Jump to content

StefanSC

Membru
  • Content Count

    182
  • Joined

  • Last visited

About StefanSC

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Carnet moto din
    2012
  • Motocicleta
    pieton
  1. Pacat ca au scos pachetul Rallye si l-au inlocuit cu penalul de HP (haur la maxim)...
  2. @silver arrow: Gigi ala ceh, are cont pe forum aici?
  3. @Silver Arrow: Eu plec de la premisa ca orice om poate invata si deprinde comportamente cu motivatie potrivita(de regula o combinatie de tip morcov si de tip bat). De asemenea, plec de la premisa ca nu trebuie sa iti pese de altii ca sa respecti niste reguli ale societatii, trebuie sa iti pese doar de tine si de buzunarul tau. Finalmente, cred ca dureaza sa inveti sau sa deprinzi anumite comportamente. Si mai plec de la premisa ca e mult mai usor sa obtii o schimbare punctuala decat doua sau trei sau patru. Asa ca daca am de ales intre pedepse si consecinte mai mari dar aplicate in acelasi fel ca pana acum sau aceleasi pedpse si consecinte dar aplicate cu strictete, aleg varianta a doua. Prefer sa imi vina amenda de 240 de lei acasa pentru fiecare data cand am intors pe linie continua si la bere sa imi spuna amicii: "Frate, azi nu am semnalizat si m-am ales cu amenda!", decat sa zica "Frate, l-ai vazut pe fraieru ala de a luat 5 ani de parnaie si amenda de 600 de milioane ca nu a acordat prioritate la motociclist? Eh... lasa ca noua nu ni se poate intampla! Mai da o bere inainte sa plec cu masina!". Omul de la care a pornit topicul a fost "afectat iremediabil". Nu stiu o metoda prin care poate sa il dez-"afectam iremediabil". Dar poate gasim o metoda sa nu mai fie altul dintre noi "afectat iremediabil"...
  4. In primul rand, odihneasca-se in pace si condoleante familiei daca vor citi acest topic. Nimeni nu merita sa sfarseasca asa. Am avut neplacerea sa trec pe acolo la scurt timp dupa ce venise politia si dirija traficul. Eu unul personal nu gasesc ce lectie sa invat din acest eveniment. Poate daca ar fi avut echipament complet, poate ar fi scapat...dar sunt prea multe necunoscute pentru a sti asta. Altfel, e un caz de ceasul rau/pisica neagra. Nu cred ca motociclistul a avut viteza foarte mare (traficul e destul de dens la acea ora in zona, trecerea de pietoni e aglomerata, si daunele masinii nu sugereaza un impact la viteza foarte mare). De asemenea, s-a emis o ipoteza cum ca soferul masinii nu l-a vazut deoarece...soare. Dat fiind ca eram cu conserva si nu aveam probleme de vizibilitate in spate datorita soarelui la acea ora, cred ca acest lucru este fals. S-au mai afirmat o serie de lucruri despre acel drum si dat fiind ca il stiu pe din-afara (4 ani, zi de zi, cu 2 si 4 roti), as vrea sa fac urmatoarea observatie: A intoarce pe sub pasajul Basarb in intervalul 5:30-7:00 PM e o treaba de 20 de minute minim datorita traficului extrem de aglomerat (mai ales cu lucrarile din fata fostului sediu al PMB si ce se aduna pe langa Emag). Cum pe bucata unde s-a produs accidentul, in majoritatea timpului ai vizibilitate foarte buna pe o distanta mare si cum exista multe locuri in care traficul poate fi intrerupt temporar (intersectia de la STS, trecerea de pietoni, intrarile unde este permisa manvera spre stanga), a iesi din SEMA si a face stanga acolo unde este permis este o manevra rezonabila fara giratorii si sensuri unice, daca faci manevra corect. Am vazut, de asemenea, reactii de genul manifestiatii pentru amenzi si pedepse mai dure. Poate ca cei care cred ca aceasta e solutia ar putea sa vada daca ii ajuta initiativa legislativa cetateneasca (art 74 din constitutie). S-ar putea sa fie o solutie mai buna de a aduce in discutie aceasta problema decat a face manifestatii/marsuri. Personal, nu cred in amenzi mai mari decat avem acum. Cred ca scopul amenzilor este de a educa si pedepsi greselile, nu de a distruge viata oamenilor (pentru multi, 2000 de lei amenda poate sa ii afecteze iremediabil). Insa aceste amenzi nu se dau. In 13 ani de soferie nu am vazut politist sa dea amenda pentru nesemnalizarea manevrei, pentru neacordare de prioritate pietonilor, pentru intoarcere pe linie dubla continua, samd... Si este frustrant cand politia sta in fiecare saptamana cu radarul dupa intersectia de la Grozavesti (zona cu asfalt ok-ish, vizibilitate perfecta si cu risc minim de accident (cel mult sa sari cu masina/motocicleta in Dambovita) si te gandesti ca daca in loc de asta ar fi stat nici 1km mai departe, in zona Sema, si ar fi amendat contraventiile de mai sus, poate ca nu ar fi existat topicul asta...
  5. La 1.70m inaltime DL650-ul si NC750X-ul sunt manevrabile pentru mine (nu ating cu toata talpa dar am suficient picior jos incat sa fiu sigur pe mine la stop si la viteze mici). La 1.77 nu ar trebui sa ai probleme cu ele. P.S: Uita-te si la o Honda Crosrunner daca bugetul permite.
  6. Bine spus in tot postul asta... as mai completa cu: Nu e vorba doar de denivelari si gropi, cat si masini parcate pe banda 1 sau riscul sa iti iasa cineva in fata de pe o straduta laterala (de exemplu, incearca sa mergi pe banda 1 pe soseaua Antiaeriana in Bucuresti... chiar daca asfaltul e bun si au luat masinile parcate pe ea, e imposibil sa nu iti iasa cineva cu jumate de masina in fata de pe o strada laterala...)
  7. Impresii de SMAEB: Mic. Mult mai mic decat cel din 2016 (ultimul la care am fost) care la randul lui a fost mai mic decat cel din 2014 (hmm, poate ca ar fi mai bine sa fie din doi in doi ani... apar motociclete noi mai multe in intervalul asta, scad si costurile expozantilor?) Aceasta 'micime' se traduce in primul rand la un grad de inghesuiala care, in afara de BMW/Yamaha respectiv Indian/Harley facea greu sa te misti de colo colo. Pentru mine unul, targul de anul acesta a avut ca utilitate sa imi fac o idee despre cateva motociclete care ma intereseaza, sa micsorez lista pentru urmatoarea achizitie. Si din punctul acesta, faptul ca poti sa dai un picior peste sa fara sa stai sa cauti un reprezentant mi se pare foarte util. De exemplu, am avut surpriza ca VFR800x Crossrunner sa mi se potriveasca precum o manusa si am aflat ca nu am ce cauta pe Africa Twin sau 850GS (cel putin stoc) la inaltimea mea. HD si italienii sunt "too cool for school" si tineau semnele de "Nu va asezati". Bonus la HD, in 2 ore cat am stat pe acolo, nu am vazut nici un reprezentant (exersau arta camuflajului cred). Si cam asa a fost si in 2016 si in 2014 . Nu prea am vazut bagatori in seama in acele doua ore. Cam toti vizitatorii se miscau cu un scop si pareau ca stiu cate ceva despre moto din cum vorbeau (daca nu aveau o casca in mana). Singurii care mi s-au parut proactivi au fost cei de la Honda (Motoboom?). Restul asteptau sa fie intrebati ceva. Bine cu Motomus ca am vazut si niste Kawa si Suzuki pe acolo. Puncte bonus pentru Vulcanul nou. Cel putin ca aspect si calitatea subiectiva, e mult peste cei 7600 de euro cat ce pe el. Parca mai multe stand-uri cu haine si echipamente fata de alti ani. Per total, nu imi pare rau ca m-am dus, a meritat fiecare banut, dar cred ca ar fi benefic atat pentru targ cat si pentru comunitate sa se organizeze la 2 ani si sa participe toti importatorii, nu doar o parte. P.S: Daca as fi sa iau un cruiser doar pe baza impresiei de la acest SMAEB, as lua un Indian clar. Harley-urile pareau asa prafuite, anoste si dezolante...
  8. Pai atunci haideti sa pornim sa strangem semnaturi pentru interzicerea motocicletelor pe drumul public, daca fun-ul e doar pe circuit si pe legheleu. Ca nu suntem o tara in care sa fie nevoie de motocicleta ca mijloc de transport (e.g: India). Asa dam mai putin cu RIP-ul, creste cererea de circuite... Cred ca toata lumea are de castigat. @Silver Arrow: 2) Ai inteles gresit. Uneori esti fortat sa incalci reguli pentru a putea merge mai departe... sau nu ai depasit niciodata pe linie continua pentru ca unul se oprise pe avarii sa isi ia tigari? 3) Ar fi frumos sa fim toti impersonali, reci, calculati cand suntem in sa sau la volan. Dar ultima data cand am verificat, suntem oameni, grabiti, neatenti, care pot fi afectati de te miri ce... sau nu l-ai injurat in gand pe unul care mergea cu 30 (perfect legal) in zona de 50 in timp ce tu te grabeai sa ajungi acasa/la sotia care naste/la amicul care a cazut cu motorul?
  9. Si atunci unde e fun-ul in a merge cu motocicleta? Unde e adrenalina? Si ce te faci cand restul nu respecta regulile de circulatie, doar tu le respecti? Nu iti creste asta riscul de incident/accident? Si sper ca realizezi ca poti sa respecti toate regulile de circulatie si sa ajungi vinovat moral de un eveniment in trafic... (nu se pedepseste, desi poate ar trebui...)
  10. A) Folosind gasitorul profesional de biciclete In desert... adecvata .
  11. Ca sa il citez pe Confucius: "Daca ii impingi cu suficienta forta, porcii vor zbura. Asta nu inseamna ca e o idee buna!"
  12. @DrDre: E un adagiu care spune ceva de genul : "Sistemele de siguranta ale masinilor functioneaza cel mai bine atunci cand conduci ca si cum nu le-ai avea." Cred ca putem extinde asta si la motociclete. Acum, sistemele de siguranta nu sunt un alfa si omega in alegerea unei motociclete (daca am fi atat de paranoici in legatura cu siguranta, ne-am face simulator moto cu VR in garaj si am sta acasa). Cand am zis de VStrom 1000, m-am gandit la mai multe aspecte cu care vine acesta fata de 650: motorul mai mare si mai puternic, suspensiile ajustabile -si foarte laudate de mass-media , nimicuri gen parbrizul ajustabil si SCAS, iar Cornering ABS era un fel de cireasa de pe tort (sau bomboana de pe coliva ). Tinand cont de experienta cu alte hobby-uri unde am invatat ca cea mai buna metoda sa pierzi bani e sa cumperi de doua ori, am zis ca o motocicleta luata de noua as dori sa o tin ca mai mult timp si ca atare, as dori sa fie cat mai "future proof". Ori pentru 4000 de euro in plus, mie unuia imi pare ca VStrom-ul 1000 este mai "future proof" decat cel de 650 si are un raport calitate pret mai bun. Evident acum, se poate face discutia ca pentru inca 4000 de euro in plus , un 1200GS este si mai "future proof" .
  13. De acord, e o diferenta mare in materie de bani intre cele doua. Intra niste plimbari frumoase in aia 4000 de euro. In acelasi timp, experientele mele ma fac sa imi doresc ca urmatoarea motocicleta sa aiba pe cat posibil cornering-ABS. Iar Strom-ul de 1000 il are. Sper doar sa functioneze la fel ca cel de pe KTM-uri:
  14. Daca as face mai mult spre partea de "enduro", as lua un F800GS sh (cred ca gasesti ceva decent si in mintile lui in jur de 8000 euro). Daca as face mai mult spre partea de "touring", as incerca sa strang mai multi bani si as lua un V-Strom 1000 XT.
  15. Dpmdv, de nou, best buy ca aparat de vacanta e asta: http://www.f64.ro/olympus-om-d-e-m10-mark-ii-kit-12-50-mm-negru.html . Daca ii mai scade pretul (ma astept sa ajunga la ~2000 de lei in cateva luni): http://www.f64.ro/panasonic-dmc-gx80-kit-lumix-g-vario-12-32mm-f-3-5-5-6-asph-mega-o-i-s-negru.html e o alegere si mai faina. Insa optiunea pe care as merge acum, ar fi: https://www.olx.ro/oferte/q-canon-100D/ si adaugi un: http://www.f64.ro/canon-ef-s-10-18mm-f-4-5-5-6-is-stm.html. si un: http://www.f64.ro/canon-ef-s-24mm-f-2-8-stm.html.
×
×
  • Create New...