Korben Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 (editat) Îmi permit să trag o concluzie la această discuție: Ixulescu se kaka pe el să găsească strungar care să-i facă melc de metal. După un timp nedefinit, acesta (strungarul) reuÂşeÂşte să nască un melc care nu va fi niciodată identic cu cel original După o altă perioadă, care în mod cert nu va fi lungă, melcul se blochează din nou Âşi îndoaie tabla care îl angrenează, dacă nu cumva se mai Âşi blochează roata (daca asta se întâmplă pe coclauri pe teren mai soft, precis se blochează, Âşi cel mai probabil Ixulescu trânteÂşte mobra) Aritmetica mea îmi spune că Ixulescu va cumpăra până la urmă, cu resemnare, melc original, tabla care îl angrenează Âşi eventual alte piese (de exemplu carena sparta după căzătura de pe coclauri), toate acestea depaÂşind lejer cei 22-25 euro cât costă un melc original Eu am ales varianta "scumpă", adică să cumpăr melc original Âşi simering nou Âşi să-l verific-curăț-ung cu orice ocazie Âşi melcul este bine merci Ixulescu, fiind român neaoÂş care doreÂşte să inventeze becul, va alege varianta eftină, cu strungarul Desigur, Ixulescu nu e Lutzifer, la el s-a rupt urechea aceea de la melcul original, e altă poveste Dar rămân valabile recomandările mele cu privire la intreținere Editat Iulie 27, 2009 de Korben Dallas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M a v e r i c k Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Motivatia pentru un melc din alt material nu se vroia una materiala ci pur si simplu una practica. Cu atat mai mult, daca mergi la frezor nu cred iesi mai ieftin... Si nimeni nu cred ca a ignorat sfaturile referitoare la intetinere. Probabil solutia ramane inlocuirea preventiva a respectivei piese si ungerea periodica cu un ulei cu teflon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei_c Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Motivatia pentru un melc din alt material nu se vroia una materiala ci pur si simplu una practica. Cu atat mai mult, daca mergi la frezor nu cred iesi mai ieftin... Si nimeni nu cred ca a ignorat sfaturile referitoare la intetinere. Probabil solutia ramane inlocuirea preventiva a respectivei piese si ungerea periodica cu un ulei cu teflon. Cica ar potrivi de la la honda xl 600, si la aia e din metal melcul. Am auzit numai, daca a r putea cineva sa confirme ar fi perfect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 (editat) Desigur, Ixulescu nu e Lutzifer, la el s-a rupt urechea aceea de la melcul original, e altă povesteDar rămân valabile recomandările mele cu privire la intreținere Eu nici nu aveam de gand sa fac din altceva ... dar din moment ce s-a putut lipi acea urechiusa si inca tine si acuma dupa vreo 600 km facuti , eu zic ca nu a fost o prostie ! In cel mai rau caz se rupe iara ... si daca se rupe , nu de aia pentru ca nu l-am lipit eu bine ci pentru ca ii bai deja cu urechiusele alea de la tablita care numai culca perfect pe urechiusa de la melc. Prima oara cand mi s-a rupt urechiusa de la melcul de plastic l-am lipit la fel ca si acuma. Mi-a mers aprox 7000 km s-a rupt din nou. Atunci am cumparat melc nou de plastic, care mi-a mers la fel vreo 7000 km dupa care s-a rupt si asta ... acuma l-am lipit din nou. Eu zic ca nu o sa mai tina atata pentru ca urechiusele la talblita aia tot mai ascutite is si roade melcul de plastic mai rapid. Dupa ce ma intorc din tura de tara ( ca maine Marti 28.Iul.09 plecam) o sa vad cum stau cu banii si o sa imi comand din nou melcul acela de plastic dar cu conditia sa pot comanda si tablita aia. Si atunci sigur v-a tine mult mai mult. Binenteles cu intretinere. Dar ramane de vazut cum voi sta cu banii , pentru ca o sa am de facut niste investitii in motor , consumabile: Ulei + filtru , cauciuc fata (spatele il am), eventual bujii , poate schimb si toti rulmentii si simeringuri la roti ( sa stiu o treaba ) , cam astea ar fi ... Editat Iulie 27, 2009 de Lutzifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Eu nici nu aveam de gand sa fac din altceva ... dar din moment ce s-a putut lipi acea urechiusa si inca tine si acuma dupa vreo 600 km facuti , eu zic ca nu a fost o prostie ! In cel mai rau caz se rupe iara ... si daca se rupe , nu de aia pentru ca nu l-am lipit eu bine ci pentru ca ii bai deja cu urechiusele alea de la tablita care numai culca perfect pe urechiusa de la melc.Prima oara cand mi s-a rupt urechiusa de la melcul de plastic l-am lipit la fel ca si acuma. Mi-a mers aprox 7000 km s-a rupt din nou. Atunci am cumparat melc nou de plastic, care mi-a mers la fel vreo 7000 km dupa care s-a rupt si asta ... acuma l-am lipit din nou. Eu zic ca nu o sa mai tina atata pentru ca urechiusele la talblita aia tot mai ascutite is si roade melcul de plastic mai rapid. Evident că nu e o prostie, de aceea am Âşi specificat că tu nu te incadrezi la categoria Ixulescu Dar dacă tot veni vorba de acea ureche de tablă, nu ai putut să o scoți Âşi să o corectezi puțin cu sfântul ciocan? Belbody zicea că este o tablă destul de moale Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Evident că nu e o prostie, de aceea am Âşi specificat că tu nu te incadrezi la categoria Ixulescu Dar dacă tot veni vorba de acea ureche de tablă, nu ai putut să o scoți Âşi să o corectezi puțin cu sfântul ciocan? Belbody zicea că este o tablă destul de moale se indoaie cu un Âşpiț una doua, sau cu patentul... cum va explicati ca mobra mea are 82000km si melcu original? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Dar dacă tot veni vorba de acea ureche de tablă, nu ai putut să o scoți Âşi să o corectezi puțin cu sfântul ciocan? Am reusit putin sa-l corectez cu " sfantul patent " ! Acuma sa vad cat o sa tina iara ! Oricum ar trebui altu. Mesaj completat se indoaie cu un Âşpiț una doua, sau cu patentul... cum va explicati ca mobra mea are 82000km si melcu original? Posibil ca ii totul brici ! Ai avut si noroc... nu ai umblat prin praf mult, n-ai trecut parauri multe cu motoru Mie pe la 70.000 s-a rupt prima oara , acuma nush daca l-a mai schimbat proprietaru dinainte sau nu ... Da de atunci cum spuneam si mai devreme cam la 7000 km se duce. Posibil ca atunci s-a rupt prima oara si de atunci nu-i mai cum trebuie tablita aia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 cum va explicati ca mobra mea are 82000km si melcu original? Au gresit aia de la Honda Au facut melcul mai tare si bolțul mai slab De fapt, explicația mea e tot simeringul Dacă ăla e de calitate Âşi nu e uzat, nu intră praful Âşi umezeala => nu se strică melcul Pentru bolț nu am explicație Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 da, tocmai am terminat. dar.. "suprize, suprize" ... Cilindrul 1 avea joc la fel in bolt ca si 2 care batea.... DEci pana la urma cred ca buba era: Nu am strans cum trebuie suruburile la chiulasa acum o luna... alta explicatie nu am. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Iulie 27, 2009 Share Postat Iulie 27, 2009 Cica ar potrivi de la la honda xl 600, si la aia e din metal melcul. Am auzit numai, daca a r putea cineva sa confirme ar fi perfect. XL 600 1987 are melcul din plastic 100%. Un prieten a rupt un prezon din cele 4 de la roata fata si l-am ajutat sa il scoata cu ocazia asta am si curatat si gresat acolo e 100% din plastic. Poate la AT o fi din metal .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 (editat) XL 600 1987 are melcul din plastic 100%. Cris, Transalpurile sunt de fapt XL600V Inaintea lor s-a produs un XL600 monocilindru, ceva de genul Dominator Alea stiu sigur că aveau melcul din metal Heavy-metal Editat Iulie 28, 2009 de Korben Dallas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Iulie 28, 2009 Share Postat Iulie 28, 2009 (editat) Cris, Transalpurile sunt de fapt XL600VInaintea lor s-a produs un XL600 monocilindru, ceva de genul Dominator Alea stiu sigur că aveau melcul din metal Heavy-metal Nenea Nicu acel model nu e cel de care vorbesc e tot Xl tot monocilindru am fost si cu modelul respectiv doi amici au EXACT acelas model dar mai este unul cu rezervor mai mic undeva la 12l si e mult mai usor si motorul negru nu rosu , am avut melcul in mana e plastic 100% . Cu prima ocazie am sa desfac si la modelul din poza sa vad despre ce e vorba acolo daca nu ma insel cel din poza e modelul 1986. Uite am gasit repede o poza Editat Iulie 28, 2009 de Chrisss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelijus Postat Iulie 29, 2009 Share Postat Iulie 29, 2009 Salutare, are cineva un CDI vechi pentru un transalp 600 din 91, defect sau nu, de care se poate lipsi (contra cost, evident)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinFB Postat August 1, 2009 Share Postat August 1, 2009 Salutari, ma numesc Costin si sunt Transalpholic de 3 zile am permisul si de ieri motorul - TA din '98 va stresez si eu cu cateva intrebari : am cauciuc nou pe spate - Mitas 07 pe fata e cam varza si tre' sa-l schimb; pun acelasi tip sau unu cu mai multa aderenta pe asfalt...? (parerile sunt impartite prin topicurile despre cauciucuri) se poate cumpara/confectiona cric central la un pret rezonabil? cand ma invatati si pe mine sa fac "uili" si "stopi" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 (editat) Salutari, ma numesc Costin si sunt Transalpholic de 3 zile am permisul si de ieri motorul - TA din '98 va stresez si eu cu cateva intrebari : am cauciuc nou pe spate - Mitas 07 pe fata e cam varza si tre' sa-l schimb; pun acelasi tip sau unu cu mai multa aderenta pe asfalt...? (parerile sunt impartite prin topicurile despre cauciucuri) se poate cumpara/confectiona cric central la un pret rezonabil? cand ma invatati si pe mine sa fac "uili" si "stopi" ? 1. Pe cat e posibil incerca sa pastrezi pereche cauciucurile se pot si combina intre ele modele multi o fac.Alege un cauciuc pentru tipul de suprafata pe care vei face cei mai multi km de acum incolo.Mai mult asfalt Anakee( sunt foarte multumit de el ~ 4000km la activ) , Tourance si in timp vei schimba si spatele, mai mult off Dunlop Trailmax ( e singurul model cu care am avut ocazia sa merg si a fost ok ). 2.Cric se poate cumpara e 680 Ron parca la Honda , se poate si confectionaam am iesit undeva la 220 Ron DAR 65 de ron la Honda pe arcuri si tampoane din cauciuc ( daca ai nervi sa cauti prin piete alt tip de arc si sa faci tu tampoanele nu mai dai bani astia)si 80 de ron la nene strungaru( cam mult da le vroiam IERI si na a costat un pic mai mult foarte posibil sa gasesti si mai iesftin) sa imi faca niste piese diferenta pana la 220 ...teava ( iara pierzi mult material ca nu iti dau aia decat 6m ) ,vopsea ( folosesti cativa ml da tre sa cumperi o cutie) placi de flex electrozi... http://www.transalp.ro/forum/cric-central-t574.html 3."uili" si "stopi" nu ma pricep.... www.transalp.ro Fati cont si lectureaza gasesti FOARTE multe informatii utile . Editat August 3, 2009 de Chrisss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M a v e r i c k Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 'Mneata si bine v-am regasit! Sper ca v-ati distrat la intalnire si toti ati ajuns cu bine pe la casele voastre. Abia astept sa vad poze si sa "aud" impresii... Pana atunci insa, am o mica problema... Sambata, la intoarcerea acasa de prin plimbari, m-am relaxat un pic si am dat drumul ghidonului ca sa-mi inchid fermoarul la maneca pentru ca intra cam mult aer si mi-era frig . Aveam cam 70kmh si era drum drept si plat etc. Ei bine, in acel moment vacuta mea a inceput sa vobleze destul de violent. Presupun ca ar fi o problema de centrare a rotii fata sau de echilibrare... In mers nu simt nimic anormal, se aseaza linistita pe curbe, la franari nu tremura.. dar m-a pus pe ganduri voblajul ala, mai ales ca nu am mai experimentat senzatia... Nu am avut curajul sa repet experienta pentru ca incepuse sa ploua marunt ... Asadar, de unde sa incep, la ce sa ma uit? Orice sfaturi sunt binevenite. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 Neata ) ...poze nu cred ca vor fi prea curand multi au plecat in ture mai departe...numai eu la lucru.. Despre problema cu voblajul da jos roata si echilibreazo...verifica si bataia axiala si cea radiala. Eu am luat in drum spre casa ieri o ditamai groapa am iesit dintrun viraj si m-am trezit cu ea in fata a "iesit de sub masina" erau serpentine si ma pregatea sa o depasesc am vazut ca vine un tir si am tras putin dreapta in spatele masini si atunci BOOM am crezut ca am spart camera...m-am oprit am verificat presiunea am mai stat 15 min sa vad daca scade presiunea...totul ok.Am mers usor pana la prima benzinarie am umflat un pic peste 2,6 bari si m-am pus sa manc ~ 20 min am reverificat presiunea totul ok nu facusem pana am redus presiunea la 2 atm . E acuma problema ce a aparut in jur de 55 65 km/h a aparut o vibratie ciudata rau de tot mi se misca ghidonul sus jos si se amplifica daca ramaneam la 55 65, daca mergeam mai tare disparea.Pe curbe si peste acesta viteza nu se simtea nimic. Acasa chiar daca am fost putin obosit si era duminica am spalat vacuta si am curat si uns lantul ca trebuia sa vin la lucru de dimineata cu ea. La roata fata am gasit ca se misca putin initial am crezut ca sau dus rulmentii ...dar tot miscand de ea am observat ca a aparut un spatiu intre rulment si distantier , am desfacut cele 4 sruburi repede si am gasit axul principal DESTRANS 3/4 de tura cum sa intamplat nu stiu...probabil de la soc si facut joc in patina aceia si sa desfacut...sau nu l-am strans eu pana la capat ultima data si telescoapele stateau la distanta corecta doar din patina si de la soc si-a dat drumu...Oricum deseara dau jos roata sa vad ce si cum in detaliu...vibratia a disparut nu am simtito de dimineata in cei ~35km . Alte probleme pe drum nu prea au fost in afara de contactul de la cric care in benzinarie si-a facut de cap cum bagam in viteza cum imi murea motoru...nu am avut starea necesara sa il bibilesc am scos patentul am taiat toate trei fire jos le-am lejat impreuna doua ture de banda peste si dai mai departe eram mai preocupat de problema de la roata fata... Ps:Sry ca am scris atata e luni e criza nu am ce face si ma urc pe pereti in birou de plictiseala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M a v e r i c k Postat August 4, 2009 Share Postat August 4, 2009 ... Merci Chrisss pentru sfaturi, asteptam si alte pareri dar vad ca lumea este tot in haiducie... Am incercat sa-i dau din nou drumul ghidonului azi, in drum spre birou, dar vacuta a refuzat cu incapatanare sa mai schiteze vreun gest. Oare este posibil ca doar la o anumita viteza sa faca asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat August 4, 2009 Share Postat August 4, 2009 (editat) Da e posibil doar la anumite viteze sa faca...dar personal cred ca nu e nimic de vina si ca in momentul cand ai luat mana de pe ghidon cum te-ai miscat pe motor in scarite incercand sa ajungi la fermoar schimband greutatea chiar si cateva kg cred ca e suficient ai dezechilibrat motorul plus ca erai in frana de motor acele cateva secunde deci greutate mai mare pe fata ai creat conditii pentru voblaj. Daca fenomenul se repeta era de la roata si de obicei daca e dezechilibrata sau descentrata se simte bine de tot indiferent de viteza. Parerea mea Editat August 4, 2009 de Chrisss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 4, 2009 Share Postat August 4, 2009 'Mneata si bine v-am regasit! Sper ca v-ati distrat la intalnire si toti ati ajuns cu bine pe la casele voastre. Abia astept sa vad poze si sa "aud" impresii...Pana atunci insa, am o mica problema... Sambata, la intoarcerea acasa de prin plimbari, m-am relaxat un pic si am dat drumul ghidonului ca sa-mi inchid fermoarul la maneca pentru ca intra cam mult aer si mi-era frig . Aveam cam 70kmh si era drum drept si plat etc. Ei bine, in acel moment vacuta mea a inceput sa vobleze destul de violent. Presupun ca ar fi o problema de centrare a rotii fata sau de echilibrare... In mers nu simt nimic anormal, se aseaza linistita pe curbe, la franari nu tremura.. dar m-a pus pe ganduri voblajul ala, mai ales ca nu am mai experimentat senzatia... Nu am avut curajul sa repet experienta pentru ca incepuse sa ploua marunt ... Asadar, de unde sa incep, la ce sa ma uit? Orice sfaturi sunt binevenite. Acum am vazut mesajul tau. Am avut si eu problema respectiva si se manifesta la aceeasi viteza, 60, 70 .. Totul e din centrarea si echilibrarea rotii fata. Cu atat mai mult daca ai cauciucul nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat August 4, 2009 Share Postat August 4, 2009 Observ că nimeni nu acordă importanță verificării jenții, fără cauciuc pe ea Mai ales după ce ai luat o groapă sănătoasă.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 4, 2009 Share Postat August 4, 2009 Observ că nimeni nu acordă importanță verificării jenții, fără cauciuc pe eaMai ales după ce ai luat o groapă sănătoasă.... da eu ce-am zis - "centrarea" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jakalu Postat August 4, 2009 Share Postat August 4, 2009 'Mneata si bine v-am regasit! Sper ca v-ati distrat la intalnire si toti ati ajuns cu bine pe la casele voastre. Abia astept sa vad poze si sa "aud" impresii...Pana atunci insa, am o mica problema... Sambata, la intoarcerea acasa de prin plimbari, m-am relaxat un pic si am dat drumul ghidonului ca sa-mi inchid fermoarul la maneca pentru ca intra cam mult aer si mi-era frig . Aveam cam 70kmh si era drum drept si plat etc. Ei bine, in acel moment vacuta mea a inceput sa vobleze destul de violent. Presupun ca ar fi o problema de centrare a rotii fata sau de echilibrare... In mers nu simt nimic anormal, se aseaza linistita pe curbe, la franari nu tremura.. dar m-a pus pe ganduri voblajul ala, mai ales ca nu am mai experimentat senzatia... Nu am avut curajul sa repet experienta pentru ca incepuse sa ploua marunt ... Asadar, de unde sa incep, la ce sa ma uit? Orice sfaturi sunt binevenite. /index.php?...p;#entry2038092 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M a v e r i c k Postat August 4, 2009 Share Postat August 4, 2009 (editat) Dupa ce am citit mesajele voastre, m-am uitat ca melcu' sa vad daca "bate" dar imi pare centrata. Am strans un pic frana si am rotit de roata sa vad daca nu cumva discurile sunt de vina, dar nimic... Oricum trebuie sa ajung la service ca sa-mi reprogrameze a doua cheie, asa ca o sa profit sa schimb si filtrul de aer si o sa-i rog sa verifice si roata. btw, mi-au zis astia de la service ca trebuie sa dea jos rezervorul ca sa programeze cheia (?!)... de ce ar face asta? Editat August 4, 2009 de M a v e r i c k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat August 5, 2009 Share Postat August 5, 2009 (editat) da eu ce-am zis - "centrarea" pe tine nu te bag in seama BTW, 15 august, zici? Exista sanse sa ajung, dar singur btw, mi-au zis astia de la service ca trebuie sa dea jos rezervorul ca sa programeze cheia (?!)... de ce ar face asta? Pentru ca acolo e mufa de la ECU Editat August 5, 2009 de Korben Dallas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.