-
Număr conținut
2.738 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
Dan Nastase's Achievements
Newbie (1/14)
About Me
SHORT STORY:
Actiunea se petrece prin anii '70...
Pana sa aflul eu ca a sosit "Sniffy" in vama... primul meu BMW,
ma vanzoleam foarte mandru pe sosea cu Simsonul tatalui meu... atunci cand renunta el in favoarea mea!
Intr-o buna zi, afland eu in cele din urma ca obiectul pasiunii mele sosise deja de vro patru zile in vama,
am slobozit un urlet belicos catre Cer si m-am aruncat imediat intr-un taxi!
"Smecherii" imi furasera deja semnalizatoarele, bujiile... iar carena atarna si se mai tinea intr-un surub...
Ca sa scap cat mai repede de acolo si de sub nasul militionerilor... ca motorul venea din Germania Federala...
dupa ce am platit taxele aferente, "am potrivit" ad-hoc parbrizul cu scotch, am montat doua bujii cumparate la nimereala... si dus am fost!
Salut voios, fratilor mei intru moto !
In primul rand as da dovada de o mare stupizenie daca m-as umfla in pene la toate laudele,
dar as face buba la scufita si daca as pune la inima toate lucrurile neadevarate de care ma acuza unii...
In al doilea, sa nu uitam ca in cei 50 de ani de motociclism am avut o serie de japoneze capabile printre care se numara XJ-ul de 900 "Leoaica", touring greu si de isprava, incarcat varf cu bagaje si una bucata partenera cu care am facut multe escapade de pomina
incluzand un tur de tara... si "rataceala prin munti" de la Izvoarele Cernei la Uricani...
Am vandut-o cu ani in urma la 80.000 km si merge si acum cand a trecut cu mult de 200.000...
Sau Banditul 1200 S cu care am haladuit peste 5.500 km pe coasta de Est a SUA de la New-York la Key-West si inapoi...
Sau niste italience fisnete cum ar fi Guzi V11 Sport sau Multistrada DS 1000... Si muuultzi alb-albastri of course...
Faptul ca o data castiga BMW in Alpi, ca anul trecut si anul viitor vor castiga un samurai demn sau o macaroana fierbinte...
face parte din regula jocului si a dreptului nostru de optiune libera si de a simti si alege dupa mintea si sufletul fiecaruia.
Ca un motociclist vechi ce ma aflu, nu urasc nici socialistele, nici americancele, nici japonoaicele... dar si eu la randul meu
pot fi malitios cateodata... sau pot folosi o umbra de umor in exprimare.
Este vorba de stil. Care stil, nu este nici arogant si nici demolator asa cum gresit inteleg unii...
La multi kilometri frumosi !
Despre mine
Dan Năstase,
nascut la Bucuresti in 1950, motociclist din 1968.
Am fost si sunt spre surprinderea celor care obisnuiesc sa supravietuiasca mancand castane un tanar nonconformist, "boem rebel si liber"...
Pasionat de Cenaclul "Lovinescu", revista literara "Luceafarul", muzica romantica, fetele inteligente si frumoase si nu in ultimul rand de motociclete !
Incepand cu anul 1972 prezent in presa de specialitate cu articole, teste si editoriale. Am activat cu oarecare succes moto in cadrul "Clubului Sportiv Municipal Bucuresti" castigand cateva titluri de Campion la Raliu si Viteza pe sosea.
Titular al Licentei Federatiei Romane de Motociclism cu nr. 572.
Nu am fost in viata mea membru niciunui partid iar cei care ma cunosc stiu ca se pot increde intotdeauna in cuvantul meu de onoare.
Onestitate, demnitate, pasiune...
Pentru foarte multi dintre noi acestea nu sunt doar simple cuvinte!
Sa traiesti "rebel, boem si liber", asa cum esti tu si nu cum iti dicteaza altii...
Sa-ti traiesti victoriile ca pe o sarbatoare dedicata celor din jurul tau si sa te ridici mai bun, mai drept si mai intelept dupa fiecare neimplinire...
Sa mananci "paine cu stele" noaptea pe barajul Vidraru, atunci cand te-ai incumetat pentru prima data doar tu si calul tau de poveste sa invingeti singuri Transfagarasanul...
O viata dedicata motocicletelor. Si scrisului. Un mod de viata... Prieten intelegator cu cei aflati la inceput de drum. Intransigent, critic si sever cu impostorii. Cu cei care "se cred" si nu sunt...
Va salut cu farul cel dintotdeauna - un motociclist roman !
La multi kilometri frumosi !
BALADA MOTOCICLISTILOR
Suntem cavalerii mileniului trei
"Rebeli, boemi si liberi" este deviza noastra.
Daca iubesti motorul si zarea cea albastra,
Vino, ne fii tovaras - chiar frate daca vrei!
Tu dulce gand, frumoasa mea iubita
Esti mai presus de orisice ispita,
Sa nu te superi astazi ca esti pe locul doi,
Dar viata mea intreaga e fierul de sub noi
Oriunde-am fi iubirea noastra-i una,
Avem in plete zari si-n suflet soare,
Si-un mare dor de duca ne mistuie intr-una
Suntem cavalerii romani pe motoare.
Nu e usor si nu e gluma, mereu calare pe destin
Oricand riscam sa poposim pe campul Coasei plin cu flori
De la poet atata stim: “c-o moarte toti suntem datori!”
Mereu plecati in departare, din departari venim!
Cand alergam spre orizont, ca o sageata de vointa,
Noi nu suntem invulnerabili in echilibru instabil
Unde-i cuprinde pe-altii teama, atunci simtim noi ca traim.
Om si motor: o singura fiinta.
Suntem cavalerii mileniului trei,
Daca iubesti motorul si zarea cea albastra
Vino, ne fii tovaras - chiar frate daca vrei!
”Rebeli, boemi si liberi” este deviza noastra.
Dan Năstase
2007 BMW K1200R Sport - Quick Take - Motorcycle.com
Printr-un Joint venture, UNIVERS MOTO era un fel de MOTORRAD in limba romana.
Daca meseriasii de la MOTORRAD, respectiv Motorpresse International
ar fi permis angajatilor de la UNIVERS MOTO sa publice cel putin 50% subiecte romanesti...
si conducerea de la Motorpresse Romania ar fi fost interesata de motociclism... nu de manglelala...
alta era acum situatia...
Chiar din punct de vedere al educatiei moto...!
Ma simt onorat ca am fost coleg cu Oameni ca Manu, Bunicul, Mate, Demostene...
Dar... "Evropa" ne vrea prosti...
Viața în șa...
...Cu adevăr recunosc și cu mare dreptate mărturisesc vouă, scriind acest letopiseț, că – din os de cavaler trăgându-mă – nu știu când au trecut deceniile, ani mai buni sau mai răi, mai frumoși sau mai grei... Trăind o poveste, un gând sau o legendă, de ce nu?! Niciodată nu am avut ca țintă să devin patriarhul șoselelor, nici de pe la noi și nici de pe alte meleaguri străbătute... și chiar dacă acum, ajuns de bătrânețe, deși rar mă mai dedulcesc la câte o caleașcă, miile și sutele de mii de kilometri tot în șaua bidiviilor mei putere i-am făcut și încă-i voi face... cât mă vor mai ține încheieturile rheumatice... Vezi tu, fiule, viața își urmează cursul ei firesc și ar fi cu mare păcat să zic vouă că m-am născut gata-nțelept din fire... M-a tras și pe mine ața la câte o haiducie, am sărit și eu pârleazul închipuit, dar și cu fapta, având de dat deslușiri de ocară, dar și de îndreptat lucruri smintite din firea lor... Ce vreau să spun este că nu m-am pomenit dintr-o dată principe pe motocicletă, dar în totdeauna am căutat să fiu printre cei mai din frunte – atât în “arta mânuirii fiarelor”, cât și a primi, în breaslă, de la oameni și din hrisoave, învățături dintre cele mai de ispravă... Că hălăduiam cu motorul în lung și în lat prin astă Evropă, că străbăteam în sus și-n jos cea Lume Nouă, m-am însoțit împreună cu chibzuința și norocul, fără de care orice purcedere la drum ar fi fost, și mai cu osebire acuma este – prin miile aste de smintiri –, făr’ de izbândă. Am căutat, așadar, ca să judec totul mereu cu vrednică înțelepciune. Fiule, nu te călăuzi după mode efemere și e bine să știi că doar pasiunea pentru motoare, dacă viața ta nu se confundă cu asta, nu este de ajuns. Să știi că te poți împlini și altfel... Ai să constați că trec anii, 10-20, și începi să devii virtuoz, dacă ai talent. “Fumurile” ți se mai limpezesc, dacă ai bun-simț, și, pe negândite, ajungi la maturitate. Tresele dobândite, nu sunt un scop în sine, dar vor veni... Vor fi un semn distinctiv, meritoriu. Pe care îl vei purta cu mândrie, te asigur. Ce ai făcut pentru ele? Ai trăit cu demnitate! Ai reușit să supraviețuiești ca om în jungla aceasta plină de sălbăticiuni...
Seniorii Moto și Motoveteranii există în trafic. Respect!
La mulți kilometri frumoși!
CURRICULUM VITAE
Name DAN NĂSTASE
PLACE AND DATE OF BITRH Bucharest, January , 1950
ADRESS AND PHONE NUMBER Aleea Valea Siretului nr. 1, bl. P2, sc. 7,
et. 4, ap. 139, sector 6, Bucharest
Cell phone: 0724252291
EDUCATION
1969-1973: Popular University, studies of Belle Arte and Industrial design
1964 – 1968: Gheorghe Lazăr highschool
PROFESIONAL EXPERIENCE
2003-2006: MOTOR PRESSE ROMANIA s.r.l. – editor in chief “Univers Moto” (since starting the magazine)
2000-2002: motorcyclist editor for “Motor” – specialized TV show at Prima TV.
1999: MOTOR PRESSE ROMANIA EDIT s.r.l.- editor for “auto motor si sport” and “auto focus” magazines.
Responsibilities: editing of articles, tests drive, reportage about auto and moto events.
1997: AUTO PRESS GROUP: - “Auto Mondial” and “Auto Market” magazines – motorcyclist specialized editor.
1994-1997: MOTOR PRESSE MEDIAPRO S.A. – editor for “Auto Pro” and “Auto piata” magazines.
1990-1991: “MOTO INTERNATIONAL” Catalog – project manager.
1981-1991: “Auto-moto-start” magazine – manager for motorcyclist department.
1981, 1984-1990: Auto Almanac – motorcyclist specialized editor.
1970: “Luceafarul” magazine – edited by Union of Romanian writers – literary debut.
COMPETITIONAL AND PRACTICAL ACTIVITY
1997: Danube Rally, second place at moto section.
1996: Omniasig Rally – special consultant, reporter and participant in over 500-cc class.
1982-1984: Design and built a motorcycle with an over 1,000 cc car engine.
1975: Speed champion - 500-cc class.
1974: Speed champion - up to 750-cc class.
1974: Rally champion – up to 600-cc class.
OTHER PERSONAL DATA
medium Italian, basic English.
driving license: A category since 1968, B category since 1977.