Sari la conținut

Probleme - Pastile Gs 500


Postări Recomandate

Salut. De curand mi-am facut motorul , totul nou si original suzuki (pistoane, boltz-uri, segmenti, cuzineti, simeringuri supape, garnituri, pastile, lantz distrib. , etc etc...)

 

Am montat motorul si l-am pornit - a pornit fara probleme :baldy:

 

Problema pe care o intalnesc acum este urmatoarea:

 

- DOAR cu motorul cald (adica incins bine)

- DOAR UNEORI

- DOAR la relanti

- se aud batai in chiulasa de genul clack-ckack-clack - un zgomot metalic.

 

Distributia este de tipul cu axele cu came in chiulasa si cu pastile. Am verificat jocurile pastilelor (cred ca am facut chestia asta de cel putin 10 ori) si se incadreaza in limitele date in manual.

 

Deoarece zgomotul este mai persistent intr-o parte a chiulasei am schimbat pastila respectiva cu una mai mica , deci jocul s-a marit - zgomotul aproape a disparut. Spun aproape deoarece se mai aude din cand in cand , dar nu mai e in acea zona si se aude mai incet. Am montat la loc pastila cu joc mic , si iar a aparut zgomotul.

 

Am vorbit cu mai multi mecanici si mi-au spus ca e posibil ca jocul sa fie totusi prea mic (chiar daca este cel din manual), si ca dupa vreo 1000km ar trebui sa imi fac probleme. Momentan am vreo 350 Km. Motorul trage bine, porneste bine, uleiul este curat ca nou.

 

Am cautat pe forumul GStwin.com si am gsit problema asta la mai multi . Motoarele acestora erau motoare in general noi (8-9000km). Acolo se spunea ca lantzul de distributie ar avea un joc lateral!!! :baldy: .

 

 

Intrebarea mea este : a mai patzit cineva asa ceva ? :baldy:

 

 

Multumesc.

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca nu prea multi au avut aceasta problem.

 

Am tot cautat si vorbit cu cei de pe gstwin.com si am gasit ca ar fi ceva legat de "cam shaft end play" - care nu sunt sigur ce inseamna , dar banuiesc "jocul axial al axului cu came".

 

Mentionez ca axele cu came au o "shaiba" care cred ca indeplineste si rolul de cuzinet axial. Am opservat ca axul cu came are un joc axial cam de 1mm .

 

pun si un filmuletz unde se poate asculta ce si cum.

 

stiti careva cum se traduce "cam shaft end play" ?

 

Multumesc.

72R50008_PC.avi

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Google dupa "end play" si pe prima pozitie gasesti asta: Definition: The measured amount of axial movement in a shaft.

 

... deci ai inteles bine, desi nu as crede ca asta e cauza.

 

 

Cat despre sunet, se aude intr-adevar foarte clar bataia. (Poti asculta si mai bine motorul astupand cu palma gura tobei.) Nu sunt totusi sigur ca e ceva anormal.

In mers se comporta normal? Esti sigur ca ai masurat corect jocul supapelor? Cotele sunt sigur cele bune? Lantul de distributie e intins? Axele cu came sunt sigur "pe punct"? Ai ungere suficienta in chiulasa?

Daca da, las-o asa cum este, ca probabil asa trebuie sa faca. Daca "linistesti" motorul scotand supapele din parametrii, poti da in altele (supra-incingerea supapelor, performante reduse).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok. multumesc. se pare totusi ca problema este destul de des intalnita. Si cum spuneam, am verificat, demontat si montat de multe ori distributia (axe cu came, pastile etc...). dupa multe cautari singurul lucru de care ma pot lega este acel joc axial , care la mine exista si e (vazut la ochi si simtzit la mana) in jur de 1mm (poate fi mai mult sau mai putin). in rest totul este nou iar jocurile sunt cele din manual.

 

in rest motorul trage bine , am demaraj, nu l-am dus mai mult de 5000 rot /min ca sunt inca in rodaj. dar cu motorul turat nu se aude nici un zgomot ciudat.

 

Mai caut.

Merci oricum.

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de lasat poate sa o lase un timp, ca si eu merg la fel

dar sigur nu trebuie sa faca asa

a mea are 19.000 de km si a inceput cam de anul trecut sa faca asa

e un zgomot NEREGULAT deci, nu are cum sa fie normal la un motor de GS

nu ma pricep la mecanica foarte bine, dar mie mi se pare ciudat ca ceva sa bata cand e cald motorul

daca ea invers, mai intelegeam

daca era de la jocul ala al axului...dupa mintea mea...daca se incalzeste =>se dilata..si atunci ar trebui sa nu se auda

 

ps: si inca o chestie care pe mine ma sparge!

de ce nu face tot timpul cand e motorul cald???

Editat de HONDANEGRU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de lasat poate sa o lase un timp, ca si eu merg la fel

dar sigur nu trebuie sa faca asa

a mea are 19.000 de km si a inceput cam de anul trecut sa faca asa

e un zgomot NEREGULAT deci, nu are cum sa fie normal la un motor de GS

nu ma pricep la mecanica foarte bine, dar mie mi se pare ciudat ca ceva sa bata cand e cald motorul

daca ea invers, mai intelegeam

daca era de la jocul ala al axului...dupa mintea mea...daca se incalzeste =>se dilata..si atunci ar trebui sa nu se auda

 

Chestia cu dilatarea este o problema mai complexa, deoarece coeficientul de dilatare cu temperatura al chiulasei (care este din aluminiu) este diferit de coeficientul de dilatare al pieseleor din otel (vezi axul cu came). Aluminiul se dilata mai mult. Mai depinde si de amplasarea pieselor. Deci este greu sa spun ca jocul creste sau scade cand se incalzeste, iar in cazul asta tind sa cred ca jocul creste + faptul ca uleiul se subtiaza => acel zgomot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok

sa zicem ca ar fi asa

atunci..de ce nu face de fiecare data?

ca mie imi e tarsha sa imi iau o zi libera..sa o duc la service si sa nu faca la aia :crack:

sa fie ca in filmele cu prosti

si pe drumul de intoarcere sa faca..sau cand ajung la garaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa manual , jocul de la supapele de admisie trebuie sa fie de 0,03 mm. Cea mai subtire lama de lera pe care am intalnit-o eu pana acum (si inca am cautat destul) este de 0.05mm. Asa ca ... eu unul n-am putut rezolva aceasta problema pe care o intampin si eu. La supapele de evacuare trebuie sa fie de 0.05-0.08 mm, ceea ce s-a confirmat la mine.

Cum motorul mersese f bine pana la aparitia acestei probleme, am exclus cauza " pastile" .

Deci nu mai ramane decat lantul de distributie.

Zgomotul pe care-l prezinta motoreta este un tacanit metalic, usor, sub o forma neregulata , .. ai spune la prima vedere (auzire), desi el apare doar sub 3000 de ture si totusi are o ciclicitate zic eu in raport unitar cu viteza de rotatie a lantului de distributie.

Intr-adevar, patina intinzatorului prezinta santuri, si uleiul din motor si-a cam trait viata. Zic despre ulei, deoarece el are un rol f important in intinderea lantului de distributie.

 

Asadar, dupa parerea mea, concluzionez:

este o problema relativa la intinderea / uzura lantului de distributie si patina intinzatoare/pompa intinzatorului.

Incearca sa le verifici si pe astea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa manualul haynes pentru GS500 jocul trebuie sa fie intre 0.03 si 0.08 la toate supapele (evacuare si admisie).

Eu am o lera cumparata de pe louis care incepe de la 0.04 .

 

Ei bine lamela de 0.04 este singura care intra intre pastila si camaele de la evacuare, iar 0.05 pentru admisie => sunt in parametrii.

 

Lantzul de distributie este nou, patinele nu sunt noi dar se incadreaza in limite(au fost schimbate acum 20mii km). Intinzatorul lucreaza bine , iar lantz-ul sta intins foarte bine.

 

totusi ramane valabila teoria cu jocul axial.

 

cam asta e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 19.000 de km? :crack:

asa devreme?

eu nu am tras de ea sa o rup...

iar la el e motorul nou nout

 

ai avut si tu zgomotul asta si l-ai rezolvat asa?

 

 

 

PS: bun si daca ar fi asa de la ax..cum poate fi rezolvat?

si daca ramane asa..cat de grav ar putea fi?

Editat de HONDANEGRU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am acum 350 km parcursi de cand am refacut motorul.

 

Acum folosesc yacco 10w40 semisintetic.

Inainte sa repar motorul foloseam Motul 10w40 semisintetic (5100 ester).

 

Am opservat ca yacco este putin mai subtire ca motul. La 500Km schimb uleiul si o sa pun motul. O sa va tin la curent cu rezultatele , dar pana atunci nu m aderanjeaza daca veniti cu idei.

 

Merci.

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa manualul haynes pentru GS500 jocul trebuie sa fie intre 0.03 si 0.08 la toate supapele [...]

Ei bine lamela de 0.04 este singura care intra intre pastila si camaele de la evacuare, iar 0.05 pentru admisie => sunt in parametrii.[...]

totusi ramane valabila teoria cu jocul axial.

 

Ma mir ca scrie asta in haynes, as paria pe jocurile din manual mentionate de sorinpetrescu.

Asta deoarece supapele de admisie sunt intotdeauna mai reci ca cele de evacuare. Ca urmare, pentru compensarea diferentelor de dilatare, jocurile la evacuare sunt intotdeauna mai mari ca la admisie, la orice motor.

 

La tine inteleg ca situatia sta pe dos, ai jocuri mai mari la admisie ca la evacuare. La evacuare ai 0,04 deci mai putin decat recomandat in manual. La admisie ai 0,05 deci mai mult ca in manual. Asta poate sa conteze foarte mult.

 

Poti sa explici teoria cu jocul axial? Axele cu came, chiar daca culiseaza orizontal 1mm in cuzinetii chiulasei, culiseaza foarte lent si in nici un caz in ritmul exploziilor, asa cum se aude in inregistrare. Si chiar daca ar culisa astfel, care e sursa batailor? Ca nu e un zdranganit de saiba ce se aude in motorul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 19.000 de km? :crack:

asa devreme?

eu nu am tras de ea sa o rup...

iar la el e motorul nou nout

 

ai avut si tu zgomotul asta si l-ai rezolvat asa?

PS: bun si daca ar fi asa de la ax..cum poate fi rezolvat?

si daca ramane asa..cat de grav ar putea fi?

 

ambele axe cu came au cate o "shaiba" in partea stanga . E posibil ca acea shaiba sa aiba rol ,si cred ca are, de cuzinet axial. Acea shaiba se pote uza si de aici poate sa creasca jocul axial.

 

Cam asta e teoria ...

 

 

 

PS: @pistolarul iti dau dreptate in ceea ce priveste jocurile , si ca trebuie sa fie la evacuare mai mult ca la admisie, dar in manual la mine scrie clar ca este 0.03-0.08 pentru toate. Am verificat de multe ori. Dar o sa verific iar numai ca nu am manualul la mine. Cand ajung acasa verific si pun citat.

 

Ma mir ca scrie asta in haynes, as paria pe jocurile din manual mentionate de sorinpetrescu.

Asta deoarece supapele de admisie sunt intotdeauna mai reci ca cele de evacuare. Ca urmare, pentru compensarea diferentelor de dilatare, jocurile la evacuare sunt intotdeauna mai mari ca la admisie, la orice motor.

 

La tine inteleg ca situatia sta pe dos, ai jocuri mai mari la admisie ca la evacuare. La evacuare ai 0,04 deci mai putin decat recomandat in manual. La admisie ai 0,05 deci mai mult ca in manual. Asta poate sa conteze foarte mult.

 

Poti sa explici teoria cu jocul axial? Axele cu came, chiar daca culiseaza orizontal 1mm in cuzinetii chiulasei, culiseaza foarte lent si in nici un caz in ritmul exploziilor, asa cum se aude in inregistrare. Si chiar daca ar culisa astfel, care e sursa batailor? Ca nu e un zdranganit de saiba ce se aude in motorul tau.

 

 

mai este un aspect care tine exact de functionarea distributiei - camele cand calca pe pastila calca putin excentric tocmai pentru a forta pastila sa se rasuceasca in locasul ei din tachet. Ei bine aceasta misca de rotatie poate sa forteze axul cu came sa se deplaseze in stanga sau dreapta.

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai trebuie sa te mai uiti inca o data in manualul Haynes. Stiu de mai mult timp de greseala de acolo. In celelalte manuale de service sunt date valorile corecte. Haynes.... nu stiu, cred ca era cu mintea in alta parte atunci cand a scris asta. Oricum eu cred ca e un caz singular, ca altfel e foarte bine conceput manualul.

 

Zgomotul dupa parerea mea ar trebui sa fie mai acentuat in cazul in care cele 2 axe cu came sunt deplasate longitudinal in directii opuse , fortand astfel lantul sa iasa din plan si sa aiba o incovoiere intr-un unghi destul de mare. Adica 1mm+1mm=2mm distanta intre planurile rotilor dintate care sa zic ca sunt la o distanta de 100mm.

Repet, ar putea fi o cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci, E GRAV doctore?

cat mai pot merge cu ea asa?

o fac cam de anul trecut

nu am fost atent..dar s-ar putea sa fi coincis cu perioada cand i-am scimbat uleiul

eu am bagat repsol 10 w40

o fi sid e la ulei ca e mai subtire

repet..E GRAV???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu stiu ce sa spun , Daca e sa ne luam dupa ce spune sorinpreotescu ar trebui sa verificam inca odata jocul la camele de evacuare. Jocul trebuie sa fie intre 0.05 si 0.08 (dupa cum spune el). La mine nu face tot timpul - spre exemplu cand am fost miercuri la arc s-au uitat mai multi la ea si au spus ca se aude bine motorul . Nu a vrut sa faca acel zgomot. Totusi eu o sa comand 2 pastile mai subtiri (e 400mii una) dar mai inainte ii voi schimba uleiul. Ii voi pune un ulei mai gros - tot ce spune la carte adica 10w40 dar Motul. Acum am yacco si am opservat ca e mai subtire ca Motul , comparat in aceleasi conditii de temperatura.

 

daca ai mers cu ea de anul trecut, si inca mai merge, sigur nu e ceva grav - dar te inebuneste cand auzi ca face asa.

Editat de cristian78
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mah mie imi e tarsha de faza urmatoare:

nu schimb o piesa de 100 euro acum si din cauza asta sa schimb altele de 1000 euro mai incolo

 

Ps de carantina :crack:

am fost si eu la arc dar am stat putin, am trecut sa iau pe cineva..daca stiam...

a mea facea atunci :kick:

Editat de HONDANEGRU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.

Am verificat inca odata in manualul meu -> jocul trebuie intre 0.03 si 0.08.

Am verificat in manualul de la DCSAN -> jocul trebuie intre 0.03 si 0.08.

 

Eu am 0.04 - poate fi putin dupa cum spune DCSAN , asta nu stiu dar o sa aflu.

 

Am avut o discutie cu ei de pe gstwin.com si (ei) au ajuns la concluzia ca ar fi cam shaft end play - adica jocul axial al axului cu came. La mine axul cu came (de evacuare , ca acolo se aude mai tare) se simte si la mana ca are joc. Inca nu l-am masurat dar pare sa fie cam de 1mm .

 

http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=34133.0 (aici gasiti discutia)

 

Eu banuiesc totusi ca ar mai fi o cauza, si anume ULEIUL folosit. in cateva zile ii schimb uleiul - adica in loc de YACCO voi pune tot MOTUL si va spun ce si cum.

 

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, m-am lamurit...si relaxat in acelasi timp

sa vedem cum mai face dupa ce schimbi tu uleiul :lol:

unul spunea ca e o chestie larg raspundita..si ca nu afecteaza

altul spunea ca vorbim rusa..o fi stiind el ceva? vin iar rusii? stupid son of a bitch! :crack: :kick: :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

salut.

am schimbat acele piese si zgomotul a disparut. am facut 100km si nu am auzit acel sunet.

 

am schimbat si uleiul, dar cred ca nu uleiul era cauza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:duel: pai spui ca mergi cu ea de anu trecut.... daca te gandeai mai din timp (macar) imi spuneai si mie acum care e treaba :ok:

am un gs 500.de vanzare.fara acte.din germania.ieftin.600euroi.merge super

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...