gn77b Postat Martie 24, 2008 Share Postat Martie 24, 2008 Deoarece un mecanic a aruncat o privire la ea si mi-a zis ca lantul e ok, nu m-am mai uitat si eu. Dar ieri avind in vedere ca l-am curatat si uns, am observat ca jocul variaza (lucru normal din cite am inteles). Intrebarea e daca un joc care variaza intre cca 2.5 si 4.5 cm e normal. Am iesit cu un amic ieri si mi-a spus ca lantul joaca foarte tare si scoate si zgomot, lucru pe care l-am observat si eu punind-o pe cricul central, dar m-am gindit ca e din cauza ca nu merge in sarcina iar motorul nu era incalzit (nu era chiar constanta turatia). Am mai observat si ca pe alocuri lantul e putin intepenit. Cum imi dau seama daca e cazul de schimbat kitul sau doar de intins? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Martie 24, 2008 Share Postat Martie 24, 2008 nu cred ca este normal sa ai uzura inegala. mai ales difernte de 2 cm. cum testezi. o ridici, si incepi sa strangi lantul la jocul recomandat. daca dupa aceea invarti de roata si are momente cand se intepeneste, si momente cand se invarte liber, atunci il arunci si iti iei un kit complet. stiu ca nu lantul se uzeaza inegal, ci pinioanele( poate ma insel). la un astfel de lant nici nu ai cum sa reglezi practic jocul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 31, 2008 Autor Share Postat Martie 31, 2008 Am reglat jocul si l-am adus inr-un punct in care se incadreaza aproximativ in limitele specificate (2.5-3.5 cm). Am uitat sa fac testul cu rotirea rotii. Totusi, care e criteriul "oficial" dupa care i se spune unui lant RIP? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oxigen72000 Postat Aprilie 1, 2008 Share Postat Aprilie 1, 2008 Am reglat jocul si l-am adus inr-un punct in care se incadreaza aproximativ in limitele specificate (2.5-3.5 cm). Am uitat sa fac testul cu rotirea rotii. Totusi, care e criteriul "oficial" dupa care i se spune unui lant RIP? sal..incearca si tu sa strangi lantu cum s a lasat,cum vezi ca a facut burta strange-l ca daca mergi cu el asa iti strici foaia si pinionu pentru ca subtiezi zimti aceia,iar lantul de obicei il schimbi cand e strans la maxim si tot e lasat ...si apropo vezi sa nu faci cum fac majoritatea sa te duci la un amic sau intr un service si sa i rogi pe aceia sa iti scoata o zala ,ca risti mai tarziu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 1, 2008 Autor Share Postat Aprilie 1, 2008 si apropo vezi sa nu faci cum fac majoritatea sa te duci la un amic sau intr un service si sa i rogi pe aceia sa iti scoata o zala ,ca risti mai tarziu Nici nu mi-a trecut prin cap. Multam de raspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
oxigen72000 Postat Aprilie 1, 2008 Share Postat Aprilie 1, 2008 si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mau Postat Mai 6, 2008 Share Postat Mai 6, 2008 Jocul care variaza este primul semn ca trebuie sa incepi sa pui bani deoparte pt un kit de lant nou. PS - nu face gresala sa schimbi doar lantul, este mai mult decat recomandata schimbarea intregului chit deoarece un lant nou pus pe foaie si pinion vechi se va uza extrem de rapid Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 7, 2008 Share Postat Mai 7, 2008 Iar in perioada in care mai mergi cu motocicleta cu lantul uzat nu forta, mergi cuminte fara excese de nici un fel. Ruperea lantului in mers poate fi fatala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 7, 2008 Autor Share Postat Mai 7, 2008 Iar in perioada in care mai mergi cu motocicleta cu lantul uzat nu forta, mergi cuminte fara excese de nici un fel. Ruperea lantului in mers poate fi fatala. Too late O sa fiu atent de acuma-ncolo, si promit c-o duc cit de repede la doctor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Mai 7, 2008 Share Postat Mai 7, 2008 Cum imi dau seama daca e cazul de schimbat kitul sau doar de intins? dacă vezi că se cam termină întinzătoarele (mă rog, posibilitatea lor de a întinde lanțul) e gata . de obicei se dă în manual o variație maximă a lungimii (lanțul scos Âşi întins pe jos ... uzat vs nou). dacă vrei, mă uit la mine ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 7, 2008 Autor Share Postat Mai 7, 2008 dacă vezi că se cam termină întinzătoarele (mă rog, posibilitatea lor de a întinde lanțul) e gata . de obicei se dă în manual o variație maximă a lungimii (lanțul scos Âşi întins pe jos ... uzat vs nou). dacă vrei, mă uit la mine ... Loc de intins mai e destul. Jocul la mine e specificat 2.5-3.5 cm, dar, cum am spus, problema e ca mi se pare cam prea inegala uzura. Adica, ar fi 2 variante de reglat: sa-l intind astfel incit in unele locuri sa fie in norma iar in altele prea larg, sau sa fie prea intins in unele locuri si cum trebuie in rest. Cred ca tot un mecanic tre' sa se uite pina la urma. Dar intuitia mea masculina imi zice ca o sa ajung sa-l schimb. Nu de alta, dar am observat ca la viteze mici, sa zicem 40km/h, daca trag ambreiajul sau o las pe liber, scoate un sunet suspect, periodic, la interval de o secunda sau ceva mai putin, si mai mult de atit, se simte cum miscarea motocicletei e cumva neuniforma (repet, numai cu motorul decuplat). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Mai 7, 2008 Share Postat Mai 7, 2008 In manualul de service, pt a determina uzura se da ( pt Kawa mea de ex ) lungimea maxima peste 20 zale, undeva la 323 mm ( repet, pt modelul asta de motor). In mod sigur si pt bandit ai ceva asemanator, verifica in manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buster Postat Mai 7, 2008 Share Postat Mai 7, 2008 sunt primele semne de uzura ale lantului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 7, 2008 Autor Share Postat Mai 7, 2008 Deci, ca sa recapitulez: lantul se schimba daca: - uzura variaza prea tare SAU - intinzatorul a ajuns la capat Am priceput corect? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Mai 7, 2008 Share Postat Mai 7, 2008 (editat) dacă ai uzură inegală e rău (adică distanțe diferite la acelaÂşi nr de zale în locuri diferite) dacă ai întins la max din întinzător iar e rău (schimbi Âşi tu înainte de acestă situație extremă dacă lungimea măsurată la un anumit nr de zale (dat în manual) depăÂşeÂşte o anumită limită (dată tot acolo) iar e rău schmbi tot kitul (lanț, foaie, pinion) faza cu întinzătorul la max e valabilă doar dacă ai călcătura dată de producător ... dacă te joci cu dimensiunea foilor Âşi a pinioanelor, nu mai e un reper aÂşa de clar (e posibil să mai scoți o za la nevoie) ... dar asta se întîlneÂşte mai mult la enduro & co, mai puțin la stradale cea mai bună treabă (dacă te obsedează subiectul) este alungirea la un nr de zale dată de manual. Loc de intins mai e destul. Jocul la mine e specificat 2.5-3.5 cm, dar, cum am spus, problema e ca mi se pare cam prea inegala uzura. Adica, ar fi 2 variante de reglat: sa-l intind astfel incit in unele locuri sa fie in norma iar in altele prea larg, sau sa fie prea intins in unele locuri si cum trebuie in rest. cum ți-ai dat seama că e inegală uzura ? moto cu roata spate ridicată în aer (pe stander) Âşi scoasă din viteză ? ... Âşi ai observat burți diferite ale lanțului ? dacă da, trebuie să schimbi kitul. dacă moto era pusă jos sau în viteză, nu e chiar aÂşa de relevant ... Editat Mai 7, 2008 de bibi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Mai 7, 2008 Share Postat Mai 7, 2008 Eu stiu ca lantul se verifica asa: se apuca lantul din zona coroanei (pinionului) spate si se trage de el spre inapoi. Daca se va departa mai mult de 2 - 3 milimetri de pe coroana, se va mai intinde putin iar daca intinderea e deja maxima, se va schimba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Mai 7, 2008 Share Postat Mai 7, 2008 întinderea aia variază ... la enduro - cross este mult mai mare decît la stradale noi discutăm de alungirea lanțului ... cel mai corect cu Âşublerul (după manual) ... ( eu n-am făcut aÂşa niciodată ... la mine nu e o chestie critică ) @Lupu -> coroana din spate = foaie; coroana din față = pinion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 7, 2008 Autor Share Postat Mai 7, 2008 (editat) cum ți-ai dat seama că e inegală uzura ? moto cu roata spate ridicată în aer (pe stander) Âşi scoasă din viteză ? ... Âşi ai observat burți diferite ale lanțului ? dacă da, trebuie să schimbi kitul. dacă moto era pusă jos sau în viteză, nu e chiar aÂşa de relevant ... In parcare, dat motocicleta in fata cite 10-15 cm si verificat jocul cu mina, cu ea pusa pe cricul lateral. Erau portiuni in care atingea bascula, si altele in care mai avea destul pina sa ajunga la ea. Apoi am pus-o pe cricul central si-am lasat-o sa mearga asa (motorul pornit si bagata in viteza). Lantul se misca destul de urit sus-jos. LE: in manual zice ca jocu' se masoara cu ea pusa pe cricul lateral si nu zice nimic de bagat/scos in/din viteza. Nu prea pricep de ce e relevant :-? Editat Mai 7, 2008 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Mai 8, 2008 Share Postat Mai 8, 2008 (editat) Jocul este una iar alungirea lanțului este alta. Poți avea jocul reglat ca la carte cu un lanț uzat dincolo de limite. Întinzi lanțul din întinzătoare pînă obții jocul ăla din cartea ta (2.5 cm - atenție la locul unde se măsoară !), dar asta nu înseamnă că lanțul este bun ! Ca prim simptom ar fi că după un joc reglat ca la carte, după o scurtă perioadă de timp, lanțul face burtă Âşi necesită din nou întindere -> va necesita schimbare. A doua problemă care poate apărea ar fi să ai un lanț, care global vorbind, se încadrează în limitele normale, dar este întins neegal. Ridici spatele (stander sau cric central, dacă există), Âşi verifici dacă jocul lanțului (sau burta, sau cum vrei tu să-i spui) este egală în diverse locuri (scoți din viteză Âşi învîrți roata, măsurînd succesiv jocul în diverse locuri). Fă un tur complet al lanțului ca să fii sigur. Important. Înainte de măsurătorile astea spală bine Âşi poponeataăță lanțul temeinic ... este posibil să ai mizerie care să gripeze anumite zale ... astfel să ai joc inegal doar în aparență. Eu, personal, am schimbat lanțul în momentul în care vedeam că trebuie să-l întind relativ des. Nu mi-am bătut capul cu măsurători foarte complicate. am scris c_u_r_ă_ț_ă Âşi robotul siteului a înlocuit cu poponeț_ăță ... să înțeleg că e un site poponar ? Editat Mai 8, 2008 de bibi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 8, 2008 Autor Share Postat Mai 8, 2008 Hai dom'le, nu ma mai faceti obsedat de lanturi si chestii Tocmai am fost in fata si-am pus-o pe central. M-am uitat f atent la lant cind merge. E clar pizdit. Are un punct in care evident salta tare. Nu mai zic ca scoate un zgomot de ai zice ca un dinte de la pinionul motor e rupt. Cind ma gidnesc c-am forjat-o asa ma cam trece un fior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Mai 8, 2008 Share Postat Mai 8, 2008 acelasi lucru l-am patit si eu. La mine distanta intre cele 2 role tinute de zaua de inchidere e mai mare cu 2 mm decat in rest. Nu stiu daca asa a fost mereu, daca a cedat in timp, cert e ca de o vreme am sesizat problema. Eu voi schimba tot kitul de lant, dar pana una alta mi-am gasit o noua za pt lantul meu 530 si o voi schimba pe asta. Vom vedea daca asa se rezovla problema. Verifica daca nu cumva locul unde sare lantul este in zona de inchidere a lantului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 8, 2008 Autor Share Postat Mai 8, 2008 O fi si de acolo, da-mi bag ... in el de kit. E evident ca uzura nu e inegala doar intr-un singur loc. N-are sens sa-mi risc viata pt. citeva mlioane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Mai 8, 2008 Share Postat Mai 8, 2008 (editat) e super să ți se rupă lanțul în mers ... am auzit de un caz ... gîndeÂşte-te numai prin parbrizul cui va poposi @Skywalker ... luață-vă lanțuri cu nituire ... Editat Mai 8, 2008 de bibi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 8, 2008 Autor Share Postat Mai 8, 2008 Asadar, care imi faci rost rapid de un kit DID? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Mai 9, 2008 Share Postat Mai 9, 2008 am coborat o panta si am oprit morotul. se aude, asa cum spunea si cineva mai inainte, un zgomot "inegal", sa zic asa. deci e de la lant? norocul meu ca kitul nou asteapta sa fie pus pe moto. pacat ca lantul vechi ar mai fi mers intins totusi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.