-
Număr conținut
8.287 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://
Profil
-
Sex
Male
-
Motocicleta
Yamaha
-
Numar moto
Fara importanta
Informații profil
-
Alte autovehicule si vehicule
Autoturism
Vizitatori Recenți Profil
4.316 citiri profil
xt600's Achievements
Grand Master (14/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Echipele promoveaza constant piloti de la Moto2, fara nici o experienta, pe motociclete de MotoGp, in conditiile in care motoretele de Moto2 au mai putine in comun cu un prototip de clasa mare, decat are un sbk. De ce un pilot de la Moto2 este legitim sa fie promovat, iar un triplu campion mondial din WSBK nu? Daca ne uitam la ce s-a promovat in ultimii ani de la Moto2, cu una, doua exceptii, nu prea se poate vorbi de niste supertalente. Atunci, turcul de ce nu ar fi bun? De el depinde daca va confirma sau nu, dar talent are mai mult decat multi piloti de pe grila actuala la clasa MotoGP. Pai si eu comentez exact ceea ce vad. Vad in Q, un pilot supraevaluat, cu rezultate bune in calificari si dezastruoase in curse, cu plecari din pole si finishuri pe locurile 11-12 sau mai jos, cu cea mai mare rata de regresie in cursa. Este pilotul care nu reuseste depasiri curse intregi, dar are cea mai slaba defensiva din campionat. Din pacate, la Yamaha tine, pentru ca au vrut sa ii ofere tot ce si-a dorit. Toata dezvoltarea motocicletei s-a facut exclusiv pe datele si feedbackul lui. Sigur, seful de proiect a facut motocicleta, dar dupa mofturile lui Q. Tocmai de aceea ceilalti piloti Yamaha nu pot face nimic cu motoreta aia. La Yamaha, in momentul asta, este exact situatia de la HRC, cand era MM acolo... se pare ca nu au invatat lectia. Honda a invatat din experienta ... acum strange date de la toti, tine cont de impresiile fiecaruia si deja rezultatele se vad. De asta tot spun, ca Yamaha trebuie a se descotoroseasca de frantuz. Cu el proiectul bate pasul pe loc.
-
-
GP27 capata forma: https://www.gpone.com/en/2025/11/30/motogp/ducati-gp27-takes-shape-nicolo-bulega-heads-towards-first-tests.html Ceilalti ar face bine sa se grabeasca.
-
Da, m-a atentionat si @frigider. Uiteasem de accidentarea aia. Cam asa ar fi logic, sa nu ii mai prelungeasca. Sincer, in acest moment, cu tot talentul (indiscutabil), pe care il are, nu mi se pare un pilot de incredere, intr-un proiect in dezvoltare, ca cel de la Aprilia. Si el si Q sunt piloti carora trebuie sa li se dea motociclete gata dezvoltate Nu. Yamaha a gandit foarte bine. Fiind un proiect total nou, au nevoie de un an in care sa stranga date si sa inteleaga cum trebuie sa construiasca o motoreta in jurul unui V4. Tocmai pentru ca sunt un brand legacy, care nu a prea iesit din ale lui, acum trebuie sa experimenteze mai mult. Altfel ar fi plecat cu un handicap major in 2027. Desigur, asta nu anuleaza ce spui tu, anume ca au vrut si sa il pastreze pe Q, dar acum cred ca si-au dat seama si ei ca orice ar face, sa-l multumeasca, nu este de ajuns pentru frantuz. Omul vrea sa plece si da cu barda in munca unei intregi echipe de R&D. In felul asta, este evident ca proiectul stagneaza. Din punctul meu de vedere, cred ca in acest moment nici Yamaha nu il mai vrea cu orice pret, iar aducerea turcului ar putea fi interpretat ca un semnal, in acest sens. Mai rau! Big bangul, l-au adus in 2004, odata cu venirea lui Rossi. Italianul a ales acel motor, dintre doua (sau trei?) motoare, care i s-au pus la dispozitie pentru teste. De 15 ani a fost implementat pe R1. Daca gresesc, sa ma corecteze cineva mai bun cunoscator al istoriei motorizarilor Yamaha. Da, aici ai mare dreptate. Red mist este marea lui vulnerabilitate. Cum spui, isi pregateste cursele cu o minte rece, de killer, dar in curse, cand lucrurile nu merg conform planului initial, isi pierde controlul. Anul asta a aratat ca a mai imbunatatit putin aspectul asta, dar este drept ca nici nu a fost cineva capabil sa il combata. In teorie, doar asa poate fi batut, cum spui tu, dar in practica nu prea vad pe cineva capabil sa aplice teoria. Singura sansa este ca Ducati sa intre pe panta descendenta si sa ii mai poata oferi motoreta suprema.
-
Corect! Am uitat aspectul asta. Pecco are contract si anul asta cu Ducati factory.
-
Ai luat-o prea la sensul propriu al afirmatiei. Eu am vorbit la figurat. Ideea este ca bani mult mai multi se invart in MotoGP, fata de WSBK. In WSBK, salariile de 1-2 milioane sunt exceptia, de ragula ele inseamna cateva sute de mii pe an. Cand Rea a primit un salariu de vreo 2 milioane, a fost ceva nemaintalnit in WSBK. So... cum este mai bine, sa ramai in WSBK cu un salariu in jur de un milion, sau vii in MotoGP, la cel mai slab constructor al momentului si sa iei 3-4 milioane (cifre pur intamplatoare, dar posibile)? Nu cred ca pentru Rossi a fost umilitor sa concureze la echipa satelit. A fost, mai degraba, un sezon de relaxare, inainte de pensionare. A fost mai umilitor sa isi prelungeasca cariera nepermis de mult, astfel incat sa ajunga in situatia de a fi trimis la o echipa satelit. Si apoi nu uita "cazul MM" care accepta sa mearga la la o echipa satelit (nici macar cea mai reprezentativa, a constructorului Ducati), pe o motoreta care nici macar nu a primit upgrade-urile de la finalul sezonului precedent si si-a relansat cariera. Cateodata, compromisul este o arta. Problema lui Pecco este alta... daca ramaane la o echipa satelit Ducati, are mari sanse sa concureze tot pe junghiul GP25 (nu stiu prea multe despre alocarea motocicletelor Ducati, la echipele de client).. ceea ce nu este prea sanatos pentru el si pe un salariu sensibil diminuat. Yamaha i-ar putea oferi un salariu mai apropiat de cel avut in prezent si un statut mai bun decat cel avut in prezent, in cadrul echipei. Clar, spui adio. Plus ca stii ca te inhami la un proiect in constructie. Dar Pecco a mai facut asta in cariera, cand a venit la Ducati. Da, sunt piloti cu salarii de 250-350000 dolari, dar sunt si salarii de 10-12 milioane. Salariile medii sunt undeva intre 2-3,5 milioane. Nu il baga si pe JM in discutia asta. Inca! Vom vedea sezonul asta, daca va mai da cox ca altadata.
-
M-am gandit si eu la Bagnaia, ca pilot Yamaha si cred ca ar fi foarte bun pentru ei, in situatia data, insa greu de presupus ca va accepta. Desigur, pentru un salariu bun (si Yamaha plateste bine, in general), orice este posibil. Inainte de teste, i-as fi dat dreptate lui Hodgson, insa turcul l-a contrazis. Din ceea ce am mai citit, se pare ca otomanul si-a adaptat foarte bine maniera de a frana, la particularitatile motoretei. Desigur, mai e mult pana departe, dar sunt semne bune. Nu vad de ce un rookie de la Moto2 se poate adapta si un triplu campion mondial de WSBK, nu. Oricum, spahiul va fi interesant de urmarit. Cat despre faptul ca a semnat cu constructorul gresit, cred ca Sofuoglu gandeste mai in perspectiva decat Hodgson. Important este ca pilotul lui a pus piciorul in MotoGP. Va duce un contract si, daca nu ii place, va cauta un alt contract in alta ograda. Important este sa aibe rezultate bune. Si mai spun odata: Yamaha plateste mai bine decat alti constructori, iar turcul trebuie sa puna ceva de-o parte si pentru batranete. Cu 1 milion pe sezon in WSBK, moare sarac.
-
Si eu (pana la proba contrarie) sunt sceptic in ceea ce il priveste pe turc. Insa sper sa ma insel. Amu, nu stiu cate est disperare in hotararea boss-ilor de la Yamaha, de al aduce pe Toprak, cert este ca au mare nevoie de piloti cu oarecare experienta (iar Toprak este totusi un triplu campion mondial de wsbk, nu este chiar un neica nimeni). Pe de alta parte, cred ca miscarea este si... "politica" are rolul de a-i arata lui Q ca s-au cam saturat de mofturile lui si cauta solutii. Cred ca si-au dat si ei seama ca pe baza feedback-ului dat de frantuz, nu pot duce programul in nici o directie. Dealtfel turcul a lasat sa se inteleaga ca primul lui obiectiv, inca din 2026 este acela de fi chalengerul lui Q. Ca va reusi sau nu, asta este o alta poveste, dar intentia exista. Deci Q s-ar putea sa aibe parte de putina presiune in plus. Poate, in felul asta, pune si el osul mai mult.
-
-
Pentru ca echipa sa aibe performante, trebuie sa aibe un pilot care sa fie capabil sa duca motoreta mai sus in clasament. In curse, nu in FP-uiri si calificari. Cu nu pilot care a fost depasit in curse de rookie sau de piloti de coada clasamentului, nu ai cum sa faci progrese in clasament, nici la piloti, nici la constructori, chiar daca motoreta a putut mai mult decat cu un an inainte. Repet, cand in 2024, primadona nu era in stare sa prinda a doua linie a grilei, iar anul asta este capabil sa faca 5 pole-uri si sa se claseze de mai multe ori in prima linie, da-mi voie sa cred ca motoreta aia are un potential. Problema lui Q o reprezinta cursele, unde a avut prestatii de la mediocre spre penibile. Ok, inteleg sa fie depasit pe liniile drepte, dar el a fost facut de multe ori pe franare, la intrarea in viraj.. au fost situatii in care au trecut de el IN VIRAJ, pentru ca lasa spatii de se putea trece cu double-deckerul pe acolo. Pentru el, notiunea de trasa defensiva nu exista. In multe etape, sezonul asta, nu a avut ritm de cursa, chiar daca circuitul ar fi fost favorabil pentru Yamaha. Remember, vorbim despre primadona cea rapida. Ca sa nu mai vorbim de situatiile (vezi inclusiv Valencia), in care o umple de sange fara sa existe presiune pe el, cu pista goala in fata... Ti-am mai spus, oricat de fan al lui ai fi, nu ai cum sa nu vezi lucrurile astea.. doar daca te-ai uitat la alt campionat. Asta este realitatea de pe circuit, colegu'! Bun in tururi lansate, cu pista goala in fata, praf in curse! Trezeste-te! Tu ai asteptari de la un proiect pornit de la 0, sa aibe rezultate in 2026??? Doar tu si idolul tau puteti crede asa ceva?? Proiectul asta va avea nevoie de cel putin 4 ani (eu as indrazni sa spun vreo 6, daca lucreaza bine), ca sa ajunga sa conteze in lupta pentru titlu. Omule, este un proiect complet nou, este aproape acelasi lucru, ca si cand ar veni in campionat un constructor nou, cu experienta 0 si cu o mobra facuta de la 0. Ok, Yamaha are experienta in competitie, tocmai de aceea am dat un interval de timp de 4-6 ani. Stiu ca urmaresti competitia, deci stii cam cum se fac trebuirile. Yamaha construieste motocicleta exclusiv pentru Quartararo. Vor/trebuie sa ii faca pe plac primadonei. Datele lui si feedback-ul lui conteaza in constructia motocicletei asa ca ceilalti piloti trebuie sa se adapteze la o motoreta care nu este facuta pentru ei. Ca sa nu mai vorbim, ca nu vom sti niciodata ce testeaza ceilalti trei in curse (componente, setari). In conditiile astea, ce asteptari ai la performante din partea celorlalti piloti Yamaha??? Tu chiar crezi ca un pilot precum Rins a uitat sa piloteze sau ca in doi ani pe Yamaha, nu a inteles motocicleta aia? Valabil si pentru Miller, care are experienta pe mai multe modele. Fii realist! In afara de Q, toti ceilalti sunt testeri.
-
Asta cu suruburile polisate este marota lui @Method. Este drept ca cel putin dupa trecerea la Michelin si la softul unificat, pana prin 2023 evolutia M1 a fost una foarte lenta si acum platesc pretul pentru asta. Dar in ultimii doi ani, nu se mai poate spune ca nu s-au implicat. Au adus motorizari noi, sasiuri, au adus oameni noi in echipa, au schimbat inclusiv conducerea si iata, au facut un lucru de nagandit la Yamaha, in urma cu cativa ani, au schimbat total proiectul, trecand la V4, cu tot ceea ce presupune asta.. Progresele se vad. Daca in 2023 si 2024, Margelatu era abonat la ultimele randuri ale grilei, anul asta cu ultima evolutie al unui L4, a luat vreo 5 pole-uri si s-a calificat in mod regulat in primele doua linii ale grilei. Asta nu o poti face cu o motoreta atat de proasta, pe cat sustine el ca este actualul M1. Nu ai cum, nici daca te numesti MM, daramite Quartararo. Uite aici declaratii ale individiului asta, dupa ce a testat doua zile la Valencia, noul V4:https://www.motorsport.com/motogp/news/fabio-quartararo-reveals-whats-still-missing-on-yamaha-v4-after-valencia-motogp-test/10777755/ Cu asemenea feedback si declaratii, nu ai cum sa dai o directie proiectului. Omul este si prost, ca sa nu spun mai mult... oamenii astia au schimbat propulsorul, practic au facut un proiect nou de la 0. Au schimbat motorul, tocmai pentru a profita de avantajele unui V4, pentru a se putea juca cu distributia maselor, pentru a livra altfel puterea, etc, in asa fel incat sa ii ofere divei mai mult grip, acceleratie, etc.. Evident, asta vine cu niste dezavantaje.. nu mai are feelingul pe fata, precum il avea cu un L4, nu mai are steeringul cu care era obisnuit pe in line four... Practic, noul V4 nu va mai avea acelasi comportament cu modelele precedente, dar tolomacul nu poate intelege un lucru atat de simplu. El vrea V4, dar sa aiba feelingul pe fata ca la L4, desigur, cu grip imbunatatit, acceleratie si tot tacamul, ca la un V4. Din punctul lui de vedere, Yamaha nu a facut nimic bun, neintelegand ca acum are sub coor O ALTA MOTOCICLETA! si ca de acolo trebuie sa porneasca dezvoltarea dar si adaptarea stilului sau de pilotaj. Cum sa duci mai departe un proiect nou, cu un asemenea pilot??? Mai ales in conditiile in care Yamaha lucreaza exclusiv pentru el.
-
Baiatul asta are numai ghinioane.. dupa un sezon ratat, cu accidentari multiple, golanii i-au furat si bicicleta de 20000 euro... https://www.motorsport.com/motogp/news/jorge-martin-20k-bicycle-stolen/10778941/
-
Timp de patru ani, lui Q nu i-a placut nimic din ceea ce a adus uzina. Nimic, nimic. Curios, nu? De asta tot spun, ceva nu este in regula cu feedback-ul dat de baiatul asta. Si asta este un motiv (nu singurul) pentru care Yamaha a batut pasul pe loc. Cred ca sunt satui si japonezii de el. Abia astept sa plece, sa-i mai fericeasca si pe altii cu talentul lui.
-
Se zvoneste tot mai mult in legatura cu plecarea lui Q de la Yamaha. Se pare ca sunt si unele tensiuni intre el si constructor...nu le-au cazut prea bine boss-ilor de la Yamaha, declaratiile primadonei, dupa toate eforturile facute in ultimele 18 luni. https://www.gpone.com/en/2025/11/22/motogp/down-with-the-mask-fabio-quartararo-yamaha-the-v4-and-the-future.html
-
Am fost foarte clar in ceea ce am spus. Acosta nu are inca o victorie in MotoGP, indiferent de circuitul pe care a concurat si conditiile in care a concurat. Alti piloti, care s-au perindat prin ograda KTM, au luat victorii cu troaca aia. De exemplu, Oliveria are vreo 5 reusite. Binder are si el vreo doua. Nu as vrea sa intelegi gresit si nu vreau sa initiez un nou dialog al surzilor, nu spun ca pustiul nu este un supertalent, dimpotriva. Repet acum ceea ce am spus si cu alta ocazie: Acosta este cel mai bun produs al Motogp-ului de la MM incoace. Dar asta nu il scuteste sa se nasca talent si sa moara speranta, ca multi altii de altfel. Din punctul meu de vedere, inca nu a confirmat. Tocmai pentru ca este un mare talent, il astept cu ceva victorii de etapa. Si mai ales, astept sa faca miscarea, pe care trebuia sa o faca demult. Sa plece de la KTM.
