Sari la conținut

Aprilia Rs125

Membru
  • Număr conținut

    148
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profil

  • Sex
    Male
  • Locatie
    Buzau
  • Motocicleta
    Aprilia Rs 125
  • Numar Moto
    AR-10-***

Vizitatori Recenți Profil

856 citiri profil

Aprilia Rs125's Achievements

  1. Da, corect. Treaba cu raportul de comprimare nu o stiam. Cum am zis mai sus, in mare parte am lucrat dupa ureche, bazat pe modificarile facute de ei atunci. Probabil se observa dupa modul in care scriu :)) M-am gandit la treaba asta. Carburatoarele pentru motorul de 750 sunt mikuni de 39mm, insa jicloarele de combustibil sunt de 125, in timp ce carburatoarele de 600 sunt de 36mm (mai sus am scris eu informatii gresite privind dimensiunile flanselor carburatoarelor), insa cele de 36mm au jicloarele de carburant de 130. Mai am unele de 135, 140 respectiv 150, insa folosind axele cu came de pe chiulasa de 750 am observat ca amestecul este ok. (asta cat pot eu observa). Supapele de pe admisie sunt considerabil mai mici, iar supapele de pe evacuare sunt apropiate ca dimensiuni, le masurasem cu sublerul inainte sa pun chiulasa insa am uitat valorile. Probabil, in timp, o uzura considerabila se va simti in supapele de pe evacuare. Motocicleta ruleaza foarte bine pana acum, inclusiv racirea este in parametri. Se simte o usoara diferenta intre motorul de 600 si acesta ''hybrid'' de 750.
  2. Nu te contrazic. Da, cam tras de par calculul cu 720cc, dar te intriga atunci când citești. Eu am făcut modificările in mare parte “lăutărește”, am noțiuni basic de mecanica. Treaba e ca a și funcționat, de aici și temerile de viitoarele pagube. Deh, când merge totul perfect din prima sigur s-a greșit pe undeva. “Băeții” făceau asta acum destul de mulți ani, n-am mai dat de ei sa-i întreb cum au măsurat și ce.
  3. Rateurile nu m-ar deranja, doar spuneam ca sunt ceva mai dese fata de motorul de 600. Am toba yoshimura, scurtata, probabil de acolo si rateurile. Intr-adevar cu toba originala, in turatii mici am un boost de putere semnificativ si motorul merge mult mai fluid. Cea yoshimura in afara de zgomotul deranjant uneori nu produce nimic, mai ales ca este jumatate fata de dimensiunile normale. Nu este neaparat o buba cat este deranjant zgomotul , atat pentru mine cat si pentru cei din jur.
  4. Chilotii astia calca bine, unde mai pui ca desi supapele sunt mici, rateurile sunt mai mari , deh , presiunea :))) Imi veneau niste versuri de la baietii Paraziti , fara accent pe ultimul i, dar mi-e teama de banul ulterior Garnitura de 750 calca la fix pe chiulasa de 600. Srad-urile de 600 si 750 sunt la fel , singura diferenta consta in faptul ca pistoanele sunt mai mari. Mai am inca 3 chiulase de 600 acasa, cu tot cu motoarele aferente. Intr-adevar, citind pe un forum dedicat gsxr, a mai facut cineva treaba asta acum mai bine de 10 ani si , la fel , afirma faptul ca odata cu aceste schimbari a crescut si presiunea, probabil si un adaos de putere nesemnificativ. Rateurile sunt pe decelerare, probabil , zic eu, din cauza supapelor mai mici de pe admisie cumulate cu faptul ca are niste benzina nearsa pe galerie. Distributia este identica la ambele modele de srad 600-750. Posibil sa fie amestecul mai bogat de carburant, dat fiind faptul ca are carburatoarele de 600. Cele de 600 au flansele de 34mm in timp ce carburatoarele de 750 au flansele de 38mm. Automat nu incapeau pe chiulasa de 600, cred. Motorul porneste foarte rapid, la prima cheie, nu se tureaza aiurea si nu "agata" , se tureaza bine, fara zgomote de lovire prin supape. Acum ramane de vazut sa vad cat va rezista, ma gandesc la compresia mai mare ce probabil va forta in segmenti, cuzinetii de la biela si eventual cilindri. Motorul avand cilindri de 750 si chiulasa de 600, automat are camera de ardere semnificativ mai mica. Citind pe un forum din uk cu niste baieti ce au facut modificarea asta in urma cu mai bine de 10 ani, au ajuns la concluzia ca motorul dupa aceste schimbari are 720cc. Din fabrica nu exista. Acum eu doar am intrebat daca a mai facut cineva din "@#@#$ bici si a mai si trosnit" :)))
  5. Salutare ! Se da una bucata srad de 750 cu supapele rupte. Ulterior am folosit o chiulasa de 600 cu garnitura de 750. Am folosit intreaga instalatie de 600 ,cat si carburatoarele. Axele cu came sunt cele de 600. Lantul de distributie si timing-ul distributiei sunt identice. Cdi-ul si bobinele sunt tot de 600. Motocicleta porneste si ruleaza foarte bine cu exceptia unor rateuri pe decelerare ceva mai puternice si mai dese fata de motorul de 600, tinand cont ca supapele de pe admisie si evacuare sunt considerabil mai mici fata de cele de 750. Intrebarile mele sunt urmatoarele : A mai facut cineva acest lucru ? Si daca da , care ar fi riscurile ulterioare ?
  6. Nu vreau sa intru in polemici , dar ghiulea sigur nu avea cum sa vina. Fix acolo era iesirea dintr-o curba destul de periculoasa cu despartitori de beton pe sens , mai mult de 90 era imposibil sa aiba fiindca e si nisip pe asfaltul care oricum numai in stare buna nu e. Nici pozitia camerei nu ne ajuta sa vedem dinamica totala a accidentului , dar acolo e aproape imposibil ca cineva sa iasa ghiulea, mai ales ca el era pe banda 1 de mers.
  7. Acum cateva zile ii admiram motocicleta in parcare la Galleria in Buzau... L-am mai vazut si prin oras , mergea foarte linistit , nu avea motiv sa atraga privirile prin manevre iesite din comun. Sincer spun ca ma doare sufletul. Trecusem putin mai devreme prin zona, era un radar plasat fix la Socar , probabil plecase inainte sa se produca accidentul. Daca ar mai fi stat probabil nu intorcea femeia aia (ma abtin cu greu sa nu o fac albie de porci...) si omul era linistit acasa , cu familia sa. Pe varianta (dn2/E85) daca mergi cu 70kmh zboara masinile pe langa tine, e riscant in orice fel ai merge. Felul in care a franat si a tras cu dintii sa evite impactul m-a cutremurat groaznic. In ultima vreme s-au tot produs accidente grave pe acel sector de drum. Degeaba incercam noi sa le aratam ca existam in trafic, pentru ei sunt mofturi. Degeaba au fost facute toate campaniile astea de educare in trafic, fiecare actioneaza dupa bunul plac, dupa nevoia sa. In momentul asta consider ca nimic nu mai poate indrepta ceea ce se intampla in traficul din toata tara.
  8. Verifica si fisa care vine pe bujie sa nu fie slabita. Gen sa iti sara cand il turezi mai tare si de aici si mersul intrerupt. Iar acum daca ai setul mai mare , trebuie sa schimbi si reglajele din carburator , are nevoie de mai mult amestec , relanti-ul trebuie reglat si el.
  9. Poate nu e bine pusa la punct. Vezi sa nu se fi slabit suruburile de la cititorul ce vine pe magnetou si sa se fi miscat cativa milimetri.
  10. Iti ramane flansa dintre carburator si cilindru intre-deschisa si trage mult combustibil , apoi cand intra power valve trage si aer suficient si nu se mai ineaca. Oricum , difera rs-urile intre ele. Sunt ca daciile , au personalitate ) . Am patit si eu cu a mea , cand reuseam sa ii dau de cap pica alta piesa. Ori o fi si diferenta mare intre puterea ei si puterea oferita de power valve si pana sa intre o simti tu fara vlaga. Daca scoate si mult fum pana sa intre power valve eu asta cred ca e , amestec prea bogat. Acum , daca am dreptate nu stiu , insa sper sa iti fi fost de ajutor.
  11. E teroare mare la micro 14 acolo. Aseara , cand am fost eu , unul din "gasca" imi tragea voios cu dintii de bara (eram cu masina) , iar ceilalti ii faceau galerie in jurul masinii. Apoi cand am plecat s-au tinut dupa masina pana la a doua trecere de pietoni. Probabil au simtit ca sunt si eu motociclist sub acoperire )) E plin buzaul de maidanezi kamikaze... Insanatosire grabnica si tie si motocicletei.
  12. Salut , in primul rand Rip motociclistului. Cu sau fara permis baiatul si-a trait pasiunea si a murit pentru ea , poate pretul platit e prea mare , insa ce mai e moral in lumea asta? In urma cu doua zile (cu masina fiind) am evitat in decurs de 30 de minute 2 accidente , iar intr-un final a reusit unul sa ma atinga. Cu faruri aprinse , claxon apasat , omul a intrat fix in roata din spate , cand credeam ca am trecut de el. Specific din nou , eram cu masina si omul a intrat atat de hotarat incat mi-a indoit puntea. Azi , iesind din centrul de asigurari , un nene cu un SUV taie 4 !! benzi si se infige intr-o skoda... In urma cu aproxmiativ 2 ani , am avut un accident similar cu cel al baiatului , la fel , incepator , am incercat cat de mult am putut sa il evit si m-am infipt in farul lui , dar am scapat doar cu fractura. Copilul a circulat regulamentar , chiar daca nu avea permis , nu poate fi invinovatit de accident.. Putea fi altul cu permis care sa fi fost in locul sau si rezultatul era acelasi , nu permisul il tinea in viata. Vorbiti de educatie , de parca mai poate fi cineva tinut non stop sub observatie... Asta e ceva in genul : Toti copiii sunt niste depravati , mai putin al meu fiindca l-am educat.
  13. Hmmm , la Aprilia RS 125 e ca la dacie . Schimbi totul , pui totul nou si tot nu merge cum trebuie. ) Acum ca sa iti raspund.. Pai la carburator dai 3 ture jumate la amestec/aer , asta in cazul in care ai filtrul de aer original si nu vreunul "sport" (cum de altfel am si eu , na , cocalarul din mine nu a rezistat) si dai doar o jumatate de tura la ala mic de relanti. Iti da senzatia ca pleaca greu fiindca pleci cum pleci cu masina , asta e motor de turatie , nu pleci cu 2000 de pe loc , trage bine in turatii inalte nu joase. De la 3000 iti zic eu ca nu mai iti da in nas. Daca ai umblat si la cuiul ala , vezi sa fie undeva la al 3-lea inel , dar asta depinde de sincronizarea cu surubul de aer acolo. De obicei asta o faci cu ea pornita sa ii tii relanti-ul undeva pe la 2000 de turatii. Aaa si inca ceva , sa pui uleiul in amestec, nu o mai lasa sa isi ia din carburator ca la peste 7000 de turatii e posibil sa nu bage suficient ulei , cel mai bine e sa pui si ceva ulei in rezervor. Am distrus destule seturi (doar pistonul sare de 350 ron , unul asso vertex .. sa nu mai zic de cilindru ca mai bine iei alta in banii aia) cu uleiul ... grija mare acolo. Eu sunt destul de neatent si uit de multe ori sa verific chestiile astea si ma trezesc cu roata blocata si setul facut praf.
  14. Pot fi mai multe cauze.. Butonul de kill switch sau cum se numeste , robinetul de la benzina , socul , daca nu are dela electric ca mi se pare ca e pe injectie yzf-ul , bateria , ori nu ai benzina deloc... Eu spre exemplu , in mers am vazut ca au iesit niste fire din cadru si am tras de ele si s-a oprit atelajul in mers ... am descoperit cu stupoare a doua zi , dupa ce m-am intors acasa cu taxiul , ca erau cablurile de la contact. Deci daca e una din cauzele de mai sus , gandeste-te ca se poate si mai rau de atat )))
  15. Eu am carnetul de un an si cateva luni cu un accident la activ (nu din vina mea) , dar nu am luat si posibil ca nu voi lua niciodata pasager , risc foarte multe greseli si nu pot sa pun in joc si viata pasagerului. Aici ma refer in special la sportive , unde pasagerul e expus , pe chopper , bobber , cruiser etc , treaba sta putin diferit. Chiar daca nu sunt adeptul vitezei , am vazut ca nu trebuie sa ai mai mult de 30kmh ca sa suferi o fractura si nu as vrea ca pasagerul sa pateasca asta din cauza mea , chiar daca nu sunt eu de vina de producerea accidentului. Imi pare rau pentru ambele persoane , cand simti ca risti cel mai bine ar fi sa te abtii din a face acea actiune , uneori e bine sa actionam dupa instinctul de moment , pentru ca poate chiar ne transmite ceva. Noi din fiecare accident trebuie sa invatam ceva , uneori e inevitabil , de-aia se numeste accident , pentru ca se produce accidental (remarca de geniu) , dar trebuie sa diminuam cat mai mult sansele ca acesta sa se produca. Chiar daca avea carnet nu cred ca schimba cu ceva soarta... Exact cum spune initiatorul topicului , sa o lasam mai moale , prea ne fierbe sangele in vene si ne dopam cu adrenalina ... Odihneasca-se in pace ...
×
×
  • Creează nouă...