-
Număr conținut
198 -
Înregistrat
-
Ultima Vizită
raikk's Achievements
Contributor (5/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
-
Recent Badges
-
Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?
topic a răspuns lui raikk în Old School Riderul Motociclisti, in fiecare zi
Posibil sa fi meritat o verificare. Dar. If it ain't broke, don't fix it, desi s-a cam depasit termenul. Oricum n-am cunostinte suficiente sa ma apuc, iar daca trebuie ajustate, treaba e destul de complexa, cel putin la mine. N-as deschide-o doar sa aflu daca da sau nu. -
raikk îl urmărește pe Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?
-
Ce ai mesterit azi la motocicleta ta?
topic a răspuns lui raikk în Old School Riderul Motociclisti, in fiecare zi
Am schimbat intinzatorul lantului de distributie, intinzator problematic pentru modelele pre-2014, care dupa mai multi sau mai putini km exista riscul ca lantul sa sara dinti si sa distrugi motorul. Intrucat stiu ca am avut un coleg in oras cu un super tenere din 2014 si auzisem ca a incercat sa schimbe intinzatorul (nu stiu daca s-a bagat si la supape) si a gresit pe undeva, motorul ajungand in cele din urma pe la Iasi la service. Nu l-am mai vazut prin oras de multa vreme. Experienta mea suna cam asa: - tacanit metalic pentru 2-3 secunde la pornire la rece in ultimii 2 ani. - incercat la diverse service-uri si mecanici pentru rezolvare. Multi au spus ca nu se baga, ca trebuie diagnoza (aici e alta poveste pt ca multi nu cunosteau faptul ca modelele pre-2014 nu au mufa diagnoza; diagnoza se face din bord), dar toti care au auzit-o au confirmat: intinzatorul. - mersi userului @bogdan harea cu ajutorul caruia, dupa cateva sapaturi si sincronizari, am reusit sa ajung la motodynamics Otopeni, la mecanicul Alex si colegul sau, pe care chiar daca i-au pus sefii sa se ocupe mai mult de vanzari si nu au timp, stiu meserie si incearca sa te ajute. - am adunat know-how suficient ca sa fiu 100% convins ca pot face operatiunea in siguranta. Deci pentru detinatorii de Super Tenere 2010-2013 cu probleme la intinzator: Am ridicat rezervorul, desfacut capacul lateral pentru acces lant, rotit manual motorul ca sa ajunga in repaus. Am pus cele 4 coliere de plastic pe lant pentru a-l tine tensionat + bucata aia neagra în locasul din stanga tijei pe care ruleaza lantul, înainte să scot vechiul întinzător. După ce l-am scos, l-am pus pe cel nou și am îndepărtat bucata neagra, lăsând tija libera. Sunt 3 chestii care merita mentionate: A durat ceva pana am prins miscarea de a ghida aricii ca să prinda lantul - doar indoi putin varful si il introduci de sus. Intra perfect in bucla. Spatiul era limitat pentru unul dintre suruburile intinzatorului, dar se poate scoate cu putina dexteritate si imbusuri potrivite. Dupa ce montezi intinzatorul nou, dupa manualul oficial, trebuie sa impingi tija cu o surubelnita mare pana detensionezi intinzatorul nou. In cazul meu, n-am reusit sa-l eliberez cu surubelnita. Am folosit o cheie, am facut parghie pe crashbar si am apasat pana am auzit un fasait. Am verificat tija si era tensionata. Am scos aricii, am verificat inca odata lantul sa fie tensionat. Am pus totul la loc si am pornit motorul. Absolut niciun zgomot la pornirea la rece. Atentie la garnituri, sa nu se deterioreze – atat la intinzator, cat si la capac. In mod normal ar fi trebuit scos si capacul de la valve pentru a lega lantul de pinioanele alea, sa ai confirmare vizuala ca lantul nu sare dinti. Nu am scos capacul de la supape. Aricii isi fac treaba perfect. N-am ales intinzator manual, ci tot intinzatorul automat updatat, care n-ar trebui sa mai aiba probleme. -
Eu tin unul in trusa de scule de pe motocicleta. Iti porneste o motocicleta cu bateria moarta fara probleme, de mai multe ori. Am pornit si masina cu bateria moarta cu el cand imi dadea rateuri alternatorul (ba incarca, ba nu incarca). Deci functioneaza 100%; eu am de la Xiaomi 70Mai.
-
Eu unul nu iti inteleg supararea, serios. De ce ti-ai lasa pentru o secunda siguranta pe mana altora? Exista situatii mult mai periculoase decat cea prezentata. Poti sa crezi ce vrei, ca ai evitat moartea la milimetru spre exemplu, nu ma impacteaza cu absolut nimic, dar fii sincer cu tine si lasa alintarile.
-
E 95% perfect. Mai sunt portiuni unde s-a mai stricat dar se repara destul de rapid. Nu prea mai sunt drumuri nasoale in judet. Acolo unde am filmat era in Stulpicani, adica pe drumul care face legatura dintre Frasin si valea Bistritei. E tipla si ala. Veneam din Calimani de pe Pietros, heheh. Holda-Vatra Dornei-Gura Haitii tipla, iar pana la Cariera de sulf poti urca incetucu cu un Hornet. De pe valea Bistritei te poti sui pe Chiril sa te duci inspre hotel aplin rarau, e afaltat dar ingust si ai multe curbe blind, dar e frumos in draci. Au asfaltat de la Sabasa de pe valea Bistritei pana sus la crucea Talienilor iar pana jos Valeni-Malini cred ca termina anul asta. M-am bagat cu tenereul pe acolo cand era in asfaltare si turnasera straturile de balast, am ajuns sus cu vreo 5 kile transpirate. :)) Vor sa asfalteze din Gura Glodului 174C pana sus la granita cu Covasna si apoi sa cobori in Bilbor. (face legatura Vatra Dornei-Bilbor). Pojorata-Sadova-Vatra Moldovitei e tipla iar pana la Palma sunt unele portiuni mai meh dupa cum am zis, apoi pana la Sucevita-Solca-Cacica-Paltinoasa tipla, cu unele portiuni mici mai aiurea. Prin zona Izvoarele Sucevei si Brodinele, langa granita a ramas mai wild si-i frumos tare. Si inca cate mai sunt.. deja mi s-a facut pofta de o tura. *Harghita
-
Palma e lejer pe tenere-ul meu. Sunt cateva portiuni cu asfalt mai meh, dar fara gropi. In general e ok, inafara de gratarele si tarabele de sus.. e balci acolo acum. Inseamna ca esti plecat de mai mult timp, nu cred ca ai prins aglomeratiile bara la bara de pe "valea bucovinei" (Vama-Gura Humorului), fix gen Valea Prahovei. Si sa te claxoneze astia din masina ca de ce depasesti ? Mai avem putin pana soferii or sa se comporte ca pe valea prahovei fata de motociclisti. In fine, europeanul e aglomerat si neinteresant, dar sunt multe alternative faine pana inspre Rodnei si Calimani, incolo. Daca iti place sa depasesti intruna recomand europeanul :)) Oricum, daca treci pe aici, merita sa faci/facem cel putin o valea bistritei. Hai noroc
-
Hai la o tura cand mai treci prin zona.
-
Am inteles, am inteles. In juma de secunda trebuia s-o inclin si sa ajung deja la limita asfaltului pe dreapta. Hai frate ca daca nu tragea ala de volan nu era timp de nicio manevra salvatoare. In fine, eu termin aici. Good luck.
-
Iar ma mananca sa-mi montez o pereche. Ale tale daca le pornesti cu motorul oprit, se aprind ? Ale mele se aprindeau. A fost si unul din motivele pt care le-am dat jos. Aveau releu si siguranta dar poate le-am montat eu aiurea, is praf pe electric.
-
Mda, ai si tu dreptate, nu prea pare mare rahat pe filmare. Cu taietori din astia m-am intalnit nici nu mai stiu de cate ori, dar de pe motor s-a simtit nasol tare faza. Cu politia nu cred ca are rost, sincer. In fine, e o "situatie din trafic" si atat.
-
Si aici e belea. Pe virajele la dreapta in localitatile astea cam risc sa ma intalnesc cu vaci sau carute sau masini stationate de-a droanga. Depinde cum ai si norocul de-acu.
-
Duminica m-am intalnit cu cel mai mare racer taietor de curbe in aproape 20 de ani de sofat si 9 ani pe motocicleta. L-am vazut deodata cu aproape toata masina pe banda mea. Am apucat sa virez si sa franez simbolic si cam atat. Injuraturile au venit dupa. mda.mp4
-
Bine ca n-ai oprit. Aia e schema noua "metoda accidentul"
-
De pastrat distanta n-ati zis niciunu nimic si nu ziceti niciodata cand e vorba de un carambol cu motoare. N-am vazut in viata mea grup de motociclisti care sa pastreze distanta intre ei. La fel pe drum drept, la fel in curbe, la fel in depasiri, ca se merge incet, ca se merge tare. Toti/toate la ingramadeala. Na ca zic eu: pastrati distanta. Good luck.
-
Tragi o invatatura de minte ca pe ud nu-i ca pe uscat. Pana treci la ceva mai serios sa tii minte ca, cu tot respectul fata de investitie, moto aia de 125 e o petarda. Nu stiu ce anvelope ai si ce DOT au, dar daca mergi pe ud iti recomand Michelin-uri. Eu mi-am rupt capul cand eram mic de mai multe ori pe ud, nu cu moto ci cu bicla. Am vazut ca nu prea merge cu smecheria si am bagat la cap. Tu ai norocul sa bagi la cap direct pe moto. Good luck. Clasic...