Sari la conținut

Aprindere Originala Dnepr


Alex_83
 Share

Postări Recomandate

Niprul meu are aprinderea modificata - cu doua bobine de Dacia - care nu prea isi fac treaba cum trebuie respectiv dau scanteie cand vor ele, cand merge in doua pistoane cand intr-unu(de fapt cand nu merge unul cand altul.Suspectez si platina dar si bobinele.As vrea sa o modific inapoi cu bobina originala.

Am luat bobina, dar nu stiu cum sa o pun.Am inteles ca fisele se pun pe bornele din mijloc si ca lamelele tb sa fie la distanta de 9mm.Problema sunt bornele laterale ca nu scrie care-i plusul si care-i minusul pe o parte are o tablita pe care scrie in ruseste gost 3940 - 8 12v partiia 7. Nu pare sa fie explicit ca pe partea aia e plusul. In raport cu suruburile laterale de fixare cum trebuie sa fie bornele laterale? deasupra sau dedesubt?

suruburile laterale de fixare se prind de doua urechi metalice.Trebuie sa dea la masa sau suruburile trebuiesc izolate?

acum am puse doua condensatoare(tot de dacia).Trebuie sa ramana doar unul sau nu mai trebuie deloc.

pe sistemul cu doua bobine reglama platina sa 0,4 - 0,5 si bujiile la 0,7 - 0,8. reglajele raman tot astea sau se schimba?

Daca am omis ceva va rog sa-mi spuneti, ca sa fie trecerea completa pe varianta originala de aprindere.

Asta e bobina.

post-7252-1194800047_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Niprul meu are aprinderea modificata - cu doua bobine de Dacia - care nu prea isi fac treaba cum trebuie respectiv dau scanteie cand vor ele, cand merge in doua pistoane cand intr-unu(de fapt cand nu merge unul cand altul.Suspectez si platina dar si bobinele.As vrea sa o modific inapoi cu bobina originala.

Am luat bobina, dar nu stiu cum sa o pun.Am inteles ca fisele se pun pe bornele din mijloc si ca lamelele tb sa fie la distanta de 9mm.Problema sunt bornele laterale ca nu scrie care-i plusul si care-i minusul pe o parte are o tablita pe care scrie in ruseste gost 3940 - 8 12v partiia 7. Nu pare sa fie explicit ca pe partea aia e plusul. In raport cu suruburile laterale de fixare cum trebuie sa fie bornele laterale? deasupra sau dedesubt?

suruburile laterale de fixare se prind de doua urechi metalice.Trebuie sa dea la masa sau suruburile trebuiesc izolate?

acum am puse doua condensatoare(tot de dacia).Trebuie sa ramana doar unul sau nu mai trebuie deloc.

pe sistemul cu doua bobine reglama platina sa 0,4 - 0,5 si bujiile la 0,7 - 0,8. reglajele raman tot astea sau se schimba?

Daca am omis ceva va rog sa-mi spuneti, ca sa fie trecerea completa pe varianta originala de aprindere.

Asta e bobina.

mai bine pui si tu aprindere electronica.serios! :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..in felul acesta se leaga corect doua bobine(in serie!)...

Nu ai nevoie de doua condensatoare...este o aberatie...

Singurul dezavantaj la folosirea a doua bobine de 12V este scadera puterii ...dar daca faci rost de doua bobine de 6v(trabant , wartburg, ij, cz, jawa...) nu mai este nici o problema.

Si cu 2 bobine de Dacia , scanteia este foarte puternica...numai ca e cam geru sa le ascunzi(eu am reusit sa le inghesui sub rezervor)

Foloseste ruptorul electronic de Tg.Mures (GOTRONIC) si ai sa vezi diferentza!

 

--- Mesaj completat în 11 Nov 2007 21:00 -------------
bobina originala nu are (+) si (-)...

Scanteia se produce diferential intre cele dou iesiri de inalta tensiune, si oricum ai lega plusul si minusul , una din bujii va fi defavorizata...

Este foarte important sa ai reglati bine eclatorii , ca daca nu , atunci bobina va strapunge intern!

Miezul magnetic este izolat , deci nu ai nevoie de nici un fel de nici un fel de izolatori...suruburi saibe si grovere direct la sasiu...

Eu umblu de azi maine 4 ani cu aceleasi 2 bobine de dacia , legate ca si mai sus , si nu am avut probleme niciodata, deci poti sa ai incredere...si sant si un pic de meserie cu , curentul electrit ...deci poti sa ma crezi...

post-3884-1194806760_thumb.jpg

post-3884-1194807597_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tare ...

chestia asta ma intereseaa si pe mine...

 

Drobule o mica intrebare...la aprindere electronica mai trebuie ruptor de-la de

Tg. Mures? ai idee? daca pun 2 bobine de dacie?

 

Sau cum e aprinderea aia de la gaspar la aia cum as putea sa leg 2 bobine de dacie in locul bobinei originale cu care vinee ...

Am inteles de la un baiat ca partea electrica o poate scoate afara cu usurina si lasa intauntru la motor doar senzorul Hall...

 

Tu ce zici? :burnout:

 

si inca ceva...imi cer scuze dar eu nu prea inteleg mare lucru dn schema cu 2 bobine pe care ai pus-o..ai o varianta mai..pe intelesul necunoascatorilor :cheers::D:D

 

 

Merci

te Salut@

Editat de sangre
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tare ...

chestia asta ma intereseaa si pe mine...

 

Drobule o mica intrebare...la aprindere electronica mai trebuie ruptor de-la de

Tg. Mures? ai idee? daca pun 2 bobine de dacie?

 

Sau cum e aprinderea aia de la gaspar la aia cum as putea sa leg 2 bobine de dacie in locul bobinei originale cu care vinee ...

Am inteles de la un baiat ca partea electrica o poate scoate afara cu usurina si lasa intauntru la motor doar senzorul Hall...

 

Tu ce zici? :burnout:

 

si inca ceva...imi cer scuze dar eu nu prea inteleg mare lucru dn schema cu 2 bobine pe care ai pus-o..ai o varianta mai..pe intelesul necunoascatorilor :cheers::D:D

Merci

te Salut@

...la aprinderea elecronica (bezcontactnîi zajiganîe) nu este nevoie de ruptorul electronic de Tg.Mures...este integrat in aprindere..

Aprinderea electronica ruseasca merge si cu doua bobine de dacia legate ca si mai sus...

Aprinderea electronica pe care o am eu nu are senzor Hall , este cu senzor inductiv...

Este varianta cea mai pe intelesul tuturor, colorata si cu cuvinte :bounce: mai mult de atat doar poze , dar atunci trebuie sa avem exact aceiasi aprindere, cu exact aceleasi fire, in exact acelasi garaj ,cu exact la fel de multe sticle goale de vodka V33 si bere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator gabrielradulescu

:burnout: Stai asa drobule! adica dn schema ta (cea cu 2 bobine de daciiiiia) rezulta ca ai pastrat un condensator... uite cum a legat un amic de-a meu bobinele de dacie la un nipru!

 

iti explic mai pe scurt: a tras de la platina un fir la una din bobini( are si aprinderi electronice de Tg.mures , rahat.uri de-alea rosii- cutiute rosii cu led verde), IAR de la bobina respectiva a tras un fir la cealalta bobina de inductie , sau mai bine zis la aprinderea electronica! restul e standard(adica + din instalatia electrica) acuma hai s-o scurtam un pic: nu e tot aia daca tragi un fir de la o bobina de inductie la cealalta,decat daca ai trage doua fire de la platina pt. fiecare bobina de inductie? oricum scanteia e in acelasi timp si la fel de puternica...

 

byye! :cheers:

Editat de gabrielradulescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am incercat asa:

pe platina si bobina originala am pus aprinderea tranzistorizata, practic eliminand doar condensatorul. a mers si merge inca ff bine.

pe platina originala, bobina cu doua iesiri de japoneza si aprindere tranzistorizata. a mers si mai bine, dadea o scanteie traznet, cred ca bobina facea aici jocul mai bine.

ultima varianta cred eu ca este mai buna, pus ca bobina este cu mult mai mica decat 2 bobine de Dacie!

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 bobine de Dacia inseamna consum de 80W la aprindere, ticolino a spus-o. Mai pui lumini , baterie descarcata, si altele si ajungi la limita alternatorului, care degeaba zice ca baga 150 W...Asa ca iti merge prost fiidca nu are curent destul pt scanteie.

Consumul la bobina dubla originala este de de 35W.

In >30 000 km de boxer mi s-a ars doar 1 bobina dubla, ce-i drept noaptea intr-un sat :burnout:.

 

Daca pui 2 bobine trebuie sa pui 2 aprinderi Gotronic, cate una pe fiecare bobina.

E pacat de locasul special pentru bobina din motor, tine una de rezerva si va fi OK.

 

Sau cumpara electronica. Eu nu am bani sa trec la ea, am si hotarat sa mai reduc volumul banilor investiti in fiare :cheers:).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

:burnout: Stai asa drobule! adica dn schema ta (cea cu 2 bobine de daciiiiia) rezulta ca ai pastrat un condensator... uite cum a legat un amic de-a meu bobinele de dacie la un nipru!

 

iti explic mai pe scurt: a tras de la platina un fir la una din bobini( are si aprinderi electronice de Tg.mures , rahat.uri de-alea rosii- cutiute rosii cu led verde), IAR de la bobina respectiva a tras un fir la cealalta bobina de inductie , sau mai bine zis la aprinderea electronica! restul e standard(adica + din instalatia electrica) acuma hai s-o scurtam un pic: nu e tot aia daca tragi un fir de la o bobina de inductie la cealalta,decat daca ai trage doua fire de la platina pt. fiecare bobina de inductie? oricum scanteia e in acelasi timp si la fel de puternica...

 

byye! :cheers:

 

 

asa e la ij jupiter...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 bobine de Dacia inseamna consum de 80W la aprindere, ticolino a spus-o. Mai pui lumini , baterie descarcata, si altele si ajungi la limita alternatorului, care degeaba zice ca baga 150 W...Asa ca iti merge prost fiidca nu are curent destul pt scanteie.

Consumul la bobina dubla originala este de de 35W.

In >30 000 km de boxer mi s-a ars doar 1 bobina dubla, ce-i drept noaptea intr-un sat :burnout:.

 

Daca pui 2 bobine trebuie sa pui 2 aprinderi Gotronic, cate una pe fiecare bobina.

E pacat de locasul special pentru bobina din motor, tine una de rezerva si va fi OK.

 

Sau cumpara electronica. Eu nu am bani sa trec la ea, am si hotarat sa mai reduc volumul banilor investiti in fiare :cheers:).

Aleko o fi spus Ticolino 2 bobine 75W. Dar nu este asa pt.ca lucreaza in contratimp deci tot 35W consuma chiar daca sunt 2 bobine. Cunsumul se injumatateste daca motorul este in 4 timpi.

Cu bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...drobu are dreptate (doar asa poti utiliza doua bobine de dacia). Problema este ca el le-a legat in serie nu in paralel, asta inseamna ca tensiunea se v-a injumatati pe fiecare bobina, puterea sacade proportional, deasemeni si scinteia. La sistemul de aprindere cu scinteie dubla, bobina are o alta constructie, adica circuitul din secundar se inchide doar prin bujii catre masa, nu prin baterie. Corect ar fi fost sa foloseasca o bobina de dacia injectie monopunct (BOSCH), folosind doar unul dintre circuite (ea avand doua). In plus ar fi avut al doilea circuit ca rezerva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator gabrielradulescu

:P OK cristi 57! SI DE UNDE SE POATE ACHIZITIONA O BOBINA DUBLA?(Numa de nipru sa nu fie...cel mai frumos ar fi de japoneza..da' nu de la dezmembrari...) si cat e bobina aia de dacie injectie monopunct? si despre ce sisteme vorbesti?! e electronica sau cum?! e mai mica decat asta normala de dacie? :burnout: ....

 

sa indraznesc sa intreb cat costa o bobina dubla de japoneza NOUA? :D

 

sau daca are cineva o idee vaga despre pretul bobinelor duble japoneze noi!ca de rah.aturi SH eu m-am "CAM" saturat... :bounce: cum zicea unu' din targ care vindea un kawasaki nitel "obosit" de prin 1988... : "frate , cea mai buna masina e aia NOUA...NU CRED SA FACA EXCEPTIE MOTOCICLETELE..DIMPOTRIVA :P "

 

 

cred ca stia el ce spune... :D

 

 

ciao! :cheers:

 

 

ceva de genul asta? uita-te in link mai spre sfarsitul paginii ca descrie functionarea bobinii de inductie dubla :P http://www.autoconcret.ro/index.php?option...1&Itemid=41

Editat de gabrielradulescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate, link-ul mentionat descrie exact bobina de care vorbeam, problema este ca sistemul pe care-l doresti este prea scump si incomplet. Eu am citit parerile pro si contra si mi-am expus doar parerea in acest caz.

 

Pe scurt: 1 - comanda tranzistorizata nu te v-a satisface (acea de tg, mures) vei avea o scinteie mai buna la turati mici si medii, la turatie mare proasta datorita inertiei platinei bobina conteaza mai putin in aceasta situatie;

 

2 - o solutie mai buna si nu foarte scumpa este aprinderea cu descarcare capacitiva (acea electronica cu tiristor), avantaj scinteie foarte buna la orice turatie (in cazul dnepr- ului max 14000rot/min), chiar si la tensiuni de pina la 6V, bobina de inductie ramine cea originala, iar timpul de alimentare foarte scurt o v-a solicita foarte putin marindu-i fiabilitatea (eu personal nu stiu pe cineva care folosind acest system sa aiba probleme cu bobina vreodata), scapi si de inertiile platinei care nu mai conteaza, totusi nu scapi de platina. Daca adaptezi senzor de orice tip, inseamna sa renunti si la centrifugal… si nici nu mai discutam;

 

3 - Solutia cea mai buna dupa parerea mea, si mai ieftina, testata si de bubaq este aprinderea electronica cu procesor creata de rusi pt ural, comercializata se pare de gaspar pe la 300 roni. Solutie pe care o sa o adopt si eu cit de curind. Avantaje: scapi de platina, centrifugal, reglaje, dureri de cap, etc. se monteaza usor, nu trebuie sa faci modificari. Avansul este variabil functie de turatie motor. Se pare ca modulul electronic se monteaza in locul centrifugalului, zona este destul de fierbinte, si trebuie cautata o solutie de recire, ventilatie sau gasit o alta locatie a lui.

 

O bobina bosch de nova costa peste 300 roni, asa ca fa si tu un calcul simplu… mai vorbim. :burnout:

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niprul functioneaza in turatii mici si medii, axa cu came nu trece de 10 000 rot/min. Asa ca aprinderea Gotronic este foarte buna pt o scanteie buna fara ezitari si pastrarea sistemului clasic care nu se arde din senin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te kaci in ea aprindere ruseasca! pui aprindere cu senzor de la gotronic. si nu renunti nici la centrifugal.

cat costa solutia ta? .. si daca tot nu renunti la centrifugal, de ce sa renunt la platina? ..care este avantajul?

 

--- Mesaj completat în 12 Nov 2007 21:11 -------------

Niprul functioneaza in turatii mici si medii, axa cu came nu trece de 10 000 rot/min. Asa ca aprinderea Gotronic este foarte buna pt o scanteie buna fara ezitari si pastrarea sistemului clasic care nu se arde din senin.

..posibil sa ai dreptate (in general problemele apar de la platina si cama ca re dupa cum bine stim nu este executata foarte precis)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

cat costa solutia ta? .. si daca tot nu renunti la centrifugal, de ce sa renunt la platina? ..care este avantajul?

 

<small>--- Mesaj completat în 12 Nov 2007 21:11 -------------</small><br/>

..posibil sa ai dreptate (in general problemele apar de la platina si cama ca re dupa cum bine stim nu este executata foarte precis)

 

 

avantajul este consistenta scanteii si a avansului, nu mai e acum la 2 mm si dupa aia la 2.2 fara ca sa schimbi turatia. nu mai pierde nici o scanteie cum face platina, consuma mai putin, urca mai usor in ture. senzorul se pune exact in locul platinei mobile, cea fixa ramane pe post de suport. asa nu se pierde nici centrifugalul. pretul este sub 1/3 din cel al aprinderii rusesti. cauta userul gotronic, vorbeste cu omul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...