-
Număr conținut
8.293 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://
Profil
-
Sex
Male
-
Motocicleta
Yamaha
-
Numar moto
Fara importanta
Informații profil
-
Alte autovehicule si vehicule
Autoturism
Vizitatori Recenți Profil
4.318 citiri profil
xt600's Achievements
Grand Master (14/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Daca AM are si in 2026 rezultate similare, cu cele de anul asta, ajunge langa frate-su la uzina. Cum majoritatea contractelor sunt pe doi ani, 2027-2028, cel mai devreme ai putea sa il vezi in rosu din 2029. Dar ar trebui sa aibe niste rezultate in genul celor ale lui MM la Gresini. Greu... Tot la Aprilia are avea sanse mai mari. Sa nu ajunga la KTM, in locul Tiburonului...
-
In teorie, asa ar fi logic, sa iasa ultimii, dar asta cred ca este nerelevant pentru ei (dar frustrant pentru primadona), pentru ca sunt interesati de date, nu de locurile ocupate in curse. Clar, pentru ei ar fi un an de sacrificiu. Pe de alta parte, cum spune @damager, nu ar fi o mare problema sa scoata o putere comparabila cu cea actuala, dintr-un motor de 850, ci sa o puna la asfalt. Yamaha aici a suferit cu motorul 4L si tocmai de aceea au trecut la V4. In teorie, cum spune si bosul de la KTM, cu un 850, viteza pe viraj va creste. Motoreta este mai usoara, mai ingusta, mai ”nimble and flickable”. Ma gandesc, ca se grabesc cu modelul 2027, tocmai pentru a-l avea gata, intrucat de la anul sau din 2027, (foarte probabil) li se va taia finantarea. E presiune mare pe ei.
-
Pai daca regulamentul zice "maximum 1000cmc" si "maximum" bore, in teorie, Yamaha ar putea concura la anul cu un motor 850, pentru ca ambii parametrii nu ar depasi acel maximum de 1000cmc, respectiv 81 mm. Desigur ar fi mai lenti decat un SBK, spre disperarea si nemasurata frustrare a lui Q, dar ar aduna date pretioase cu o motoreta de 850.. . Este un scenariu putin probabil dar teoretic este posibil. Si atunci, graba lor de a veni cu un V4, in 2026, ar capata si mai mult sens.
-
He he he... interesant scenariu... Si aici intervine urmatoarea intrebare: regulamentul actual ar permite ca un constructor sa concureze cu un motor cu cilindree mai mica decat cea de 1000cmc? Cum este formulat articolul care stabileste capacitatea cilindrica a motocicletelor? Ofera vreo portita, in acest sens?
-
Nu este o noutate, ce spune boss-ul de la Yamaha. S-a spus si aici pe forum, inclusiv eu am spus in mai multe randuri, care ar fi ratiunile pentru care este logic ca Yamaha sa vina, inca din 2026, cu un V4. Dar oare @Method intelege ce spune omul ala? Pentru el, strategia boss-ului Yamaha nu are nici o directie.
-
-
Echipele promoveaza constant piloti de la Moto2, fara nici o experienta, pe motociclete de MotoGp, in conditiile in care motoretele de Moto2 au mai putine in comun cu un prototip de clasa mare, decat are un sbk. De ce un pilot de la Moto2 este legitim sa fie promovat, iar un triplu campion mondial din WSBK nu? Daca ne uitam la ce s-a promovat in ultimii ani de la Moto2, cu una, doua exceptii, nu prea se poate vorbi de niste supertalente. Atunci, turcul de ce nu ar fi bun? De el depinde daca va confirma sau nu, dar talent are mai mult decat multi piloti de pe grila actuala la clasa MotoGP. Pai si eu comentez exact ceea ce vad. Vad in Q, un pilot supraevaluat, cu rezultate bune in calificari si dezastruoase in curse, cu plecari din pole si finishuri pe locurile 11-12 sau mai jos, cu cea mai mare rata de regresie in cursa. Este pilotul care nu reuseste depasiri curse intregi, dar are cea mai slaba defensiva din campionat. Din pacate, la Yamaha tine, pentru ca au vrut sa ii ofere tot ce si-a dorit. Toata dezvoltarea motocicletei s-a facut exclusiv pe datele si feedbackul lui. Sigur, seful de proiect a facut motocicleta, dar dupa mofturile lui Q. Tocmai de aceea ceilalti piloti Yamaha nu pot face nimic cu motoreta aia. La Yamaha, in momentul asta, este exact situatia de la HRC, cand era MM acolo... se pare ca nu au invatat lectia. Honda a invatat din experienta ... acum strange date de la toti, tine cont de impresiile fiecaruia si deja rezultatele se vad. De asta tot spun, ca Yamaha trebuie a se descotoroseasca de frantuz. Cu el proiectul bate pasul pe loc.
-
-
GP27 capata forma: https://www.gpone.com/en/2025/11/30/motogp/ducati-gp27-takes-shape-nicolo-bulega-heads-towards-first-tests.html Ceilalti ar face bine sa se grabeasca.
-
Da, m-a atentionat si @frigider. Uiteasem de accidentarea aia. Cam asa ar fi logic, sa nu ii mai prelungeasca. Sincer, in acest moment, cu tot talentul (indiscutabil), pe care il are, nu mi se pare un pilot de incredere, intr-un proiect in dezvoltare, ca cel de la Aprilia. Si el si Q sunt piloti carora trebuie sa li se dea motociclete gata dezvoltate Nu. Yamaha a gandit foarte bine. Fiind un proiect total nou, au nevoie de un an in care sa stranga date si sa inteleaga cum trebuie sa construiasca o motoreta in jurul unui V4. Tocmai pentru ca sunt un brand legacy, care nu a prea iesit din ale lui, acum trebuie sa experimenteze mai mult. Altfel ar fi plecat cu un handicap major in 2027. Desigur, asta nu anuleaza ce spui tu, anume ca au vrut si sa il pastreze pe Q, dar acum cred ca si-au dat seama si ei ca orice ar face, sa-l multumeasca, nu este de ajuns pentru frantuz. Omul vrea sa plece si da cu barda in munca unei intregi echipe de R&D. In felul asta, este evident ca proiectul stagneaza. Din punctul meu de vedere, cred ca in acest moment nici Yamaha nu il mai vrea cu orice pret, iar aducerea turcului ar putea fi interpretat ca un semnal, in acest sens. Mai rau! Big bangul, l-au adus in 2004, odata cu venirea lui Rossi. Italianul a ales acel motor, dintre doua (sau trei?) motoare, care i s-au pus la dispozitie pentru teste. De 15 ani a fost implementat pe R1. Daca gresesc, sa ma corecteze cineva mai bun cunoscator al istoriei motorizarilor Yamaha. Da, aici ai mare dreptate. Red mist este marea lui vulnerabilitate. Cum spui, isi pregateste cursele cu o minte rece, de killer, dar in curse, cand lucrurile nu merg conform planului initial, isi pierde controlul. Anul asta a aratat ca a mai imbunatatit putin aspectul asta, dar este drept ca nici nu a fost cineva capabil sa il combata. In teorie, doar asa poate fi batut, cum spui tu, dar in practica nu prea vad pe cineva capabil sa aplice teoria. Singura sansa este ca Ducati sa intre pe panta descendenta si sa ii mai poata oferi motoreta suprema.
-
Corect! Am uitat aspectul asta. Pecco are contract si anul asta cu Ducati factory.
-
Ai luat-o prea la sensul propriu al afirmatiei. Eu am vorbit la figurat. Ideea este ca bani mult mai multi se invart in MotoGP, fata de WSBK. In WSBK, salariile de 1-2 milioane sunt exceptia, de ragula ele inseamna cateva sute de mii pe an. Cand Rea a primit un salariu de vreo 2 milioane, a fost ceva nemaintalnit in WSBK. So... cum este mai bine, sa ramai in WSBK cu un salariu in jur de un milion, sau vii in MotoGP, la cel mai slab constructor al momentului si sa iei 3-4 milioane (cifre pur intamplatoare, dar posibile)? Nu cred ca pentru Rossi a fost umilitor sa concureze la echipa satelit. A fost, mai degraba, un sezon de relaxare, inainte de pensionare. A fost mai umilitor sa isi prelungeasca cariera nepermis de mult, astfel incat sa ajunga in situatia de a fi trimis la o echipa satelit. Si apoi nu uita "cazul MM" care accepta sa mearga la la o echipa satelit (nici macar cea mai reprezentativa, a constructorului Ducati), pe o motoreta care nici macar nu a primit upgrade-urile de la finalul sezonului precedent si si-a relansat cariera. Cateodata, compromisul este o arta. Problema lui Pecco este alta... daca ramaane la o echipa satelit Ducati, are mari sanse sa concureze tot pe junghiul GP25 (nu stiu prea multe despre alocarea motocicletelor Ducati, la echipele de client).. ceea ce nu este prea sanatos pentru el si pe un salariu sensibil diminuat. Yamaha i-ar putea oferi un salariu mai apropiat de cel avut in prezent si un statut mai bun decat cel avut in prezent, in cadrul echipei. Clar, spui adio. Plus ca stii ca te inhami la un proiect in constructie. Dar Pecco a mai facut asta in cariera, cand a venit la Ducati. Da, sunt piloti cu salarii de 250-350000 dolari, dar sunt si salarii de 10-12 milioane. Salariile medii sunt undeva intre 2-3,5 milioane. Nu il baga si pe JM in discutia asta. Inca! Vom vedea sezonul asta, daca va mai da cox ca altadata.
-
M-am gandit si eu la Bagnaia, ca pilot Yamaha si cred ca ar fi foarte bun pentru ei, in situatia data, insa greu de presupus ca va accepta. Desigur, pentru un salariu bun (si Yamaha plateste bine, in general), orice este posibil. Inainte de teste, i-as fi dat dreptate lui Hodgson, insa turcul l-a contrazis. Din ceea ce am mai citit, se pare ca otomanul si-a adaptat foarte bine maniera de a frana, la particularitatile motoretei. Desigur, mai e mult pana departe, dar sunt semne bune. Nu vad de ce un rookie de la Moto2 se poate adapta si un triplu campion mondial de WSBK, nu. Oricum, spahiul va fi interesant de urmarit. Cat despre faptul ca a semnat cu constructorul gresit, cred ca Sofuoglu gandeste mai in perspectiva decat Hodgson. Important este ca pilotul lui a pus piciorul in MotoGP. Va duce un contract si, daca nu ii place, va cauta un alt contract in alta ograda. Important este sa aibe rezultate bune. Si mai spun odata: Yamaha plateste mai bine decat alti constructori, iar turcul trebuie sa puna ceva de-o parte si pentru batranete. Cu 1 milion pe sezon in WSBK, moare sarac.
-
Si eu (pana la proba contrarie) sunt sceptic in ceea ce il priveste pe turc. Insa sper sa ma insel. Amu, nu stiu cate est disperare in hotararea boss-ilor de la Yamaha, de al aduce pe Toprak, cert este ca au mare nevoie de piloti cu oarecare experienta (iar Toprak este totusi un triplu campion mondial de wsbk, nu este chiar un neica nimeni). Pe de alta parte, cred ca miscarea este si... "politica" are rolul de a-i arata lui Q ca s-au cam saturat de mofturile lui si cauta solutii. Cred ca si-au dat si ei seama ca pe baza feedback-ului dat de frantuz, nu pot duce programul in nici o directie. Dealtfel turcul a lasat sa se inteleaga ca primul lui obiectiv, inca din 2026 este acela de fi chalengerul lui Q. Ca va reusi sau nu, asta este o alta poveste, dar intentia exista. Deci Q s-ar putea sa aibe parte de putina presiune in plus. Poate, in felul asta, pune si el osul mai mult.
-
