x86 Postat Mai 23, 2010 Share Postat Mai 23, 2010 Anul trecut, prin toamna a inceput sa-mi patineze ambreiajul si in primavara am schimbat placutele de ambreiaj si arcurile. Am facut de atunci aprox. 3000km. Vreo 2900km cu ulei Procycle dupa care am schimbat capacul de la ambreiaj cu altul (se stricase un filet si n-am vrut sa ma complic). Daca tot am desfacut motorul, am schimbat 5w40-ul Procycle cu Motul 5100 15w50. Uleiul l-am schimbat pt ca uneori schimba vitezele destul de greu si credeam ca-i din cauza uleiului. Dupa ce-am pus capacul, uleiul, am gasit un reglaj la cablu si mergea foarte bine, mult mai ok decat inainte. Dupa cateva zeci de km prin oras, a inceput sa se manifeste la fel la schimbatul vitezelor: cateodata nu puteam sa o scot la neutru, trebuia sa las ambreiajul si sa-l mai trag odata, la fel si in a 2-a daca vroiam sa bag in prima treapta. La fel a facut si anul trecut, inainte sa schimb ambreiajul, dar foarte, foarte rar, de asta am zis ca-i ceva reglaj de la cablu. Ieri am facut o tura de 40km majoritatea pe drumuri neasfaltate, dupa cateva zile ploioase erau multe balti si am mers incet, l-am tinut mai mult in I-a si foarte rar in a II-a. La un moment dat, a inceput sa nu se mai traga ambreiajul complet. Tineam ambreiajul tras, bagam I si motorul incepea sa traga. Aveam trusa de scule la mine, am incercat sa caut un punct de reglaj la cablu. N-am reusit sa-l fac sa decupleze complet, pt inceput daca in I-a sau a II-a tineam apasate franele motorul nu murea. L-am dus asa pana acasa vreo 10Km. In apropiere de casa nu mai decupla mai deloc. A fost distractiv sa conduc in oras fara ambreiaj. Astazi, am desfacut ambreiajul si l-am montat iar. Toate operatiunile pana acum le-am facut cu manualul de reparatie in fata. L-am montat dupa manual, dar n-am reusit sa fac mare lucru. Acum, cand trag ambreiajul si bag I-a, incepe sa traga dar foarte slab, il tin pe loc numai cu picioarele fara frana. Am pus de test capacul vechi, acelasi rezultat. Ambreiajul se simte ca si cum n-ar mai avea cursa completa, inainte puteam sa-l trag pana sa atinga maneta mansonul, acum nu pot mai mult de jumatate. A mai patit careva asa ceva? Vreo idee? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 23, 2010 Share Postat Mai 23, 2010 Una dintre componente cedeaza treptat (cablul, bolturile de la capete sau camasa exterioara) si nu mai permite cursa completa. Eu aici as incepe verificarile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
x86 Postat Mai 23, 2010 Autor Share Postat Mai 23, 2010 Cablul pare ok, dar maine il dau jos si-l verific. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victora$ Postat Mai 23, 2010 Share Postat Mai 23, 2010 camasa exterioara a cablului de ambreiaj poate nu prezinta nimic suspect dar la actionarea manetei se comprima.mai mult sau mai putin,in cazul tau posibil mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 nu cumva pa placa de presiune mai ai un reglaj? adica intre alea 5 suruburi (in mijloc) care string ambreiaju/placa de presiune. poate s-o fi modif ala.ce zice cartea ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Si eu pariez pe cablu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
x86 Postat Mai 24, 2010 Autor Share Postat Mai 24, 2010 Bad news. Cablul este in regula, l-am dat jos, l-am uns, l-am incolacit in toate unghiurile posibile si se misca liber, se roteste. Ca sa fiu sigur am incercat cu alt cablu, il aveam pe acasa de backup si se comporta la fel. Din cate am vazut, nu exista niciun reglaj pentru placa. Nici in manual nu mentioneaza. Am schimbat si tija care ii actionata de cablu si misca pull rod-ul din schema. Multam' la toti pt raspunsuri, speram sa fie ceva simplu. Nu mai am nici timp si nervi sa-mi bat capul cu el. Il duc in service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Nu ai mentionat daca discurile de ambreaj au grosimea minima... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pachemon Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 din ceea ce am citit aici raspunsul si rezolvarea este cat se poate de simpla. totul se intampla din cauza uleiului. du-te in sercice cu ea si ia si sticla de ulei cu tine. pe langa reglajele fine care trebuiesc facute ca pentru ambreiaj nou foloseste si uleiul care este recomandat de producator... au patit si altii. (si asta a fost rezolvarea = uleiul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 (editat) pai daca-s subtiri patineaza sau cupleaza foarte sus, in nici un caz nu decupleaza... p.s. pentru superstitiosii care spun ca patineaaza ambreiajul de la nush ce ulei, mai lasati-o balta, mai ales ca omul a pus un motul care cel mai probabil e moto, mai greu se gaseste auto la noi... Editat Mai 24, 2010 de stress_L&P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
x86 Postat Mai 24, 2010 Autor Share Postat Mai 24, 2010 Placutele mai au destul pe ele. Se vede la ochi ca arata mult mai bine decat cele pe care le-am scos in iarna. Plus ca au 3000km, nu vad cum sa se uzeze asa repede. Uleiul este moto, semi-sintetic, 15w50. Am mai avut 2 ture de Repsol sintetic 15w50, Motul 10w40 semi si Procycle 5w40 iarna asta (am facut vreo 300km la 1-2 grade plus ca m-am mai dat prin oras) si niciunul nu a facut probleme. Acum am pus un ulei mai gros pt ca il cam arde. Apropo de ulei de masina + ambreiaj nou... a pus un prieten asa ceva si a mers fara probleme multi km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrina_gsr Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 din ceea ce am citit aici raspunsul si rezolvarea este cat se poate de simpla. totul se intampla din cauza uleiului. du-te in sercice cu ea si ia si sticla de ulei cu tine. pe langa reglajele fine care trebuiesc facute ca pentru ambreiaj nou foloseste si uleiul care este recomandat de producator... au patit si altii. (si asta a fost rezolvarea = uleiul) da, are ulei auto si nu-e bun!!! scoatel si pune ulei moto, asa a zis pretenu meu sa zic am patito si noi la mine la gsr, am pus ulei si nu a mers ca patina cand decupl-a si nu mai mergea bine si am schimbat uleiu si e moto acum si merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Placutele mai au destul pe ele. Se vede la ochi ca arata mult mai bine decat cele pe care le-am scos in iarna. Plus ca au 3000km, nu vad cum sa se uzeze asa repede. Uleiul este moto, semi-sintetic, 15w50. Am mai avut 2 ture de Repsol sintetic 15w50, Motul 10w40 semi si Procycle 5w40 iarna asta (am facut vreo 300km la 1-2 grade plus ca m-am mai dat prin oras) si niciunul nu a facut probleme. Acum am pus un ulei mai gros pt ca il cam arde. Apropo de ulei de masina + ambreiaj nou... a pus un prieten asa ceva si a mers fara probleme multi km. Ignora aberatiile cu uleiul ale celor care au postat mai sus - nici macar nu citesc ce ai scris si se "screm" sa raspunda. La prima vedere pare sigur cablul, sau maneta, sau levierul de jos, sau reglajele, exact cum ai zis si tu: parca ambreiajul nu mai are cursa completa de debreiere. Pai hai sa o luam logic: Daca intr-adevar cablul si maneta si levierul de jos sunt OK, atunci ce altceva ar putea "scurta" cursa? Discurile, nu? Discurile s-au "umflat". E posibil asa ceva? Nu. Atunci ce? Probabil s-au deformat si atunci e clar ca agata oricum ai da-o. Care din ele se pot deforma? Cele de metal. Alea le-ai schimbat atunci cand ai schimbat ambreiajul? Nu. Pentru ca de obicei nu se schimba si de obicei nu se deformeaza. Dar daca discurile de ferodo montate nu au aceleasi caracteristici cu cele originale, se poate ca discurile de metal sa se frece de ele excesiv si sa se incinga si sa se .. deformeze. Alta explicatie logica nu am, si spun inca odata - toate presupunerile le fac in cazul in care tot sistemul de debreiere: cablu, maneta, levier, mecanismul de impingere din capac (cu cremaliera sau cum o fi el) este OK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 (editat) Mai poate fi inca un lucru: cursa placii de presiune sa nu fie completa, sa existe ceva care nu ii permite sa depreseze complet (ceva intre spirele arcurilor?), facand ca tu sa nu mai poti trage complet maneta si ambreiajul sa ramana partial cuplat. Nu o duce la service, ca nu e mare lucru. Toate cele bune! Editat Mai 24, 2010 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Placutele mai au destul pe ele. Se vede la ochi ca arata mult mai bine decat cele pe care le-am scos in iarna. Plus ca au 3000km, nu vad cum sa se uzeze asa repede. Uleiul este moto, semi-sintetic, 15w50. Am mai avut 2 ture de Repsol sintetic 15w50, Motul 10w40 semi si Procycle 5w40 iarna asta (am facut vreo 300km la 1-2 grade plus ca m-am mai dat prin oras) si niciunul nu a facut probleme. Acum am pus un ulei mai gros pt ca il cam arde. Apropo de ulei de masina + ambreiaj nou... a pus un prieten asa ceva si a mers fara probleme multi km. Verificarea discurilor de ambreaj nu se face "la ochi", pune sublerul pe ele. Suna a cursa prea mica care nu permite reglajul, ori prea strans si da sa plece de pe loc, ori prea larg si nu mai cupleaza bine. Daca cablul e in regula, singura explicatie ar fi discurile uzate... desi poate fi o problema mecanica sau o greseala de montaj. Apropo, in capatul tijei de la placa de presiune e o bila... o mai ai? Uleiul nepotrivit nu cauzeaza acest gen de probleme, in cel mai rau caz patineaza la ture mari in sarcina. Ride SAfe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Capacul care l-ai pus tu are garnitura sau e inchis cu silicon ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 (editat) Verificarea discurilor de ambreaj nu se face "la ochi", pune sublerul pe ele. Suna a cursa prea mica care nu permite reglajul, ori prea strans si da sa plece de pe loc, ori prea larg si nu mai cupleaza bine. Daca cablul e in regula, singura explicatie ar fi discurile uzate... desi poate fi o problema mecanica sau o greseala de montaj. Apropo, in capatul tijei de la placa de presiune e o bila... o mai ai? Uleiul nepotrivit nu cauzeaza acest gen de probleme, in cel mai rau caz patineaza la ture mari in sarcina. Ride SAfe! bila? nu vorbim de comuniste aici si bag mana-n foc ca nu exista nici o bila la motorul lui... ma rog, exista la unele japoneze dar la xtz SIGUR nu... Editat Mai 24, 2010 de stress_L&P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
x86 Postat Mai 25, 2010 Autor Share Postat Mai 25, 2010 Capacul care l-ai pus tu are garnitura sau e inchis cu silicon ? Garnitura, noua. bila? nu vorbim de comuniste aici si bag mana-n foc ca nu exista nici o bila la motorul lui... ma rog, exista la unele japoneze dar la xtz SIGUR nu... N-am vazut nicio bila pe acolo, nici cand l-am desfacut data trecuta si nici acum. O sa caut, dar nu cred ca aveam cum s-o pierd ca am lucrat atent. Va multumesc pt sfaturi si idei, o sa mai incerc dar pana in weekend nu cred sa apuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 bila? nu vorbim de comuniste aici si bag mana-n foc ca nu exista nici o bila la motorul lui... ma rog, exista la unele japoneze dar la xtz SIGUR nu... Sa'ti iei si niste manusi... ca sa nu te arzi! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
x86 Postat Mai 25, 2010 Autor Share Postat Mai 25, 2010 Al meu n-are bila . Ma speriasem, am mai pierdut arcul de sub surubul care regleaza benzina la relantiu si-am stat 2 saptamani pana mi-a venit. Am dat si o gramada de bani pt un arc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 Reperul numarul 17 il ai? Din cate stiu are un rol important la debreiere, ajuta discurile sa se dezlipeasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
x86 Postat Mai 25, 2010 Autor Share Postat Mai 25, 2010 Reperul numarul 17 il ai? Din cate stiu are un rol important la debreiere, ajuta discurile sa se dezlipeasca. Este. Pus in pozitia indicata de manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 Nu mai am nici o idee.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
x86 Postat Mai 25, 2010 Autor Share Postat Mai 25, 2010 (editat) Nu mai am nici o idee.. Sper totusi sa fie o greseala de montaj. O sa-l desfac in weekend si analizez fiecare piesa in parte. Cea mai simpla posibiliate, piesa 15 sta intr-o gaura din capac. Poate, cum am schimbat capacele sa nu-i placa ceva pe acolo si sa se blocheze. Editat Mai 25, 2010 de x86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 Da, clar, daca acea "push rod" se blocheaza normal ca nu face toata cursa, eu cand am scris mai sus am spus de multe ori ca exclud mecanismul de actionare - care de altfel e cel mai probabil sa aiba ceva. Trebuia sa folosesti fiecare capac cu piesa lui 15 aferenta, asta in caz in care capacul nou a venit cu tot cu piesa 15 si ce mai e pe acolo.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.