-
Număr conținut
8.111 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://
Profil
-
Sex
Male
-
Motocicleta
Yamaha
-
Numar moto
Fara importanta
Informații profil
-
Alte autovehicule si vehicule
Autoturism
Vizitatori Recenți Profil
4.240 citiri profil
xt600's Achievements
Grand Master (14/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
14. Hungary Michelin® Grand Prix of Hungary
topic a răspuns lui xt600 în B.B.ul Competitii Internationale
Astea vor concura la clasa mare?? Pilotii le vor tine umbrelele... Ce sa zic.. frumoase... -
Dupa parerea mea, Pecco va pleca de la Ducati, deci se elibereaza un loc, chiar la echipa de uzina. Asadar, Acosta ar avea o sansa mare sa ajunga langa satana. Doar daca Jiji nu are alte planuri... sa il aduca la uzina pe fratior, caz in care locul de la VR46 sau cel de la Gresini ar fi numai bun pentru rechin. Si cred ca asta ar fi solutia cea mai buna pentru el: un an la o echipa de client, pe motocicleta de uzina, fara presiune, numai bine sa se adapteze la cerintele motocicletei. Amu' sa vedem unde pleaca Margelatu', ca el vrea motocicleta cu care sa castige din prima.. Clar, la KTM nu are ce cauta, nici la Honda. Aprilia ar putea fi solutia, dar nu are el stofa sa il bata pe Marcel, calare pe Aprilia... Sa vedem partea plina a paharului: campionatul asta a fost ucis de Marcel. Probabil si cel de la anul va avea aceeasi soarta, dar vom avea o piata a transferurilor foarte interesanta.
-
Daca MM castiga o cursa, nu mai este nimic iesit din comun. Vorbim de cel mai mare talent, cu 12 ani de experienta doar la clasa mare, pe cea mai buna motocicleta a momentului, cu (poate), cea mai buna echipa tehnica in spate. In cazul lui, stim la ce sa ne asteptam. Dar cand un rookie, pe o motoreta de client (ce e drept, una de top) si cu o echipa formata dintr-un inginer, doi mecanici si un analist de date pleaca de pe 6, retrogradeaza in turul doi pe pozitia a 9-a si de acolo incepe recuperarea, pana pe locul 2, ei bine, asta este o realizare jos palaria! Titlul neoficial de "omul/pilotul cursei" premiaza un comportament/performanta de exceptie, in cursa, nu neaparat victoria. Desigur, victoria poate fi obtinuta in conditii iesite din comun, cum a fost cazul acelei curse castigate de Binder, pe slick-uri, pe o pista inmuiata de apa. Imi aduc aminte ca ultimul tur a fost de infarct. Normal ca omul a meritat din plin titlul de "omul cursei". Sa nu uitam ca si Machiavelli a fost italian... So... o echipa italiana care face pact cu satana, se inscrie intr-o traditie ilustra...
-
Am mai gasit undeva exprimata (de cineva) aceeasi idee: secretul unei curse este acela de a merge cat mai slow posibil, pentru a obtine victoria. De mirare este ca MiMisor a trebuit sa afle lucrul asta de la Mick Doohan. Dar, intr-adevar se vede o schimbare in exprimarea lui pe bicla, iar vestea proasta pentru concurenta este ca aceasta schimbare il face inspaimantator de eficient. Astept sa il vad, cand va fi pus sub presiune... daca va fi pus, pentru ca stim ca in acele situatii isi arata limitele. Insa, la ce a aratat pana acum, nu cred ca vom avea pe cineva care sa ii dea batai de cap, sezonul asta si nici la anul. In alta ordine de idei, au concurat pilotii cu acel sistem de stabilizare, despre care se vorbea aici? Ceva declaratii ale pilotilor, referitoare la sistem?
-
Nu te acuz de nimic. Am facut doar referire la postarea ta, in care spuneai, negru pe alb (ma rog, negru pe gri), ca MM nu este fastest, ceea ce mi s-a parut bizar, mai ales ca toti cei care scriem aici, vedem cum scoate zecimile din joben si distruge psihic concurenta. Nu! Pole nu este egal cu fastest. Pole inseamna, pur si simplu, cine ocupa prima pozitie in grila. Acel loc este ocupat cu cel mai bun timp al acelei sesiuni de calificari, dar nu este obligatoriu ca acel timp sa fie the fastest. De pilda, timpul de pole, obtinut de un pilot X, poate fi (teoretic, uneori si practic) mai slab decat un timp obtinut intr-o sesine de free practice, de catre un pilot Y. In acest caz, detinatorul pole-ului are cel mai bun timp in calificari, dar nu a fost cel mai rapid pilot la overall. Asta voia sa spuna si colegul @B.B., cand spunea ca nu intotdeauna cel care pleaca din pole este si cel mai rapid. Asa cum am aratat si eu si colegul, o sesiune de calificari (in formatul actual, care nu este cel mai fericit) este afectata de o multime de variabile, care influenteaza "cel mai bun timp". Sa fim seriosi, DACA MM nu ar fi cazut, ce sanse ar fi avut Bez, sa ia pole-ul??? Putem presupune ca destul de mici. Un format de calificari fara interferentele acestor variabile (sau in orice caz cu reducerea lor substantiala) ar fi cel de Superpole, similar cu cel care era odata (nu mai stiu cum se mai desfasoara calificarile lor acum) in WSBK.
-
Da, aici ai si tu dreptate, insa tocmai pentru ca noi urmarim aceasta competitie (am accentuat acel "urmarim") si stim toate detaliile care contribuie la succes si/sau esec, nu putem exclude in totalitate acel "daca". In rest, asa este, adversarul nu este raspunzator pentru ghinionul concurentei, dar nici nu poti spune ca (de ex) titlul lui Lorenzo, din 2010, cu Rossi lipsa 4 etape (nu mai vorbim de cel din 2015, cand stii in ce context a fost castigat de acelasi Lorenzo), are aceeasi greutate cu titlurile lui Stoner, obtinute cu Rossi pe circuit, in forma f. buna.
-
Si sustin in continuare! Nu te bati cu cel mai bun, nu ai legitimitate. Esti de conjunctura. A spus-o foarte frumos si Stoner, la retragerea lui Rossi. Gandire simplista, ca sa nu spun altfel. Accidentarile urate, precum cea a lui Rossi in 2010 si cea a lui Marquez in 2020, sunt exceptiile, nu regula. Datorita echipamentelor de protectie si masurilor de siguranta de pe circuite, asemenea accidentari sunt totusi rare si trebuie o doza mare de nesansa sa i se intample unui pilot un asemenea ghinion. Marquez a cazut in cariera lui de sute de ori... numai in 2023 a cazut de peste 30 de ori (record absolut), fara urmari. La Jerez a avut ghinionul sa fie lovit de motocicleta si i-a rupt mana. Daca nu se intampla asta, era doar una din cazaturile "a la MM", fara nici o urmare. Rossi nu a cazut decat de cateva ori in cariera, dar ghinionul a facut sa cada, intr-o sesiune de antrenamente libere, la Mugello. Putea fi o cazatura banala, dar, ghinion, s-a lasat cu dubla fractura. Accidentarea de la umar, a facut-o intr-o sesiune de motocross.. a mers aproape tot sezonul cu umarul tinandu-se doar intr-o fascicula de tendon. Sa spui ca "oricine se accidenteaza inseamna ca a gresit", in conditiile in care hazardul joaca un rol foarte mare in evenimentele de acest gen ( si pana la urma, in acest sport), mi se pare naiv. In atare conditii, ORICINE a luat un titlu mondial fara campionul en titre, pe circuit, nu este un campion validat! Da, in palmares, titlul ii apartine, in istoria competitiei, el apare cu calitatea de campion, dar moralmente titlul ala nu are legitimitate. Si tie nu iti da de gandit faptul ca un pilot precum Pecco a "putut recupera" 95 de puncte??
-
Tot ceea ce trebuie sa intelegi, este faptul ca MM nu este "the fastest", e "doar" cel mai bun la overall.. Cei mai rapizi sunt Quartalabo, Vinales, Acosta... trogloditul asta de MM, cu 101 pole-uri (trei sferturi din pilotii de pe grila actuala nu au numar de curse, la clasa mare, cat are asta pole-uri... ) e si el pe acolo pe undeva, dupa astia trei.. ce mai conteaza ca atunci cand toti cred ca l-au "rezolvat" pe MiMisor pe turul rapid, satana mai scoate din joben inca 5-7 zecimi si ii linisteste. Astea sunt amanunte.
-
Hayden a castigat titlul in 2006, cu Rossi pe circuit. Anula acela, Rossi a avut trei abandonuri tehnice, daca imi aduc bine aminte. Nu a fost accidentat. Iar titlul, nu a fost castigat de Hayden, ci a fost pierdut de Rossi, in urma cazaturii de la Valencia. Tot ce trebuia sa faca in cursa aceea era sa termine undeva pe 7 (?). A terminat pe 13... Accidentarea a avut loc in 2010 (de fapt sezonul ala a suferit o dubla accidentare, pe langa celebra fractura de picior, a mai suferit una la umar, la un antrenament de motocros, la inceputul sezonului), principalul beneficiar a fost Lorenzo. Odata cu venirea Satanei la HRC Honda, slabe sanse sa mai fi luat vreunul. Exceptandu-l pe MM, care a si castigat titluri cu astia pe pista, nici un pilot de pe grila actuala nu ar fi luat vreun titlu, cu astia 4 in varf de forma.
-
Aldeguer pilotul cursei! Am sperat sa il prinda pe MM, dar satana e... satana. Frumos duelul MM vs Bezz... scurt dar intens. Sezon de uitat pentru Bagnaia si JM... am crezut ca s-a spart din nou spaniolul, dar parea in regula, la boxe.
-
Vine Aldeguer!
-
Pe acest circuit, problemele cu fata, pe care le are Pecco, au devenit vizibile in sensul cel mai propriu al cuvantului. Filmarea aceea cu camera de bord, a aratat niste vibratii pe front end, de-a dreptul scary. Abia a putut italianul sa controleze motocicleta. Foarte urata faza... si cred ca si Morbi a avut probleme asemanatoare, prea multe erori si in dreptul italo-brazilianului. Sunt foarte curios ce vor declara. In rest, cred ca rezultatul nu a surprins pe nimeni. Bine ca sezonul nu are 30+ curse, ca ii spulbera lui Rossi numarul de victorii inca din acest an.
-
Amu am vazut si eu grila. Interesanta si frumoasa, cu Bezz in pole... Bravo Bezz! Marcel a facaluit-o, dar nu cred ca trebuie sa ne facem prea multe iluzii. Ceea ce mi se pare foarte sugestiv, este faptul ca doi piloti, "legendari" pentru rapiditatea, lor sunt pe locurile 16 si 21. Foarte rapizi! Bine asa! Intre timp, Honda cu gioarsa aia de motoreta isi plaseaza doi piloti (nu la fel de rapizi ca legendele) in primii 7, iar KTM are 3 piloti in primii noua. In cazul KTM, sa zicem ca circuitul ii avantajeaza... dar Honda?? Hmmmm... Teoretic, ar trebui sa avem curse interesante. Prognoza meteo cum arata?
-
Colegul ala a mai castigat curse in mondialul de anduranta. Zarco, la fel... anul trecut, tot la Suzuka. Deci vorbim de o echipa cu experienta. Yamaha, a luat un start de toata jena. Au recuperat, dar nu a mai putut sa il ajunga pe Zarco &Co. Honda a beneficiat si de o strategie cu mai putine opriri pentru realimentare, gratie consumului mai redus de pacura.
-
Clar! L-a umilit. Vestea proasta este ca lui MM i-a placut circuitul si alta si mai proasta este ca layout-ul are 10 viraje stanga si 7 dreapta, de tip stop&go, adica ce ii place mai mult demonului. Presimt ca va fi macel.