ivanp Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 Salut! Care ma ajuti, te rog, cu neshte informatii tehnice despre Jupiter 4? Mecanic de weekend mi-am pus capul si mainile (mai mult mainile!) sa pun in functiune un Jupiter4 conservat de 25 ani in stare destul de buna in curtea unui prieten. Defectiunea majora: pistoane blocate. Dupa deblocat pistoane, schimbat segmenti, schimbat cabluri comenzi, schimbat lant, curatat carburator, pus baterie mashina, scos contact din circuit (nu aveam cheie contact!) si mult cautat pe acest forum (foarte util!!!) mi-au ramas "cateva" nelamuriri/probleme: - garnituri carter si chiulasa, garnituri admisie, garnituri carburator de unde pot cumpara/confectiona (daca imi amintesc bine unii zicea () pe aici pe forum ca nu ar fi nevoie de garnituri la chiulasa... am dubii indiferent de cat de bine si cu simt strangi suruburile de prindere de succesul acestei solutiei) - cuiul pontou (cred ca asa se numeste!) nu inchide bine circuitul (nu etaseizeaza bine indiferent de reglajul de pe plutitorul de plastic) - cum pot verifica ca cele doua bobine functioneaza bine? - cum pot regla aprinderea la cele doua pistoane fara ceas comparator Multumesc si ...numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 Salut! Care ma ajuti, te rog, cu neshte informatii tehnice despre Jupiter 4? Mecanic de weekend mi-am pus capul si mainile (mai mult mainile!) sa pun in functiune un Jupiter4 conservat de 25 ani in stare destul de buna in curtea unui prieten. Defectiunea majora: pistoane blocate. Dupa deblocat pistoane, schimbat segmenti, schimbat cabluri comenzi, schimbat lant, curatat carburator, pus baterie mashina, scos contact din circuit (nu aveam cheie contact!) si mult cautat pe acest forum (foarte util!!!) mi-au ramas "cateva" nelamuriri/probleme: - garnituri carter si chiulasa, garnituri admisie, garnituri carburator de unde pot cumpara/confectiona (daca imi amintesc bine unii zicea () pe aici pe forum ca nu ar fi nevoie de garnituri la chiulasa... am dubii indiferent de cat de bine si cu simt strangi suruburile de prindere de succesul acestei solutiei) - cuiul pontou (cred ca asa se numeste!) nu inchide bine circuitul (nu etaseizeaza bine indiferent de reglajul de pe plutitorul de plastic) - cum pot verifica ca cele doua bobine functioneaza bine? - cum pot regla aprinderea la cele doua pistoane fara ceas comparator Multumesc si ...numai bine! - garniturile le poti face din clingherit. iti trebuie de 1 mm pt. cele dintre carter si cilindru. la chiulasa si asa ai prea mare distanta intre camera de ardere si piston, mai bine da jos cilindrii frumos, ia o bucata de geam si smirghel de 240, 400 si 800 si indreapta suprafetele unde vin chiulasele. la chiulase te duci la un strungar/frezor si ii zici sa ia buza aia care iese in afara si dupa aia faci aceeasi miscare ca si cu cilindrii. de fapt poti sa-i faci squish-band-ul (distanta dintre piston si banda aia de aproximativ 1 cm de pe chiulasa) de 1.5 mm. ca sa masori cat trebuie sa iei din fiecare iei niste fludor si bagi pe la bujie si duci pistonul in p.m.s. si dupa aia masori fludorul compresat. asa stii cat trebuie sa iei din fiecare chiulasa. sa ai in vedere si faptul ca garnitura de jos de la 1 mm la strangere o sa ajunga la 0.6. dupa ce ai rezolvat suprafetele pune un strat foarte, foarte subtire de silicon auto (transparent si doar pe jumatatea de pe exterior si in santul ala din mijloc) care nu are rol de etansare ci de verificare. trebuie sa iasa pe toata circumferinta cilindrului. ai grija sa pui siliconul cat se poate de uniform. la strangerea cilindrilor pune mai intai galeria de admisie si strange-o usurel, strange chiulasele in x usor, iar strange galeria. imprumuta o cheie dinamometrica. chiulasele trebuie stranse la 17 Nm. ordinea e cam asa: 1234 5678 toate cele 8 prezoane, nu trebuie stranse pe rand 4 si 4, nu uita ca ai galeria de admisie acolo. ordinea e 1-8, 5-4, 2-7, 6-3 la galerie ai asa: 1234. ordinea e 1-3, 2-4 si 2-4, 3-1. strange cu bun-simt, aluminiul ala nu e foarte rezistent si strici filetele usor. -cuiul pontou avea o garnitura care dupa 25 de ani s-a dus dreq. nu-i problema, se gaseste nou de cumparat. cred ca ai carburator k-63 pe motor. nu sunt sigur totusi, uita-te la el si vezi ce scrie. sfatul meu e sa iei unul nou, k-68 d sau a. nimic altceva, doar d sau a. - de bobine n-am idee, sunt nul la capitolul electronica. - fara comparator e cam greu, trebuie sa faci o piesa pe care s-o bagi in loc de bujie care sa iti opreasca pistonul la 2.5 mm inainte de p.m.s. si nici nu ai randament cu ea, te chinui. cauta un comparator prin targ, sigur gasesti si nu cred sa sara de 300.000 lei vechi. poti sa-i pui si niste aprinderi tranzistorizate. sunt unele rosii cu led verde, iti trebuie 2. scapi de condensatori si ai scanteie mai mare. se amortizeaza in vreo 2000 de km de mers din reducerea de consum si costa in jur de 320.000 lei vechi bucata. iti trebuie doua, cate una pe fiecare bobina. spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_op Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 (editat) La aprindere iti trebuie neaparat comparator, cum zice stress, ca nu reusesti sa le reglezi calumea, si tot la aptindere te sfatuiesc sa-ti faci un led inseriat cu o rezistenta pe care sa-l montezi pe platina(+la baterie si -la platina) astfel incat la deschiderea platinei sa se stinga led-ul. E recomandat sa folosesti un led deoarece e mult mai rapid la comutare decat un bec normal. De verificat bobinele e destul de greu deoarece in timpul mersului ele se comporta altfel decat static deoarece se mai incalzesc un pic isi modifica proprietatile. Poti verifica bobinele cu bujia scoasa sa vezi daca iti da scanteie. La rece se verifica cu un ohm-metru pe infasurarea primara( sau secundara nu retin exact) trebuie sa aiba o rezistenta de cativa zeci de ohmi ( sau sute , nici asta nu retin). Ideea e ca trebuie sa indice ceva aparatul de masura. Daca indica zero inseamna ca sunt in scurt si atunci sunt bune de aruncat. Salutare. Editat Mai 8, 2007 de cata_op Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topi Postat Mai 8, 2007 Share Postat Mai 8, 2007 In general bobinele de 12 volti au cam 1-5 ohmi pe primar intre suruburile alea cu + si -. La secundar sint cam 10-15 kohmi intre surubul cu - si fisa bujiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Mai 10, 2007 Autor Share Postat Mai 10, 2007 Salut, He he ... multumesc la toti pentru raspunsuri. Mai greu de ajuns cu chiulasa la frezor ... am mai auzit ca ar exista o pasta speciala care pusa intre corpuri ar putea tine loc de garnitura? ... a mai auzit cineva despre asa ceva? ... daca da ...pe unde as putea gasi? Stie cineva unde pot gasi in Timisoara magazin cu piese pentru motociclete rusesti? Multumesc, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 10, 2007 Share Postat Mai 10, 2007 garnitura cumperi de ij, este de cupru. daca nu gasesti ca metoda temporara poti folosi tabla de aluminiu de la cutiile de bere. nu o sa tina mult totusi. pasta aia de care spui este silicon pt. garnituri auto, gasesti in toate benzinariile cu preturi de la 60 la 100.000 lei vechi. recomand 2+2. nu o sa tina la chiulasa si nici in loc de garnitura de jos. in plus daca nu ai garnitura jos ii modifici echivalentul distributiei la 4t. cauta clingherit prin targuri si fa-ti jos garnitura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radum90 Postat Mai 11, 2007 Share Postat Mai 11, 2007 Nu are nimeni un manual de Jupiter 4 in format electronic??? Am mare nevoie!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Mai 23, 2007 Autor Share Postat Mai 23, 2007 Salut, Dupa ultimul weekend nu mai curge carburatorul. facut garnitura din klingherit ... am mai netezit cuiul ... pare oka. Am montat motorul si pare sa aiba compresie. verificat bujiile ... am scantei ... nu imi dau seama daca sunt bine reglate insa am zis sa incerc asa ... deci ... benzina ajunge in cilindri ... dupa cateva pedale se umezesc bujiile scantei am ... compesie ceva tot este ... innsa nici macar un poc, poc acolo pentru ureachea mea ... becurile ard toate! ( ) Ce am observat este ca bobinele se incalzesc destul de tare si la un moment data incep sa nu mai dea scantei ... lasate sa se raceasca par ca isi revin ... atunci mi-am pus intrebarea ca drak daca alimentarea era pe 12 sau pe sase votli desi bateria o cumparasem de 12 la spusele proprietarului cum ca sigur aia originala era de 12 volti ... pe bobine cu ceva imaginatie se poate vedea un 6 ... pe puntea redresoare nu am gasit nimic notat ... Intrebari: - ce voltaj e din fabrica pus pe IJ4 ( ...) - daca e pe sase volti are cineva idee de pagubele create de dat la pedala juma' de noapte cu baterie de 12V? Vre-o idee? Merci si spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 23, 2007 Share Postat Mai 23, 2007 instalatia la ij 4 e pe 12 v, bobinele tale e posibil sa fie duse totusi... verifica si condensatorii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.