa imi iau niste piese de la HRC + Airbox modificat + esapament

Unde pot seta motocicleta PROFI inclusiv DYNO Testing , nu vreau dupa urec

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles.Unde imi recomandati sa rezolv problema cat mai profesional posibil?Constanta sau Bucuresti?

 

Cred ca intrebarea mai potrivita ar fi nu UNDE ci CU CE iti poti rezolva problema !

 

Lasand la o parte controversatul subiect al "teoriei carburatiei", am fost cu totii de acord ca prin inlocuirea elementului filtrant cu unul mai permisiv, amestecul carburant a fost "destabilizat".

 

Pe foarte pe scurt, un "retuning" ar trebui inceput prin verificarea amestecului in zona "high rpm" si, la nevoie, readucerea sa la proportia "ideala" de 14.7/1 - acest lucru fiind posibil numai prin inlocuirea "main jet"ului (jiglorului principal), care va influenta in cascada si restul zonelor rpm de interes. Apoi se cauta setarea "ideala" in zona de mijloc (nivelul cuielor) si respectiv "low rpm" si "idle" (pilot screws si nivelul flotoarelor).

 

Indiferent de metoda folosita ("culoarea bujiei" sau stand dyno-analizor gaze), va fi necesara si inlocuirea fizica a componentelor din carburator mentionate anterior (pana la gasirea masurilor potrivite).

 

In general, un filtru "racing" (gen K&N) este folosit atunci cand se utilizeaza un kit de carburatoare gen FactoryPro sau DynoJet (in cazul ultimului, se fac si niste orificii suplimentare la ferestrele culisante, procesul devenind ireversibil). Oportunitatea folosirii acestor kituri de "crestere a puterii" este un alt mare subiect controversat. In general se reclama o oarecare crestere a puterii pe baza unui consum de benzina nejustificat de mare, foarte multi dintre cei care folosesc motocicletele "domestic", pe strada, revenind la varianta standard mai devreme sau mai tarziu. Acum, fiecare cu opinia lui.

 

Te'ai gandit totusi ca varianta cea mai simpla sa'ti "rezolvi" problema ar fi sa revii la filtrul ordinar de hartie?... (presupunand ca motorul mergea bine inainte).

 

Succes! Sa ne spui si noua daca si unde ai gasit un atelier care sa'ti "retuneze" carburatoarele ... "cu adevarat".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am luat filtrul neaparat pt performante.El poate fii folosit un nr foarte mare de km doar cu un proces periodoc de curatare,iar pretul lui este apropiat de cel standard.Am observat ca face asta cand merg in sarcina si apas ambreiajul si o las sa coboare in ture apoi bag mana in gaz.Altfel nu face.O sa incerc sa bag o benzina superioara sa vedem daca mai face si aditv benzina si sa-i mai dau si un pic de benzina din jigler.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am luat filtrul neaparat pt performante.El poate fii folosit un nr foarte mare de km doar cu un proces periodoc de curatare,iar pretul lui este apropiat de cel standard.Am observat ca face asta cand merg in sarcina si apas ambreiajul si o las sa coboare in ture apoi bag mana in gaz.Altfel nu face.O sa incerc sa bag o benzina superioara sa vedem daca mai face si aditv benzina si sa-i mai dau si un pic de benzina din jigler.

salut

si eu am avut k&n si am incercat mai multe variante (adica cam 2 saptamini) si nimic am avut acelasi probleme ca si tine apoi am revenit la setarile date de Honda cu (filtru de origine) nu unul racing.

si sunt deacord cu ce a scris yo4hgx.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am luat filtrul neaparat pt performante.El poate fii folosit un nr foarte mare de km doar cu un proces periodoc de curatare,iar pretul lui este apropiat de cel standard.Am observat ca face asta cand merg in sarcina si apas ambreiajul si o las sa coboare in ture apoi bag mana in gaz.Altfel nu face.O sa incerc sa bag o benzina superioara sa vedem daca mai face si aditv benzina si sa-i mai dau si un pic de benzina din jigler.

 

Jiglorul din care vrei sa'i mai dai niste benzina... presupun ca te referi la "pilot screws" influenteaza amestecul la "idle" si pana in primul sfert de tura al manetei de acceleratie (nu stiu ce rpm corespunde la motorul tau). Aici cel mai bine se regleaza dupa metoda "cel mai ridicat IDLE"... pe rand, la fiecare carburator, cautandu'se pozitia de "idle" maxim, unde motorul nu ramane turat (prea mult aer) sau nu balbaie la revenire (prea multa benzina).

 

Si daca chiar vrei sa testezi cu noul filtru de aer, poti incerca sa ridici si "acele" (jet needles) o treapta. Da! Consumul va creste, insa se presupune ca vei simti si un surplus de putere... ca de obicei, cam scump platit.

 

post-11356-1175302454_thumb.jpg

 

Am atasat (din nou) harta zonelor de carburatie.

 

P.S. Cifra octanica reprezinta capacitatea benzinei de a se opune autoaprinderii, o valoare sporita nu vad cum ar putea ajuta in cazul nostru. Fa ceva cat de repede, dupa spusele tale amestecul carburant a deveint sarac, lucru ce duce la temperaturi ridicate...

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiu eu schimbanb filtrul original cu un altul racing se reprogrameaza centrala dar trebuie sa gasesti setajul corect,e important amestecul aer benzina si se schimba toba pt o evacuare mai buna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am luat filtrul neaparat pt performante.El poate fii folosit un nr foarte mare de km doar cu un proces periodoc de curatare,iar pretul lui este apropiat de cel standard.Am observat ca face asta cand merg in sarcina si apas ambreiajul si o las sa coboare in ture apoi bag mana in gaz.Altfel nu face.O sa incerc sa bag o benzina superioara sa vedem daca mai face si aditv benzina si sa-i mai dau si un pic de benzina din jigler.

 

sal!acelasi lucru mi s-a intamplat si mie...ai dreptate...baga vreo 2-3 rezervoare de benzina numai de 99 si o sa vezi ca mai ai probleme sau ia un aditiv pt benza ...dupa mai vb nu incerca sa faci modificari de nici un fel...acelasi lucru mi se intamplase si pe o mobra suzu de 750care era pregatita de un mecanic de pista...el imi zisese sa maresc cifra octanica pt ca io cer 'performanta' de la motor cu acele asa zise modificari..

aaa da si schimba si bujiile cu cele pe iridium,iar dupa fai 'tratamentu' cu benza de 99 dar cel putin cu vreo 2-3 rezervoare

sa ai bafta! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

sal!acelasi lucru mi s-a intamplat si mie...ai dreptate...baga vreo 2-3 rezervoare de benzina numai de 99 si o sa vezi ca mai ai probleme sau ia un aditiv pt benza ...dupa mai vb nu incerca sa faci modificari de nici un fel...acelasi lucru mi se intamplase si pe o mobra suzu de 750care era pregatita de un mecanic de pista...el imi zisese sa maresc cifra octanica pt ca io cer 'performanta' de la motor cu acele asa zise modificari..

aaa da si schimba si bujiile cu cele pe iridium,iar dupa fai 'tratamentu' cu benza de 99 dar cel putin cu vreo 2-3 rezervoare

sa ai bafta! :crack:

 

 

ala ti-a spus sa bagi de 99 ca sa eviti detonatiile. acestea apar din 2 motive in principal: compresie marita si/sau temperaturi ridicate ale motorului aka forja daca nu ai compresia marita. amestecul aer-benzina nu are nici o treaba cu cifra octanica. doar detoneaza mai greu. temperatura in schimb tot mare o sa fie si riscul gauririi unui piston sau a mai multor pistoane tot exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu mi se pare ca se incalzeste mai rau ca inainte.Sa fie si din cauza evacuarii care este foarte lejera?Si de mers amtot mers vreo 7-8 mii in conditiile acestea chiar si pe timp de vara.

post-6602-1175382525_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe foarte pe scurt, un "retuning" ar trebui inceput prin verificarea amestecului in zona "high rpm" si, la nevoie, readucerea sa la proportia "ideala" de 14.7/1 - acest lucru fiind posibil numai prin inlocuirea "main jet"ului (jiglorului principal), care va influenta in cascada si restul zonelor rpm de interes. Apoi se cauta setarea "ideala" in zona de mijloc (nivelul cuielor) si respectiv "low rpm" si "idle" (pilot screws si nivelul flotoarelor).

 

 

 

Maestre tunner yogy....zona sarcinilor si turatiilor inalte nu se regleaza la lambda unitar.....daca spuneai si tu un 12,5...13 era :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maestre tunner yogy....zona sarcinilor si turatiilor inalte nu se regleaza la lambda unitar.....daca spuneai si tu un 12,5...13 era :crack:

 

"Maestre" alecuM, valoarea raportului amestecului carburant de 14.7/1 este cea comun admisa ca valoare teoretica "ideala". Era doar un exemplu. Ai dreptate, usoare modificari de la aceasta valoare pot fi necesare functie de multe variabile, la "full throtle" valoarea optima fiind undeva intre 11/1 si 12/1 (priveste imaginea de mai jos).

 

post-11356-1175479529_thumb.jpg

 

Cu riscul de a fi acuzat de insistenta cu care fac referire la cele cateva materiale traduse si conspectate, te invit sa citesti:

http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...t-I-t23499.html

http://www.pro-bike.ro/forums/aproape-Totu...-II-t23592.html

 

Se refera strict la carburator, metodele de reglaj descrise au fost incercate de mine si, in conditiile indisponibilitatii aparatelor speciale de masura, rezultatele au fost mai mult decat satisfacatoare.

 

Daca ai informatii, cunostinte si experienta suplimentare, te rog sa lasi sarcasmul la o parte si sa le postezi aici, pentru ca toti membrii acestui forum sa aiba de castigat.

Editat de yo4hgx
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am vrut sa fiu deloc sarcastic. Articolele tale inspirate de pe site-ul celor de la Factory-pro (in mare parte) sunt foarte utile. Tin insa sa precizez faptul ca in realitate "A/F ratio" sau lambda sau coeficientul de exces de aer nu e o linie franta (se accepta doar in teorie segmentele de dreapta) ci o succesiune de curbe in functie de variatiile deschiderii clapetei acceleratie , turatii etc .Diferente majore de comportament exista intre CV(din punct de vedere ecologic sunt cele mai performante dar au o oarecare intarziere ) si cele simple(aceste sunt mult mai neliniare ) pentru cele din urma fiind de multe ori necesara pompa "spritz" in cazul unui venturi cu diametru mare pentru motoarele 4t

Cat despre analizorul de gaze...e foarte util pentru diagnoza generala .

Pt reglarea unui policilindru fara prize pe galerii poti doar analiza o medie a amestecului celor x carburi( solutia ramane aici metoda "idle drop" pentru "lean to best" cea legala de altfel sau colortune flama galbena indicand excesul carburant CO peste 4,5 -5% sau amandoua pentru a alege mijlocul intre cele doua (metoda legala pentru motoare mai vechi generatie ante 85) pentru un maxim de putere in zona inferioara(dechideri 1/8 ale clapetei pt CVuri)

Pentru sarcini medii si mari Dyno este solutia impreuna cu un senzor lambda de banda larga suficient de rapid pt a inregistra variatiile in timp util

Pana la dyno ....ne descurcam in aceasta zona cu metoda seaat of the pants

asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...