Sari la conținut

StefanSC

Membru
  • Număr conținut

    184
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Carnet moto din
    2012
  • Motocicleta
    pieton

StefanSC's Achievements

  1. Acum, te mai intreb ceva: crezi ca aia de la Nemo or sa fie mai atenti la o motocicleta decat la o bicicleta? Asfaltul doare mai rau la 50km la ora decat la 20 Stiu bine zona Magurele/Varteju/Dumitrana (cand mergeam cu motocicleta, m-am dat de multe ori pe malul Argesului, prin carierele de nisip caterinca maxima). Masini parcate aiurea, zero trotuare, carute destule cat sa lase baliga de cal peste tot, bodegile plasate strategic langa trecerile de pietoni ... Stiu ca poate sun extrem (majoritatea gandim ca "noua nu ni se poate intampla"), dar as vrea sa te fac constient ca te expui unor riscuri foarte reale si cu efecte extrem de neplacute. Daca faci asta doar ca sa nu vezi un ac cum se misca , fara vreun beneficiu real... Nu mi se pare prea mare sfaraiala. Daca insa vrei sa te apuci de motociclit de dragul motociclitului, atunci pot sa iti spun ca, in ciuda riscurilor aferente, e o chestie foarte misto, pe care eu unul, chiar daca m-am lasat, nu regret ca am facut-o. Doar sa iti iei ceva mai mare (300/500cc) eventual capabil sa faca fata drumurilor desfundate de pe malul Argesului ca e relaxant sa te dai dupa munca pe coclauri.
  2. Nu e treaba motocicleta pentru naveta. Poti sa o folosesti cam 9 luni pe an daca esti curajos, daca aduni costurile initiale (permis, echipament, motocicleta), costurile anuale (RCA, revizii), reparatiile ocazionale si anvelopele, ajungi la costuri mai mari decat daca ai merge cu masina. Iar Bucuresti-Magurele e cam cel mai de rahat drum de facut naveta cu motocicleta. Unde se blocheaza e prea ingust sa poti depasi masinile in siguranta, unde e mai larg e plin de capcane pe banda 1 (cade asfaltul intr-o veselie), masinile de la Urgent Cargus si ce mai e prin zona nu au auzit de linia continua si sa nu incep cum e zona de tiganie... Daca insa vrei musai motoreta si vrei sa ti-o justifici pentru naveta, cred ca gasesti un F650GS mai vechi dar ok cat dai pe un CBR125F. Bubele motorului sunt cunoscute, consuma relativ putin, motorul e destul de beton, e confortabila, prietenoasa cu un incepator dar merge foarte bine si la un drum mai lung.
  3. @silver arrow: Gigi ala ceh, are cont pe forum aici?
  4. @Silver Arrow: Eu plec de la premisa ca orice om poate invata si deprinde comportamente cu motivatie potrivita(de regula o combinatie de tip morcov si de tip bat). De asemenea, plec de la premisa ca nu trebuie sa iti pese de altii ca sa respecti niste reguli ale societatii, trebuie sa iti pese doar de tine si de buzunarul tau. Finalmente, cred ca dureaza sa inveti sau sa deprinzi anumite comportamente. Si mai plec de la premisa ca e mult mai usor sa obtii o schimbare punctuala decat doua sau trei sau patru. Asa ca daca am de ales intre pedepse si consecinte mai mari dar aplicate in acelasi fel ca pana acum sau aceleasi pedpse si consecinte dar aplicate cu strictete, aleg varianta a doua. Prefer sa imi vina amenda de 240 de lei acasa pentru fiecare data cand am intors pe linie continua si la bere sa imi spuna amicii: "Frate, azi nu am semnalizat si m-am ales cu amenda!", decat sa zica "Frate, l-ai vazut pe fraieru ala de a luat 5 ani de parnaie si amenda de 600 de milioane ca nu a acordat prioritate la motociclist? Eh... lasa ca noua nu ni se poate intampla! Mai da o bere inainte sa plec cu masina!". Omul de la care a pornit topicul a fost "afectat iremediabil". Nu stiu o metoda prin care poate sa il dez-"afectam iremediabil". Dar poate gasim o metoda sa nu mai fie altul dintre noi "afectat iremediabil"...
  5. In primul rand, odihneasca-se in pace si condoleante familiei daca vor citi acest topic. Nimeni nu merita sa sfarseasca asa. Am avut neplacerea sa trec pe acolo la scurt timp dupa ce venise politia si dirija traficul. Eu unul personal nu gasesc ce lectie sa invat din acest eveniment. Poate daca ar fi avut echipament complet, poate ar fi scapat...dar sunt prea multe necunoscute pentru a sti asta. Altfel, e un caz de ceasul rau/pisica neagra. Nu cred ca motociclistul a avut viteza foarte mare (traficul e destul de dens la acea ora in zona, trecerea de pietoni e aglomerata, si daunele masinii nu sugereaza un impact la viteza foarte mare). De asemenea, s-a emis o ipoteza cum ca soferul masinii nu l-a vazut deoarece...soare. Dat fiind ca eram cu conserva si nu aveam probleme de vizibilitate in spate datorita soarelui la acea ora, cred ca acest lucru este fals. S-au mai afirmat o serie de lucruri despre acel drum si dat fiind ca il stiu pe din-afara (4 ani, zi de zi, cu 2 si 4 roti), as vrea sa fac urmatoarea observatie: A intoarce pe sub pasajul Basarb in intervalul 5:30-7:00 PM e o treaba de 20 de minute minim datorita traficului extrem de aglomerat (mai ales cu lucrarile din fata fostului sediu al PMB si ce se aduna pe langa Emag). Cum pe bucata unde s-a produs accidentul, in majoritatea timpului ai vizibilitate foarte buna pe o distanta mare si cum exista multe locuri in care traficul poate fi intrerupt temporar (intersectia de la STS, trecerea de pietoni, intrarile unde este permisa manvera spre stanga), a iesi din SEMA si a face stanga acolo unde este permis este o manevra rezonabila fara giratorii si sensuri unice, daca faci manevra corect. Am vazut, de asemenea, reactii de genul manifestiatii pentru amenzi si pedepse mai dure. Poate ca cei care cred ca aceasta e solutia ar putea sa vada daca ii ajuta initiativa legislativa cetateneasca (art 74 din constitutie). S-ar putea sa fie o solutie mai buna de a aduce in discutie aceasta problema decat a face manifestatii/marsuri. Personal, nu cred in amenzi mai mari decat avem acum. Cred ca scopul amenzilor este de a educa si pedepsi greselile, nu de a distruge viata oamenilor (pentru multi, 2000 de lei amenda poate sa ii afecteze iremediabil). Insa aceste amenzi nu se dau. In 13 ani de soferie nu am vazut politist sa dea amenda pentru nesemnalizarea manevrei, pentru neacordare de prioritate pietonilor, pentru intoarcere pe linie dubla continua, samd... Si este frustrant cand politia sta in fiecare saptamana cu radarul dupa intersectia de la Grozavesti (zona cu asfalt ok-ish, vizibilitate perfecta si cu risc minim de accident (cel mult sa sari cu masina/motocicleta in Dambovita) si te gandesti ca daca in loc de asta ar fi stat nici 1km mai departe, in zona Sema, si ar fi amendat contraventiile de mai sus, poate ca nu ar fi existat topicul asta...
  6. Bine spus in tot postul asta... as mai completa cu: Nu e vorba doar de denivelari si gropi, cat si masini parcate pe banda 1 sau riscul sa iti iasa cineva in fata de pe o straduta laterala (de exemplu, incearca sa mergi pe banda 1 pe soseaua Antiaeriana in Bucuresti... chiar daca asfaltul e bun si au luat masinile parcate pe ea, e imposibil sa nu iti iasa cineva cu jumate de masina in fata de pe o strada laterala...)
  7. Impresii de SMAEB: Mic. Mult mai mic decat cel din 2016 (ultimul la care am fost) care la randul lui a fost mai mic decat cel din 2014 (hmm, poate ca ar fi mai bine sa fie din doi in doi ani... apar motociclete noi mai multe in intervalul asta, scad si costurile expozantilor?) Aceasta 'micime' se traduce in primul rand la un grad de inghesuiala care, in afara de BMW/Yamaha respectiv Indian/Harley facea greu sa te misti de colo colo. Pentru mine unul, targul de anul acesta a avut ca utilitate sa imi fac o idee despre cateva motociclete care ma intereseaza, sa micsorez lista pentru urmatoarea achizitie. Si din punctul acesta, faptul ca poti sa dai un picior peste sa fara sa stai sa cauti un reprezentant mi se pare foarte util. De exemplu, am avut surpriza ca VFR800x Crossrunner sa mi se potriveasca precum o manusa si am aflat ca nu am ce cauta pe Africa Twin sau 850GS (cel putin stoc) la inaltimea mea. HD si italienii sunt "too cool for school" si tineau semnele de "Nu va asezati". Bonus la HD, in 2 ore cat am stat pe acolo, nu am vazut nici un reprezentant (exersau arta camuflajului cred). Si cam asa a fost si in 2016 si in 2014 . Nu prea am vazut bagatori in seama in acele doua ore. Cam toti vizitatorii se miscau cu un scop si pareau ca stiu cate ceva despre moto din cum vorbeau (daca nu aveau o casca in mana). Singurii care mi s-au parut proactivi au fost cei de la Honda (Motoboom?). Restul asteptau sa fie intrebati ceva. Bine cu Motomus ca am vazut si niste Kawa si Suzuki pe acolo. Puncte bonus pentru Vulcanul nou. Cel putin ca aspect si calitatea subiectiva, e mult peste cei 7600 de euro cat ce pe el. Parca mai multe stand-uri cu haine si echipamente fata de alti ani. Per total, nu imi pare rau ca m-am dus, a meritat fiecare banut, dar cred ca ar fi benefic atat pentru targ cat si pentru comunitate sa se organizeze la 2 ani si sa participe toti importatorii, nu doar o parte. P.S: Daca as fi sa iau un cruiser doar pe baza impresiei de la acest SMAEB, as lua un Indian clar. Harley-urile pareau asa prafuite, anoste si dezolante...
  8. Pai atunci haideti sa pornim sa strangem semnaturi pentru interzicerea motocicletelor pe drumul public, daca fun-ul e doar pe circuit si pe legheleu. Ca nu suntem o tara in care sa fie nevoie de motocicleta ca mijloc de transport (e.g: India). Asa dam mai putin cu RIP-ul, creste cererea de circuite... Cred ca toata lumea are de castigat. @Silver Arrow: 2) Ai inteles gresit. Uneori esti fortat sa incalci reguli pentru a putea merge mai departe... sau nu ai depasit niciodata pe linie continua pentru ca unul se oprise pe avarii sa isi ia tigari? 3) Ar fi frumos sa fim toti impersonali, reci, calculati cand suntem in sa sau la volan. Dar ultima data cand am verificat, suntem oameni, grabiti, neatenti, care pot fi afectati de te miri ce... sau nu l-ai injurat in gand pe unul care mergea cu 30 (perfect legal) in zona de 50 in timp ce tu te grabeai sa ajungi acasa/la sotia care naste/la amicul care a cazut cu motorul?
  9. Si atunci unde e fun-ul in a merge cu motocicleta? Unde e adrenalina? Si ce te faci cand restul nu respecta regulile de circulatie, doar tu le respecti? Nu iti creste asta riscul de incident/accident? Si sper ca realizezi ca poti sa respecti toate regulile de circulatie si sa ajungi vinovat moral de un eveniment in trafic... (nu se pedepseste, desi poate ar trebui...)
  10. A) Folosind gasitorul profesional de biciclete In desert... adecvata .
  11. Filmatul cu telefoanele in orientare portret ar trebui sa fie pedepsibil cu inchisoare de la 2 la 4 ani .
  12. De curiozitate, ce zice manualul despre intretinerea lantului? (de exemplu, eu am fost sfatuit ca la fiecare 500 de km sa fac mentenanta pe lant)
  13. Nu am modelul tau (de curiozitate, cum ti se pare?), dar am o intrebare: in aia 3200 de km de cate ori ai curatat si gresat lantul acela cu simt de raspundere? Te intreb deoarece am patit ceva similar: La o intoarcere dupa o tura mai lunga am inceput sa aud un tacanit usor cand plecam de pe loc intr-a I-a si a II-a pana pe la 20-30 de km/h. Am intrebat mecanicul, el a zis ca nu aude nimic (o fi tacanitul din capul meu), pe cricul central nu se auzea indiferent de treapta de viteza si la un moment dat mi s-a parut ca a disparut. Am mai mers vreo 1000 de km in care nu am curatat lantul dupa care a reaparut din ce in ce mai puternic (in 60 de km a trecut de la de-abia se auzea la se auzea intr-a 4-a la 70-80 la ora). Concluzie: kit lant nou, explicatia: intretinere necorespunzatoare (si avea ceva mai mult de 3200 de km acel lant) .
  14. StefanSC

    Mortal Ploiesti

    Daca ai una din asta in garaj... : http://www.autocarpro.in/IMG/169/53169/22722-699x380.jpg?1489659154 Bagi si cateva ventilatoare sa simti vantul prin pleata...
  15. S-a inmultit numarul de motociclisti (si biciclisti) pe strazile patriei in ultimii 2 ani. Asa ca o parte din cei care fac loc posibil sa fie motociclisti in conserva iar restul au devenit mai obisnuiti cu prezenta participantilor la trafic pe doua roti.
×
×
  • Creează nouă...