Multumesc! Da, turele lungi sunt altceva decat plimbatul pe langa plaja, plus ca ultimul e chiar ilegal de multe ori; Dunarea ofera peisaje frumoase, liniste si (deloc de neglijat) e ferita de aglomeratie.
Off topic: azi, cand m-am intors cu el de pe apa, am dat nas in nas cu un eveniment organizat de ceva cu "MC...". Aseara m-am inscris pe forum si azi i-am vazut pe cei de la eveniment; genul acesta de coincidente au ca finalitate, de obicei, achizitionarea unui motor
On topic again: explicatiile voastre m-au ajutat extrem de mult sa-mi dau seama ca nu pot gasi o solutie perfecta care sa rezolve toate problemele enuntate initial. Dupa ce am studiat si eu optiunile expuse de voi mi-am dat seama ca un neck brace este "must". Nici macar nu stiam ca exista asa ceva. In toate cazaturile mele (majoritatea la 20-30km/h - trasul cu colacul, wakeboard etc) muschii gatului au fost extrem de bruscati si m-am resimtit cateva zile, ba chiar vara aceasta am simtit ca amortesc de la grat in jos in urma unei astfel de cazaturi.
Da, perfect adevarat. Probabil prietenul tau a eliberat acceleratia brusc la viteza respectiva si a luat vreun val, insa pericolele pe skijet in general sunt infime fata de cele de pe motor. Cu motorul circuli pe sosea, exista si alti participanti la trafic, pe cand cu skijetul de obicei esti singur pe apa (sau aproximativ singur, probabil mai sunt cateva barci la 1km de tine). O deosebire importanta intre skijet si motor este ca daca tai gazul brusc, din cauza frecarii cu apa, decelerarea este foarte accentuata (aproximativ ca o frana) si ramai fara steering ; suna contraintuitiv dar daca vrei sa eviti ceva in ultimul moment trebuie sa accelerezi ca sa poti vira brusc.
Chiar daca ma gandeam la o integrala, in urma explicatiilor oferite de voi mi-am dat seama ca in cazul unei cazaturi exista pericolul sa se umple cu apa si cum in primele 10-20 de secunde cel care cade e semi-constient si e tinut la suprafata doar de vesta de salvare, o casca plina cu apa e exact ce nu trebuie. Deci clar integrala e periculoasa, chiar daca rezolva problema curentului rece.
Raman cele de enduro + ochelari dedicati + neck-brace si o cagula moto buna. Cred ca e cea mai buna solutie de compromis.