Sari la conținut

cocoon

Membru
  • Număr conținut

    114
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Motocicleta
    Yamaha FJR1300
  • Numar moto
    -
  • Club
    -

Vizitatori Recenți Profil

884 citiri profil

cocoon's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

  1. Merci - postez si acolo; primul moto l-am vandut acum multi ani prin 'mica publicitate' si n-a fost o experienta prea ok; urmatorul l-am lasat la pret f ok catre un cunoscut ca sa scap de bataia de cap cu fel de fel de personaje care voiau sa vina la proba doar ca drive-test cu modelul X. Asta mai ales ca un alt amic apropiat a patit o chestie nasoala cand i-a venit un cumparator asa-zis interesat la proba - s-a lasat cu motor impecabil julit pe o parte la drive test, certuri pt costuri reparatii etc etc - una peste alta a iesit in super paguba. 10.500E - 2016, 48.000km.
  2. Salutare, Dupa indelungi cugetari, evaluari, dezbateri si nopti nedormite am facut pasul spre a intineri GT-ul meu cu 3 ani si vreo 160.000km ... Si poze cu surorile: Tinand cont de ce pret ma astept sa obtin pe cea veche - probabil ar fi meritat sa o mai pastrez pentru unele dintre plimbari dar nu am loc in garaj si nu prea ma impac cu parcat moto afara De acum urmeaza ceva migala cu mutat micile gadget-uri si accesorii pe cea mai tinerica dupa care, din pacate, pe cea 'batrana' o trimit in Romania la vanzare drept cel mai rulat dar si ieftin GT de pe piata... Daca stiti pe careva interesat pls un mesaj privat - prefer sa-l dau cuiva pasionat la un pret prietenesc decat sa ma leg la cap cu 'diversi' cumparatori de pe nu stiu ce site-uri. Are toate reviziile 'mari' facute la Tibi/Mototehnica - am pastrat facturile de intretinere si piese (undeva peste 10.000E). Drumuri frumoase tuturor!
  3. Salutare, In weekend GT-ul meu a sarbatorit o varsta frumoasa in km In iarna asta i-ar cam veni termenul pt o revizie mai costisitoare - inspectia 'mare' de joc supape, toate 3 lichidele etc dar si cateva piese pe care voiam sa le schimb la capitolul 'preventive'... Aveam dubii intre a mai investi in ea sau schimbat in iarna dar mi-e draga si as mai tine-o . Pentru alti posesori - mai jos o recapitulare cu reparatiile suplimentare fata de mentenanta obisnuita de genul ulei/filtre/placute frana/anvelope etc 44.000 - intrerupator ghidon stanga semnalizare etc 50.000 - rulmenti roata fata; pivoti suspensie fata 122.000 - pivoti suspensie fata; rulmenti roata fata; kit complet lant distributie; radiator (pe cel vechi se cam pietrificase mizeria in partea inferioara); suspensie fata/spate trimisa la Wilbers pt revitalizare 140.000 - arbore cardanic si disc frana spate 162.000 - pinion si rulment demaror; amortizor spate nou Wilbers 'simplu' fara ESA (poveste lunga si enervanta aici ); intrerupator ghidon dreapta; shei refacute la Wunderlich 190.000 - bec xenon Si ca idee despre unele consumabile - in cazul meu placutele de frana au tinut cam 30-35.000km spatele si peste 70.000km pe fata. La anvelope am mers mereu Michelin touring spate cu sportiv pe fata; combinatia ideala pt mine a fost Pilot Road 6GT spate (cam 13.000km pe stilul meu de mers) si Power 6 pe fata care tine peste 15.000km si, cel mai important, se si uzeaza uniform, nu face deloc umeri etc. Multi km safe si frumosi tuturor!
  4. Portbagajul ala in spate l-am vazut acum ceva ani in niste postari de la rusi care rusi puneau bagaj zdravan pe el; cam ciudatel fiindca e amplasat f in spate si, pe de-o parte, de la greutatea mare si parghie poti afecta stabilitatea motocicletei (la denivelari tinde sa descarce fata prea mult, poate chiar mici tendinte de wheelie pe neasteptate). Pe de alta parte la ce parghie se genereaza - cred ca si solicitarile in shasiu nu sunt chiar neglijabile si pot aparea fisuri in punctele de ancorare. Iar despre aspectul estetic - no comment... Similar peste topcase cred ca a ales 'placa' in loc de grila clasica pt a suporta greutate mai mare; la GTL deja topcase-ul e montat mai in spate cu vreo 5cm decat la GT si are 'tzopaiala' aia clasica si mai pronuntata - daca pune greutate mare pe el o sa loveasca si mai tare pasagerul in spate. In iarna sper sa reusesc sa-mi fac ranforsare metalica pe sub suportul de topcase ca sa elimin acel balans enervant. Scaritele alea suplimentare ('highway pegs' cum le numesc ei) le am si eu, le folosesc doar la drumuri lungi de autostrada (+1000km/zi). Ce sa zic - sunt urate cu spume si nu aduc un confort de Goldwing dar clar destind picioarele. Avantajul este ca pui piciorul pe ele in diverse pozitii (cu talpa direct pe ele sau pui doar calcaiul si tii piciorul perfect intins) - pe autostrada 10 minute la fiecare ora folosite chiar dezmortesc picioarele.
  5. Revin cu cateva amanunte: legat de benzina - din 2014 eu imi aduc aminte ca era 1.6-1.9 insa preturile astea erau cu mult peste pretul benzinei din restul Europei la vremea aia (1.1-1.3). Pentru a evita blocarea indelungata a 'garantiei' e utila folosirea Revolut. Pe de-o parte ai curs avantajos la conversia Euro-NOK/SEK/DKK iar pe de alta Revolut este banca oarecum 'trusted' in sistemul de plati si atunci se deblocheaza rapid garantiile. Cu card de RO am patit similar la pompele cu autoservire din Franta/Belgia: in timp ce tovarasul de drum cu Revolut avea garantia deblocata instant dupa finalizarea alimentarii eu cu card de RO am primit garantia dupa 2-3 zile... Ca pret la benzina anul asta am intalnit intre 18,9NOK si 24NOK (approx 1.6E - 2.04E) - s-a micsorat simtitor diferenta fata de celelalte tari din Europa; in Germania pe autostrada daca ratezi iesirile discret anuntate pt acele Autohof (benzinarii mari de tiristi usor in afara autostrazii cu preturi normale) - risti sa platesti preturi record direct pe autostrada. De exemplu la Aral vestita benzina de 102 care-i place GT-ului este cam 1.80-1.95 la benzinarii normale iar direct la benzinaria de autostrada urca si la 2.5E/L!!! Despre echipament - costumul de ploaie captusit de care zice Luigi da, ajuta mult la temperaturi scazute insa, ca orice lucru, are si micile dezavantaje - unul fiind faptul ca e cam inutilizabil daca prinzi ploaie la temperaturi de la 12-15 grade in sus sau prinzi ploaie intermitenta cu portiuni uscate (eventual si usor insorite) - te coci instant cu el. Dar despre echipamente putem dezbate ore intregi - nu exista solutie ideala, ci doar compromisuri dupa preferintele si simturile fiecaruia. Una peste alta e clar ca pe ploaie la temperaturi scazute ajuta costumul de ploaie din 2 piese (pt imbracat mai usor) - ideal si cu pantaloni cu fermoar pe exteriorul cracului ca sa fie si mai usor de pus/scos. Chiar daca ai echipament moto performant Goretex etc - costumul suplimentar de ploaie opreste total vantul; iar echipamentul principal moto - orice strat de Goretex ar avea tot f rece va tine dupa ce se imbiba bine de tot stratul textil exterior cu apa. La mine o problema la care nu am gasit inca solutia perfecta este infiltrarea apei pe la gat de pe casca etc; pt ploaie am o cagula impermeabila de la Spidi dar in zona din fata tot se prelinge apa in casca pe barba etc si ajunge dupe 2-3 ore si spre interior pe piept... Legat de cazari - intr-adevar au sarit peste tot preturile dar tind sa cred ca in Norvegia (ca si la combustibil) cresterea nu a fost asa mare ca in restul Europei in ultimii 10 ani. Anul asta am avut cazari intre 104E si 148E - 2pers cu mic dejun inclus - rezervate pe Booking cam cu 3 saptamani inainte. Am gasit si fisierul cu rezervari/adrese/preturi de la prima iesire in Norvegia din 2014 si, convertit cu inflatia de 41% afisata de norvegieni pt intervalul 2014->2025, vad ca preturile de atunci la cazari au fost intre echivalentul a 80 si 115E. Ca si comparatie am prin istoric Booking preturi similare din Germania sau Italia/Franta prin Alpi insa acolo preturile au sarit de dublu in 10 ani...
  6. Felicitari pt tura si pt numarul de km (batrana mea la 189.000km acum - cu putin noroc ii fac serbarea de 200.000 la incheierea sezonului ). O chestie interesanta legata de intervalul de revizii: unui cunoscut din Olanda i-au crescut la reprezentanta pt GT-ul lui din 2012 intervalul de schimb ulei de la 10 la 15.000km?! Cam ciudat - probabil au venit cu ulei generatie mai noua care rezista mai mult - altfel nu-mi explic... Pentru frig extrem o solutie ar putea fi echipamentul incalzit de la Gerbing; depinde de fiecare ce compromisuri e dispus sa faca - eu le-am purtat doar in tura de Nordkapp cand am prins vreo 6 ore de ploaie la temperaturi de 5-8 grade. Chiar nu simti frigul insa, normal, are si dezavantaje: pe de-o parte si bluza si pantalonii sunt mult mai rigide decat un fleece/first layer normal. Si manusile cu incalzire sunt mai putin maleabile decat manusile normale. Dezavantajul major ramane cel cu manunchiul de fire care se agrega intr-un controller central pe care il ascundeam sub muchia inferioara a gecii - care controller e legat cu mufa la moto si trebuie conectat/deconectat cand te dai jos etc. Din fericire nu am mai prins de atunci vreme asa racoroasa si nu le-am mai folosit insa am testat o alternativa mult mai comoda si destul de eficienta pentru temperaturi scazute - ma refer la acele 'patchuri' incalzite pentru sportivi etc. Am gasit unele care au autonomie spre 12 ore si chiar sunt eficiente; cand e frig - unul in zona lombara, unul spre ceafa si cate unul pe coapse/lateral unde e curentul rece mai neplacut si chiar isi fac treaba. Daca le testam mai din timp nu mai dadeam banii pe Gerbing Si, cu riscul de a starni o polemica, o sa-mi exprim o parere pentru care mi-am mai luat 'hate' si acum multi ani legata de Nordkapp: pentru admiratorii de peisaje, natura etc sincer cred ca nu merita 'cursa' pana la Nordkapp. Jumatatea de Sud a Norvegiei are atatea trasee moto superbe cat sa umpli 20 de concedii moto. Din Sud pana la Nordkapp si inapoi mai faci 4-5-6 zile in total pe trasee care nu au mai nimic 'wow' . Am fost si noi acum 2 ani la Nordkapp ca sa adaugam la colectia de pe topcase vestitul abtibild cu Norkapp dar, sincer, drumul pana acolo nu a schimbat deloc aceasta parere. Intoarcerea a fost toata prin Norvegia pe coasta pt a avea macar la intoarcere cu ce ne clati ochii dupa drumul de dus prin Suedia si Finlanda fara mare lucru de admirat. Normal, e alegerea fiecaruia si e chestie de gusturi si preferinte dar e pacat de celelalte zone frumoase din Norvegia care sunt ratate doar pentru a alerga pana la Nordkapp si inapoi. Plimbari frumoase tuturor!
  7. Salut, Da, am gasit intre timp poza italianului cu genti din astea pe GT - avea o folie cauciucata peste gentile laterale ca sa nu se matuiasca vopseaua de pe gentile laterale. Dar nu m-am uitat de unde ancorase cordelinele de fixare genti - banuiam ca undeva pe dedesubt de scarite etc - probabil sunt necesare intr-adevar si acele urechi pt ancorare. Oricum cel putin peste gentile de GT nu mi par f confortabil de utilizat - mai ales daca ai si pasager...
  8. Asa este - ramane un mic spatiu nefolosit pe langa gentile originale - probabil max 1L din cei 33L cat are parca geanta 'mare' de plastic. Dupa cum spuneam - sunt plusuri si minusuri: cele originale de la FJR erau exact pe sistemul celor de la Kleinert. De fapt, in plus, inchiderea de sus avea si un fel de capac prins cu 2 fermoare pe care le puteai lasa deschise pt a forta suplimentar bagaj. Problema era ca erai mereu tentat pe traseu sa mai inghesui in ele chestii pe care nu le aveai la plecarea de acasa (souveniruri etc) - geanta de textil permitea insa fortam mereu usile si incuietorile de la gentile laterale. Nu au cedat vreodata insa era un stres mereu capitolul asta. Cu astea originale BMW stiu clar ca daca nu se inchide geanta interioara - garantat nu se inchide nici cea exterioara de plastic (cu riscul asumat ca am pierdut un mic spatiu suplimentar de incarcare). Cu toate astea s-a mai intamplat pe traseu sa incercam sa inghesuim diverse mici obiecte in spatiul ramas nefolosit pe langa geanta interioara - deci am gasit si la GT motiv de stres pt clapele si incuietorile laterale :))))) Legat de borseta - si cea de la Wunderlich are un velcro pe capacul GPS plus 2 capse in suruburile laterale. Nu pot sa zic ca o atinge fortat parbrizul, doar cand coboara parbrizul auzi pe ultimii 2cm de cursa cum 'sterge' discret borseta, sigur nu e problema pt motoras sau sistemul de ghidaj parbriz. Dar alternativa pe care ai postat-o in poze pare chiar ok, prin comparatie nu cred ca merita 100E cea de la Wunderlich. Misto si hand-guard-urile, chiar arata bine iar pretul e de cateva ori sub orice firma producatoare dintre cei consacrati. Am vazut si carligele/urechile de bagaje postate de ceilalti colegi: sunt interesante insa ar implica sa prinzi bagajul direct deasupra gentii laterale. Probabil trebuie la fel inserat un material de protectie intre geanta laterala si bagajul pe care il pui direct pe geanta. Cu barele pe care le-am luat teoretic bagajul sta direct pe ele, doar daca e mai maleabila punga ar putea atinge de geanta laterala; in plus prinzi mai usor plasa elastica cu carlige de barele laterale. O alta chestie pe care am vazut-o acum ceva ani pe GT-ul unui italian: niste genti flexibile de la GIVI oarecum paralelipipedice. Se prindeau cu niste curele de geanta laterala si stateau direct pe geanta (la fel cu un material intre ele anti-zgarieturi etc). Erau f incapatoare (probabil 20-25L fiecare) insa blocau accesul in geanta laterala - nu cred ca puteai accesa 'zavorul' fara sa demontezi geanta suplimentara de la GIVI. Nu ma tentau - totusi m-am uitat din curiozitate de preturi atunci si nu le-am gasit nici la GIVI pe site...
  9. Dupa parerea mea pt diferenta de bani intre Wunderlich si cele originale BMW nu merita Wunderlich, chiar nu regret ca am luat de la BMW. Din pacate in 2017 cand le-am luat pe cele originale BMW inca nu aflasem de reselleri online de piese originale BMW si la reprezentanta de la care le-am luat m-au articulat cu vreo 300E :((( . Pe online probabil sunt preturi mai bune acum; daca in Bucuresti la reprezentanta sunt 'doar' 1000Lei e chiar ok pretul. Pt 'rack-urile' suplimentare montate peste gentile laterale - da, e bine sa ai protectiile de folie montate pe genti. Aici am luat alta tzeapa: am pus foliile originale BMW care au fost vreo 110E si protejeaza 2 piese din partea superioara a gentilor. Situatia cu Wunderlich e invers: la 130E iei set Wunderlich care protejeaza toate cele 3 piese vopsite din partea superioara a gentii laterale si nu ai vreun risc sa la zgarii cu bagajele montate pe noile rack-uri de bagaje. Rack-urile sunt f usoare, nu-mi fac griji pt fortat gentile sau sistemul de prindere a gentilor. Oricum nu voi pune acolo bagaje super grele, probabil ceva incaltari/haine de zi, souveniruri de pe traseu etc in sac mic impermeabil - parca 3kg e sarcina maxima per rack. Singura grija ar fi ca se suie mai greu pasagerul cand e prinsa pe fiecare rack cate un saculetz de bagaje (probabil se va sui pe shaua din fata cu moto pe cric lateral si apoi se duce pe shaua din spate) - vedem la vara
  10. Pt genti interioare - nu stiu pretul de la Kleinert dar totusi cele originale (stiu, f scumpe - spre 300E setul) chiar merita (asta desi mare parte din accesoriile originale sunt exagerat de scumpe versus ce ofera fata de aftermarket). Un amic si-a luat de la Wunderlich pe la 200E setul si nu prea merita diferenta. Cele originale BMW sunt 'preformate' exact pe conturul interior al gentilor laterale; practic daca ai reusit sa inchei fermoarul de la geanta interioara dupa ce ai inghesuit bagajul in ea - ai garantia ca nu ai probleme cand ajungi la moto ca sa inchizi clapa side-caseului. Ca si comparatie - la FJR gentile originale interioare erau 'mulabile' - puteai sa inghesui bagaj si in plus dar isi schimbau un pic forma si iti trebuia apoi vointa (sau ajutor de la pasager) cand incercai sa inchizi clapa side-caseului. In unele cazuri chiar se forta clapa si o observai ca nu se mai inchide perfect din cauza bagajului in plus. Avantaje si dezavantaje pt ambele sisteme - la cel cu genti 'flexibile' mai poti inghesui ceva in plus dar cu mici riscuri pt geanta mare de plastic si sistemul de inchidere. Pt gentuta de la parbriz - au si cei de la Wunderlich ceva insa si a lor e cu putin prea inalta - cand coboara parbrizul dupa oprire motor atinge discret gentuta. Dar e utila pt bateria externa a telefonului, ceva cabluri etc etc. Daca tot merge cu laudatul azi :)) - m-am aprovizionat ieri de la Wunderlich: a sosit si shaua pasagerului De shaua pilotului de la Wunderlich am fost f incantat; am avut noroc fiindca am trecut asta-vara pe la ei ca sa ma sui pe un GT expus si echipat full Wunderlich - doar ca sa vad cum stau pe ea si mi-au spus ca o pot pune pe motorul meu pt plimbare o ora. Am dat o tura si am fost instant convins, chiar recomand. Cea OEM a mea inca de pe la 140.000 se tasase destul de rau - dupa o ora si ceva incepuse sa amorteasca dosul :)) Mi-am luat si suporti suplimentari de bagaje pt montat peste gentile laterale. E lunga iarna - am timp sa le montez :))) (in ultima poza se vede cum ar trebui sa arate dupa montaj).
  11. Neah, nicio grija la FJR; fostul meu FJR din 2006 are acum (la un amic) cam 170.000 fara probleme la cardan. Doar simeringul de la diferential a inceput un pic sa 'transpire' dar e normal, piesa de uzura din cauciuc. La FJR oricum cardanul e protejat in spate total de tunelul de aluminiu al suspensiei si, spre deosebire de GT, are o singura articulatie (in fata langa cutia de viteze) - deci mai putin predispus la uzura. Alt avantaj la FJR este ca nu are 'din conceptie' asa agresiva trecerea intre acceleratie si frana de motor ca GT-ul - acele smuceli agresive care se resimt direct in crucile cardanice Recordul de km pe care il stiu la FJR este cu un 2003 al unui batran din Ohio - a mers cu ea pana a cedat total motorul pe la 595.000km. Parca schimbase (in afara de consumabilele banale) vreo 4 seturi de discuri frana, o pompa de apa, 2 seturi suspensie, un radiator, o distributie, un lant pompa ulei, un set de bobine, un demaror si un ambreiaj Si pozele cu batranul recordman de km cu FJR (nascut in '45 - ce motociclisti se fabricau odata... ) - la 'aniversarea' de 300.000 miles si apoi la 500.000km. Ca o corectie pt ce zisesem mai sus - de fapt la 635.000km (395.000 miles) i-a cedat complet motorul de pe cea din imagine La GT 1600 ca record stiam un neamt si un olandez cu 240.000km si 220.000km - nu stiu prin US daca a depasit vreunul cifrele astea...
  12. :))))))) Nu se gasesc ca piese de schimb originale articulatiile cardanice de pe arbore; sunt unii prin US care rectifica si mult prea tarziu am aflat de unii de prin Olanda care ar mai rectifica cardan de BMW. Asa ca am inlocuit cu unul nou (a tinut rezonabil 140.000). Am avut noroc ca m-a lasat exact in ziua in care iesisem la plimbarea de inchidere de sezon de vreo 600km si a inceput sa faca zgomot mare pe ultimii 10km catre casa. Bine ca nu m-a lasat in drum si in mijloc de sezon moto :))
  13. Merci de poza si lamurire; teoretic la piesa asta se slabesc arcurile si scade eficienta efectului de amortizare, nu ma asteptam sa se slabeasca asa mult acele arcuri incat sa genereze joc vizibil in toata transmisia. La mine jocul din arborele cardanic (din articulatia din spate) devenise asa mare incat la circumferinta rotii era diferenta masiva in cm la joc roata (miscata fata/spate in viteza 1) versus noul cardan pe care l-am instalat apoi - sper ca sa poate vedea filmuletul. Cardan K1600GT.mp4
  14. La primele modele (pana prin 2014) din fabrica era f cunoscut acest 'clanc' . Daca nu are multi km motocicleta ar putea fi in limita normala/de fabrica acel joc. Parca in 2016 a mai fost inca un update si acel joc/zgomot s-a micsorat si mai mult. Nu stiu despre cupla de torsiune mentionata de 'September' dar GT-ul e cunoscut pt problemele care apar dupa nr mare de km la articulatiile cardanice ale arborelui de transmisie - in special cea din spate la care mai intra apa la drum etc. Eu am neglijat aspectul asta - e bine sa desfaci si sa ungi acolo acele caneluri periodic si sa te asiguri ca burduful de etansare isi face treaba. La mine a cedat total cardanul pe la 140.000 dar 'pe ultima suta' acel clanc se agravase si jocul era destul de mare. O proba simpla este cu motorul pe cricul central in viteza I - misti roata fata/spate si masori jocul pe circumferinta. Acest joc se mareste pe masura cu uzura din cardan creste; si poti compara acest joc cu cel de la alta motocicleta (e o proba empirica dar iti faci o idee). La fel cand invarti de roata in neutru - trebuie sa se invarta oarecum uniform si fara clancuri din tunelul cardanului. Succes!
  15. As zice ca este superior RT-ul la protectie vant insa cu prea putin ca sa fie un criteriu de difererentiere/alegere intre ele. In schimbt GT are acele 'aripioare' reglabile pe laterale care pe canicula chiar se simt ca si curent suplimentar catre pilot cand sunt deschise.
×
×
  • Creează nouă...