Sari la conținut

Despre Cum Am Ajuns La Cer


Postări Recomandate

A fost o cale relativ simpla pana la aceasta hotarare. Sau asa imi pare mie.

Dar mai bine sa incep cu inceputul. Sunt Jeanina, mi-ati tot vazut obiectivul foto pe la competitiile de motocros/enduro/endurocross/rally-raid din sezonul trecut. Pana sa ajung reporter la ML priveam enduro ca pe o excentricitate iar de motocros nici nu stiam ce este. Aveam un Nipru. Clar nu-mi doream sa imbatranesc cu el. Ma gandeam ca urmatorul pas ar fi un cruiser sau un chopper gras si impunator cu care sa "spintec" zarile. Nu prea-mi trecea prin vizor o chestie de aproximativ 100 kg, inalta ca o girafa si costeliva ca Paris Hilton. Dar... job-ul m-a adus in mijlocul unui fenomen magnific si mi-a deschis alte orizonturi. Mi-a emancipat gusturile, dorintele, pasiunea. Dar of-road-ul este si asta un alt univers, cu planete diferite avand roluri diferite, cu sori mai mici sau mai mari si cu mii de stele. Mi-a fost greu sa aleg care "stea" e potrivita pentru mine. Mai ales fiind inconjurata de oameni care ridicau pe piedestal rally-raid-ul, de campioni care faceau lobby pentru enduro si de altii care nu incercau deloc sa ma conviga, care doar imi aratau ca motocros-ul e cel mai fumos sport. Prin bunavointa unor prieteni pe care i-am gasit in acest univers am testat mai multe motociclete. Nu test asa cum il intelegeti voi, initiatii. Test in sensul de hopa sus in sa, vezi daca poti s-o pornesti la pedala, vezi ca asta are pe stanga impingatoarea, noroc cu electrostarter-ul, stai in scarite, usureaza fata ca sa sara hopu', benzina in amesteac ca asta e in 2T, ai avut bulan mare ca nu ti-ai rupt gatu' la plonjonul asta, uuuurat... nu uita ca ambreiajul e prietenul tau cel mai bun, vezi ca si motocicletele astea au frana de spate, prinde ghidonul ca si cum mainile tale sunt o prelungire a furcii, coatele sus, foloseste-te de ambreiaj, ridic-o singura, acum ca esti obosita... mai poti? ce-ai cautat pe acolo? ti-am spus sa nu intri in ravena aia? mergi mai incet, fii mai precauta, asta nu e pentru tine, tie iti trebuie alta mai domestica, esti prea impulsiva, nu te gandesti deloc la urmatoarea miscare? cate trase erau pe cararea asta si tu n-ai putut s-o iei decat prin namol, logic ca nu puteai sa urci pe acolo... ai mai condus motoare in 2T? aha, ia-o pe-asta de 200, n-o sa ai probleme, cum a fost, v-ati inteles? ce? i-ai pus doar benzina fara ulei?!?! si i-ai rupt si codita? bine, o poti lua si maine, da' sa nu-i mai produci si alte daune; tuuuup... mi-am adus protecriile si echipamentul, vreau si eu sa ma dau, imi dai motorul tau, nu-i fac nimic, o sa merg cu grija, ma dau si eu prin imprejurimi, uite merge si Ovidiu cu mine, bine, ia-l, vezi ca are compresie mare, asta e in 4T, daca-ti moare motorul poti apoi sa-l mai pornesti doar la vale-ntra 3-a, vezi ca asta e animal, iti rupe mainile, cu CRF-u de 4 jumate nu-i de joaca, ei, cum a fost, pai prin gropile alea ti-ai gasit tu sa mergi, du-te pe campu' ala, da' ala nu-i spectaculos, vrei motocros? atunci nu te mai gandi la 2T, uite motorul meu de 250 cmc 4T e perfect pentru tine, nici n-as fi crezut ca poti sa treci de wops-urile alea fara sa cazi, fato nu te concentrezi suficient, tu n-o sa mori acasa, nu trebuia sa incerci step-up-ul ala, ti-ai revenit, iti amintesti ce faci aici, cine sunt eu, ti-a revenit memoria, te mai doare capul? hai, usor, nu ca ieri, sa invatam notiunile de baza si apoi incercam sa zburam peste trambuline, muta-ti bazinul in fata pe viraje, impinge motorul cu genunchiul spre interiorul curbei, nu te gandi la cine te priveste, calculeaza-ti pasii, daca asculti si bagi la cap o sa te descurci, mai vrei motocros?

Da, mai vreau. Incercarile astea care au inceput prin iunie si s-au terminat in decembrie au avut darul de a ma ajuta sa aleg motocicleta potrivita. Bazandu-ma pe greutatea ei scazuta, puterea acceptabila pentru ceea ce vreau deocamdata de la motocicleta mea de cross si costurile de intretinere acceptabile, in toamna m-am oprit la 125 2T. Iar in iarna BRD-ul mi-a dat un credit ordinar de nevoi personale (ce impersonal suna) si de atunci m-am pus pe cautat. Si am gasit. Sau a fost gasit pentru mine. Saptamana trecuta am cumparat-o pe Hondi. E platita, in cateva zile ajunge la Ciolpani, are nevoie de hand guard-uri, de chit nou de lant si de... timp liber.

 

Trebuie sa fac o ultima precizare pe care o consider necesara. Nu o sa folosesc aceasta motocicleta numai la motocros. Desi nu este facuta pt enduro (nu prea am inteles de ce, dar am timp), o sa ies cu ea si la ture de enduro. Pentru ca-mi place. De ce totusi nu mi-am luat o motocicleta de enduro? Fiind constienta ca o sa folosesc mai mult aceasta motocicleta pe circuit, am ramas la cross-er. Pentru enduro mi-ar fi trebuit si o masina si o remorca cu care s-o transport de la un munte la altul. Chestii pe care nu le am. Si ca sa nu depind de amici si de locuri libere pe platforme... o sa-mi tin motorul de cross la Ciolpani.

 

Mai departe? Un drum pe care-l sper lung.

post-4544-1175600342_thumb.jpg

post-4544-1175600388_thumb.jpg

post-4544-1175600407_thumb.jpg

post-4544-1175600429_thumb.jpg

post-4544-1175600470_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo. Bravo. Bravo.

Sa o stapanesti sanatoasa.

Este super suficienta pentru o fata.

Ai grija la cross pentru ca mai trebuie sa mai si sari. Eu am patit-o.

Daca ai sa iei examenul CROSS atunci ENDURO este o placere.

Cand mi-o dai si mie sa simt un pic fiorul de doi timpi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand mi-o dai si mie sa simt un pic fiorul de doi timpi?

 

Prima ocazie este primul week-end dupa Paste, adica cand sunt Europenele la Ciolpani. Eu voi fi acolo. Deci, atunci e momentul. Sau urmatoarele week-end-uri sau dupa amieze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima ocazie este primul week-end dupa Paste, adica cand sunt Europenele la Ciolpani. Eu voi fi acolo. Deci, atunci e momentul. Sau urmatoarele week-end-uri sau dupa amieze.

 

Am bagat la cap, si nu am sa uit. :cheers:

Am sa vin si cu prietena mea. Poate o conving sa se converteasca si ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frumoasa povestire Janel. Ai trecut si bariera soselei.

Dar nu-l uita nici pe Niprul ala ... a facut mult mai multe decit imi imaginam.

Spor la invatat si poate ne vedem si pe la cross, pe la munte ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari !

 

Sa o stapanesti sanatoasa !

 

Astept sa te vad in campionat reporter si concurent !

 

:cheers:

Editat de Fanel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravos fata! sa o stapanesti sanatoasa! arata bine caprita :D

Asa mi-au spus si mie multi, cum ca motoreta de cross nu prea se potriveste la enduro, da' io sunt incapatanat. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doua chestii la care trebuie sa ai grija:

- "jucaria" are spre 40CP deci atentie mare

- ii place sus in ture, daca mergi subturat o sa distrugi motorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...