Jump to content

Ciprian Maior

Membru
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

About Ciprian Maior

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sighisoara
  • Carnet moto din
    2007
  • Motocicleta
    Aprilia Pegaso

Recent Profile Visitors

231 profile views
  1. Ca tot am mentionat mai sus faptul ca sursa de inspiratie pentru motorul de Jupiter sunt francezii de la Peugeot cu ale lor modele 256 TB si 356 TB (250, respectiv 350 cm3), la randul lor inspiratia frantuzilor pentru cadrul si caroseria acestor modele a fost cu siguranta DKW-ul RT care a fost lansat putin inainte, in schimb motoarele de pe aceste bicilindre galice au fost realizate prin jumelarea a doua motoare monocilindrice de 125 si 175 cm3 (se observa asta prin folosire solutiei cu ambielaje individuale unite cu o volanta centrala, solutie preluata de altfel si de rusnaci pentru Jupiter).
  2. Pana la urma ce capacitate avea IMS-ul asta? 350 sau 500 cm3?
  3. IJ-ul Jupiter nu e copie dupa RT350: cadrul e 100% diferit, motoarele sunt 100% diferite etc. Jupiterul a aparut din dorinta de a crea un model mai sportiv, mai performant si mai rafinat (de unde 2 cilindri, in loc de unul): de plecat s-a plecat de la cadru de IJ-56 (identic, cu mici detalii la prinderea motorului), motorul e un amalgam de "inspiratii" care s-a vrut a fi proverbialul "din rahat bici" ( in opinia mea motorul de IJ56, Planeta e net superior): cutia e DKW-IJ56 cu rapoartele mai scurte (pentru sportivitate), difera fata de Planeta mecanismul selector care probabil a fost schimbat
  4. Sigismund Sleifer: ai zice ca e neamt sau macar ungur, dar te-ai insela, pentru ca nu e nici una nici alta, omul e moldovean nascut la Dorohoi in 1929 si vreme de mai bine de 30 de ani a lucrat ca cercetator la ICPE Bucuresti unde a facut o gramada de inventii in domeniul motoarelor electrice si a scris mai multe carti de specialitate sau de popularizare a stiintei. La inceputul anilor 70 omul acesta in colaborare cu un colectiv din cadrul institutului si un grup de ingineri de la Intreprinderea Mecanica Zarnesti a realizat un moped electric denumit simplu ELMO (Electric Mobra) cu care a parti
  5. Care aveti un WR450 de dezmembrat? Ma intereseaza un pinion de a-4a din cutie.
  6. Cel mai probabil rotorul dinamului nu e bine centrat pe conul ambielajului asa ca cama de aprindere, ce in mod normal e pe acelasi ax cu ambielajul, e acum excentrica si nu mai actioneaza platina in mod corect. Da jos statorul si invarte cu o cheie motorul observand lamelele colectorului, care nu trebuie sa aiba deloc bataie. Daca rotorul nu e bine centrat va trebui sa-l depresezi de pe con si sa vezi care e motivul proastei asezari. Fie ai rugina sau alte defecte pe suprafata conului, fie pana de fixare e prea mare si nu permite lipirea rotorului pe con.
  7. Dupa 11 ani si o multime de fire albe in plus , cu voia domniilor voastre imi permit sa dezgrop acest topic. As putea la fel de bine sa deschid unul nou pe aceeasi tema, dar m-am gandit ca noi astia, veteranii, poate ne mai amintim de disputele inversunate dar respectoase pe care le-am avut cu userul Aleko pe marginea subiectului Jawa vs. BMW. In 2007 nimeni, cu atat mai putin eu, nu se gandea ca chiar inginerii BMW vor transa aceasta disputa cand doar 5 ani mai tarziu vor proiecta propulsorul noului R1200GS avand ca sursa copioasa de inspiratie proiectul Jawa nascut in Cehoslovacia comunista
  8. Acu vreo 11 ani am adaptat cu rezultate excelente o aprindere de scuter Yamaha cu CDI pe o Jawa 175. Pornire usoara indiferent de vreme, consum usor micsorat, turatie marita- asta ma rog, e subiectiv, oricum se tura mult mai usor si mai sus decat pe platina. Asta era intr-o vreme cand inca piesele ieftine de motorete si scutere nu erau garla pe piata. In ziua de azi pur si simplu iei o aprindere tip CDI de pe orice model de scuter de pe piata si voila... ai aprindere electronica pe Mobra.
  9. Promptat de interpelarea unui coleg de pe forum am hotarat sa deschid un mic topic despre Rila -Iepurila cum ii mai ziceam eu K-ului, de la celebra emblema cu urechiati de pe rezervorul mai sus pomenitei "mamifere". Povestea incepe demult, cam imediat dupa ce mamuca Russie a reusit inlaturarea jugului fascist si drept rasplata a decis sa-si insuseasca cam 3 sfert din industria germana. Printre aceste ploconuri s-a numarat si uzina DKW din al carei "know-how" au rasarit la scurta vreme minunatele creatii motociclistice sovietice. Asta stiu ca suna un pic ironic, dar cand traiesti cu ironia zi d
  10. E o masina la urma urmelor si folosirea aceluiasi termen over and over devine obositoare in cele din urma. Probabil ca asimilezi cuvantul "masina" cu automobil. Ce-i drept citesc multa literatura tehnica engleza si poate de acolo influenta respectiva. Pe de alta parte trebuie sa recunoastem ca in ceea ce priveste motociclismul limba romana are un vocabular tehnic autohton cam limitat.
  11. Textul e redactat de mine, nu e o traducere.
  12. Constient de lucrul ca cea mai buna reclama pentru un tanar producator de motociclete este participarea la curse sportive Frantisek Janecek a infiintat inca de la inceput un departament de curse care a produs numeroase masini speciale pentru curse de viteza, regularitate, anduranta, dirt track etc. Acest departament tehnic a fost condus pana la izbucnirea razboiului de britanicul George William Patchett, care a venit cu un imens bagaj de cunostinte tehnice acumulat in anii de participare la diverse competitii sportive dar si ca membru activ in proiectarea de motociclete in firme ca McEvoy sau
  13. Istoria motocicletelor Jawa a inceput odata cu decizia armurierului Janecek de a diversifica productia fabricii sale din Praga la sfarsitul anilor `20. Aceasta decizie a coincis cu intrarea producatorului german Wanderer( la scurt timp integrat in conglomeratul Auto-Union) intr-o perioada dificila din punct de vedere economic. Wanderer producea de cativa ani motociclete robuste si fiabile de conceptie proprie printre care si modelul K 500 (K-ul provenind de la transmisia finala pe Kardan). Spre deoasebire de modelul omonim de la Zundapp, K 500 era un monocilindru OHV in constructie monobloc cu
×
×
  • Create New...