pepenas Postat August 27, 2009 Share Postat August 27, 2009 Salut! Am si eu nevoie de cineva care sa arunce o privire la un transalp pe care tocmai l-am cumparat, sa-i evaluam conditia si eventual sa mai schimbam/reparam una alta la el. Ma poate ajuta cineva cu un service/o cunostinta? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 27, 2009 Share Postat August 27, 2009 Salut! Am si eu nevoie de cineva care sa arunce o privire la un transalp pe care tocmai l-am cumparat, sa-i evaluam conditia si eventual sa mai schimbam/reparam una alta la el. Ma poate ajuta cineva cu un service/o cunostinta? Multumesc descarca de pe transalp.ro manualul Haynes si daca esti un pic dibace poti face tot singur primul capitol se refera la mentenanta si consumabile si ce se regleaza si cand, gen lant, ulei, lichide, etc... e dat mura in gura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vintze Postat August 27, 2009 Share Postat August 27, 2009 Salut! Am si eu nevoie de cineva care sa arunce o privire la un transalp pe care tocmai l-am cumparat, sa-i evaluam conditia si eventual sa mai schimbam/reparam una alta la el. Ma poate ajuta cineva cu un service/o cunostinta? Multumesc daca nu eÂşti micul meÂşter Âşi nu o poți face singur, poti face cont pe transalp.ro, il cauți pe ramirez, il suni Âşi-ți faci programare la serice-ul lui... are preturi superokey ca doar e transalpist... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepenas Postat August 27, 2009 Share Postat August 27, 2009 Nu cred ca se pune problema ca nu pot s-o repar dar nu vreau sa sar peste detalii importante din lipsa de experienta. Multumesc pentru raspunsuri, manualul l-am si printat deja, i-am facut cadou si un garaj cu bec insa pentru inceput as vrea parerea unui specialist, mobra a fost trantita si are ghidonul stramb fata de axa rotii, frana spate nu prea tine, curge ulei de pe undeva si mai are cateva problemute. Pe urma, usor usor, am sa invat sa mi-o repar singur. Am sa-l sun maine pe Ramirez, Vintze. Thanks again Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 daca nu eÂşti micul meÂşter Âşi nu o poți face singur, poti face cont pe transalp.ro, il cauți pe ramirez, il suni Âşi-ți faci programare la serice-ul lui... are preturi superokey ca doar e transalpist... Hai sa nu facem reclama aici la service-uri ca inca nu am ajuns in stadiul in care avem nevoie sa schimbam uleiul la service. Am inteles ca Ramirez la 3 cuvinte 2 sunt despre service-ul lui, si nu mi se pare normal sa-ti cauti clientela printre amici, colegi de transalpeala care pot face multe lucruri si singuri, au nevoie doar de SFATURI. Aici e forum. Domnu pepenas, ca sa indrepti ghidonul e banal, o faci ca la bicicleta. Slabesti suruburile de la jug, sunt 2 sus si 2 jos la fiecare telescop, ai access la ele fara sa scoti nimic altceva. Slabesti alea 8 suruburi care tin telescoapele in jug, apoi calare pe ea sprijini roata fata de un perete sau stalp si tragi de ghidon cat poti sau chiar lovesti cu roata in perete pana cand se indreapta cat vrei tu. Apoi, rogi pe cineva sa se urce pe ea si sa tina ghidonul in poz corecta, timp in care tu strangi acele suruburi cu bun simt (vezi in manual cuplul) (dar o sa-ti dai seama cat erau stranse cand o sa le slabesti. Asta e tot. Pt scurgeri de ulei e bine sa le identifici, si asta o faci urmarind unde se aduna mizeria mai mult, de oriunde ar curge tot jos ajunge, deci nu te uita neaparat la partea de jos a motorului. Eu as suspecta capacele chiulaselor, care au garnituri de cauciuc si care in timp imbatranesc. Daca e de-acolo se desfac capacele (merge fara sa dai motoru jos) si se pune silicon peste garnitura, sau se schimba garniturile. Good luck! Mesaj completat baba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepenas Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 La cat mi-ai scris mi-ar fi si rusine sa il indrept la service acum fara sa incerc La mine cred ca e vorba de 2 probleme. O data jugul este putin deplasat de axa rotii, insa a doua este ca unul din cele 2 inele care tin ghidonul pe jug este stramb, este mai inclinat inspre mine. Cat despre colegul Vintze eu apreciez ca ma ajuta, chiar daca este vorba despre un prieten de-al lui, pana la urma nu cred ca are vreo problema grava si am nevoie totusi de cineva care sa-si dea cu parerea. Partea proasta e ca nu am scule.. mai deloc. Va tin la curent. M-ar ajuta o lista de scule pe care s-o transform in lista de cumparaturi la Hornbach, trebuie s-o fac si pe asta. Greetings, pepe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 La cat mi-ai scris mi-ar fi si rusine sa il indrept la service acum fara sa incerc La mine cred ca e vorba de 2 probleme. O data jugul este putin deplasat de axa rotii, insa a doua este ca unul din cele 2 inele care tin ghidonul pe jug este stramb, este mai inclinat inspre mine. Cat despre colegul Vintze eu apreciez ca ma ajuta, chiar daca este vorba despre un prieten de-al lui, pana la urma nu cred ca are vreo problema grava si am nevoie totusi de cineva care sa-si dea cu parerea. Partea proasta e ca nu am scule.. mai deloc. Va tin la curent. M-ar ajuta o lista de scule pe care s-o transform in lista de cumparaturi la Hornbach, trebuie s-o fac si pe asta. Greetings, pepe Pai iti trebuie neaparat un set de tubulare mici, incepand de la 8mm pana la 21... sau chiar de la 6. Apoi un set de chei fixe, cele mai utilizate sunt: 8, 10, 12, 13, 14 (la oglinzi - si dog-bones de la amortizor si prinderi motor, chiulasa, etc) 17, 19, 24 (roata spate) si cred ca 34 sau 32 tubulare daca vrei sa demontezi bascula. Apoi, set de inbusuri, cel de 6 si cel de 8 sunt obligatorii, inbusuri mai mici pentru capace la carburi. Surubelnita stea mare buna. Surubelnita dreapta mare si buna. Surubelnita dreapta ingusta si lunga. Ciocan Patent, spitz, etc... Cheie de bujii - este de 18, dar cea tiganeasca cu care vine motocicleta e cea mai buna, pentru bujiile din cap cele clasice nu incap. (ambele bujii sunt dispuse simetric pe cilindru, dar una iese prin lateral si alta prin capacul chiulasei, deoarece cilindrul nu este asezat simetric in chiulasa, intr-o parte cine pinionul si lantul axului cu came) Mai vezi tu pe parcurs ce-ti lipseste. Cat despre inelul care tine ghidonul, ala ori il indrepti prin metode (ciocan, menghina, bolovan, bordura) ori il schimbi. (cauta la motociclete dezasamblate). Ca reper la indreptat il ai pe cel care e drept. Nu incerca sa-l indrepti in jug direct, e posibil sa-l rupi si sa ramana filetul sau o bucata in acesta sau si mai rau sa strici jugul. Il scoti si apoi incepi sa-i f_ti ciocane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 Am facut si eu o inovatie importanta la TransALP printre altele. Am comandat tot setu de kilometraj, de jos de la roata. Shmecheria aia neagra in care ii melcu de metal , melcul de plastic si tablita care se prinde pe roata sub simering si care are rolul de a invartii melcul de plastic. Acuma sper ca o vreme buna sa numai fie nici o problema privind acest lucru. Ca m-am saturat sa il tot " carpesc " melcul de plastic. Plus ca is foarte mancati zimtii la melcul de metal si degeaba bag tot timpu melc de plastic nou ca il manca una doua , numai culca pefrect. Melcul de metal cu cel de plastic impreuna costa ... tineti-va bine ca si mie mi-a venit sa plang cand am dat banii 118 Euro Si tablita aia cu 2 urechiuse se comanda separata si costa 6 euro Am luat si asta daca tot am dat o groaza de bani sa schimb tot ! Saptamana trecuta i-am schimbat toti rulmentii si simeringurile de la roti ! Nu am bagat originale dar am pus cei mai buni ce se gasesc si anume Rulmenti SKF. 3 rulmenti pe spate , 2 la roata si unu la pinion mai mare si 2 simeringuri . Numai stiu acuma exact codurile de la rulmenti. 2 rulmenti pe fata si simeringu de la kilometraj ... 150 lei rulmenti si simeringuri ... Si am schimbat si guma pe spate. Am pus un Heidenau k76 , 120/90/17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 Si am schimbat si guma pe spate.Am pus un Heidenau k76 ...... M-ai facut curios, eu nu am auzit lucruri bune despre marca asta Cica pe ploaie sunt catastrofale, dar astept parerea ta Nu stiu daca e adevarat, eu zic sa fii prudent la inceput Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat August 28, 2009 Share Postat August 28, 2009 (editat) M-ai facut curios, eu nu am auzit lucruri bune despre marca astaCica pe ploaie sunt catastrofale, dar astept parerea ta Nu stiu daca e adevarat, eu zic sa fii prudent la inceput Inca nu am fost pe ploaie ! Pe uscat ii de nota Atti ( fratemio ) a facut mai multi km cu modelu asta de guma. El are si pe fata si pe spate. A facut toata tura de tara de 2600 km si s-a comportant super , dar ploaie nu am prins nici acolo. Eu am avut si Michelin pe spate si Anakee si T66 . Si pe ud simteam ca luneca. Acuma vad eu daca Heidenau ii mai bun sau mai rau. Michelin Anakee Michelin T66 In principiu eu pe ud sunt prudent , au fost cateva faze in care m-am dus ca pe cacao si de atunci nu ma bazez pe guma , poate fi orice marca. Si sa nu uitam ca Heidenau k76 ii la 220 lei spatele. 120/90/17 sub 100 euro pui sus perechea , fata/spate. Mai exact cu 400 lei ! Heidenau k76 Editat August 28, 2009 de Lutzifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 Eu am T66 si se comporta f. bine pe ud si pe uscat si pe off si oriunde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat August 29, 2009 Share Postat August 29, 2009 (editat) Eu am T66 si se comporta f. bine pe ud si pe uscat si pe off si oriunde. Eu fac sa se comporte bine orice tip de guma , imi adaptez viteza si mersu in functie de conditii. Dar sa nu imi zica nimeni ca pe ud nu aluneca , orice tip si marca de guma ar fi. Nu vb de cele de competitie ... astea cum ar fi T66 si restu ... Editat August 29, 2009 de Lutzifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A n d y Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Sal'tare Iaca vin si eu cu doo probleme la care nu am gasit explicatia... inca... poate ma ajutati voi: 1. problema 1 - legata de uzura inegala pe anvelopa spate 2. problema 2 - legata de un comportament nelalocul lui al indicatorului HISS So... ?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 Sal'tare Iaca vin si eu cu doo probleme la care nu am gasit explicatia... inca... poate ma ajutati voi: 1. problema 1 - legata de uzura inegala pe anvelopa spate 2. problema 2 - legata de un comportament nelalocul lui al indicatorului HISS So... ?!? La problema 1: Inclusiv si mie s-a ros putin mai tare partea stanga a anvelopei de cat ceea dreapta. Asta am mai auzit de la multa lume ... explicatie nu stiu sa iti dau , dar nu cred ca ar fi ceva pentru care ar trebui sa te ingrijorezi. Din moment ce se intampla la foarte multa lume si nimeni nu a patit nimica din asta La problema 2: Eu zic ca ii lipsa de contact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
A n d y Postat August 31, 2009 Share Postat August 31, 2009 La problema 1:Inclusiv si mie s-a ros putin mai tare partea stanga a anvelopei de cat ceea dreapta. Asta am mai auzit de la multa lume ... explicatie nu stiu sa iti dau , dar nu cred ca ar fi ceva pentru care ar trebui sa te ingrijorezi. Din moment ce se intampla la foarte multa lume si nimeni nu a patit nimica din asta La problema 2: Eu zic ca ii lipsa de contact. Cu problema 1 nu ma stresez asa tare... cauciucul deja are 20k km,nu am apucat sa-l echilibrez cand l-am montat si n-am avut nevoie nici sa umblu la lant de atunci ptr. a-l intinde si s-ar putea sa nu fie perfect centrat din intinzatoare... si asa s-ar explica uzura asta. La problema 2 nu este vorba de lipsa de contact deoarece cand pun contactul se aprind toti ceilalti martori de bord (neutral, presiune ulei, lumini etc.). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 Cateva poze cu un transalpist adevarat. Terence, irlandez la origini, stabilit in Austria, indragostit de motocicleta lui facuta in 1987. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepenas Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 Dragi tovarasi si pretini Ma numar oficial de-acum printre fermieri, mi-am luat si eu vacuta si-s foarte mandru de dansa, asta e singura poza pe care-o am, alaturi de prietena mea (si cu greu ma abtin de la o gluma rautacioasa). Diseara, daca Domnul ma ajuta si imi intra banii pe card ii schimb kitul de lant si rulmentii din furca (naiba stie ce-s dar daca mecanicul a dictat ca trebuie schimbati apai ii schimbam). Am dat la printat cartea de service de la Haynes si usor usor am sa-mi cumpar cutia cu scule (multumesc Belbody), deocamdata vreau sa cumpar echipament pentru prietena si un topcase, iar daca in weekend va fi frumos am s-o scot la o drumetie. Weekendul asta am dus-o la Susai unde s-a comportat exemplar pe aratura. Daca aveti cheia "tiganeasca" si nu va mai trebuie sunt interesat s-o cumpar. Pana una alta... cum scot saua?... si bine v-am gasit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 zi si mie la ureche gluma aceea rautacioasa... Sunt frumoase amandoua, sa le cal... stapanesti cu placere! .. Pentru sa, vezi ca ai in ambele aripioare laterale de plastic cate o gaura unde e cate un surub ingropat. Scoti surubul, apoi tragi cu incredere aripioarele afara, (au niste prinderi de plastic care intra in niste gauri cu cauciuc, trage nu se intampla nimic) apoi o sa vezi cele 2 urechi ale seii unde sunt alte 2 suruburi, unul pe fiecare parte. Apoi saua trebuie trasa spre inapoi si iese. Exista o ghiara care intra undeva sub prinderea rezervorului sau in zona aia, cand o pui la loc ai grija sa o infigi la loc acolo prima si prima oara, apoi cobori partea din spate pe pozitite... (fuck, ce mult tre sa explici cum se scoate saua...) (pt motor cred ca tre sa scrii biblia daca descrii pas cu pas...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Septembrie 1, 2009 Share Postat Septembrie 1, 2009 zi si mie la ureche gluma aceea rautacioasa... Sunt frumoase amandoua, sa le cal... stapanesti cu placere! .. Pentru sa, vezi ca ai in ambele ...... Mai, lasa prostiile! Pentru sa, prima si prima oara trebuie sa o dai la o parte pe prietena ta Nu m-am prins, ce e cu cheia tiganeasca? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Septembrie 2, 2009 Share Postat Septembrie 2, 2009 Mai, lasa prostiile!Pentru sa, prima si prima oara trebuie sa o dai la o parte pe prietena ta Nu m-am prins, ce e cu cheia tiganeasca? Cred ca e vorba de cheia de bujii originala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Septembrie 2, 2009 Share Postat Septembrie 2, 2009 Apropo de cheie de buji ...unde naiba gasesc asa ceva( Timisoara , Arad daca se poate ) Nomand nu au , langa la Rolling nu au , pe calea Sagului acolo la pompieri nu au... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi001 Postat Septembrie 2, 2009 Share Postat Septembrie 2, 2009 Eu am luat asa ceva: http://www.polo-motorrad.de/shop/Technical...tdetails.0.html Dar inca nu am probat-o sa vad daca merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepenas Postat Septembrie 2, 2009 Share Postat Septembrie 2, 2009 (editat) Am fost aseara la mecanic. 2 lucruri de schimbat, rulmentii din jug si kitul de lant. Durata estimata 2 ore, durata reala 10 ore (pana la 4 dim.) Am inceput cu furca, carenele, firele le-am dat jos usor, dar rulmentii au fost f greu de scos. Probabil pt ca e veche. A dat nenea la ciocane de-mi venea sa plang. S-a strambat gatul de la cadru, e atasata poza, credeti ca e o problema vizavi de praf? A bagat si scuipatorul de flacari sa mai dilate metalul printre cabluri. Intr-un final au iesit. 2 rulmenti cu bile, desi cei pe care i-am comandat sunt conici. Acum ghidonul se misca mai greu, si acceleratia parca se intoarce mai greu (maneta), se poate sa fie cablurile gatuite? Fiindca nu par. Pinionul fata vechi era cel original cu cauciuc pe ambele parti. Cel comandat (DID525VM2 Xring) are pinionul mult mai subtire - iarasi, credeti ca e o problema? Unul din suruburile originale cu care se prinde pinionul s-a rupt la strangere, iar nenea a luat la flex alte 2 suruburi cu care l-a prins. Sunt riscuri implicate la schimbarile pe care le-am facut? .. scuzati calitatea pozelor Multam Editat Septembrie 2, 2009 de pepenas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat Septembrie 2, 2009 Share Postat Septembrie 2, 2009 (editat) Am fost aseara la mecanic. 2 lucruri de schimbat, rulmentii din jug si kitul de lant. Durata estimata 2 ore, durata reala 10 ore (pana la 4 dim.) Am inceput cu furca, carenele, firele le-am dat jos usor, dar rulmentii au fost f greu de scos. Probabil pt ca e veche. A dat nenea la ciocane de-mi venea sa plang. S-a strambat gatul de la cadru, e atasata poza, credeti ca e o problema vizavi de praf? A bagat si scuipatorul de flacari sa mai dilate metalul printre cabluri. Intr-un final au iesit. 2 rulmenti cu bile, desi cei pe care i-am comandat sunt conici. Acum ghidonul se misca mai greu, si acceleratia parca se intoarce mai greu (maneta), se poate sa fie cablurile gatuite? Fiindca nu par. Pinionul fata vechi era cel original cu cauciuc pe ambele parti. Cel comandat (DID525VM2 Xring) are pinionul mult mai subtire - iarasi, credeti ca e o problema? Unul din suruburile originale cu care se prinde pinionul s-a rupt la strangere, iar nenea a luat la flex alte 2 suruburi cu care l-a prins. Sunt riscuri implicate la schimbarile pe care le-am facut? .. scuzati calitatea pozelor Multam Referitor la rulmentii de la jug , intr`adevar ies destul de greu , si eu i-am schimbat destul de recent... de vreo o luna jumate. In schimb ce zici tu ca iti merge greu ... ai grija ca s-a strans prea tare piulita subtire aia cu gaurele. Trebuie sa desfaci cele 4 suruburi care iti tin ghidonul, il tragi la o parte si sa destrangi putin piulita principala de la jug. Dupa care cu o surubelnita mai mare lovesti incet intr-un canal de la piulita aia subtire cu gaurele ... ideea ii ca sa fie foarte putin stransa pentru ca oricum mai strange si piulita principala. Si eu l-am desfacut de vreo 4 ori pana i-am gasit pozitia ideala sa mearga si usor ghidonu si sa nu aibe nici joc la rulment. Daca ii prea destrans iara nu-i bine... daca ii strans nici atat nu-i bine. Cablul de km ar trebui si uns, poate de aia iti merge mai greu ... si posibil ca s-a si gatuit undeva. Poate nu l-ati pus la loc pe unde era trasa lui. La partea cu surubul rupt , eu zic ca nenea a vrut sa stranga prea tare si de aia s-a rupt. Trebuie stranse cu simt. Normal ar trebui sa tina si asa fara un surub. AICI vezi cand am schimbat si eu . Editat Septembrie 2, 2009 de Lutzifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepenas Postat Septembrie 2, 2009 Share Postat Septembrie 2, 2009 Mersi Lutzifer, o sa mai desfac din inelul ala zimtat. Nenea a avut intentia buna, la viteza mare de rotatie spunea ca diferenta de greutate poate genera dezechilibru. Oricum prostia aia de pinion are joc pe ax. Lantul l-am ales bine? Mai are cineva asa ceva? Am dat pe el 166 ioroi. E mult? Storming questions like a paranoid, Bogdan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.