Sari la conținut

"bulburuci" la nivelul uleiului


ridersowg
 Share

Postări Recomandate

sal all,

 

Azi am obs. un lucru,zic eu,ciudat...dupa ce am oprit motorul imediat m-am uitat la nivelul uleiul si am vazut ca in partea de jos a ferestrei uleiul era "cu bulburuci"(motorul era pe cricul lateral)...dupa vreun minut toata treaba dispare si nivelul uleiul e normal....

 

niste prieteni mi-au zis ca nu e normal sa se intample ca uleiul sa faca"spuma",deoarece tipul de ulei nu e compatibil cu motorul....eu am motorex 15w50,care nu are nici o contrindicatie pt tipul meu de motor(sv 650 k6)...

 

voi ce parere aveti?

 

ms anticipat

Mesaj completat

chiar nu are nimeni nici o parere?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

sal all,

 

Azi am obs. un lucru,zic eu,ciudat...dupa ce am oprit motorul imediat m-am uitat la nivelul uleiul si am vazut ca in partea de jos a ferestrei uleiul era "cu bulburuci"(motorul era pe cricul lateral)...dupa vreun minut toata treaba dispare si nivelul uleiul e normal....

 

niste prieteni mi-au zis ca nu e normal sa se intample ca uleiul sa faca"spuma",deoarece tipul de ulei nu e compatibil cu motorul....eu am motorex 15w50,care nu are nici o contrindicatie pt tipul meu de motor(sv 650 k6)...

 

voi ce parere aveti?

 

ms anticipat

Mesaj completat

chiar nu are nimeni nici o parere?!

inainte de Motorexu ala tot asa facea sau nu ai urmarit ?

 

Eu zic ca nu-i nimic... la capreta mea uleiul spumeaza cam un litru... pe joja se masoara numai uleiul cald. Daca pui ulei rece trebuie sa pui cam un litru in plus fata de specificatii ca sa ajunga ulei rece pe joja... bineinteles asta se cheama gafa daca mai si pornesti motoru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pantera:inainte am folosit motul 300v dar l-am schimbat cu motorex din diferite considerente,si cu motorex merge mult mai ok. nu stiu sigur daca si inainte cand mergeam pe motul facea la fel,am impresia ca da..dar nu stiu sigur, deci ULEIUL A FOST SCHIMBAT NU COMPLETAT.

 

motoreta:de compresie slaba si alte chestii din astea nu cred sa fie vorba deoarece motorul mereg ca in prima zi la 0 km....

 

indian73: da ai dreptate sun novice la mecanica,tocmai din acest motic pun problema aici pe forum.daca poti da un sfat,o opinie ar fii ok,in loc sa arunci cuvinte fara rost,numai bine

 

 

 

o alta opinie am auzit ca uleiul spumeaza daca se amesteca cu lichidul de racire,deci ar fii problema la garnitura de chiuloasa,dar am verificat nivelul lichidului de racire si e ok,o idee sub maxim,si a fost completat acum aproximativ un an,cand era pe la jumatate intre min si max....in plus nu scoate nici fum alb cum ar trebui sa scoata daca ar fii probleme la garnitura de chiuloasa..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pantera:inainte am folosit motul 300v dar l-am schimbat cu motorex din diferite considerente,si cu motorex merge mult mai ok. nu stiu sigur daca si inainte cand mergeam pe motul facea la fel,am impresia ca da..dar nu stiu sigur, deci ULEIUL A FOST SCHIMBAT NU COMPLETAT.

 

motoreta:de compresie slaba si alte chestii din astea nu cred sa fie vorba deoarece motorul mereg ca in prima zi la 0 km....

 

indian73: da ai dreptate sun novice la mecanica,tocmai din acest motic pun problema aici pe forum.daca poti da un sfat,o opinie ar fii ok,in loc sa arunci cuvinte fara rost,numai bine

 

 

 

o alta opinie am auzit ca uleiul spumeaza daca se amesteca cu lichidul de racire,deci ar fii problema la garnitura de chiuloasa,dar am verificat nivelul lichidului de racire si e ok,o idee sub maxim,si a fost completat acum aproximativ un an,cand era pe la jumatate intre min si max....in plus nu scoate nici fum alb cum ar trebui sa scoata daca ar fii probleme la garnitura de chiuloasa..

 

Atunci inseamna ca iti intra apa de ploaie pe undeva in motor, sau s-a strins in timp apa din condens (mai putin probabil - doar daca uleiul e de anul trecut) Scoti uleiul afara complet si il pui intr-un borcan mare de sticla sa se decanteze, il lasi o noapte cel putin. Daca are apa, aia se va stringe la fund. Apoi Absorbi apa cu o pompitza si pui uleiul inapoi linistit. Apa poate sa intre in motor prin mai multe spalari cu presiune, sau poate fi efectul condensului daca ai lasat motorul peste iarna in spatiu neincalzit.

 

In fine poate fi uleiul compromis din nastere si solutia ii simpla. bagi altul si daca ala nu mai spumeaza il arunci pe primul sau il folosesti la dat garduri de lemn :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am fost la mecanic iar ideea ca lichidul de racire s-ar fi amestecat cu uleiul, a picat,nivelul lichidului de racire fiind aproape de maxim....

el banuieste ca ar fii din cauza uleiului care e un 15w50,deci un ulei subtire,care daca e agitat,si in bidon fiind,face o usoara spuma la suprafata

 

acum nu prea stiu ce sa mai cred...

Editat de gusteru_streetfighter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am fost la mecanic iar ideea ca lichidul de racire s-ar fi amestecat cu uleiul, a picat,nivelul lichidului de racire fiind aproape de maxim....

el banuieste ca ar fii din cauza uleiului care e un 15w50,deci un ulei subtire,care daca e agitat,si in bidon fiind,face o usoara spuma la suprafata

 

acum nu prea stiu ce sa mai cred...

 

si zii asa..15W50 e ulei SUBTIRE?? hmm...si 20W60 cum e?..cel mai subtire??

Ulei subtire e 0W30, 15W50 deja e gros :disappointed:

si tot nu am inteles ce face al tau motor: bulbuci ( de genul celor din apa minerala) in ulei, pe care ii vezi in ochiul de vizitare sau spuma deasupra ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spuma deasupra,dar nu multa

 

1.uleiul cand l-ai schimbat cat timp l-ai lasat la scurs? era o poveste pe aici, conform careia daca nu il scurgi complet, aditivii din un ulei pot sa nu prea ii placa pe cei din celalalt si sa rezulte o reactie chimica de genul asta. 2.garnitura de chiuloasa dusa deci lichid de racire in ulei. 3. si nu mai tin minte daca la benzina in ulei face spuma sau nu :disappointed:

 

uite ce zice prin alte parti:

 

"in mod normal nu prea are cum sa ajunga benzina in ulei din cate stiu eu.

pe de alta parte o uzura exagerata a camasilor/segmentilor poate duce in timpul compresiei la scapari de presiune in carterul inferior si de aici poate sa miroasa a benzina.

verifica dimineata cu motorul rece nivelul de ulei, cu conditia ca parchezi aproape identic de fiecare data (planeitatea suprafetei de parcare). daca observi cresterea nivelului atunci este o problema.

o alta metoda este cea cu sugativa: scoti joja si dai drumul la o picatura de ulei pe o bucata de sugativa. daca cercul obtinut este uniform ca si culoare atunci este ok. daca ai benzina in ulei atunci va apare un inel la exterior de culoare mai deschisa. datorita diferentei de vascozitate si tensiune superficiala (parachor) benzina va difuza mai repede si va forma acel inel exterior. "

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.a stat ceva timp sa se scurga,oricum cand am bagat uleiul nou, in loc de 2700ml au intrat cam 2650,oricum nu are cum sa se scurga tot uleiul din motor,pt asta ar trebui creat vid...

2.lichidul de racire in ulei nu ajunge,nivelul lichidului fiind aproape de max...

Editat de gusteru_streetfighter
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.uleiul cand l-ai schimbat cat timp l-ai lasat la scurs? era o poveste pe aici, conform careia daca nu il scurgi complet, aditivii din un ulei pot sa nu prea ii placa pe cei din celalalt si sa rezulte o reactie chimica de genul asta. 2.garnitura de chiuloasa dusa deci lichid de racire in ulei. 3. si nu mai tin minte daca la benzina in ulei face spuma sau nu :disappointed:

 

uite ce zice prin alte parti:

 

"in mod normal nu prea are cum sa ajunga benzina in ulei din cate stiu eu.

pe de alta parte o uzura exagerata a camasilor/segmentilor poate duce in timpul compresiei la scapari de presiune in carterul inferior si de aici poate sa miroasa a benzina.

verifica dimineata cu motorul rece nivelul de ulei, cu conditia ca parchezi aproape identic de fiecare data (planeitatea suprafetei de parcare). daca observi cresterea nivelului atunci este o problema.

o alta metoda este cea cu sugativa: scoti joja si dai drumul la o picatura de ulei pe o bucata de sugativa. daca cercul obtinut este uniform ca si culoare atunci este ok. daca ai benzina in ulei atunci va apare un inel la exterior de culoare mai deschisa. datorita diferentei de vascozitate si tensiune superficiala (parachor) benzina va difuza mai repede si va forma acel inel exterior. "

 

Mesaj completat

1- mixtura de uleiuri care provoaca spuma e o gogorita veche, personal am maestecat adeseori uleiuri si nu a spumat niciodata.

2- oricit ar fi de uzat motorul, benzina nu ajunge in baie decit daca e in exces, umbli de exemplu cu socul tras, ai filtrul de aer complet infundat sau carburatia total dereglata. Dar atunci sint si alte efecte nasoale, motorul plafoneaza in ture, se ancraseaza bujiile, nu trage si normal scoate si fum negru si scuipa funingine din toba cind il turezi in gol.

3- de benzina in ulei se scapa incalzind uleiul intr-un vas cit mai larg la gura la temperatura normala de functionare pe la 100 grade, dar operatia se face in aer liber si neaparat fara folosire de flacara deschisa. (se foloseste o plita electrica sau un resou modern cu plita). Benzina se evapora in scurt timp cam 1/2 ora. ATENTIE NUMA LA VECINI CA PUTE PENAL.

4- benzina se dizolva in ulei (de fapt invers ) iar eu nu am vazut sa spumeze uleiul cu benzina, decit putin si cu bule mari si rare rapid trecatoare, in schimb uleiul amestecat cu apa spumeaza bogat, e o spuma densa de culoare alba-galbuie. Daca totusi faci testul cu sugativa si gasesti benzina, ai o problema dintre cele enumerate mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai este o explicatie, conform careia de fapt nu e nimic stricat, ci pur si simplu ( mai ales ca zici ca nu ramane decat cateva secunde) iti arata ca este uleiul folosit cu presiune. Ia toarna orice fel de lichid intr-un recipient mai cu presiune si o sa vezi ca o sa faca niste bolboroace sau si un pic de "spuma". Zic si eu :disappointed:

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai este o explicatie, conform careia de fapt nu e nimic stricat, ci pur si simplu ( mai ales ca zici ca nu ramane decat cateva secunde) iti arata ca este uleiul folosit cu presiune. Ia toarna orice fel de lichid intr-un recipient mai cu presiune si o sa vezi ca o sa faca niste bolboroace sau si un pic de "spuma". Zic si eu :disappointed:

Uleiul ok nu face spuma decit pulverizat si spuma aia se disipa repede. Cind insa e murdar indiferent cu ce face spuma. Spuma este de fapt un amestec de ulei impuritati si aer. Uleiurile bune au in compozitie antispumanti (reduc tensiunea superficiala) .Aplica tot ce ai citit mai sus, oamenii nu au spus prostii si da feedback sa vedem ce-a fost. Profit de ocazie ca sa combat o alta "gogorita":

 

E vorba de celebra "incalzire a motorului". In realitate incalzirea peste un minut este de-a dreptul dezastruoasa daca nu este facuta in mod competent, cu reducerea progresiva a socului. In special motociclistele incalzesc motorul pe loc cu socul tras la maxim de-l ia naiba, uneori si cinci zece minute, sau pina se ineaca. Benzina in exces improscata de sistemul de soc in motor face urmatoarele minuni:

1- spala pelicula de ulei de pe camasa cilindrului

2- imbogateste uleiul de numa numa, de aia la unii motorul nu le consuma iarna ulei, din contra motorul "produce ulei". De fapt cind il schimba constata ca din motor curge zeama chioara cu puternic miros de benzina si bine incarcat normal cu particule metalice rontzaite din motor.

 

Asa se distruge un motor in 30 mii km. Daca nu stiti sa dozati socul pe masura incalzirii motorului si in corelatie cu temperatura exterioara, mai bine aplicati urmatoarea metoda:

Porniti motorul rece intotdeuna cu socul tras la maximum, il lasati asa cam 20-30 secunde, apoi reduceti socul complet si-l mai tineti usor peste ralenti sa nu se opreasca inca 30 secunde. Dupa aceea puteti linistiti pleca cu singura conditie sa nu-l turati mai tare de 3-4 mii de ture pina nu "misca " acul de temperatura.Mai bine "tuseste de citeva ori sau tinde sa "cada in bot" decit sa-l paraditi spalindu-l pe dinauntru cu benzina. In rest enjoy!

 

Ce se intimpla de fapt? Aveti nevoie de cele 30 secunde initiale pentru ca uleiul din baie sa se "rupa bine" iar pompa sa-l poate trimite sus in chiulasa unde e problema mare cu ungerea la motoarele moderne cu axe in cap. Dupa 30 secunde daca pompa de ulei e buna nu mai aveti treaba cu lagarele de presiune care se ung deja meserias. Nu turati doar pentru a proteja suprafetele cum ar fi camele de la axe sau oglinzile de cilindru unse prin barbotaj (stropire cu stropi fini de ulei). Pentru ca barbotajul sa mearga bine intradevar uleiul trebuie sa fie cald (mai sus de 50 grade) ca sa se imprastie in stropi fini si sa adere la suprafetele de uns. E o idee excelenta sa adaugati in ulei si aditivi antifrictiune pe baza de bisulfura de molibden sau dura lube de exemplu, atunci chiar nu mai aveti treaba, iar mecanicul vostru va soma.

 

Eu nu vorbesc din carti, am exploatat motoare in 4 timpi sute de mii de km, motoare moto si auto, fara probleme procedind asa. In schimb ma ingrozesc intotdeuna cind vad cum isi pornesc unii motoarele, ii dau bumb cu socul tras la maximum, apoi fumeaza o tigara pina motorul gifie si aproape ca se ineaca, fara sa aiba habar ce se intimpla de fapt in interiorul lui si cit de tare il distrug " incalzindu-l" asa. Nu mai vorbesc ca termina rapid bujiile, pierd o gramada de timp si compromit uleiul aiurea.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici sunt de acord. Mai exista si varianta cu pornit cu acceleratia blana si turat motorul de zici ca sta sa o ia la goana cu cric cu tot. Exista foarte multi care nu stiu sa-l porneasca, sau ca il pornesc intr-un anumit fel zicand ca asa e bine, nestiind ca de fapt pornitul in acel mod indica o problema. De exemplu: pornitul din prima cand e rece afara dupa o noapte de stat, fara soc, fara un sprit de obicei indica un amestec bogat.

Oricum informatiile sunt binevenite pentru cei care stiu sa bage la cap!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesaj completat

1- mixtura de uleiuri care provoaca spuma e o gogorita veche, personal am maestecat adeseori uleiuri si nu a spumat niciodata.

2- oricit ar fi de uzat motorul, benzina nu ajunge in baie decit daca e in exces, umbli de exemplu cu socul tras, ai filtrul de aer complet infundat sau carburatia total dereglata. Dar atunci sint si alte efecte nasoale, motorul plafoneaza in ture, se ancraseaza bujiile, nu trage si normal scoate si fum negru si scuipa funingine din toba cind il turezi in gol.

3- de benzina in ulei se scapa incalzind uleiul intr-un vas cit mai larg la gura la temperatura normala de functionare pe la 100 grade, dar operatia se face in aer liber si neaparat fara folosire de flacara deschisa. (se foloseste o plita electrica sau un resou modern cu plita). Benzina se evapora in scurt timp cam 1/2 ora. ATENTIE NUMA LA VECINI CA PUTE PENAL.

4- benzina se dizolva in ulei (de fapt invers ) iar eu nu am vazut sa spumeze uleiul cu benzina, decit putin si cu bule mari si rare rapid trecatoare, in schimb uleiul amestecat cu apa spumeaza bogat, e o spuma densa de culoare alba-galbuie. Daca totusi faci testul cu sugativa si gasesti benzina, ai o problema dintre cele enumerate mai sus.

Si eu amestec uleiuri si nu am vazut spuma niciodata... Am pus de masina in motocicleta, de motocicleta in masina, si tot asa, n-am avut niciodata probleme. Chestia e ca la masini bag mereu 5w30 si la moto 10w40... dar iarasi, never nici o spuma nici un ca_ca. Uleiul face spuma cu apa, si apa poate aparea si de la condens.

 

Tare de tot primul raspuns, eu pricep de-acolo ca se amesteca uleiul cu compresia si face spuma... lol....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul ok nu face spuma decit pulverizat si spuma aia se disipa repede. Cind insa e murdar indiferent cu ce face spuma. Spuma este de fapt un amestec de ulei impuritati si aer. Uleiurile bune au in compozitie antispumanti (reduc tensiunea superficiala) .Aplica tot ce ai citit mai sus, oamenii nu au spus prostii si da feedback sa vedem ce-a fost. Profit de ocazie ca sa combat o alta "gogorita":

 

E vorba de celebra "incalzire a motorului". In realitate incalzirea peste un minut este de-a dreptul dezastruoasa daca nu este facuta in mod competent, cu reducerea progresiva a socului. In special motociclistele incalzesc motorul pe loc cu socul tras la maxim de-l ia naiba, uneori si cinci zece minute, sau pina se ineaca. Benzina in exces improscata de sistemul de soc in motor face urmatoarele minuni:

1- spala pelicula de ulei de pe camasa cilindrului

2- imbogateste uleiul de numa numa, de aia la unii motorul nu le consuma iarna ulei, din contra motorul "produce ulei". De fapt cind il schimba constata ca din motor curge zeama chioara cu puternic miros de benzina si bine incarcat normal cu particule metalice rontzaite din motor.

 

Asa se distruge un motor in 30 mii km. Daca nu stiti sa dozati socul pe masura incalzirii motorului si in corelatie cu temperatura exterioara, mai bine aplicati urmatoarea metoda:

Porniti motorul rece intotdeuna cu socul tras la maximum, il lasati asa cam 20-30 secunde, apoi reduceti socul complet si-l mai tineti usor peste ralenti sa nu se opreasca inca 30 secunde. Dupa aceea puteti linistiti pleca cu singura conditie sa nu-l turati mai tare de 3-4 mii de ture pina nu "misca " acul de temperatura.Mai bine "tuseste de citeva ori sau tinde sa "cada in bot" decit sa-l paraditi spalindu-l pe dinauntru cu benzina. In rest enjoy!

 

Ce se intimpla de fapt? Aveti nevoie de cele 30 secunde initiale pentru ca uleiul din baie sa se "rupa bine" iar pompa sa-l poate trimite sus in chiulasa unde e problema mare cu ungerea la motoarele moderne cu axe in cap. Dupa 30 secunde daca pompa de ulei e buna nu mai aveti treaba cu lagarele de presiune care se ung deja meserias. Nu turati doar pentru a proteja suprafetele cum ar fi camele de la axe sau oglinzile de cilindru unse prin barbotaj (stropire cu stropi fini de ulei). Pentru ca barbotajul sa mearga bine intradevar uleiul trebuie sa fie cald (mai sus de 50 grade) ca sa se imprastie in stropi fini si sa adere la suprafetele de uns. E o idee excelenta sa adaugati in ulei si aditivi antifrictiune pe baza de bisulfura de molibden sau dura lube de exemplu, atunci chiar nu mai aveti treaba, iar mecanicul vostru va soma.

 

Eu nu vorbesc din carti, am exploatat motoare in 4 timpi sute de mii de km, motoare moto si auto, fara probleme procedind asa. In schimb ma ingrozesc intotdeuna cind vad cum isi pornesc unii motoarele, ii dau bumb cu socul tras la maximum, apoi fumeaza o tigara pina motorul gifie si aproape ca se ineaca, fara sa aiba habar ce se intimpla de fapt in interiorul lui si cit de tare il distrug " incalzindu-l" asa. Nu mai vorbesc ca termina rapid bujiile, pierd o gramada de timp si compromit uleiul aiurea.

dupa cele 20-30 secunde(10chiar) eu pun socul la 1/2 unde are un clik (banuiesc, ca nu e intamplator la 1/2), imi iau echipamentul si plec cu socul 1/2 pana la prima intersectie (sa nu "moara" daca e si putin racoare)

 

OFF - La 4T este recomandat a se schimba numai segmentii si pistonul fara a schimba cilindrul ? :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cele 20-30 secunde(10chiar) eu pun socul la 1/2 unde are un clik (banuiesc, ca nu e intamplator la 1/2), imi iau echipamentul si plec cu socul 1/2 pana la prima intersectie (sa nu "moara" daca e si putin racoare)

 

Faci prost...Nu se merge cu socul tras si cat de putin, ca afumi bujiile si mai mult risti sa il uiti asa si sa te miri de ce consuma garle de benzina. Ori bagi socul de tot si o tii pe la 1500 sau putin mai mult din acceleratie, ori bagi socul si o lasi la relanti pana intra la temperatura ei de lucru normal, adica trece de cold.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faci prost...Nu se merge cu socul tras si cat de putin, ca afumi bujiile si mai mult risti sa il uiti asa si sa te miri de ce consuma garle de benzina. Ori bagi socul de tot si o tii pe la 1500 sau putin mai mult din acceleratie, ori bagi socul si o lasi la relanti pana intra la temperatura ei de lucru normal, adica trece de cold.

in your face, boy!

 

OFF - La 4T este recomandat a se schimba numai segmentii si pistonul fara a schimba cilindrul ? :disappointed:

eu n-am auzit de asa ceva. cred ca in schimb nu prea merita sa schimbi cilindrii ($$$).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu amestec uleiuri si nu am vazut spuma niciodata... Am pus de masina in motocicleta, de motocicleta in masina, si tot asa, n-am avut niciodata probleme. Chestia e ca la masini bag mereu 5w30 si la moto 10w40... dar iarasi, never nici o spuma nici un ca_ca. Uleiul face spuma cu apa, si apa poate aparea si de la condens.

 

Tare de tot primul raspuns, eu pricep de-acolo ca se amesteca uleiul cu compresia si face spuma... lol....

am sugerat ca scapa compresie in baia de ulei si-i agita uleiul...asa se mai verifica masina,scoti in timpul functionarii motorului busonul de la ulei,sa vezi daca arunca ulei in sus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc tuturor pt raspunsuri,in final treaba sta cam asa:

 

o sa scot tot uleiul din motor ,o sa-l las sa se scurga timp de 24h intr-un vas transparent,iar apoi il voi mai lasa alte 24h in vas,pt a vedea daca exista lichid strain in ulei (apa,antigel,benzina),care daca exista ar trebui sa ramana la fund iar uleiul iese la suprafata....

 

eu tind sa cred ca uleiul e ok,facand o spuma incolora,sau de aceeasi culoare cu uleiul si nicidecum o spuma alba-crem persistenta,fapt care ar indica prezenta unor substamte straine in ulei;dar ca sa fiu 100% sigur ca totul e ok o sa fac operatia de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc tuturor pt raspunsuri,in final treaba sta cam asa:

 

o sa scot tot uleiul din motor ,o sa-l las sa se scurga timp de 24h intr-un vas transparent,iar apoi il voi mai lasa alte 24h in vas,pt a vedea daca exista lichid strain in ulei (apa,antigel,benzina),care daca exista ar trebui sa ramana la fund iar uleiul iese la suprafata....

 

eu tind sa cred ca uleiul e ok,facand o spuma incolora,sau de aceeasi culoare cu uleiul si nicidecum o spuma alba-crem persistenta,fapt care ar indica prezenta unor substamte straine in ulei;dar ca sa fiu 100% sigur ca totul e ok o sa fac operatia de mai sus.

Buna hotarire, asa te lamuresti si ne spui si noua ce-ai gasit. Doar ca uleiul nu trebuie scurs 24 ore :cheers: se scurge in 20 minute cvasitot daca motorul e cald. Putin probabil sa fi intrat apa pe orice cale in ulei. Mai probabil este insa ceva benzina sau uleiul ala e mai ciudat. Benzina nu se separa, e foarte miscibila cu uleiul. Daca insa il incalzesti cum ti-am indicat, daca are benzina, v-a lipsi din el dupa operatiune si normal o sa duhneasca in consecinta. Spor! :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...