Jump to content

GeekRider

Membru
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

About GeekRider

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    caut...
  • Numar Moto
    GL-XX-GUN
  • Club
    Egoiștii cu monopost

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    YZF 600R Thundercat, GSXR 600 K4, CBR 600RR 2008
  • Interests
    Family; geek stuff (Objective-C, WP, PHP, CSS, HTML5)
  1. Vă propun să citiți un articol pe care l-am scris exact cu o săptămână înainte de a fi accidentat de un conducător auto categ. B. Enjoy și luați aminte... https://motociclist.wordpress.com/2013/07/08/libertate/ Ride safe! Asfalt uscat!
  2. Frumos din partea ta, Bogdane, că ai deschis topicul ăsta despre Cătălin. A fost un băiat deosebit, foarte liniștit și mai ales altruist, din păcate plecat prea devreme dintre noi Nu cred că există om cu care să fi venit în contact și să nu îl fi apreciat. Îi plăcea să ajute pe oricine, bineînțeles că m-a ajutat și pe mine în mai multe situații. Pentru cei care l-au cunoscut, dar mai ales pentru voi, toți cei care nu l-ați cunoscut, atașez o fotografie cu el. Găsiți un clip cu Cătălin interpretând vocal și la chitară "Am nevoie de tine" (Direcția 5) aici.
  3. Foarte nasol omule, îmi pare rău pt. ce ai pățit, dar în același timp mă bucur că ai scăpat relativ ușor. Părerea mea e să faci tot posibilul și să intri în posesia secvențelor video cu accidentul. În plus, după cum au mai zis și alții, nu te baza pe faptul că celălalt și-a recunoscut vinovăția, o declarație se poate schimba cât ai clipi, mai ales considerând că a avut ore bune la dispoziție, în care, mai mult ca sigur, s-a sfătuit cu rude, prieteni, cine știe, poate chiar vreun avocat sau polițist. Legea lasă loc la interpretări, mai bine ia-ți măsuri de siguranță decât să rămâi cu paguba. E lăudabil că ai vrut să faci un bine, dar asigură-te că în urma binelui nu rămâi tu cu răul. În altă ordine de idei, nu vreau să fiu răutăcios, dar sper că ai tras niște învățăminte din evenimentul ăsta. Echipamentul chiar ajută. Nu-i așa că evitai tatuajele dacă erai echipat corespunzător?
  4. Are you fck!n' kidding me?!? Tare aș vrea să te văd eu oprind înainte de a face un schimb de priviri face-to-face cu calul ăla! E plin forumul de keyboard bikers, a.k.a. analiști pe principiul vitejiei de după război, dammit! Pentru cultura ta generală, distanța totală de oprire a unui vehicul (în cazul de față un FZ6) depinde de 4 factori: Timp de percepție - om. Mai precis, timpul în care ochiul percepe pericolul și trimite impulsul către centrii nervoși din creier, care, la rândul lui, sesizează pericolul. De la om la om, timpul de percepție poate varia între 0,25 - 0,5 secunde. Timp de reacție - om. Odată ce pericolul a fost sesizat, creierul trimite impulsuri nervoase către membrul sau membrele (mână, picior) care urmează să acționeze sistemul/sistemele de frânare al vehiculului. Timpul de reacție, diferit la persoane diferite, variază între 0,25 - 0,75 secunde. Timp de reacție - vehicul. Frâna/frânele au fost acționate. Asta nu înseamnă că sistemul începe să frâneze instantaneu! Trebuie luate în considerare întârzieri chiar și de 0,6 - 0,8 secunde cauzate de: jocul liber al manetei/pedalei de frână, proprietățile hidraulice ale lichidului de frână, uzura plăcuțelor de frână, distanța dintre ele și disc(uri). Capabilitate de frânare - vehicul. Depinde de o mulțime de variabile: tipul sistemului de frânare, materialul plăcuțelor de frână, presiunea în pneuri, suprafața de contact a pneurilor, aderența lor, greutatea totală a vehiculului, reglajele suspensiei, coeficientul de frecare cu partea carosabilă, viteza și direcția vântului, înclinația drumului, granulația/netezimea părții carosabile, tehnica de frânare aplicată de conducătorul vehiculului. Primii 2 sunt factori umani, deci vor fi influențați de: gradul de oboseală, alcool, nivel de concentrare. Nu sunt rare situațiile când timpul de percepție și cel de reacție însumează 3 - 4 secunde. Niște secunde care la 100 Km/h fac vehiculul să parcurgă între 84 - 110 m înainte de a interveni factorul 3 (timpul de reacție al vehiculului). Ca o paranteză, știai că la o viteză dublă, distanța de frânare se mărește de 4 ori? Având în vedere atât de multe variabile, pe ce calcule te bazezi tu când susții cu atât de multă convingere prostiile alea? Go home, geo_x. You're drunk. Hekate, îmi pare rău că totuși plimbarea s-a terminat nasol. Sper că ești bine. Mobra se repară, tu să fii OK, asta-i mai important! LE: Ce coincidență... Hekate - crossroads...
  5. Nice toy! Asfalt aderent!
  6. Informația este foarte accesibilă în ziua de azi și nu trebuie să fii expert, e suficient să știi cum să ”configurezi” o căutare Google dacă vrei cu adevărat să afli detalii despre o anume persoană. Cum au mai spus și alții, informațiile personale pe care le oferim de bună voie în timp ce folosim Internetul (formulare, anunțuri, mailuri, reply-uri, rețete de socializare etc.) pot și vor fi folosite în tot felul de scopuri. Inclusiv pentru fraude de genul celei pățite de @belogerer. Când postez un anunț și vreau să fiu contactat telefonic, cumpăr o cartelă SIM cu nr. și o folosesc în telefonul ieftin pe care îl țin special pt. așa ceva. Eventual las și un prenume fictiv Vorbiți cu familia și cu rudele să se aștepte oricând la tentative de fraudă prin telefon și să privească cu suspiciune orice apel de la numere pe care nu le cunosc. Nu vă bazați pe Poliție, nu vor face nimic, dar mai ales nu vă pierdeți timpul încercând să faceți pe detectivii. Cei care se ocupă cu fraude din astea sunt prea versați ca să riște un flagrant. My $0.02...
  7. Însănătoșire grabnică și cât mai ușoară, Adrian! Referitor la opiniile mai mult sau mai puțin ”experte” ale unora, nu le băga în seamă. Cum bine a zis cineva mai devreme, câinii latră, caravana trece! Keep a positive attitude, ajută incredibil de mult la vindecare! Îți vorbesc din propria experiență Ca o paranteză, detectoarele de metale de la aeroporturi/instituții judecătorești etc. nu ”intră în modul panică” dacă tijele/șuruburile etc. sunt dintr-un material care nu modifică câmpul electromagnetic emis de detectoare. Spre exemplu, eu am două șuruburi de aprox. 4 - 5 cm lungime și 5 - 6 mm diametru în piciorul drept, zona maleolei interioare, știu sigur că sunt din titan. Am trecut de mai multe ori prin detectoare la aeroporturi și de câteva ori la intrarea în clădirea Palatului Justiției Galați fără să se declanșeze vreo alarmă. E posibil să greșesc, șuruburile mele poate sunt prea mici etc. oricum chirurgul care te-a operat ar trebui să știe cu siguranță în cazul tău. Anyway, ZaiR are dreptate, organismul nu are cum să nu sufere modificări locale pe termen lung (din alea nu tocmai bune) dacă alegi să rămâi pe viață cu așa o tijă. Again, întreabă medicul despre dezavantaje. Întreabă-l și dacă ai voie să faci RMN cât timp ai metalele în tine. Just a thought În orice caz, stay positive!
  8. Îmi pare rău că ai căzut și că te-ai accidentat, dar în același timp mă bucur că ești OK (relativ, dar tot OK se cheamă). Să te tăvălești 80 m e genul de experiență prin care am trecut și eu așa că înțeleg perfect cum te simți. Like... born again. Get well soon and stay safe!
  9. Mă bucur că a scăpat. Încă un caz în care, probabil, echipamentul a făcut diferența.
  10. Am permis categoria A din 2007. Probabil irelevant, dar menționez totuși: dețin B-ul din '94. Kilometri pe 2 roți, pe 4, sau în total? Probabil întrebarea ta se referea la cei pe motor. Hmmmm.... să facem un calcul: vreo 2000 pe Thundercat, cam 21.500 pe Gixx plus 2100 pe "ceberica" pe care am iubit-o cel mai mult dar de care n-am apucat să mă bucur decât doar vreo 3 luni pt. că un nene avocat a avut proasta inspirație să întoarcă pe linia continuă. But that's another story... În ceea ce privește vârsta mea, mă îndoiesc că ar fi un amănunt relevant. Citind atent rândurile anterioare, totuși, vei putea să îți faci o idee cam în ce categorie de vârstă mă încadrez. As for the critics, accept orice fel de opinii, pro ȘI contra, referitor la ceea ce afirm și îmi asum, as long as they're constructive Am deschis topicul de față NU pentru că aș avea o experiență vastă în ale motociclismului. NU pentru că aș fi un adevărat motociclist. Și nici măcar cu intenția de a critica. Am scris ceea ce am scris din suflet, din simpla dorință de a ajuta. Pentru cu ei care consideră că nu au nimic de învățat din sfaturile mele: e dreptul vostru să nu fiți de acord cu mine. Știu că există sfaturi mult mai bune, mai detaliate și mai complete. Eu îmi asum în totalitate ceea ce am scris. În orice caz, mulțumesc pentru opinii! PS: ieri, aflându-mă în trafic, am fost martorul unei scene de genul celor care ne fac de rușine comunitatea: un "motociclist" se străduia să arate tuturor ce expert e el. A fost la un pas să intre sub roțile unui TIR. Sper din tot sufletul că a ajuns acasă întreg și sănătos, atât el, cât și pasagerul, în ciuda lipsei totale a echipamentului și mai ales a respectului pentru viață. Să îndrăznesc să sper că, citind rândurile astea, se recunoaște?
  11. Îmi amintesc de primele mele câteva sute de kilometri pe 2 roți: eram cel mai tare, cel mai zmeu, regele șoselelor și expertul experților. Cu rușinea de rigoare, recunosc cinstit: eram un idiot. Combinația letală între o vitezană masivă (200 Kg) și un proaspăt și deloc conștient posesor de permis categoria A, total lipsit de experiență pe 2 roți. Un pericol nu doar pentru cei din jurul meu, ci și pentru mine însumi. Și din nefericire, și pentru pasagerul care, fără cea mai mică idee despre ceea ce i s-ar fi putut întâmpla, își lăsa viața și integritatea corporală, în mâinile cui? Ale unui idiot. Ale mele, adică. Să mai menționez ce reprezenta pe atunci, în viziunea mea, noțiunea de motociclism? Motociclismul însemna să ai, obligatoriu, vitezană, prevăzută în mod obligatoriu cu o evacuare cât mai gălăgioasă, să știi să tragi tare de gaz, să știi să „te dai” pe o roată, să faci cele mai reușite burnout-uri. Atât! Îmi vine să râd și să plâng în același timp, aducându-mi aminte de concepțiile mele despre: Echipament? Casca e obligatorie, dar și suficientă. Mai bine bag bani în rezervor. Numai fraierii bagă bani în echipament. Nu mi se întâmplă tocmai mie să cad. Cad doar fraierii. Conduită preventivă? Bă, ești prost? Doar nu o să merg tot timpul cu 30 la oră. Numai fricoșii merg încet. Doar nu mi-am luat vitezană să merg ca un fricos. Drumuri lungi? Păi atunci mașina la ce mai e bună? Motorul e bun să te dai prin oraș, să te vadă toate piți cât de șmecher ești și ce bine stăpânești tu herghelia de cai dintre picioare. Cu riscul de a mă repeta: eram un idiot. Și, culmea, mă enervam la maxim când auzeam expresia „donator de organe”. Thankfully, au fost „suficiente” una bucată tijă și două șuruburi de titan, adică bonusul la 2 săptămâni de spitalizare, plus recuperarea de 6 luni de zile, ca să încep să înțeleg că motociclismul înseamnă altceva. După un astfel de duș rece, am început să conștientizez riscurile la care se supune motociclistul și nu în ultimul rând, cele la care îi supune pe cei din jurul său. Mi-au trebuit mulți kilometri (și situațiile implicite, mai mult sau mai puțin dificile) ca să înțeleg că ceea ce te face să fii ori motociclist, ori donator voluntar de organe reprezintă modul în care privești pasiunea asta pentru 2 roți. Totul ține de mentalitate, totul se rezumă la câteva reguli simple, dar (din păcate, pentru mulți), foarte greu de respectat. Vrei să te bucuri de mers cu motorul? Atunci: gândește! zmeii sunt invincibili. Din păcate, doar în povești. În trafic, zmeii se transformă, deloc magic, în victime! condu prudent. Nu neapărat încet. Doar prudent. OK, tu ești atent. Dar ceilalți participanți la trafic? Poți garanta că te-au văzut toți? nu-ți depăși limitele! nu lăsa emoțiile negative să conducă motocicleta în locul tău! Nervii și graba nu au ce căuta pe 2 roți! de fiecare dată când te urci pe motor, gândește-te că acasă te așteaptă cei dragi. gândește-te de două ori înainte de a ceda tentației care te face să tragi de gaz. Cu atât mai mult atunci când, pe locul din spatele tău, un om și-a încredințat viața în mâinile tale. Acțiunile tale îl pot trimite în scaunul cu rotile. Sau la câțiva metri sub pământ! întotdeauna folosește echipament adecvat, DAR ține minte: nu s-a inventat echipamentul care te scapă cu viață din orice fel de impact! regulile, indicatoarele și marcajele rutiere nu sunt făcute așa, aiurea. Sunt făcute ca să te ajute să te întorci întreg și vesel acasă la cei dragi! traficul, ca și viața, e plin de neprevăzut. Așteaptă-te în orice clipă să fii pus într-o situație dificilă! Un coleg motociclist spunea mai devreme, citez: „nu îmi forțez norocul că mă așteaptă acasă o familie frumoasă”. Ăla e un motociclist de la care am multe de învățat! Vă doresc drumuri bune, asfalt aderent și cât mai mulți kilometri de neuitat alături de obiectul pasiunii noastre comune, motocicleta! PS: Sursă de inspirație: viața
  12. La mulți ani și cât mai mulți kilometri fără incidente, Adi! PS: de picioare nu zic nimic! (na, că am zis, dammit!)
  13. Damn, să sperăm că riderul e OK...
×
×
  • Create New...