-
Număr conținut
7.812 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Metode de contact
-
Website URL
http://
Profil
-
Sex
Male
-
Motocicleta
Yamaha
-
Numar Moto
Fara importanta
Vizitatori Recenți Profil
4.013 citiri profil
xt600's Achievements
Veteran (13/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
-
Da. Aici cred ca ai pus punctul pe i.
-
Nu contrazici ceea ce spun eu. Daca CFD se invata in facultate, probabil si PSP (Pressure sensitive paint) si vine Oxley- Method sa ne spuna ca Ducati, aprilia, F1, etc au descoperit tubul Pitot, este cel putin ciudat. Pai si atunci de ce vine Oxley si ne prezinta metoda ca pe o mare revolutie in MotoGP. Iar tu preiei stirea si ii ridici statuie (lui Oxley). Nu am improscat deloc cu venin, am sesizat doar hate-ul la adresa acelorasi constructori japonezi, hate pe care nu eziti sa il scoti la suprafata, de catre ori vine vorba despre (ne)performantele lor sau atunci cand discutia se poarta comparativ cu brandurile europene. Gandirea asta, gen "japonezii sunt niste idioti" mi se pare cel putin simplista, ca sa nu spun altfel. Ai sa fii surprins, chiar nu am nimic cu Method. Ne mai contram, cateodata il mai provoc, il mai tachinez, dar nu am absolut nimic cu el. Nu il cunosc, dar sunt convins ca este un tip foarte ok. Cat il priveste pe Oxley, si mie imi place, asa cum imi place si Emmett, Scalera, etc. Omul are cultura moto, cunoaste foarte bine fenomenul MotoGP si mai ales are condei, este o placere sa il citesc. Numai ca si el este om. Nu tot ce spune, este batut in cuie si trebuie preluat fara un elementar spirit critic. De aici pana la a spune ca este un ageamiu, este cale lunga. De fapt, unde am folosit termenul de ageamiu, la adresa lui? Cand spun, " da ochii peste cap", ia-o ca pe o figura de stil, nu cu sensul propriu.
-
Method, tehnologia CFD este ultima gaselnita in materie de cerecetare in dinamica fluidelor, tocmai aceasta tehnologie face mult mai putin necesara utilizarea tunelurilor de vant, adica contribuie esential la reducerea cheltuielilor si a timpului necesar pentru teste. Deci japonezii fac R&D la nivel de top, ca metode de lucru si tehnologie. Tubul Pitot, despre care a aflat si Oxley (poate pui un link la articolul ala) si este atat de excitat, a fost inventat de un francez (pe numele lui, Henri Pitot)) pe la 1732, asadar, vorbim despre o tehnologie antica si de demult. Asa ca nu te mai lua dupa Oxley, cand da ochii peste cap la vederea tubului Pitot. Faptul ca Ducati foloseste tuburile astea, nu inseamna ca asta este ultimul cuvant in materie de cercetare in domeniul aero. Poate nu au auzit pana acum de CFD.. Btw.. stii la ce foloseste tubul Pitot?
-
In afara de cele enumerate de tine, ai putea avea in vedere si Honda SH 125 sau SH 150. Au avantaje evidente, pentru utilizare urbana: roti de 16, motoare ceva mai puternice comparativ cu alternativele. Spatiul de sub sa este foarte mic, dar vine cu un top case. Arunca un ochi, s-ar putea sa fie ceea ce iti trebuie. Un minus, nu poti intinde picioarele.
-
Ai dreptate, cand spui ( si de fapt nu spui tu, ci oamenii de la Yamaha) ca noul motor presupune reproiectarea intregii motociclete, insa sesizez un oarecare hate in ceea ce ii priveste pe japonezi in general si Yamaha in special. Trebuie sa iti reamintesc ca cele doua branduri japoneze nu sunt niste newbie in competitia asta si in constructia de motoare si motociclete. Nu sunt niste start up-uri nimerite in MotoGP, dimpotriva, sunt insasi istoria acestei competitii. Asa ca mi se pare simplist felul cum gandesti know how-ul acestor uzine. Cat priveste faptul ca ar putea dezvolta un motor nou inainte de 2027, mi se pare o chestuie logica si de bun simt. Sunt mai multe ratiuni care ii obliga sa faca treaba asta: 1. Yamaha are concesii solide inclusiv pe partea de dezvoltare a propulsorului si ar fi idioti sa nu se foloseasca de aceste concesii, pentru a dezvolta un V4, daca si-au propus sa faca trecera la arhitectura in V: 2. Sigur ca constructia unui V4 de 850, nu este un simplu downsize al unui motor de 1000, cum simplifica colegul, mai sus, dar nici nu este ca si cum ai lua totul de la 0. Experienta si datele anterioare sunt un bun castigat. Este cat se poate de logic sa inceapa dezvoltarea motorului V4 acum si sa il foloseasca pe parcursul sezonului 2026. 3. Este si o chestie de politichie. Trebuie sa isi pastreze cu orice pret pilotul principal, iar pentru asta trebuie sa ii faca o motocicleta performanta. Trebuie sa il convinga pe Q ca au dorinta sa se intoarca acolo la varf. Altfel il pierd. Pare ca s-au trezit. A doua jumatate a sezonului trecut pare ca a adus un oarecare reviriment la Yamaha, iar testele de la Sepand par sa indice un trend usor ascendent. Desigur, mai este mult pana departe, au dormit prea mult si au foarte mult de recuperat, dar sunt sperante, mai ales ca au scapat de Javris, care se osificase in functia aia. Per total, la Yamaha se simte oarece aer proaspat. La Honda sunt lucrurile neclare rau...
-
Spune foarte bine Pavesio, in legatura cu ceea ce inseamna proiectul V4, insa ma intreb ce calitate vor avea informatiile culese cu un pilot wildcard (de regula un pilot de teste), care va fi mai lent cu 2-3 sec pe tur fata de pilotii care fac sezon regulat? Nu stiu daca actualul sistem de concesii le permite, dar ideal ar fi sa testeze noua motocicleta cu unul dintre pilotii echipei satelit. Daca regulamentul nu permite schimbarea motocicletei de catre un pilot, fie si pentru o singura etapa, atunci un wilcard este mai bun decat nimic.
-
Rossi nu a avut nevoie. L-a avut pe Uccio.. Cum? L-a inselat Q pe iubi? Cu Rins???
-
Imi aduc aminte un interviu, antic si de demult, cu Capirossi, daca nu ma inseala memoria. Omul a punctat foarte bine limitele acelei motociclete, aratand ca motoreta nu este ceea ce trebuie, in lupta cu Yamaha si Honda. Hayden s-a inteles (probabil) mai bine cu acel Ducati (desi rezultatele nu confirma acest lucru), asta nu inseamna, insa, ca era o motocicletaa buna si, in nici un caz castigatoare. Tot o motoreta de locul 3 in clasamentul constructorilor ramanea, chiar daca americanul ar fi reusit sa o duca din cand in cand pe podium. Sunt convins ca daca ar fi avut un pilot ca Rossi, care stie sa dea un feedback precis, ar fi reusit sa faca o motocicleta care sa fie Ducati, dar sa placa si pilotului. Raman la parerea ca nu ar fi fost frictiuni, intre ei, ci o colaborare ca intre doi oameni care au atins excelenta in domeniul lor. Nu putea sa iasa ceva rau dintr-o asemenea colaborare.
-
Diferenta aia de 100 de puncte s-a datorat si altor factori, nu numai skill-ului australianului. Ca in anul urmator i-a dat-o Rossi cu aproape 100 de puncte, nu spune nimeni. Stiu ca iti place sa dai cu pietre in "dezvoltator", de cate ori ti se ridica subiectul la fileu, dar daca esti corect, recunosti ca motoreta aia facuta de Pretios era un esec din nastere. Jiji, are el bube de alta natura, dar motorete stie sa faca. Sunt convins ca parteneriatul dintre Jiji si Rossi ar fi functionat la fel de eficient ca si cel cu Furusawa. Astazi nu ai mai fi avut in cine sa arunci cu pietre..
-
Posibil.
-
Nu am spus ca nu si-au facut lectiile, ci ca nu le-a terminat de facut. Chestie de nuanta. Ma refer strict la situatia prezenta, in care Ducati nu poate miza pe noul motor si revin la cel din 2024, pentru ca au ramas niste probleme nerezolvate, care le da cu rest. Altfel, in termeni de performanta, nu cred ca vor fin semne de intrebare, in ceea ce priveste favoritii...
-
Nu este o problema de fiabilitate, ci una de comportament. Din ceea ce am mai citit, motorul GP25 este mai smooth, insa are probleme cu frana de motor... ceea ce nu ii ajuta prea mult pe partea de entry. In consecinta, parerea pilotilor (in special a lui MM) este ca motorul are unele puncte tari, dar altele (mult mai) slabe, care nu pot fi remediate in timpul ramas, astfel ca, asa cum spui si tu, nu vor sa riste. Pe de alta parte, vor trebui sa mearga cu acelasi motor si in 2026, ori pana atunci, lucrurile ar putea sa se schimbe, pentru ca unele uzine (Yamaha, Honda si nu stiu daca si KTM si Aprilia) beneficiaza de concesii pe partea de motor. Bine, din cate am inteles, motorul nu va fi chiar un GP24, standard, ci va primi mici modificari. Un alt aspect care nu este destul de clar, este cu ce sasiu vor merge, cel putin la inceputul sezonului. Si acolo au niste semne de intrebare. Per total, am sentimentul ca in presezonul asta, Ducati pare ca nu si-a terminat de facut lectiile, asa cum a fost cazul in sezoanele precedente. Au inca multe necunoscute si vor avea mai mult de lucru in timpul sezonului, pentru a le pune la punct. Va fi interesant. Inca din 2022 tot spun ca Pecco nu a fost si nici nu este cel mai bun pilot Ducati. Imi aduc aminte ca in 2022, Bastianini a fost pe multe circuite peste Bagnaia, insa a trebuit sa fie bun coechipier. In 2023 si 2024, Martin a fost constant mai rapid. Atuul lui Pecco a fost faptul ca a ajuns pilotul nr.1 in echipa potrivita, la momentul potrivit si a avut nationalitatea potrivita. Astfel nu numai ca a beneficiat de sprijinul total si neconditionat al echipei, dar a fost, pur si simplu, impins de la spate spre titluri, prin toate mijloacele posibile.
-
In 2006, Hayden a fost pilot de uzina, Repsol Honda. Pilotii de uzina Ducati au ales motorul de anul trecut: https://www.gpone.com/en/2025/02/12/motogp/marc-marquez-the-decision-has-been-made-we-will-use-the-2024-engine.html?related=1
-
Da, dreptate ai, dar uite ca Rivola il contrazice pe Taramasso: https://www.gpone.com/en/2025/02/07/motogp/rivola-contradicts-michelin-our-data-dont-confirm-what-taramasso-said.html Nush' de ce, dar de data asta cred ca gumarii au dreptate. Ei masoara si alti parametrii, pe care echipele nu nu ii au in setul lor de date. Nu este atat de rapid, cat sa fie intangibil. Cel putin, nu cu satana. Insa sansa lui este ca MM nu are luciditate in duelurile 1vs 1... acolo il poate bate Pecco, altfel, in performanta pura, il calca in picioare Cabroncito.