dt_yamaha Postat Septembrie 21, 2004 Share Postat Septembrie 21, 2004 (editat) In capacul de chiulasa, am pe langa gaura de la bujie, inca o gaura probabil pentru decompresor(acum e un surub mare acolo). intrucat nu intentionez sa pun decompresor, nu pot sa pun acolo o a doua bujie? si daca da, pot sa o alimentez de la aceeasi bobina?si daca pot si bla-bla-bla, imi schimba cu ceva mersul motorului? Se vede o pata alba langa bujie, acolo e surubul. Distanta dintre ele e de 5 cm. Bujia e perpendiculara pe chiulasa, si acest ultim orificiu are un anume unghi... Editat Septembrie 21, 2004 de dt_yamaha Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 21, 2004 Share Postat Septembrie 21, 2004 depinde cum arata chiulasa inauntru. poate loveste pistonul in ea. Si apropo, tu ai motoreta care merge beton si chef de mecanica. Nu vrei sa faci schimb cu ijul meu? ca eu (am pus deja bujie in loc de decompresor) am chef de plimbare si nu am cu ce. Iti garantez multe ore de fericire cu pila, bormasina surubelnita si alte alea. Si dupa aia urmeaza vopsitul......... Vorbim noi la o bere despre ce efect poate sa aiba si despre ce minuni poate sa faca o aprindere multiscantie pe o singura bujie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dt_yamaha Postat Septembrie 21, 2004 Autor Share Postat Septembrie 21, 2004 Puteam sa jur ca o sa apari Maine ma duc sa-mi bag dosarul pentru permis si daca totul e ok, saptamana viitoare ajung si la RAR. Deci se pare ca o sa merg anul asta si pe strada, dar pana atunci ma mananca in kur. Totusi, cum e cu bujia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 22, 2004 Share Postat Septembrie 22, 2004 Ei... eu cred ca e ceva bun, din moment ce astia se lauda pe la masini cu Twin Spark, de parca ar zice 4 supape pe cilindru. In principiu, din teoria motoarelor, cu cat arderea combustibilului e mai rapida, cu atat creste puterea si randamentul. Deci doua fronturi de flacara ce se propaga din doua directii diferite fac sa se aprinda amestecul de doua ori mai repede. Diferenta intre un twin spark proiectat sa fie asa si ceea ce vrei tu sa faci este ca acolo, la twin, cele doua bujii vin perfect simetric fata de un plan de simetrie al camerei de ardere. La tine in schimb, gandeste-te ca amestecul incepe sa se aprinda dintr-o parte in alta, de la "stanga la dreapta" sa zicem si nu de sus in jos, ca la un twin spark, deci nu pot sa estimez daca cea de a doua bujie (aia inclinata, in locul decompresorului) va fi complet mascata de cea principala sau va grabi arderea sau va da nastere la o unda de soc ce ar putea produce autoaprindere. In principiu, chiar si o bujie mai lunga cu 3mm sa zicem decat cea originala produce fenomene nasoale (frontul de flacara pleaca spre in sus si unda de soc se reflecta si nu e bine...). Cu cat camera de ardere este mai mica, cu atat sunt mai importante considerentele astea geometrice. In cazul tau, in poza pare un motor de 125 cmc in 2 timpi, deci camera de ardere e destul de mica. Eu ti-as recomanda altceva, daca tot te apuci de treaba - Vezi daca ai loc si in stanga bujiei de dat inca o gaura, pentru o a treia bujie. In felul asta, cea din locul decompresorului si cu aceasta a treia bujie ar fi dispuse simetric, apoi prin probe ai vedea daca mai este necesara (sau nociva) si conectarea bujiei centrale. Oricum ar fi, sa nu te apuci de lucru la chiulasa cu bormasina de mana si tarod la cheie, sa mergi la un atelier specializat de strungarie, unde are bormasina cu dispozitiv de prindere a piesei - daca este loc, le zici sa-ti puna bucsi conice de otel, sa nu bagi bujia direct pe filetul de aluminiu. Iti recomand niste strungari meseriasi la atelierul de rectificari chiulase din cadrul service-ului Titulescu, la intersectia Grivita cu Titulescu. Teoretic, bobina de inductie are suficient curent ca sa alimenteze ambele (sau toate 3 bujiile), numai ca in regimul de inalta tensiune si tranzitoriu pe deasupra nu se aplica legile conventionale ale electricii (daca una din bujii are distanta la electrod mai mica decat trebuie, rezistenta arcului acolo e mai mica si poate sa "inghita" toata scanteia). Oricum, o bobina suplimentara nu e mare lucru, se pune fara nici o grija in paralel cu cea originala, se mai adauga un condensator, ce sa mai, vine direct in paralel, numai ca fisa merge la cealalta bujie... Inca o data, zic, presupun, pana nu probezi nu ai certitudinea cum e mai bine... Bine ai venit in munca de "cercetare" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 22, 2004 Share Postat Septembrie 22, 2004 Salut Nu cred ca e o idee asa buna sa pui o bujie acolo cu alt scop decat de dop. Camera de ardere e proiectata astfel incat frontul de ardere sa se propage intr-un anume sens, fiind aprins intr-un loc precis.Daca ai scanteie stabila si apriderea merge bine, e ok. Daca mai adaugi tu o scanteie, vei avea 2 fronturi de ardere simultane...ei bine, la un moment dat pe la jumatatea distantei se vor intalni 2 unde de soc cu sensuri diferite, de unde rezulta o pierdere de energie,odata cu degajare de temperatura-->supraincalzire. Am mai vazut la ij planeta pusa bujie in locul decompresorului, dar nimeni nu a pretins ca a castigat ceva alimentandu-le pe amandoua simultan...poate doar sa alimenteze numai una,sa aiba o bujie de rezerva in caz ca se strica/imbacseste prima, si doar sa mute fisa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Septembrie 22, 2004 Share Postat Septembrie 22, 2004 Hahahahahaha, Moshulick, ...si io care credeam ca am dat un raspuns prea complex ai apasat pe buton cu 4 minute inaintea mea P.S. Concluzia: las-o dom'le cum a fatat-o japonezu' si da-te cu ea.Nu e o rusesca sa te apuci de reproiectat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Septembrie 22, 2004 Share Postat Septembrie 22, 2004 Buey... axa... stii ca "fizica experimentala" e domeniul meu de suflet )) In alta ordine de idei si tot pentru pasionati, uite o bijuterie de motor de 1000 de cai putere, de numai 8 litri. Motorul este cu 16 cilindri in W (un V dublu, pe acelasi arbore), cate 4 supape pe cilindru si are in plus control electro-hidraulic pe axele cu came, ce fac "advanced timing", nu variable timing, ca vtec-ul de la honda). Monstrul traieste pe Bugatti Veyron si pe pagina web sunt niste filmuletze in flash foarte reusite. http://www.bugatti-cars.de/bugatti/flash/i...l?langString=en navigati pe acolo - models/veyron16.4/engineering/engine apoi de jos legends of 1001 hp si in stanga sunt filmuletele. Revenind la subiect, din toata industria de motoare, doar pe un singur model de masina am vazut twin spark, probabil se justifica doar pentru cilindri mari (si camera de ardere mare), insa cum tendintza generala este de a se folosi cilindri "multzi si maruntzi", din cauza castigului de circulatie a gazlor, la o chiulasa/capac de 125cmc nu cred ca se simte vreun castig din twin spark. Pe de alta parte, motorul in 2 timpi de 125 de pe yamaha da putere doar atunci cand este turat bine... iar asta inseamna ca timpul de propagare a frontului de flacara devine un element de gatuire a sistemului, deci turatzia mare ar fi un argument pro twin-spark. Una peste alta, dt_yamaha, nu cred ca risti mare lucru, in cel mai rau caz o sa ai o bujie de foc si doua bujii pe rol de dopuri, cu conditia sa nu rateze aia lucrarea, sa-ti fractureze chiulasa... caz in care ramai fara motor.... It's your call Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 22, 2004 Share Postat Septembrie 22, 2004 in cazul ala naspa bujia orizontala atinge de piston si gata, te linisteste in legatura cu motoreta. Avand in vedere ca nu are inca 1000 km cel mai bine i-ar face niste numere si kilometri pe sosea. Daca era mai bine cu 2 bujii nu crezi ca o faceau japonezii? sau saracii de ei nu or avea bani pt inca una. Oricum la 98 cc nu ai sanse sa dai radarul peste cap P.S. nu mai invatati oamenii sa dea gauri in chiulase de yamaha. studiul rezistentei materialelor e lucru mare. cand cuplezi rigid aluminiu cu otel si le dilati sa vezi ce minune iese daca nu a calculat nimeni lucrarea. asta ca sa nu mai zic de regimul termic al bujiilor suplimentare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vreau Postat Septembrie 22, 2004 Share Postat Septembrie 22, 2004 Eu as zice sa mai dea inca o gaura si sa monteze si a patra bujie. Cred ca e indicat sa puna o bujie si la carter poate si una pe carburator sau pe rezervor Daca era mai bine faceau japonezii chiulasa arici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.