Sari la conținut

Simson


satana pe mobra
 Share

Postări Recomandate

Da, stiu de problema cu garnitura de chiulasa. Daca apar probleme in legatura cu cilindru, chiulasa sau piston, o sa le rezolv si pe asta. As vrea sa evit improvizatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Două piulițe M8 puse sub pinionul de distribuție și agățate cu două prezoane M8, apoi o tablă cu "o mie" de găuri și un șurub central și pinionul a fost tras afară.

 

 

 

Apoi am rezolvat problema din capătul ambielajului, aceeași problemă rezolvată la rulmentul median, am dat la perie vopseaua de pe blocul motor și am montat totul la loc, după un algoritm consacrat + bilețelul pentru posteritate.

 

 

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi am rezolvat problema din capătul ambielajului, aceeași problemă rezolvată la rulmentul median, am dat la perie vopseaua de pe blocul motor și am montat totul la loc, după un algoritm consacrat + bilețelul pentru posteritate.

 

 

Salve!Dupa parerea mea acel ambielaj nu prea merita sa fie montat.Pe sunci se vad lovituri,aparute cand nea spirica l-a centrat.Nu bag mana in foc,dar cred ca gaura centrala din bolt nu e trunchi de con,iar asta e o greseala.Daca il veti pune pe 2 comparatoare veti afla mai multe.Cherneruirea cotei lui 6207 nu pare treaba serioasa,nu va tine.Acolo se schimba fusul sau se cromeaza inelul 2.De obicei la Sport suncile ambielajului sunt stantate si trebuiesc pastrate perechi.Dar chiar si din sunci desperecheate se poate scoate ambielaj sub 2 sutimi.Detin vreo 40 de ambielaje de Sport si,credeti-ma,le-am intors pe toate partile.Simsonul are un singur punct slab si acesta e tocmai piesa de care vorbim.Eu fac ambielajul cu rulment RNA4906,care rezista 6-10.000 de km.De curand am comandat un rulment cu H-asul mai mare,in speranta ca voi rezolva definitiv problema acestei piese.In rest Simsonul e un motor extraordinar care ,aprope de fiecare data cand merg pe el,imi umezeste ochii.Sunetul si mersul tacut,dar cu potential,ma fascineaza si emotioneaza intotdeauna.Veti vedea,dom Profesor.Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salve!Dupa parerea mea acel ambielaj nu prea merita sa fie montat..

 

Simsonul e un motor extraordinar care ,aprope de fiecare data cand merg pe el,imi umezeste ochii.Sunetul si mersul tacut,dar cu potential,ma fascineaza si emotioneaza intotdeauna.Veti vedea,dom Profesor.Numai bine!

 

L-am cumpărat un an, l-am pornit, am văzut că "merge" și l-am lăsat în plata Domnului, ca să termin alte proiecte care erau pe rol.

M-am luat de el cu puțin timp în urmă, am făcut toate sistemele funcționale, merge bine și m-am îndrăgostit de el.

L-am desfăcut bucăți să-i dau o față comercială, cu investiții minime.

La prima dezamăgire, îi arăt eu lui ... Dacă nu mă decurc, trimit motorul în Germania și, contra unei sume, îl primesc înapoi ca nou.

 

Trimit cilindrul și chiulasa la sablat pentru că predecesorii mei le-au vopsit.

După sablare vând la licitație sau închiriez contra unei sume sau cu schimburi în natură (ecologice) "kit de blindare în vederea sablării", făcut din material biodegradabil (playwood).

 

 

 

 

 

 

 

, iar din ciclul "pe aici au trecut românii cu dalta și ciocanul ", vă supun atenției următoarele două poze:

 

 

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trimit cilindrul și chiulasa la sablat pentru că predecesorii mei le-au vopsit.

 

Salve!Dupa sablare ar fi recomandata o refacere a planeitatii tuturor suprafetelor ce vin in contact(chiuloasa,cilindru,motor).Nu e rau daca puneti 2 simeringuri pe coada supapelor,ca sa nu mai conteze asa tare jocul in ghid.Din garnituri micsorati camera de ardere la minimum posibil.Deasupra cilindrului,sub garnitura,puneti un firicel de snur de azbest(chiar la gatul cilindrului.Daca aveti relatii rugati-l pe neamt sa va dea o poza cu manetonul de ambielaj,sa vedem si noi cum il fac ei acum.Sincer,cred ca tot un rulment de pe piata ar fi mai potrivit ambielajului de Simson.Nu m-ar mira ca nemtii sa-l fi gasit deja.Oricum,solutia veche cu 12 role tinute de o carcasa amarata de bronz e proasta.Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Două piulițe M8 puse sub pinionul de distribuție și agățate cu două prezoane M8, apoi o tablă cu "o mie" de găuri și un șurub central și pinionul a fost tras afară.

 

 

 

Apoi am rezolvat problema din capătul ambielajului, aceeași problemă rezolvată la rulmentul median, am dat la perie vopseaua de pe blocul motor și am montat totul la loc, după un algoritm consacrat + bilețelul pentru posteritate.

 

 

 

 

Treaba cu chirneritul fusului unde calca rulmentul e o tiganie dobandita de la pensionarii cu mobre rancede.Aia o sa tina pana la prima acceleratie mai puternica.Punctele de chirner reprezinta 2% din suprafata totala unde sta rulmentul.Daca nu a tinut fusul foarte bine cum credeti voi ca tin cateva puncte de chirner??Treaba aia trebuia bucsata,incarcata...ceva solutii ingineresti,nu pescaresti :scratch: Sa nu mai spun de planele de separare dintre cartere care au fost luate cu grebla sau cu sapa.

 

L-am cumpărat un an, l-am pornit, am văzut că "merge" și l-am lăsat în plata Domnului, ca să termin alte proiecte care erau pe rol.

M-am luat de el cu puțin timp în urmă, am făcut toate sistemele funcționale, merge bine și m-am îndrăgostit de el.

L-am desfăcut bucăți să-i dau o față comercială, cu investiții minime.

La prima dezamăgire, îi arăt eu lui ... Dacă nu mă decurc, trimit motorul în Germania și, contra unei sume, îl primesc înapoi ca nou.

 

Trimit cilindrul și chiulasa la sablat pentru că predecesorii mei le-au vopsit.

După sablare vând la licitație sau închiriez contra unei sume sau cu schimburi în natură (ecologice) "kit de blindare în vederea sablării", făcut din material biodegradabil (playwood).

 

 

 

 

 

 

 

, iar din ciclul "pe aici au trecut românii cu dalta și ciocanul ", vă supun atenției următoarele două poze:

 

 

 

 

Kitul de mascare contra sablarii il iau eu,are o-ringuri unde inchide suprefetele de contact?Garantie are?:grinbandit:

Editat de edysson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu chirneritul fusului unde calca rulmentul e o tiganie dobandita de la pensionarii cu mobre rancede.Aia o sa tina pana la prima acceleratie mai puternica.

Sa nu mai spun de planele de separare dintre cartere care au fost luate cu grebla sau cu sapa.

 

Vom trăi Âşi vom vedea. Vreau să mă conving.

Care cartere Âşi care plane?

 

Kitul de mascare contra sablarii il iau eu,are o-ringuri unde inchide suprefetele de contact?Garantie are?

 

Nu are nici una, nici alta, e un prototip de serie zero Âşi oricum dvs. nu vi-l vând că m-ați supărat.

Accept sfaturi de la oricine, dar nu Âşi jigniri implicite.

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

greu de la 500- in sus,nu? :D

 

aveti strung d-le petcu,poate ar fi trebuit incercat o randelinare.imi dau seama insa,ca ar fi fost greu de prins intre fusuri.pana la alt ambielaj nou,cred ca si kĂśrnerit,cu putina pasta de la locttite,va tine mult si bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dany-oldmoto@

Salut. Nu pot sa-ti trimit nimic pm. Mai esti interesat de ceva din piesele ce le-am expus cu vreo doua pagini in urma?

De prin ce zona a tarii esti? Poate am pe cineva cunoscut in zona respectiva, ca sunt interesat de ceva piese. Multumesc. Astept un pm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vom trăi Âşi vom vedea. Vreau să mă conving.....Nu are nici una, nici alta, e un prototip de serie zero Âşi oricum dvs. nu vi-l vând că m-ați supărat.

Accept sfaturi de la oricine, dar nu Âşi jigniri implicite.

Exista loctite special pt blocat rulmentii pe fusuri sau in carcase. Personal am testat cu succes "fixarea" cu loctite pe diverse componente auto(compresor AC, cutie de viteze, etc...). Astazi sunt solutii aproape ptr orice doresti, trebuie doar sa intrebi...

Si nu te mai supara sefu', fiecare se exprima asa cum poate... atasez un catalog, o sa te ajute.

Succes... :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nu te mai supara sefu', fiecare se exprima asa cum poate...

 

Acasă la el, fiecare poate să se exprime cum vrea, dar nu si într-o comunitate. E vorba aici despre educație și respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acasă la el, fiecare poate să se exprime cum vrea, dar nu si într-o comunitate. E vorba aici despre educație și respect.

 

 

Era vorba de un sfat,testat chirneritul si de mine,fara succes.Eu sint adeptul aducerii pieselor in starea originalala fara chirner sau lipici(loctite,poxipol.....).Era o remarca pentru ca acele cartere au fost desfacute de altii si s-au lasat urme pe planele de separare.Aia e o expresie de-a mea pe care o folosesc,un moto cu urme pe el de ciocan,surubelnita....sapa...Ma gandesc ca nu a curatat nazistul bine matrita .Daca va simtiti jigniti,sory.Io mi-s de pa la tzara!

post-62968-0-16420400-1321223521_thumb.jpg

Editat de edysson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Daca va simtiti jigniti,sory.Io mi-s de pa la tzara!

Sa fi sanatos! ..nu are importanta locatia, ci cunostiintele si experienta.

Loctite nu este "lipici", este un blocator utilizat cu succes in reparatii auto-moto, evident nu in toate situatiile. Insa faptul ca-ti dai cu parerea in cazuri pe care nu le cunosti(posibil necunoscute de tine), infirmand solutii pe care nu le-ai aplicat...

Apoi hai sa scriem ca sa scriem, tonul folosit... nu pot genera decat anumite replici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apoi hai sa scriem ca sa scriem, tonul folosit... nu pot genera decat anumite replici.

 

La noi se lucrează la 40 grade Celsius de ne trec toate transpirațiile... cum ne pricepem și noi, în limita modestelor noastre posibilități.

 

 

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa fi sanatos! ..nu are importanta locatia, ci cunostiintele si experienta.

Loctite nu este "lipici", este un blocator utilizat cu succes in reparatii auto-moto, evident nu in toate situatiile. Insa faptul ca-ti dai cu parerea in cazuri pe care nu le cunosti(posibil necunoscute de tine), infirmand solutii pe care nu le-ai aplicat...

Apoi hai sa scriem ca sa scriem, tonul folosit... nu pot genera decat anumite replici.

 

 

Da sa admitem faptul ca ai dreptate,dar daca citeai cu atentie ceea ce am scris anterior la solutia cu chirneritul si am si demonstrat de ce nu sint de acord cu aceasta metoda nu sustineai ca nu sint in cunostinta de cauza.Loctite-ul se comporta ca si un adeziv care umple interstitiile dintre 2 piese cu toleranta mare(sau uzura)...deci...nu e tot lipici??Deci solutiile care le-am aplicat denota ca am avut motoare pe care le-am reparat cu succes altfel nu ma bagam sa dau sfaturi.

 

La noi se lucrează la 40 grade Celsius de ne trec toate transpirațiile... cum ne pricepem și noi, în limita modestelor noastre posibilități.

 

 

 

 

Faina pregatirea pt vopsit insa lagarele de rulment de pot scoate din locasul lor.

 

Una bucata ambielaj reconditionat fara chirnerire.Bucsat la cald,rectificat si de 2 ani merge prin tara fara probleme. Sau o contragreutate semifinalizata dupa ce s-a constatat ca a functionat fara ulei pe un cuzinet.

post-62968-0-50130000-1321345966_thumb.jpg

post-62968-0-44599600-1321346175_thumb.jpg

post-62968-0-04470000-1321346202_thumb.jpg

Editat de edysson
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da sa admitem faptul ca ai dreptate,dar daca citeai cu atentie ceea ce am scris anterior...

========================

...fara chirner sau lipici(loctite,poxipol.....)...

Cherneruit este actiunea mecanica a unui punctator (kerner in germana) ptr a produce un punct pe o suprafata plana in vederea pozitionarii unui burghiu atunci cand vrei sa dai o gaura. Cherneruirea unui ax decalibrat prin uzura este o metoda aplicata de unii “meseriasi”ptr a bloca camasa interioara a unui rulment, operatie pe care eu nu sustin a fi corecta, deoarece fixarea va fi pe cateva puncte micsorand de sute de ori suprafata de contact.

 

Si da, am citit bine ...din moment ce admiti ca am dreptate!

 

Cat despte Loctite, este destinat in special reparatiilor si este bazat pe o reactie chimica ce are loc in contact cu metalul atunci cand lipseste aerul. Avand 4-5 game ce diversifica utilizarea in scopurile dorite, descrise in pdf-ul atasat(pe care evident nu l-ai citit) si care face ca suprafata de contact sa devina 100% prin umplerea tuturor interstitiilor, prelund jocuri de pana la 5 zecimi suportand forte mecanice foarte mari… Am scris deasemeni ca am aplicat cu succes fixarea unui rulment in carcasa unei CV(motorul merge si astazi). Solutia sa dovedit a fi fiabila si mult mai economica. Asocierea cu poxipolul este total gresita...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cherneruit este actiunea mecanica a unui punctator (kerner in germana) ptr a produce un punct pe o suprafata plana in vederea pozitionarii unui burghiu atunci cand vrei sa dai o gaura. Cherneruirea unui ax decalibrat prin uzura este o metoda aplicata de unii “meseriasi”ptr a bloca camasa interioara a unui rulment, operatie pe care eu nu sustin a fi corecta, deoarece fixarea va fi pe cateva puncte micsorand de sute de ori suprafata de contact.

 

Si da, am citit bine ...din moment ce admiti ca am dreptate!

 

Cat despte Loctite, este destinat in special reparatiilor si este bazat pe o reactie chimica ce are loc in contact cu metalul atunci cand lipseste aerul. Avand 4-5 game ce diversifica utilizarea in scopurile dorite, descrise in pdf-ul atasat(pe care evident nu l-ai citit) si care face ca suprafata de contact sa devina 100% prin umplerea tuturor interstitiilor, prelund jocuri de pana la 5 zecimi suportand forte mecanice foarte mari… Am scris deasemeni ca am aplicat cu succes fixarea unui rulment in carcasa unei CV(motorul merge si astazi). Solutia sa dovedit a fi fiabila si mult mai economica. Asocierea cu poxipolul este total gresita...

 

 

Tocmai ca l-am citit,si merci pt el,dar eu raman adeptul repararii piesei pt aducerea in faza initiala,bucsare,alezare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cherneruit este actiunea mecanica a unui punctator (kerner in germana) ptr a produce un punct pe o suprafata plana in vederea pozitionarii unui burghiu atunci cand vrei sa dai o gaura. Cherneruirea unui ax decalibrat prin uzura este o metoda aplicata de unii “meseriasi”ptr a bloca camasa interioara a unui rulment, operatie pe care eu nu sustin a fi corecta, deoarece fixarea va fi pe cateva puncte micsorand de sute de ori suprafata de contact...

 

pe de o parte.

Pe de altă parte, mărește de sute de ori presiunea dintre cele două suprafețe și deci și frecarea.

Forța de frecare la alunecare apare la suprafața de contact dintre 2 corpuri atunci când unul dintre ele are tendința de a se pune în mișcare. Ea este orientată în sens contrar mișcării și are un caracter disipativ.

 

Legea I a frecării - Forța de frecare nu depinde de mărimea suprafețelor aflate în contact.

Legea a II-a a frecării - Forța de frecare este direct proporțională cu forța de apăsare normală dintre cele două suprafețe (perpendiculară) și depinde de natura suprafețelor aflate în contact printr-o constantă numită coeficientul de frecare.

 

Astea se învață la liceu și așa am și făcut: am modificat forța de apăsare prin schimbarea naturii uneia dintre suprafețele aflate în contact

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe de o parte.

Pe de altă parte, mărește de sute de ori presiunea dintre cele două suprafețe și deci și frecarea.

Forța de frecare la alunecare apare la suprafața de contact dintre 2 corpuri atunci când unul dintre ele are tendința de a se pune în mișcare. Ea este orientată în sens contrar mișcării și are un caracter disipativ.

 

Legea I a frecării - Forța de frecare nu depinde de mărimea suprafețelor aflate în contact.

Legea a II-a a frecării - Forța de frecare este direct proporțională cu forța de apăsare normală dintre cele două suprafețe (perpendiculară) și depinde de natura suprafețelor aflate în contact printr-o constantă numită coeficientul de frecare.

 

Astea se învață la liceu și așa am și făcut: am modificat forța de apăsare prin schimbarea naturii uneia dintre suprafețele aflate în contact

 

 

Foarte corect pana aici daca este sa o luam dupa legile fizicii.Ideea unde am vrut eu sa ajung este urmatoarea:

Daca acel fus de la ambielaj nu a tinut suficient avand in vedere faptul ca acel rulment a calcat pe toata suprafata ,prin puncte de sprijin nu va tine nici atat,doar daca se aplica solutia data de Cristi:Loctite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte corect pana aici daca este sa o luam dupa legile fizicii.Ideea unde am vrut eu sa ajung este urmatoarea:

Daca acel fus de la ambielaj nu a tinut suficient avand in vedere faptul ca acel rulment a calcat pe toata suprafata ,prin puncte de sprijin nu va tine nici atat,doar daca se aplica solutia data de Cristi:Loctite.

S-a aplicat, dar nu Loctite ci altceva al cărui nume îmi scapă. E un "smack" gălbui, cu care dai ca să blochezi Âşuruburi.

 

Dacă totul e OK, în mod normal fusul nu are de ce să alunece pe inelul interior al rulmentului, acolo nu sunt forțe de alunecare aÂşa de mari, doar în cazul în care rulmentul se blochează. Fusul ambielajului s-a uzat pentru că la un moment dat, în exploatarea anterioară, rulmentul acela s-a blocat.

 

Dacă în exploatarea viitoare voi avea grijă ca motorul să aibă ulei în baie cu care se va unge rulmentul cel nou, eu cred că va ține.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ambielajul trebuie sa se poata misca axial cateva zecimi pentru a compensa dilatarile....e preferabil ca miscarea de alunecare sa se faca intre doua suprafete de otel si nu intre camasa exterioara a rulmentului si locasul din blocul de aluminiu!

Toti boncalesc , sudeaza , lipesc, si nenorocesc ambielajele ca sa le fixeze bine...

Acolo merge un NU sau NJ 207, si atunci se pot fixa ambele inele...

 

 

Nu mai este topic pe forumul asta in care sa nu fie o disputa ...chiar daca sunt numai doua postari, doua personaje , cel putin unul e mai inteligent decat celalalt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...