Jump to content

Constantin

Super Membru
  • Posts

    1,892
  • Joined

  • Last visited

2 Followers

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti
  • Carnet moto din
    1965
  • Motocicleta
    CB 500X, X Max, CRF 300 Rally
  • Numar Moto
    B 03 YNV
  • Club
    Longevivii Moto

Recent Profile Visitors

5,718 profile views

Constantin's Achievements

  1. Ieri, pana la zapada! Cu capra, nu se pune problema somnului!
  2. Asta da! Dupa 66 de ani in campul muncii apare si plictiseala! Noroc cu motorul! A contribuit si el, cred, consistent!
  3. Ce manierat!!! Daca te intereseaza, precum vad, nu sunt la pensie. In tara asta trebuie sa mai fie si unii care sa munceasca! Daca iti inchipui ca temele pe care le pun in discutie sunt pt. mine, m-am lamurit!
  4. Da, Ivane, dar unde? Sa nu creada lumea ca ai avut accident!
  5. Am facut astazi dealurile intre Podu Turcului si Barlad, cca 700 km. Dupa cca 500 km si aerul de tara nu mai puteam sa tin ochii deschisi, de somn. La cursa lunga cu masina, tragi pe dreapta si atipesti putin. Cu motorul, ce faci? M-am tot uitat dupa o banca prin parcari, dar intre Adjud si Buzau - nimic. La cursele prin Europa, ( Gibraltar, Paris, Suedia), cand practic mergi toata ziua, ma culcam pe iarba, echipat si cu casca, in parcarile de pe autostrazi. Dupa 15 minute de somn, conduci din nou ager. Cum ati rezolvat-o?
  6. Pentru Motoveterani, motocicleta buna la toate – CB 500 X Comparatie intre unele dintre cele mai reusite motociclete actuale, apreciate subiectiv cu note intre 1 si 5, pentru uzul Motoveteranilor. Domeniul X Max 300 CRF 300 Rally CB 500 X Tracer 9 GT Oras 4,5 3,5 3,5 1,5 Off road 2,5 4 3,5 0,5 Nationale 3,5 3 4 4 Autostrada 3,5 2,5 4 5 TOTAL 14 13 15 11 Primele 3 au pretul apropiat, ultima , dublu. Daca ai o singura motocicleta renteaza CB 500 X. Asta in mare. Gusturile difera si preferintele pentru bagaje, confort, estetica, etc, fac sa nu fie monotonie.
  7. Coburii laterali sau crash - bar prin padure sau Bucuresti??? Se duce tot avantajul mobrei! Astazi la serviciu, sa te poti strecura printre masini!
  8. In prima postare arat motowinch-ul artizanal cu care ridic Honda CB 500 X. Dar numai ridicare! Nu daca esti prins sub ea! Ce arata nemtii la GS 1200 e reclama. Daca nu e orizontal motorul poti sa o ridici manual. Eu am ridicat de mai multe ori singur FJR-ul 1300, 260 kg, deoarece avea coburi laterali. In ce conditii sa se faca degajarea de sub mobra, este explicitat la punctul 1 din prima postare. Un element cu pozitie data, care sa iasa si sa se sprijine pe sol , aleator, poate apasa chiar pe victima. Cine doreste, face dispozitivul, ne chiama la demonstratie ( pun la dispozitie CB 500 X -ul), cele 6 incercari, si pleaca cu banii! Sunt invitati toti participantii la discutiile de aici!
  9. Sa incercam o sistematizare a posibilelor solutii. 1. Ridicare manuala 1.1. De motociclist 1.2. De alta persoana 2. Mecanizat Lucrul mecanic L pentru ridicare: L = G x h = F x s, unde G – greutatea mobrei, h – cursa mobrei, F – forta de actionare la dispozitiv, s – cursa acestei forte. De obicei se poate realiza cu un F mic prin actionari repetate: clichet, surub, parghie, actionare pompa pneumatica, idem hidraulica, idem electrica. 2.1. Dispozitiv permanent pe mobra. Sensorul de inclinare comanda actionarea. Este necesara temporizarea cateva secunde pentru a evita deplasarea elementului mobil in timpul caderii. Amplasarea este o problema; in zona centrala de 60 – 70 cm de obicei este prins motociclistul. Forta de apasare, egala cu forta de ridicare ( actiunea este egala cu reactiunea), este aplicata in aceeasi zona si poate bloca definitiv motociclistul, daca nu si mai rau. 2.2. Dispozitivul la purtator, deci mase si dimensiuni cat mai reduse. Acesta il va amplasa convenabil sub mobra; numai sa-i permita pozitia. Printre cele mai rele pozitii este cea cu piciorul rasucit, pe burta si mobra peste picior. 3. Elemente constructive pe mobra. Crash – bar sau similar adaptat. Dispare avantajul strecurarii prin vegetatie, vaioage, etc. Poti sa ramai suspendat. Coburii laterali sunt relativ rar folositi de catre motociclisti. Sa nu descurajam motociclistii. O inventie “ adevarata” apare acolo unde toata lumea spune “ nu se poate”.
  10. Acela este cu cartus! Poti similar cu pompita de mana cu supape. Ramane problema cursei.
  11. Premiu 1.000 euro pentru dispozitiv iesire de sub motor Suntem la Motoveterani! Adica, ne ajuta dispozitivele! Am incercat, dar nu am reusit sa confectionez, artizanal, un dispozitiv de iesire de sub motor, utilizabil in toate situatiile! Cerinte pentru dispozitiv: 1. Sa permita scoaterea piciorului rasucit in afara ( cu 180 de grade) de sub motorul cazut, motociclistul fiind cu spatele la motocicleta ( cand s-a intamplat, am fost ajutat de alta persoana) si ridicarea motocicletei. In cadere varful piciorului se agata de teren si se rasuceste spre spate. 2. Reusita a 4 incercari ( 2 pe o parte, 2 pe cealalta parte) din 6 ( 66% sanse de reusita). 3. Masa limitata la 1 kg si dimensiunile dispozitivului rezonabile pentru tranportul permanent pe motocicleta. 4. Termen: 6 luni. Cei 1.000 euro sunt suplimentar, peste costul dispozitivului. Sa stimulam preocuparile in domeniul nostru! Poze de la incercari preliminare. 20171209_145240.mp4 Daca sunt mai multe solutii care corespund, premiul se imparte.
  12. Normal, nu! Dar ce mai e normal! Vant lateral puternic! TimeVideo_20220413_193404.mp4 TimeVideo_20220414_122445.mp4
  13. La Nufaru! Tulcea e departe! Contati pe cca 700 km. Viteza pana in 20 km/h peste limita legala. Intalnirea la intrarea pe autostrada. Ora???
  14. Constantin

    Diverse

    Multi motociclisti la parada! TimeVideo_20220402_105251.mp4
×
×
  • Create New...