Redresor Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 Din cate am citit,se relgeaza cu ceasul comparator,care se infileteaza in locul bujiei.Scanteia trebuie sa apara cand pistonul este la 3mm inainte de a ajunge la pmi. E bine asa? Mi-ar trebui un ceas comparator..........unde se gaseste? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 Din cate am citit,se relgeaza cu ceasul comparator,care se infileteaza in locul bujiei.Scanteia trebuie sa apara cand pistonul este la 3mm inainte de a ajunge la pmi. E bine asa? Mi-ar trebui un ceas comparator..........unde se gaseste? nu asa se regleaza.vezi ca in stator are o decupare de forma unui microfon in dreptul careia trebuie sa se alinieze un marcaj de pe rotor atunci cand pistonul este la PMI.ptr. aliniere trebuie sa slabesti suruburile M5 si sa rotesti statorul corespunzator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 20, 2007 Autor Share Postat Iunie 20, 2007 Eu am magnetou de Minsk.Sa zicem ca ar fi semne.Daca motorul a fost desfacut si umblat la ambielaj mai corespund semnele ? Dar ceasul respectiv,comparator nu se foloseste tocmai pt a stabili cand trebuie data scanteia ?Credeam ca ii zice comparator pt a regla egal avansul la IJ Jupiter sau Jawa care au 2 pistoane.Nu inteleg de ce nu s-ar putea masura si pt un piston Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 (editat) Poti folosi un subler. Mai exact, scoti bujia si bagi in interior coada ascutita a sublerului, masori P.M.S. apoi adaugi 3 mm la subler. Numai bine! Editat Iunie 20, 2007 de Andrei_D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 20, 2007 Autor Share Postat Iunie 20, 2007 Pai eu am vazut ca la Ij si Jawa se discuta de reglari la secimi de mm de aia ziceam ca mi-ar trebui un comparator. Cu ocazia citirii despre reglarea avansului, am descoperit ca pe Wikipedia e scris gresit,acolo scrie ca la PMS motorul ia combustibil.Au incurcat PMS cu PMI.......... http://ro.wikipedia.org/wiki/Motor_cu_combustie_internă PMI – (punctul mort inferior) este poziția extremă a pistonului corespunzătoare distanței maxime față de axa arborelui cotit. PMS – (punctul mort superior) este poziția extremă a pistonului corespunzătoare distanței minime față de axa arborelui cotit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 PMS (punctul mort superior)=PMI (punctul mort interior)= cursa maxima a pistonului PMI(punctul mort inferior)=PME(punctul mort exterior)= cursa 0 Comparator gasesti pe Louis. Are cineva care a venit la arc cu el, il vinde. Pune o intrebare la Arc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_op Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 ceasul comparator se foloseste si la monocilindrice ... principiul e acelasi chiar daca au 1 singur piston. Mai intai se stabileste PMS, rotind cama in sensul acelor de ceasornic si dupa aceea in sens invers pana la 3 mm ( sau cat trebuie pt. motorul tau) moment in care ar trebui sa apara scanteia. Salutare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 20, 2007 Autor Share Postat Iunie 20, 2007 ceasul comparator se foloseste si la monocilindrice ... principiul e acelasi chiar daca au 1 singur piston. Mai intai se stabileste PMS, rotind cama in sensul acelor de ceasornic si dupa aceea in sens invers pana la 3 mm ( sau cat trebuie pt. motorul tau) moment in care ar trebui sa apara scanteia. Salutare. Asa ma gandeam si eu.Acum as vrea sa stiu la cati mm se regleaza avansul? Ceas comparator........am dat un mail celor de la IMF,poate fac ei si cumpar de acolo.......... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iunie 20, 2007 Share Postat Iunie 20, 2007 Asa ma gandeam si eu.Acum as vrea sa stiu la cati mm se regleaza avansul? Ceas comparator........am dat un mail celor de la IMF,poate fac ei si cumpar de acolo.......... si la minsk se regleaza tot dupa semne.vezi ca pe rotor este un canal putin adanc[max. un mm]care atunci cand pistonul este la PMI trebuie sa fie in dreptul miezului feromagnetic al senzorului[bobina aceea mica din exterior].distanta dintre acest miez si rotor trebuie sa fie de 0,3-0,4 mm.succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 21, 2007 Autor Share Postat Iunie 21, 2007 si la minsk se regleaza tot dupa semne.vezi ca pe rotor este un canal putin adanc[max. un mm]care atunci cand pistonul este la PMI trebuie sa fie in dreptul miezului feromagnetic al senzorului[bobina aceea mica din exterior].distanta dintre acest miez si rotor trebuie sa fie de 0,3-0,4 mm.succes! Stiu cum arata rotorul,numai ca nu mai am incredere in semne pt ca motorul a fost desfacut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
badogistu Postat Iunie 21, 2007 Share Postat Iunie 21, 2007 (editat) măi Âşi eu am problema asta, dar cu ceasul comparator nu faci nimic, ăla e bun doar la mobrele care au platini, trebuie să deschida platinile la o anumit distanta de pms, dar la voshod unde avem aprindere electronică, de unde Âştim noi când dă scânteia ?. eu până acum am reglat avansul după ureche cu motorul pornit Âşi cu multe probe, mers Âşi văzut cum se comportă. cine a mai reglat avans de mobră cu aprindere electronică, l-aÂş ruga să ne explice Âşi nouă cum se face acest reglaÂş. am manualul de la voshod în română, dacă ai nevoie de el sa-mi spui ca ți-l trimit, acolo sânt ceva explicațti: nu Âştiu cum să pun pozele. " 1. Sursa de energie electrica Generatorul 433701 de curent alternativ pus in functiune de magnetou permanent cu traductor de inductie al sistemului electronic de aprindere are o putere de 65W si o tensiune nominala de 14 volti. In nisele statorului confectionat din otel electrotehnic sunt introduse 8 bobine. Pe capacul statorului generatorului se gasesc bornele de iesire pentru: - “З” bobina de inductie a retelei de alimentare a condensatorului - “O” iluminat - “Д” traductor de inductie Clemele sunt marcate corespunzator cu literele “З”, “O”, “Д” si “Д1”. Traductorul este fixat pe capacul statorului cu ajutorul suruburilor. Rotorul generatorului impreuna cu magnetoul traductorului montat pe el este fixat pe pivotul (articulatia) drept al arborelui cotit cu bolt si de la cotitura cu pana de fixare. Intretinerea generatorului se rezuma la intinderea dispozitivelor de fixare, statorul generatorului , clemelor coonductoarelor electrice. Instalatia electrica, firele trebuiesc foarte bine fixate si izolate bine intre ele. Starea de functionare a generatorului se determina prin verificarea lui in mers si prin masurarea caracteristicilor sale functionale in conditii speciale. Reglarea aprinderii. Momentul aprinderii se stabileste prin rotirea statorului generatorului dupa slabirea prealabila a celor trei suruburi de fixare a statorului de carter. Pentru functionarea normala a motorului este necesar ca momentul formarii scanteii (pe generator – a se vedea figura 20 – acest moment de determina cand cantul “E” al sccoabei statorului traductorului se aseaza vis-à-vis de cantul Ж al nisei rotorului) sa coincida cu momentul in care pistonul a ajuns cu 2,5-3mm de punctul mort superior. Pozitia pistonului se stabileste prin bujia scoasa. Jocul dintre miezul bobinei si magnetoul rotorului traductorului trebuie sa fie in limita de 0,3+0,2mm. Aceasta se stabileste in felul urmator: - se slabesc suruburile de fixare a statorului traductorului - miscand statorul traductorului in scoabele capacului statorului generatorului stabiliti jocul cerut, dupa care strangeti suruburile de fixare. Reglarea avansului – Generatorul 80.3701 Pe motocicleta Voshod-3M este montat generatorul 80.3701 cu o putere de 90W si tensiunea nominala de 14V, care functioneaza numai impreuna cu blocul comutator-stabilizator 70.3734. Controlul stabilirii corecte a avansului de aprindere se face prin rasucirea statorului generatorului in felul urmator: Cu bujia scoasa, prin rotirea arborelui cotit in sens invers acelor ceasornicului, fixati pistonul la pozitia de 2,5..3mm inaintea punctului mort superior. Prin rotirea statorului generatorului obtineti pozitia necesara a muchiei (lamei) “E” in zona dispozitivului “Ж” a capacului statorului, dupa care se strang suruburile de fixare a statorului. Situatia desenata arata momentul corect al formarii scanteii. " Numai Bine Editat Iunie 21, 2007 de badogistu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 21, 2007 Autor Share Postat Iunie 21, 2007 Eu am magnetou de minsk.La noi trebuie sa dea scanteie cand lamela senzorului este in dreptul crestaturii de pe rotor. Dupa ureche consumi o groaza de benzina si faci fumarie. Manual de Voshod in limba romana am tradus de Ticolino.Si tu tot pe ala il ai? Daca vrei, da-mi add la augustin87r si vb pe mess........Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Iunie 21, 2007 Share Postat Iunie 21, 2007 Stiu cum arata rotorul,numai ca nu mai am incredere in semne pt ca motorul a fost desfacut. esti culmea omule!ce are a face faptul ca motorul a fost desfacut cu reglarea aprinderii.rotorul e fixat pe con cu o pana asa ca relativ la pozitia pistonului nu poate sa ocupe decat o pozitie.canalul de care vorbeam a fost strunjit de fabrica tocmai ptr. reglarea aprinderii.oricum tu mai cauta vreo doi ani ceas comparator si da-te cu motorul peste un deceniu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Iunie 21, 2007 Autor Share Postat Iunie 21, 2007 esti culmea omule!ce are a face faptul ca motorul a fost desfacut cu reglarea aprinderii.rotorul e fixat pe con cu o pana asa ca relativ la pozitia pistonului nu poate sa ocupe decat o pozitie.canalul de care vorbeam a fost strunjit de fabrica tocmai ptr. reglarea aprinderii.oricum tu mai cauta vreo doi ani ceas comparator si da-te cu motorul peste un deceniu! Aha, hai domne ca fac asa cu semnele Ca in 10 ani innebunesc:). Ma obsedeaza sa dea scanteie corect ca am mai patit asa cu aprinderea dereglata si bujia era mereu uda si consuma enorm....... Reglez dupa semne....... ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.