misha' Postat Septembrie 8, 2004 Share Postat Septembrie 8, 2004 Salut ! Am si eu cateva intrebari si poate sunteti dracuti sa ma lamuriti?: Anul trecut mi-am cumparat un ij festival cu numere vechi( la pretul ca care l-am luat nu am avut pretentii la numere noi! am dat o bicileta pe el) si vreau ca in toamna asta eventual, daca vremea imi permite in ianuarie( asigurarea ma iese mai bine) sa o inmatriculez. 1) Tipul de la care o am a pierdut actul de propietate dar are cartea de identitate pe numele lui. El mi-a zis ca nu e o probleme ca daca la politie or sa zica ceva declara actul de propietate pierdut si ii fac altul. Voi ce credeti or sa fie probleme? 2)Si ar mai fi o problema : pe cartea de identitate nu apare seria de pe cadrul motocicletei ci numai cea de pe motor( dar in carte nici nu are rubrica pentru asa ceva doar pt motor). Ce trebuia sa fac sa imi poansoneze aia o serie? 3)Motocicleta e trecuta cu atas in carte credeti ca as putea sa fac cumva ca sa imi treca astea in noua carte fara atas? merci anticipat !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 8, 2004 Share Postat Septembrie 8, 2004 Salut! 1. Daca are cartea de identitate ORIGINALA (cu secretizare RAR), pe numele proprietarului vechi, ar trebui sa se afle in evidenta serviciului de circulatie (oricum, asta se poate verifica la politie) si sa poata emite la cerere un certificat de inmatriculare nou. Trebuie verificat totodata daca e in evidenta Directiei de Impozite si Taxe Locale sau Circa Financiara! (By the way... ce intelegi tu prin "act de proprietate" ? Certificatul sau vreun act care sa ateste provenienta vehiculului ? Provenienta ei se inregistreaza la politie in momentul inmatricularii cand se completeaza o fisa in care se bifeaza: - contract vanzare-cumparare; - mostenire; etc.) 2. Daca seria de pe motor corespunde cu seria de pe cartea tehnica, nu ar trebui sa fie probleme. (serie pe cadru are? te-ai uitat? e cumva la fel ca aia de pe motor?). Pe cartea tehnica si pe certificat scrie "Nr. de identificare" si aici e trecuta seria ei. Pt. batut serii trebuie vorbit la RAR dupa ce te-ai asigurat in prealabil la politie al cui e motorul, daca cartea tehnica e valabila, etc. Intreaba-l pe fostul proprietar daca i-a schimbat motorul sau cadrul (in caz ca seriile de pe motor si cadru nu coincid) Si apropo... cu ocazia intocmirii certificatului de inmatriculare, trebuie facuta "identificarea si validarea seriilor" la RAR - asa poti sa vezi care si cum e buna... partea proasta e ca nu poti sa circuli cu ea pana acolo decat cu autorizatie provizorie (Dar daca sunt anomalii la serii... nu stiu daca se poate elibera) 3. Daca renunti definitiv la atas, specifici treaba asta la inmatriculare si se schimba in carte. Dar, atentie! N-o sa mai poti circula cu atas! Sper ca te-am lamurit cat de cat. Daca vrei sa fiu mai explicit cu anumite lucruri, spune. Sa auzim de bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 8, 2004 Share Postat Septembrie 8, 2004 Cartea de identitate atesta proprietatea, pe ea apare numarul de identificare(altul decat serie motor) care este si seria cadrului. La Ijurile de prin 60 nu se bateau serii pe cadru in fabrica, doar pe placuta de aluminiu de pe coloana de directie.Daca nu au batut aia de la RAR seria cand i-au eliberat cartea(era obligatia lor) trebuie sa ajungi cu fieratania in rar pt poansonare. Daca este inscrisa cu atas esti obligat sa mergi la orice identificare sau inspectie cu atasul, dar in rest ai voie sa mergi solo cat vrei. Daca e fara atas inscrisa, nu ai voie sa o folosesti cu atas. PS. daca are carte de identitate dar cu nr vechi inseamna ca nu are pe carte nici folia de securizare, inventata ulterior sa te mai f.uta la cap cu ceva si sa mai dai un ban.Si asta se aplica tot in rar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misha' Postat Septembrie 8, 2004 Autor Share Postat Septembrie 8, 2004 In primul rand va multumesc pentru replayuri dar trebuie sa ma corectez. Eu am spus carte de indentitate si defapt vroiam sa zic certificat de inmatriculare! Cand avea ala motoru nu existau carti de indentitate. Pe certificatul de inmatriculare nu apare nici o rubrica de indentificare in afara doar de seria motorului care corespunde! Dar ma intreb( pt Lupu ) daca nu imi trebuie omologare ca sa o inscriu fara atas ? Si mai am o intrebare ( cu riscu sa devin agasant si cu scuzele de rigoare) in certificat apare la culoare albastru-galben. Asta inseamna ca o pot vopsi in 2 culori sau e o combinatie de culoare ( imi e ca iese un verde naspa rau ) si nu vreau sa ii schimb culoarea ca mai platesc o gramada . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 8, 2004 Share Postat Septembrie 8, 2004 La ij 56 trebuie sa gasesti seria de cadru scrisa pe urechea de tabla in care se prinde amortizorul din stanga spate. seria e stantata din fabrica cu niste caractere nasoale, dezordonate. Daca e vopsita nu se vede deloc. Meseriasii batrani de la rar dupa sta se uita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Septembrie 8, 2004 Share Postat Septembrie 8, 2004 Sal again! Daca zici ca are certificat de inmatriculare de pe "vremea aia"... se numea talon parca. Oricum este necesar un document din care sa se deduca provenienta (nu stiu daca in vechile taloane se specifica asta). In legatura cu atasul, iti dau exemplu concret Niprul meu care avea atas odata si odata, iar cand a trecut in posesia noului proprietar, dupa identificarea seriilor motocicletei si atasului, s-a cerut inscrierea SOLO la inmatriculare, fapt care ulterior a fost trecut in cartea tehnica. Nu stiu la ce omologare te referi tu; trebuie oricum efectuata verificarea seriilor inainte de orice trecere in alta proprietate si implicit inmatriculare => vizita RAR. Galben-albastru inseamna din punct de vedere logic si dupa parerea mea proprie si personala combinatia acestor culori in elemente diferite: de exemplu rezervor albastru si cadru galben (sau invers ). La motocicletele vechi se obisnuia sa se scrie toate culorile de pe motocicleta. Cand iti vei face certificat nou, nu va mai scrie decat culoarea care o vrei tu (culoarea predominata sau o culoare cu care vrei tu sa o vopsesti dar care trebuie neaparat mentionata la inmatriculare). Sa auzim de bine! P.S. Pt. alte intrebari... sunt disponibil! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misha' Postat Septembrie 9, 2004 Autor Share Postat Septembrie 9, 2004 Va multumsc penrtu lamuriri ! La chestia cu culoarea si mie mi se pare logic vorbind la fel, dar cand e vorba de politisti si ingineri de la RAR logica nu mai are ce cauta in propozitie! Oricum merci si asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.