-
Număr conținut
8.303 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://
Profil
-
Sex
Male
-
Motocicleta
Yamaha
-
Numar moto
Fara importanta
Informații profil
-
Alte autovehicule si vehicule
Autoturism
Vizitatori Recenți Profil
4.325 citiri profil
xt600's Achievements
Grand Master (14/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Rumori, cum ca Tardozzi ar fi pe punctul de a pleca de la Ducati: https://www.motogpnews.com/2025/12/16/davide-tardozzis-actual-stance-on-leaving-ducati-revealed-amid-internal-crisis-rumours/
-
Daca intr-adevar, Acosta a semnat cu Ducati, o usa s-a inchis pentru primadona de la Yamaha. Bine, nici nu cred ca usa de la Ducati a fost deshisa vreodata pentru frantuz. Daca pleaca Pecco de la Ducati, va fi interesant de vazut unde va merge. Daca ceea ce spune nenea ala in podcast, este adevarat (si nu vad de ce nu ar fi), contractele care conteaza sau semnat sau sunt pe cale sa se semneze. Nu stiu sezonul cat de interesant va fi, dar presezonul s-ar putea sa fie plin de surprize.
-
Da, asa este. Dar, nah,... stii cum este... logic ar fi sa plece.
-
Inseamna ca s-a eliberat un loc la KTM, pentru Quartararo...
-
Un V4 de 850 nu este complet diferit de unul de 1000, arhitectura este aceeasi, componentele sunt aceleasi, ca functii, dar nu este atat de simplu.. faci downsize la cilindru, in limitele cerute de regulament si gata. Practic motorul ala este proiectat si construit de la 0 ( o diferenta de nuanta!), desigur pe baza know how-ului obtinut cu motorul anterior, de 1000. Odata cu reproiectarea motorului, toate celelalte componente vor fi reproiectate: sasiu, suspensii, bascula, elemente aero (aici si regulamentul vine cu modificari), sistem de franare, electronica, totul. Si sa nu uitam ca motoreta 2027 va trebui construita in jurul opincilor Pirelli. Vorbim despre o motoreta prototip, care trebuie sa livreze performante extreme, nu e ca si cum ai face modificari de cilindree la motoreta personala. Pentru Yamaha era vital sa vina din 2026 cu un V4 de 1000, pentru ca ei nu au nici un fel de date cu motoarele in V si au nevoie de date pentru comparatie. Altfel, construiesc noua motoreta in orb. Ar fi intr-o situatie similara cu cea in care a fost KTM, cand au intrat in competitie: tabula rasa! Ceilalti nu au problema asta, pentru ca au ani intregi de date, tranzitia lor va fi mult mai usoara. Din punctul asta de vedere, Yamaha oricum pleaca la drum cu un handicap. Daca nu ar fi construit motorul V4 de 1000, pentru 2026, in 2027 handicapul ar fi fost urias.
-
-
Simplu! Cu un pilot mai combativ si mai putin vulnerabil in defensiva. Desigur, un asemenea pilot nu ar castiga peste noapte titlul cu o motoreta Yamaha, in stadiul actual de performanta, dar cu siguranta ar limita mult pierderile. In orice caz, nu ar pleca din pole si ar termina undeva pe 12. Limitele cotetzului, pe care le tot invoci, nu fac decat sa amplifice si sa expuna mai des aceste vulnerabilitati ale lui Q. Stilul, temperamentul, psihicul lui nu sunt compatibile.. sau (ca sa nu fiu atat de dur) sunt destul de putin compatibile cu luptele dure si dinamica plutonului actual, din MotoGP. Cat despre performantele celorlati piloti Yamaha, am mai spus devreo 10 ori, oamenii aia trebuie sa concureze cu o motocicleta facuta de Yamaha, exclusiv pe stilul si dupa mofturile lui Q ( este una din cauzele principale - nu singura!!! - ale declinului de la Yamaha). La ce performante te astepti de la ei??
-
Nu exista "revirimente"! Daca specialistii decreteaza ca nu exista revirimente, pai nu exista! Statistica minte.
-
Nu, nu ma contrazic deloc. Am mai avut discutia asta. In cazul tau, declaratiile sunt credibile sau necredibile, in functie de cum iti folosesc in teoriile pe care le construiesti. Eu sustin ca toate declaratiile trebuie analizate critic, in functie de context. Multe declaratii sunt praf in ochii presei si ai fraierilor care citesc, menite sa ascunda adevaratele intentii ale echipelor, constructorilor. Incearca sa faci diferenta dintre declaratiiile formale, diplomatice, spune-le cum vrei si cele care chiar vor sa aduca ceva concret la cunostinta publicului. Au fost n-spe situatii in care seful unei echipe isi exprima "intregul sprijin" pentru un pilot oarecare, iar in spatele usilor inchise, ii cauta deja inlocuitor sau nu-l mai solicita pentru teste, etc, practic, pilotul respectiv era tras pe linie moarta. Pe seama declaratiilor lui Jiji, ai construit o intreaga teorie, intitulata foarte sugestiv "Jiji nu-l vrea". Cat au valorat declaratiile alea?... cand a avut ocazia, l-au apucat cu ambele maini. Ce pla sa declare Jiji?? Ca ii curgeau balele dupa catalan?? Ca nu are bani sa il cumpere?? Ce sa spuna?? A declarat si el, "politic corect", ca are o echipa tanara, de piloti talentati, muncitori, bla, bla... ca este strategia echipei sa isi creasca proprii piloti,... praf in ochi.. Jiji avea polutii nocturne, cu gandul la MiMisor. Ca se revenim la subiect, ce sa declare Yamaha, cand nu avea nici macar pe planseta, un motor V4?? Pana la urma, daca stau sa ma gandesc mai bine, nu au mintit cu nimic, in momentul ala erau ferm convinsi ca vor merge cu L4 in continuare. Unde au mintit??? Apoi au fost adusi niste oameni noi la echipa, care le-au deschis ochii, s-a schimbat si conducerea echipei si noul boss si-a asumat o noua directie. Atunci au facut declaratia "oficiala" prin care anuntau ca au in lucru un V4. Practic, declaratiile lor au fost cele corecte la momentul respectiv. De unde tot scoti chestia asta, cum ca au mintit? Mai degraba, asta arata ceea ce tot iti spun, de niste ani buni, anume ca in lumea aia, declaratiile au valoare exact in momentul in care sunt facute. A doua zi, s-ar putea sa nu mai fie valabile. So.. nu am scos nici o duma, ai tu un mod optuz, lipsit de nuante, in a percepe lucrurile. Inca odata, incearca sa fii mai critic cu declaratiile si informatiile din presa. Mai pune-ti intrebari, din cand in cand, nu lua pe nemestecate, tot ce ti se baga pe gat.
-
Da, asa este, oamenii au explicat foarte bine de ce au facut trecerea la V4. Colegul probabil nu a citit interviurile. @Method imi pare ca te roade invidia, pentru ca yamaha a facut un V4. Pana acum ii criticai ca doar poliseaza suruburi. Acum vin cu un proiect cu totul nou, iar tu tot dai cu pietre in ei... In loc sa apreciezi faptul ca au avut curajul sa iasa din zona de confort si sa exploreze o zona care este in toatala contradictie cu traditia lor, tu te dai de ceasul mortii sa ne convingi cat de tampiti sunt ca au trecut la V4. Sunt curios ce o sa mai spui, daca o sa le si reuseasca, intr-un final... Cat despre unele declaratii, ar trebui sa faci diferenta intre declaratiile care spun ceva si cele "politice". Pai ce plm voiai sa spuna, cand inca nu aveau pe planseta un V4? Normal ca spuneau ca L4 este plin de potential, ca heritage, bla, bla, bla... tu prea le iei in serios si construiesti teorii intregi pe nimic, pe niste declaratii care nu valorau nimic, nici macar in momentul in care au fost date pe goarna.
-
Daca AM are si in 2026 rezultate similare, cu cele de anul asta, ajunge langa frate-su la uzina. Cum majoritatea contractelor sunt pe doi ani, 2027-2028, cel mai devreme ai putea sa il vezi in rosu din 2029. Dar ar trebui sa aibe niste rezultate in genul celor ale lui MM la Gresini. Greu... Tot la Aprilia are avea sanse mai mari. Sa nu ajunga la KTM, in locul Tiburonului...
-
In teorie, asa ar fi logic, sa iasa ultimii, dar asta cred ca este nerelevant pentru ei (dar frustrant pentru primadona), pentru ca sunt interesati de date, nu de locurile ocupate in curse. Clar, pentru ei ar fi un an de sacrificiu. Pe de alta parte, cum spune @damager, nu ar fi o mare problema sa scoata o putere comparabila cu cea actuala, dintr-un motor de 850, ci sa o puna la asfalt. Yamaha aici a suferit cu motorul 4L si tocmai de aceea au trecut la V4. In teorie, cum spune si bosul de la KTM, cu un 850, viteza pe viraj va creste. Motoreta este mai usoara, mai ingusta, mai ”nimble and flickable”. Ma gandesc, ca se grabesc cu modelul 2027, tocmai pentru a-l avea gata, intrucat de la anul sau din 2027, (foarte probabil) li se va taia finantarea. E presiune mare pe ei.
-
Pai daca regulamentul zice "maximum 1000cmc" si "maximum" bore, in teorie, Yamaha ar putea concura la anul cu un motor 850, pentru ca ambii parametrii nu ar depasi acel maximum de 1000cmc, respectiv 81 mm. Desigur ar fi mai lenti decat un SBK, spre disperarea si nemasurata frustrare a lui Q, dar ar aduna date pretioase cu o motoreta de 850.. . Este un scenariu putin probabil dar teoretic este posibil. Si atunci, graba lor de a veni cu un V4, in 2026, ar capata si mai mult sens.
-
He he he... interesant scenariu... Si aici intervine urmatoarea intrebare: regulamentul actual ar permite ca un constructor sa concureze cu un motor cu cilindree mai mica decat cea de 1000cmc? Cum este formulat articolul care stabileste capacitatea cilindrica a motocicletelor? Ofera vreo portita, in acest sens?
-
Nu este o noutate, ce spune boss-ul de la Yamaha. S-a spus si aici pe forum, inclusiv eu am spus in mai multe randuri, care ar fi ratiunile pentru care este logic ca Yamaha sa vina, inca din 2026, cu un V4. Dar oare @Method intelege ce spune omul ala? Pentru el, strategia boss-ului Yamaha nu are nici o directie.
