Jump to content

tudor_tigau

Membru
  • Content Count

    114
  • Joined

  • Last visited

About tudor_tigau

  • Rank
    Incepator

Contact Methods

  • Yahoo
    tudor_tigau@yahoo.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Brasov
  • Carnet moto din
    2009
  • Motocicleta
    Yamaha TDM 900
  • Numar Moto
    BV-31-TMT

Profile Fields

  • Motociclete detinute
    yamaha Diversion xj600, yamaha TDM 900

Recent Profile Visitors

163 profile views
  1. Parca noua lege spune ca in 90 de zile i se radiaza automat vehiculul, deci va umbla cu numere ilegale, cu un vehicul scos din circulatie. Deci va fi pasibil de dosar penal. Orice amenda de la camere de luat vederi va scoate la iveala ca este un vehicul care nu este inscris in circulatie. Intre timp...posibil sa ai de contestat niste amenzi, din pacate. Sper ca legea asta a intrat in vigoare, asa era vorba acum ceva timp... Evident, tu ar trebui sa fi scos bunul de la taxe si impozite, avand si o copie dupa contract, si dupa talonul pe care sigur ca ai scris "instrainat catre ..." Multa bafta, sunt curios cum se termina porcaria asta...
  2. Stiu ca sunt multe variante de anvelope de strada, sunt si cele de la continental, insa eu locuiesc intr-o zona fara asfalt si am de gand sa frecventez si drumuri forestiere cat de cat bune din zona mea... Asa ca am vrut ceva mai spre mixt...
  3. Salutare, cu riscul de a fi creat acest topic prea tarziu (tocmai ce mi-am comandat un set de gume Pirelli), am sa va cer si voua parearea despre montarea acestor gume pe un TDM 900 (din 2005, fara ABS). https://anvelopemoto.eu/anvelopa-cauciuc-moto-scuter-scooter-pirelli-mt60-rs-front-120-70-zr-18-m-c-59w-tl/ https://anvelopemoto.eu/anvelopa-cauciuc-moto-scuter-scooter-pirelli-mt60-rs-rear-160-60-r-17-m-c-69h-tl/ Aparent toate dimensiunile sunt ok, doar ca indicele de viteza pe spate este de (DOAR) 210 kmph (indice H), si nu 270 (indice W). Nu intentionez sa ma apropii nici pe departe de viteza constructiva, dar poate sa fie vreo pb la ITP ? In rest , ce parere aveti despre aceste gume, mai ales daca le aveti cumva montate si pe alte tipuri de motoare ? PS. Nu stiu daca forumul dedicat TDMistilor mai exista sau nu, eu acum cativa ani am incercat sa imi fac un cont la ei, dar fara succes...
  4. DACĂ e de la gumă / jantă. Dar dacă e ca în cazul meu, de la rulmentul de jug ?? Am avut de furcă mult cu un voblaj la fosta motocicletă, și majoritatea mecanicilor nu au gasit sursa. Aveam roata echilibrată, presiune corectă în jambe, geometrie corecta la tot ansamblul jug-furcă...și totuși când motorul era încărcat pe spate, sau când luam o mână de pe ghidon începea să vobleze progresiv mai tare. Problema era chiar rulmentul de jug, deși nu se simțea nimic la o verificare de mână.
  5. https://www.olx.ro/oferta/yamaha-tdm900-abs-IDbF8Vt.html#cd727c4954 - 3600 negociabil https://www.olx.ro/oferta/yamaha-tdm900-IDbLsJp.html#cd727c4954 - 3000 negociabil https://www.olx.ro/oferta/suzuki-v-strom-650-din-2008-IDbiYNm.html#13f583868e - 3300 negociabil https://www.olx.ro/oferta/motomus-vinde-motocicleta-suzuki-v-strom-650-650cc-66cp-s5711-IDc4b5U.html#13f583868e - 3000 Se gasesc destule motoare in banii astia. TDM si V-Strom sunt cam din aceeasi specie.
  6. In principiu, da, este un motor scund / jos / mititel. Eu am 1.88 si pe un yamaha tdm de 900 ma simt bine, dar mai jos de atata nu as vrea sa fiu. Acuma pentru un incepator, nu stiu ce sa zic. Cruizerele din cate stiu au o ciclistica atroce, care nu te ajuta cu nimic in a invata sa pilotezi corect o motocicleta.... este o pozitie total "deformata" daca vrei, asa cum pasul de defilare al militarului n-are nimic de-a face cu bio-mecanica mersului. Cred ca asta e o comparatie justa. Pasul de defilare cu bio-mecanica mersului normal. E sula cu prefectura, si baba cu mitraliera. In plus...un tip de 1.90, poate vrea sa isi menajeze spatele, iar pozitia pe un cruizer e ideala ca sa iti strici spatele, nu sa-l menajezi. Daca ii place doar imaginea de a fi pe un cruizer, de acord, respectam istoria si mostenirea culturala Dar nu cred ca e un motor pe care sa inveti dinamica mersului pe 2 roti...
  7. Esti foarte optimist cu panourile astea fotovoltaice. Intamplator am un prieten care are parc de panouri foto-voltaice. Randamentul este minim, daca nu ar fi subventionate de noi toti, afacerile astea nu ar merge. Revenind la solutiile individuale. Eu sunt unul din fericitii care traiesc la casa. Am garaj subteran unde imi tin masina. Teoretic as putea sa umplu acoperisul cu panouri solare. Nu stiu daca ti-ai pus problema costurilor. Daca tu , ca individ din clasa de mijloc iti vei mai permite in viitorul electric o casa, o masina, o familie. Panourile solare sunt in sine extrem de consumatoare de energie, ca sa le produci. E un proces energofag, care isi trage energia tot din centralele alea pe carbune din china. Trecem peste aspectul asta. 1. Ce faci cu randamentul in zilele acoperite, sau iarna cand ziua este scurta, si unghiul de incidenta e mic ?? 2. de cate ori pe luna te urci pe casa si speli panourile solare ? Asta e una din activitatile cotidiene din parcurile fotovoltaice. Altfel le scade randamentul drastic. 3. Cat costa automatizarea (invertoarele) care iti incarca acumulatorii pentru locuinta/ 4. De cati acumulatori deep cycle ai nevoie ca sa iti duca o statie de incarcare la masina ? Unde de obicei ai nevoie de un 380 de la retea, cu un minim de 15 KW ? Iti spun eu, probabil ai nevoie de peste 20 de acumulatori de camion, o camera dedicata (pe care eu o am), sisteme de gestiune si siguranta. 5. Ce faci cand afara e ger, si ai nevoie sa incalzesti si casa pe electric ? Iti spun eu, inca vreo 20 de acumulatori de camion. 6. Ce suprafata de panouri ai nevoie ca sa incarci sistemul de mai sus ? Banuiesc ca minimum 250-300 mp. Eu spre exemplu nu am atat de mult. 7. Repeta cheltuila cu acumulatorii deep cycle odata la 6-7 ani. Uita ce scrie in fisa lor tehnica. Am un acumulator de 120 Ah pentru UPS la centrala termica. 8. Repeta cheltuiala cu panourile solare odata la 20-25 de ani. Adica de vreo 2 ori macar pe parcursul sederii tale in casa respectiva. 9. Trage linie. 10. Pompa de caldura, am uitat Inca o camera tehnica MARE, o gradina de macar 200-300 mp pentru sapaturi , sau putz sapat la 40 de m. sub 25 de mii de euro nu vad cum, cu tot cu automatizari.
  8. Folosesc Revolut cam de un an. Imi platesc ratele la banci, in euro si in lei. Inutil de mentionat ca rata de schimb este absolut imbatabila. Nu mai fac drumuri la banca, la case de schimb. Banii au intrat mereu cu o zi inainte de data estimata de ei. Am folosit cardul in europa, la orice POS. Am scos valuta din Croatia de la bancomat (in limita sumei fara comision). Am avut odata un POS care mi-a aratat fonduri insuficiente, am intrat pe telefon, am alimentat contul de revolut, si in mai putin de 10 secunde am dat din nou cu cardul si tranzactia a fost acceptata. Pentru cardul atasat, poti sa iti activezi / dezactivezi din aplicatie cardul, si metodele de plata (individual): insert, swipe, contactless. Din cate stiu, au deschis o filiala si in Romania, deci pe partea de asistenta s-ar putea sa se fi imbunatatit lucrurile.
  9. Eu pe unde am fost, incepand cu nordul (olanda, belgia, germania, austria) si pana in croatia sau grecia, pretul la inchiriat motociclete era mai mare decat pretul de inchiriere al unei masini decente. In olanda spre ex. era aproape dublu, ceva peste 100 de euro pe zi pentru o motocicleta de 600....fara benzina, si in plus cu limita de km ! Nu cred ca este un business model pentru multe firme, si cred ca in foarte putin orase (mari) gasesti efectiv o firma de inchiriat motociclete. Probabil este si aspectul de risc pentru ei. Pentru tururi organizate...este alta mancare de peste, dar si alt tarif.
  10. Alicia, la 23 de ani, inteleg de ce te superi pentru ironiile care s-au spus aici. Crede-ma ca nimeni nu a dorit cu adevarat sa se ia de tine ca persoana. Nu a fost un atac la persoana, insa ceea ce tu intentionezi sa faci, este pentru comunitatea moto cu experienta o aroganta ultima, care posibil si (sa ma ierti, probabil) sa te coste viata (a ta si a altora). Daca imi permiti, o analogie. E ca si cum inveti sa te dai cu parapanta, si iti iei aripa de competitie, sau acrobatie. Esti ca si mort. Ca si cum inveti sa te cateri, si te duci singur pe un traseu dificil iarna. Esti ca si mort. Desigur, cu totii intelegem ca la varsta ta, te gandesti ca tu esti altfel. Esti nativ talentata pentru sportul asta, esti echilibrata, esti stapana pe tine, esti rationala... Poate ca esti toate astea la un loc, dar motoarele alea 2 sunt niste arme pe care nu o sa le poti exploata nici la 10 % din ce pot ele. Ar mai trebui sa te intreb cati kilometri ai pe sosea ca sofer de cat. B, si ca biciclist. Ambele sunt extrem de importante ca sa poti anticipa fara efort toate tipurile de pericol care te pandesc in permanenta. Daca esti cinstita cu tine, raspunde-ti tie la aceasta intrebare: pot sa fiu 100 % din timp constienta de toate obiectele aflate in miscare in jurul meu, 360 de grade, in permanenta, fara efort ? Chestia asta poate sa apara dupa vreo 2-300 de mii de km condusi cu alte vehicule mai sigure. Sorry, no cutting corners here... Anul asta in brasov, toti racerii care fac 230 /h pe poiana brasov au cam cazut. Ultimul, varu-meu, acu vo 2 zile. Asa ca.... bafta, tu stii ce vrei de la viata ta.
  11. Si eu mi-am luat de la sermoto pe a mea... Nu le fac reclama, sunt niste samsari cu acte. Am putut lua bon fiscal, am platit cu card cu rate fara dobanda, am putut proba motorul (desi era decembrie si era zapada pe jos), am negociat putin la pret, am avut transport de la cluj pana in brasov inclus in pret (era luna ianuarie). Motorul nu are absolut nicio problema, asta a fost poate norocul meu...dar eu cred ca la un motor e mai usor sa il asculti cu surubelnita si sa evaluezi in mare starea lui, decat la o masina diesel cu twin turbo si geometrie variabila. Sa fim seriosi, micile probleme se rezolva mult mai ieftin decat la o masina... Cred ca foarte multi merg pe fantezia ca exista si ieftin, si fara niciun defect, si fara kilometri (tu si doar tu o sa dai peste ocazia asta), si sub-estimeaza mult placerea de a lua mobra/masina care ti-a placut si ti-a facut cu ochiul. » Post actualizat in 08 Aug 2018 12:39 Acum ma uit, TDM si V-STROM 650 sunt la fel de grele cu lichidele in borcane (220). Inaltimea la sa este cam la fel. Cuplul e de 60 nM la v-strom si 81 la TDM. Mie personal mi se pare mai greu de manevrat v-strom la viteze mici, are centrul de greutate mai sus. ambele sunt motoare foarte faine dupa mine pentru ce vrei tu sa faci.
  12. V-Strom-ul de 650 l-am calarit si eu.....mi se pare cam puturos pentru masa lui. E mai greu decat TDM-ul, si cuplu mai mic. Si centrul de greutate mai sus, nu are manevrabilitatea atat de buna, iar de ridicat de pe jos, e ceva mai greu....
  13. La fel si un TDM de 900, gasesti cu ABS si foarte bine dotata in banii aia. Eu am 1.88 si 85 de kg, stau super comod, nu e nici prea mica, nici prea mare, usor de tot de manevrat, are centrul de greutate mai jos ca alte mobre, si e usoara (197 la uscat ?). Oricum, daca chiar e nevoie, o ridici de pe jos singur fara sa iti dai seama ca ai ridicat-o, fara manevre "cu spatele".
  14. Salutare, În jurul orei 18, la ieșirea spre București din giratoriul de pe calea bucuresti, vis-a-vis de Mac, traficul blocat si ambulanța smurd la fața locului. Am facut o poză chinuită din mașină, nu am văzut dacă riderul era pe jos sau în ambulanță. Nu îmi place deloc balta din fața Range-ului....sper să nu fie sânge. Știe cineva ce s-a întamplat ? https://ibb.co/jn571K
  15. Am experimentat un tangaj destul de extrem anul trecut, cand imi aduceam masina pe o platforma, in urma unei avarii. Nu eram eu la volan, dar atelajul format din masina mea si remorca era considerabil mai greu decat masina tractoare. Apoi, din ce am inteles, faptul ca latimea puntilor era diferita (intre masina si remorca se formeaza un trapez) amplifica dendinta de tangaj. Cam la orice viteza peste 70 de km/h, incepea sa se simta intentia atelajului de a intra in oscilatie. La unul din episoade, remorca a intrat in tangaj atat de violent incat ne-a aruncat pe cealalta banda pe autostrada. Am crezut sincer ca o sa ne rasturnam, habar nu am cum de n-a cazut masina mea de pe platforma. Problema se amplifica cand mergi la vale. Atunci ansamblul formeaza un punct de articulatie pe care partea din spate se sprijina si e intr-o stare evident opusa starii de echilibru. Pe bucatile in coborare am observat ca era mai bine sa nu franezi, sau sa accelerezi foarte usor daca se pornea oscilatia. Sa ma corecteze cineva daca gresesc... In orice caz, o experienta horror, si sincer eu nu as depasi 80-90 la ora indiferent cat de bine e echilibrat ansamblul...
×
×
  • Create New...