Claw Postat August 7, 2004 Share Postat August 7, 2004 ....aaa..... o mica intrebare.... nu este aberatia mea personala, am auzit-o si eu la un comentator acum un sezon sau doua de motogp: ceva de genu ca motorele de de acolo (unele sau toate nu am inteles) ar avea treptele de viteza puse invers si le schimba in jos..... in ideea ca ar schimba mai usor in curba e posibil ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogg Postat August 7, 2004 Share Postat August 7, 2004 da sunt si motoare de strada asa,se modifica nu stiu ce,ca am auzit da nu m-a interesat prea tare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin Postat August 7, 2004 Share Postat August 7, 2004 cu exceptia franarii in a 1-a in curba ... mi-a parut ok franarea in trepte inferioare (din a 4-a in a 2-a ca-s la inceput si a 5-a si a 6-a sunt lux pentru mine). E drept ca am chestia asta la motor, si cred ca se simte... poate unii mai experimentati pot sesiza diferenta ? citat de pe ducati.com: "This year's Monster 620 is the only motorcycle in the world to feature the revolutionary Power Torque Clutch system. PTC makes gear shifting a breeze and ensures minimal rear wheel patter, so you can safely and seamlessly go from comfortable city to more aggressive sports rides. And now, with 6 gears to get your revs from, the 620 guarantees real-world acceleration, responsiveness and fun no matter where your ride takes you." Un fel de ABS pentru frana de motor Sorin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bhairava Postat August 7, 2004 Share Postat August 7, 2004 @claw: da, este mai usor atunci cind iesi din curba sa apesi in jos, ca sa dai treapta superioara, decit sa ridici cu piciorul maneta de schimbator (e miscarea mai naturala). nu toti pilotii aleg insa optiunea asta, e chestie de preferinta. @sorin: da despre abs-u de la starter nu zice nimic pe ducaticom ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dkz Postat August 7, 2004 Share Postat August 7, 2004 Damn ce de discutii pe thread-ul asta ... Schimbatul treapta cu treapta se face din 2 motive : 1) Motocicletele de curse (implicit GP) au ambreiaj uscat diferit de cele de pe motocicletele de strada iar dar drumul lejer la ambreiaj ar insemna prajeala lui rapida... 2) Frana de motor din fiecare treapta, motocicletele respective au un cuplu enorm iar schimbarea a mai multe trepte in jos ar insemna un risc in plus de a face tranzitia spatelui motocicletei din miscare rectilinie uniforma in miscare oscilanta (rezultat high-side 99%) ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogg Postat August 8, 2004 Share Postat August 8, 2004 moaaaa... tranzitia spatelui motocicletei din miscare rectilinie uniforma in miscare oscilanta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto+ Postat August 9, 2004 Share Postat August 9, 2004 Subiectul este S U P E R I N T E R E S A N T !!! Chiar daca o sa repet ceva din spusele lor, mi-au atras atentia parerile lui Nflt si ale lui E.Z.rider. Eu cred ca atunci cand ambreezi (cand eliberezi ambreiajul) trebuie sa ai grija ca turatia (motorului) si sarcina (pozitia acceleratiei) motorului sa nu determine o accelerare / decelerare prea violente, care sa provoace deraparea rotii spate. Daca esti destul de priceput, poti retrograda si 2-3 trepte de viteza, daca ai grija ca, inainte de eliberarea ambreiajului, sa maresti turatia corespunzator vitezei de deplasare si a treptei de viteza. Eu cred ca reflexele omenesti nu sunt suficient de bune pentru a "potrivi" satisfacator de bine acceleratia inainte de ambreiere si, de aceea, cel mai bine ar fi, si acum ma refer numai la mersul sportiv, sa nu eliberati complet ambreiajul (ci sa-l lasati intr-o patinare usoara), pentru a nu transmite la roata cuplul sau frana de motor eventual dozate gresit. N-am pretentia ca asta este adevarul suprem, dar mi s-a parut ca asa fac pilotii de GP (l-am vazut pe V. Rossi la televizor). Sper sa nu ma-nsel. Un alt argument in ce spun este ca in curba n-ai nevoie de accelerare sau frana, ci doar de pregatirea demarajului imediat dupa iesirea in linie dreapta, deci scopul este sa gasesti treapta in care turatia este suficient de mare pentru demaraj (turatie de cuplu maxim). Ca incepator ce sunt, am patit de multe ori rusinea de a nu mai avea curajul sa ambreez complet in curba, deoarece nu stiam daca, dupa retrogradare, nu cumva sunt intr-o treapta prea mica (care sa rupa aderenta prin franare), sau prea mare (care sa rupa aderenta prin demaraj fortat) inainte de eliberarea ambreiajului. Pana o sa ma invete cineva cum e mai bine, eu, la apropierea unei curbe, procedez astfel: 1. franez de mana cat de strans permite starea drumului, dar numai pe linie dreapta, concomitent cu debreiere + accelerare la "simtz" (pentru pregatirea retrogradarii) + retrogradare o treapta + (aici urmeaza doua variante:) a) decelerare + eliberarea ambreiajului astfel incat la cuplarea completa a lui, motorul sa ruleze liber, adica sa nu existe nici frana de motor, nici accelerare (imposibil pentru un om, nu?) sau cuplarea partiala, daca intrarea in curba s-a facut la limita si riscul de a derapa e mare; accelerarea in continuare (daca motorul mai are de unde) + retrogradarea suplimentara + decelerare + eliberarea ambreiajului, etc., ca si la punctul a); 2. Intrarea in curba cu frana eliberata, indiferent daca am apucat, tottal, partial sau deloc sa execut manevrele 1a sau 1b (aici se vede ca-s incepator, nu?); 3. Pe tot parcursul curbei incerc sa termin manevrele 1a sau 1b, dupa caz, astfel incat sa pot da drumul la ambreiaj, daca se poate, complet si sa pregatesc ultima etapa: 4. Daca inca nu am reusit pana atunci, ambreiere completa + accelerare + etc. Nu cred ca e cineva in stare sa conduca sportiv, deci in conditii limita, si sa schimbe vitezele fara ambreiaj, adica sa pastreze continuu cuplul la roata, si sa-l dozeze "la milimetru". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zahei Postat August 9, 2004 Share Postat August 9, 2004 cel mai bine ar fi, si acum ma refer numai la mersul sportiv, sa nu eliberati complet ambreiajul (ci sa-l lasati intr-o patinare usoara), pentru a nu transmite la roata cuplul sau frana de motor eventual dozate gresit.N-am pretentia ca asta este adevarul suprem, dar mi s-a parut ca asa fac pilotii de GP (l-am vazut pe V. Rossi la televizor). Sper sa nu ma-nsel. sunt convins ca nu detii adevarul suprem, nimeni nu-l detine. mai mult decat atat, cred ca ai spus o mare prostie. patinare placuta de ambreiaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitorul din oz Postat August 9, 2004 Share Postat August 9, 2004 Cum adica in curba n-ai nevoie nici de frina nici de acceleratie? Poate de frina nu daca nu intervine nimic (si daca o folosesti ai toate sansele sa ajungi pe jos), dar de acceleratie cu siguranta da. Se invata asta si la cursul de incepatori, din pacate probabil nu si in Romania. Mai scrie asta si "A twist of the wrist". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laurblo Postat August 12, 2004 Share Postat August 12, 2004 stiu ca sunt off topic dar mor de curiozitate . De ce MIB scrie doar xxxxxx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pavel Postat August 12, 2004 Share Postat August 12, 2004 @Moto+ Nu am inteles aproape nimic, pare atat de complicat ce spui tu acolo. Sa iti spun cum fac eu: Franez daca imi este frica sa nu intru in curba prea tare Ma inscriu pe curba fara frana Accelerez pe toata durata curbei, de la inceput pana la sfarsit. Asta dupa ce am citit in "A Twist of the wrist" si sincer se simte mult mai bine. Asta e tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moto+ Postat August 12, 2004 Share Postat August 12, 2004 Pentru Pavel: N-ai inteles, sau n-ai vrut sa-ntelegi, nu stiu care-i adevarul. Dau un exemplu pentru a te lamuri: sa zicem ca intri intr-o curba cu 90km/h si este destul de mare viteza, curba este stransa, te inclini la maxim, abia poti iesi din ea fara darapare. Curba e stransa rau, e clar, nu? OK. Acum, intri in acceasi curba cu 120km/h. Situatia este L A L I M I T A !!! Este iminent derapajul datorita fortai centrifuge care te arunca in afara curbei. Crezi ca mai ai curajul sa retrogradezi si, culmea curajului, sa mai dai si drumul la ambreiaj, ca sa pregatesti acceleratia la iesirea din curba??? Sau, asa cum spui tu, mai ai curajul sa accelerezi continuu in curba? Adica, esti aproape cazut din cauza vitezei mari in curba, si tu iti permiti sa accelerezi? Chiar nu pot sa cred ca nu-ti dai seama de pericolul de a cadea INSTANTANEU!!! Pai, daca tu chiar esti in stare de asa ceva, singura explicatie ar fi ca ai intrat in curba cu o viteza prea mica, altfel nu se justifica rezerva de aderenta nefolosita la roata, si care sa permita accelerarea suplimentara. Repet: vorbesc despre conducerea motorului sportiv, adica la limita derapajului. Adica asa cum fac cei din GP. Am vazut ca exista superoameni profesionisti care fac derapaje controlate in curba, deci care merg in cuplu, cu ambreiajul cuplat. Pe de alta parte, mi s-a parut ca Rossi merge-n curba cu ambreiajul debreiat. D-aia am intrat pe topicul asta, pentru ca am vrut sa-mi explic ce-am vazut, si pentru ca vreau sa ascult parerea altora. Din pacate nu prea-si mai da nimeni cu parerea despre subiectul asta. Pentru Zahei: n-am zis patinare placuta, ci patinare usoara. Si daca parerea ta e c-am spus o prostie, si daca te limitezi doar la a afirma un lucru, fara nici un argument, atunci iti dau aceeasi replica: "patinare placuta"... de la subiect. Stiu ca s-a mai scris undeva p-aici, dar rog pe cine face asta, sa explice cum poate schimba vitezele fara ambreiaj, mai ales in jos, fara sa barbiereasca dintii rotilor dintate din cutie. Mie mi-e mila de motor numai cand ma gandesc la asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vrajitorul din oz Postat August 12, 2004 Share Postat August 12, 2004 Daca tu intri in des curbe care abia te tin la 90 cu 120 pregateste banii de coliva. Pleci de la premiza gresita, asta e deja o eroare mare de condus, sau de pilotaj. Oricum viteza in curba nu este constanta, mai bine citeste cartulia aia pe care ti-a recomandat-o si Pavel. Ca sa tii aderenta pe spate trebuie sa accelerezi in curba, si s-o crezi tu ca Rossi ia curbele debreiat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorin Postat August 13, 2004 Share Postat August 13, 2004 Exista o diferenta intre viraj si curba ? Adica eu aplic o metoda la viraj (cand fac dreapta la/dupa stop), si alta cand sunt pe drum si vad semnul de "curba pericolasa la dreapta" (evident nu ma iau dupa indicator, ci dupa cum arata curba respectiva). Chestia cu acceleratul in curba am observat ca-i misto, deocamdata insa testez. (numa 800km la activ). Sorin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.